Skocz do zawartości

Zurich

Zarejestrowani
  • Postów

    5
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E53 2006 3,0d

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Zurich

  1. Zurich

    Wąż wspomagania

    Witam, przecieka mi gumowo-stalowy wąż łączący pompę wspomagania z maglownicą. Wygląda, że guma sparciała, rozwarstwiła się i przesącza się przez nią olej od serwo. Chciałem kupić nowy oryginał, ale tu niespodzianka. Wąż już jest niedostępny. Szukałem na forach w kraju, w serwisie BMW i następnie na forach zagranicznych. Wszędzie ta sama odpowiedź - już nie ma. Jest w internecie dostępny zamiennik firmy WRC Original Parts. Kilka razy tańszy od oryginału. No i tu pytanie: Stosował już ktoś coś takiego? Warto to kupić? A jeśli nie, to może ktoś już ten temat przerabiał i ma jakiś pomysł na naprawę tego? Może z innego silnika pasuje? Będę wdzięczny za jakąś podpowiedź.
  2. Witam, żeby zamknąć temat. Komfortowe kierunkowskazy rzeczywiście jak podpowiedział tomasz206 można łatwo uzyskać mając radio z Androidem i instalując modem I-BUS. Koszt modemu to 225zł na Allegro + licencja na aplikację 22Eur. Samo podłączenie modemu proste. Instalacja aplikacji I-BUS App, opłacenie licencji na stronie I-BUS App Shop i jej uruchomienie również nie stwarza żadnych problemów. U mnie wszystko zadziałało od razu. Czy funkcja o której mowa warta jest tych pieniędzy to oczywiście sprawa indywidualna. Warto jednak nadmienić że niejako przy okazji załatwiłem drugi problem który powstał u mnie po wymianie oryginalnego radia na tablet z Androidem. Otóż w mojej wersji resetowanie danych komputera (licznik dzienny, średnie zużycie paliwa, itp.) odbywało się właśnie na ekranie fabrycznego radia/komputera. Po zainstalowaniu tableta te dane mogłem odczytywać na desce pod licznikami, ale nie mogłem ich zresetować. Instalacja I-BUS ten problem rozwiązała bo jest tam rozbudowany komputer z licznymi funkcjami których w oryginale nie ma i które oczywiście można swobodnie resetować. A przy okazji pojawiła się cała masa innych możliwości których nawet nie ogarnąłem. Zainteresowanych odsyłam na stronę I-BUS App Shop. A skoro o radiu z Androidem wspomniałem, to chciałbym innym ku nauce i przestrodze ważną rzecz podpowiedzieć. W mojej wersji w desce rozdzielczej był oryginalnie tylko panel sterowania radia/komputera. Samo radio oraz wzmacniacz zlokalizowane były w bagażniku. I w związku z tym powstał problem. Z nowego radia z Androidem trzeba było pociągnąć wiązkę do oryginalnego wzmacniacza w bagażniku. "Geniusze" którzy instalowali mi radio użyli do tego najzwyklejszych kabli samochodowych. Słaby sygnał z radia przed wzmocnieniem we wzmacniaczu wędrował nieekranowanymi kablami przez całą długość auta aż do bagażnika. Takie kable to po prostu antena, która świetnie łapie wszelkie zakłócenia (np. od alternatora obecnego przecież tak przy silniku benzynowym jak i dieslu). W efekcie do wzmacniacza trafiał sygnał z radia "wzbogacony" o zakłócenia z alternatora. We wzmacniaczu oba były pięknie wzmacniane i w głośnikach można było sobie posłuchać jak pracuje alternator 🙂 Rozwiązanie problemu było banalnie proste - należało użyć kabli ekranowanych. Geniusze o których wspomniałem na to nie wpadli. Zrobiłem to sam i problem zniknął jakby go nigdy nie było. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
  3. Tego które mam akurat nie polecę, bo mam z nim inne problemy. Przyciski z kierownicy owszem, działają, ale jest problem z odbieranymi przez nie zakłóceniami z alternatora. Firma w Bielsku która mi je zakładała obiecała z tym powalczyć, ale na razie kicha.
  4. I to jest odpowiedź jakiej oczekiwałem! Dzięki za poradę! Radio z androidem mam. W tej sytuacji zaopatrzę się jeszcze w I-Bus i uruchamiam :)
  5. Witam, przeszukałem dotychczasowe wątki ale nie udało mi się trafić na temat tzw. komfortu kierunkowskazów w E53 - głupawa nazwa, ale taka pokutuje w obiegu. Na wszelki wypadek wyjaśniam - chodzi o załączanie kierunkowskazu krótkim impulsem, po którym układ samoczynnie generuje kilka mignięć (zwykle 3 do 5). Spotykałem to już w nowszych modelach BMW. W moim egzemplarzu nic takiego nie działa. Dlatego moje pytanie - czy w E53 takiej funkcji nie ma? Czy ona jest ale opcjonalna i np. trzeba jakoś wprogrmować? Będę wdzięczny jeżeli ktoś się podzieli wiedzą na ten temat.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.