Skocz do zawartości

Zdzichu

Zarejestrowani
  • Postów

    61
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E66 745Li E38 740iA E32 735iA E36 316iA
  • Lokalizacja
    Lubuskie

Osiągnięcia Zdzichu

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. Witam ! O temacie nie zapomniałem, tylko z pomocą fachowców od BMW udało się go pokonać. Po połączeniu na stole kamery, NVE, KGM i CAS-a oraz ich 'sparowaniu' wszystko zagadało i śmiga do dzisiaj aż miło. Całość, z akumulatorami zmieściła się do niedużego pudełka. Na wyjściu mam sygnał wideo podawany do kompa przez USB. Rozdzielczość obrazu i jakość jest fantastyczna, porównywalna z profesjonalnymi kamerami za kilkadziesiąt tyś. zł. Za koszty stanowiące mały procent tej kwoty.
  2. Witam Wszystkich ! Zachciało mi się doinstalować do auta kamerę Night Vision. Zdobyłem kamerę i moduł - według zapewnień z jednego auta. Żeby nie trenować na aucie poryłem trochę w schematach auta i doszedłem, żeby odpalić to wszystko na stole. Złożyłem zestaw z KGM z E60 i sprzęt z grubsza mi pod INPA zagadał. Moduły mi po kolei odpowiadają : i Night Vision Steuergerat i Night Vision Camera. Niestety kamera nie chce się włączyć, ani wystawić na wyjście FBAS żadnego z ekranów testowych : wystawia komunikat ERROR_ECU_CONDITIONS_NOT_CORRECT_OR_REQEST_SEQUENCE_ERROR. Na wyjściu pojawia się prawidłowa ramka sygnału wideo – ale jest tylko czarny ekran, bez żadnych pasów itp. Kamera zwraca tylko jeden błąd : 0xA790 Camera not adjusted. Za to moduł NVE zwraca mi kilka błędów, w tym jeden niepokojący : 0xA74B Diebstahlschutz 1= wrong FSC 2= mismatched VIN (CAS) 4=wrong serial number (camera) 4.00 Co by znaczyło, że NVE ma prawdopodobnie zakodowany inny numer seryjny kamery. Moduły są niby z jednego auta, ale jak jest naprawdę to nie wiem. Przypuszczam, że moduł NVE gryzie się z kamerą i stąd kamera nie pozwala się włączyć do normalnej pracy. I tu moja prośba : czy ktoś z Was próbował opanować kamerę Night Vision lub ma doświadczenie ze zgraniem modułów od beemki, żeby chciały ze sobą współpracować i mógłby się tym doświadczeniem podzielić. Ja nie zajmuję się takimi sprawami na co dzień, jestem jedynie użytkownikiem kilku aut BMW, korzystam z kabelka diagnostycznego tylko do własnych potrzeb serwisowych, żeby z każdym drobiazgiem nie latać do serwisu. Pozdrawiam !
  3. Napis dotyczy głównego akumulatora. Jeśli pojawia Ci się ten napis po paru chwilach siedzenia w aucie przy zgaszonym silniku, to na 99 % Twoje aku ma dość i trzeba go wymienić. Sama czynność wymiany jest banalnie prosta. Tyle, że właśnie widzisz, nie jest pewne czy nowy aku trzeba rejestrować w aucie, czy nie. Zdania uczonych na ten temat są podzielone ;)
  4. Witam ! Przyszedł kres akumulatorowi w mojej E66 i chciałem 'uchytrzyć' zmieniając akumulator samodzielnie. W moim aucie oryginalnie był zainstalowany aku 110Ah 850A. Jednak BMW już takiego nie oferuje i każe wymienić na 90Ah 900A (oczywiście też AGM). Taki akumulator nabyłem, raz-dwa zmieniłem. Podłączyłem komputer i uzbrojony w NCS i INPA oraz opis z e60-forum.de zabrałem się za programowanie. Opis mniej więcej jest taki (początek - w oryginale) : Mit NCS geht es so: - FA aus CAS oder LMA auslesen - F1 FG/ZCS/FA - F2 FA eingeben - Baureihe E60 eingeben (tu wybrałem oczywiście E65) - Fahrgestellnummer bestätigen - in der Merkmalliste nach unten scrollen und -B090 markieren - ENTF-Taste drücken, Eintrag verschwindet - in Feld "Merkmal:" -B110 eintragen - Add-Button drücken ... No i wszystko fajnie, tylko w Merkmalliste są różne tam cyferki zaczynające się $, ale za skarby nie ma nic podobnego do -A110. Próbowałem dopisać -A090, czyli taki aku jak jest teraz założony, ale krzyczy że błędny wpis. Jak sobie z tym poradzić ? W INPA skomunikowałem się z Powermodule i w Status2 puściłem batterietausch regestrieren. Ale mam obawy, czy te adaptacje nie pójdą jak dla aku 110Ah. Czy ktoś jest mi w stanie podpowiedzieć co robię źle, albo jak sobie z problemem zmiany wielkości aku poradzić ?
  5. Tylko nie przepłacaj za żarniki. Ja u siebie wymieniałem jakieś 2 lata temu na D2s Philipsa kupione u gościa za bodajże 2x100 zł (2 sztuki). Nie zastanawiałem się czy to oryginały czy podróby, ale pracują do tej pory bez najmniejszego zarzutu.
  6. Isys, wytłumacz mi dlaczego bronisz drzew przy drogach ? Jakie są Twoje argumenty za tym, aby drzewa rosły przy drodze ? Ja jakoś nie potrafię znaleźć żadnego racjonalnego argumentu - ale pewnie jestem na to zbyt głupi.
  7. Jesteś wielki ! Sukces !. Po paru chwilach walki udało mi się otworzyć bagażnik, no ale central nie otwiera wnętrza. Kluczyk po lekkim wyciągnięciu bez najmniejszych oporów otwiera i zamyka ten zamek. Walka z zamkiem od drzwi była trudniejsza. Nie chciało się otworzyć. Zebrałem ileś kluczyków od beemek i po kolei próbowałem, aż tu w pewnym momencie kluczyk od innego auta otworzył drzwi. Niestety ten właściwy dorobiony w ASO nie rusza stacyjki. Ale to nie istotne w tej chwili. Metoda z brzeszczotem okazała się na szczęście nie potrzebna. Teraz zastanawiam się jaki krok zrobić dalej. Czy wywlekać auto na lawecie i wieźć do serwisu czy coś dalej zawalczyć własnym sposobem. Ciekawe dlaczego kluczyk działa poprawnie po lekkim wyciągnięciu w bagażniku, a reszta zamków nie chce się otwierać.
  8. Witam ! Kluczyk dorabiałem po VIN-ie : w BMW to jest cała procedura, dowód rejestracyjny, dokumenty tożsamości, oświadczenia, podpisy itp. A można dorobić w ASO jakoś inaczej niż według VIN ? Sprawdziłem teraz wszystko jeszcze raz i numer z briefu oraz dowodu zgadza się z numerem który jest napisany na woreczku w którym był zapakowany mój kluczyk. Wygląda więc, że żadnej pomyłki nie ma. A co do wymiany zamków to z tego co pamiętam, kiedyś, kiedyś były wymieniane wszystkie zamki w ASO. Zostały zniszczone przez złodziei podczas nieskutecznej próby kradzieży. Ale chyba skoro to było robione w ASO to powinny być oryginały, albo przynajmniej powinni mieć uaktualnione dane. No właśnie, tylko nie znam żadnej takiej profesjonalnej firmy. Stąd moje pytanie jak to zrobić samemu bez uszkodzeń. Wcale to nie jest głupie co mówisz, zaraz zejdę do garażu sprawdzić, a nóż się uda. Hmm... A na czym polega metoda z brzeszczotem ? Otwarcie auta też mnie ratuje, wtedy mogę rozblokować skrzynię, wciągnąć auto na lawetę i zawieźć do ASO - niech oni się dalej martwią. Szyba mówisz ? A wiesz jak boli rozbijanie szyby we własnym aucie ?
  9. Zginął mi kluczyk od auta (E36 z 1991 roku) - i nie mam zapasowego. Pomyślałem to nic, zamówiłem w BMW nowy, dzisiaj go odebrałem i lipa : nie działa. Stąd moje pytanie : jak bez większych strat otworzyć auto bez kluczyka. Auto nie ma żadnych alarmów, pilotów itp. cudów. Po prostu zwykły kluczyk wkładany w dziurkę obok klamki. I tym kluczykiem zostało zamknięte. Czy jest jakaś szansa otwarcia auta bez strat ?
  10. to uwierz ... niestety to brutalna rzeczywistosc - i pada nie tylko elektronika :duh: A co tak często w E65 pada ?. Jakich problemów się spodziewać ? Eksploatuję E66 od 3 lat i jakoś nie zauważyłem większych problemów z awaryjnością. Odpukać, nigdy też z drogi mnie nie trzeba było ściągać. Może bajki o strasznej awaryjności biorą się stąd że te auta, ze względu na stopień skomplikowania, nie nadają się do napraw po większych dzwonach. Auto, które było 'lekko bite' lepiej omijać szerokim łukiem i tyle. A co do silników, to trudno mi coś powiedzieć - nie mam doświadczenia z innymi silnikami. 4,4 l w moim jest fajny, ale mógłby być mocniejszy, dlatego teraz wybrałbym 6,0 l. Przejmowanie się spalaniem w E65 jest bez sensu, koszty paliwa nie są znaczące w ogólnych kosztach eksploatacji. I, to takie moje subiektywne odczucie, E38 i E65 to całkowicie RÓŻNE auta. Całkiem inaczej się nimi jeździ. W mojej opinii E38 jest mniej komfortowe, ale daje więcej przyjemności z jazdy. E65 to pełen komfort, ale jest to taki kredens na kołach.
  11. Ten termostat ze zdjęcia na e-bay jest dobry i ma wszystko czego potrzebujesz, przynajmniej tak mi się wydaje. Tylko jego zdjęcie jest tak zrobione, że nie widać dobrze tego przyłącza, które u Ciebie wypadło - bo jest zrobione dokładnie od góry tego przyłącza. No i to nie jest czujnik tylko złącze elektrycznego sterowania termostatem - które u Ciebie zgniło i najzwyczajniej odpadło.
  12. Witam ! Wydaje mi się, że to nie jest czujnik, tylko podłączenie do termostatu - do przełączania temperatury otwierania. Niestety nie pamiętam jak się wymienia to co odpadło - z tego co pamiętam jest to element termostatu, ale nie dam głowy uciąć. Ale gdybyś miał kłopoty z ustaleniem co i jak to daj znać, postaram się pomóc. Pozdrawiam :
  13. Dodanie TV do E65 z navi jest możliwe, ale nie jest to całkiem banalne zadanie. Warunek wyjściowy jest taki, że musi być już zabudowana navi SA609. Do rozbudowy potrzebne są moduł wideo, 2 wzmacniacze antenowe, 2 wiązki kablowe i parę śrubek - z tego się składa kit rozszerzenia. Po zabudowie trzeba ten moduł wkodować disem, modicem albo GT-1. To niestety może zrobić ktoś kto ma dostęp do takiego sprzętu. Tu jest troche informacji i link do precyzyjnej instrukcji montażu : http://www.7-forum.com/forum/showthread.html?&t=52639 http://www.7-forum.com/forum/showthread.html?t=56474 Ale tak naprawdę to TV w E65 działa tak sobie. Jakoś w E38 działa zdecydowanie fajniej.
  14. Ciekaw jestem czy E65 Ci się spodoba. Ja mam ten komfort że używam na codzień i E66 i E38 z takimi samymi silnikami (a tak naprawde to jeszcze też czasami jeżdżę E32). I moja subiektywna ocena jest taka, że E66 jest bardziej luksusowe i zdecydowanie bardziej dynamiczne, ale E38 jakoś tak mi leży, jakby było dla mnie zrobione. E32 niestety zdecydowanie odstaje od tych nowszych. Hmm... Może i jest śmieszne, ale ma swoje plusy. Poza tym wydaje mi się, że nie za bardzo masz świadomość do czego kupuje się 7ke. To jest auto do pokonywania długich tras w krótkim czasie, nie męcząc się przy tym za bardzo. Stąd np. brak manualnej skrzyni w E65 - bo po co ?. Poza tym po co ciągać jeszcze za sobą kierowcę ?. Dużo jeździsz ? - jeśli tak, to wiesz, że przy długich trasach jako pasażer bardziej się męczysz niż jako kierowca. No i wersja long nie tylko daje więcej miejsca na nogi pasażerom, ale też ma zdecydowanie inne własności trakcyjne.
  15. To nie jest kluczyk do E65 ani E66 w wersji przed FL. Ten od E65/66 jest bardzo, bardzo podobny ale ma 4 klawisze : otwieranie, zamykanie, bagaznik, i podswietlenie parkingowe. Po lifcie kluczyk tez sie raczej nie zmienil - ale tego nie jestem absolutnie pewien. Załamka : 7 postow w temacie, a absolutnie żadnej konkretnej informacji :(
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.