Skocz do zawartości

kaju23

Zarejestrowani
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW E87 120d 163km

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia kaju23

  1. Cześć, to znowu ja, chciałem dać update i szerszy opis napraw, może komuś się przyda. Tak więc ogólnym problemem w mojej jedynce była usterka głowicy, mianowicie zawory na 3 cylindrze + tłok (mocno poobijany), silnik przeszedł generalkę (wymiana tłoka, naprawa głowicy, czyszczenie silnika, płukanki, konserwacje, wymiany wszelakich płynów i filtrów + przed i po obszerna diagnostyka komputerowa), trochę w to wrzuciłem, ale przynajmniej teraz się nie martwię.. Objawy: tak jak pisałem wcześniej, ruszyłem ze świateł i nagle kaplica, praca na 2 cylindry i brak mocy. Z perspektywy czasu dodam personalne odczucie, że nie ma co jechać do mechanika 'mareczka' tylko do kogoś kto się zna, najlepiej serwisu specjalizującego się w danych autach/silnikach, będzie na pewno drożej, ale i pewniej. Na początku u mechanika 'mareczka' usłyszałem, że problemem są 2 wtryski, więc się napaliłem na to + dokupiłem świece i kolektor, a efektu po naprawach brak, więc uważam że wyrzuciłem kasę w błoto. Drugi mechanik, serwis w Krakowie kompletnie inne podejście, obszerna diagnostyka i dopiero akcja, na tą chwilę wtryski które były wyjęte z auta mam zamiar dać do serwisu Bosch na sprawdzenie, bo myślę że może i one wcale wadliwe nie są, a tak zostałem wprowadzony w błąd, jak już je wyślę i dostanę odpowiedz to też napiszę komentarz.
  2. Nie myślałeś może o wymianie świec? Kiedy ostatnio je wymieniałeś, ile km temu? Ostatnio miałem problem z 2 wtryskami, świece też przy tym wyszły, koszt 4 sztuk świec Beru 120zł i wszystko jest ok. Nierówna praca może być związania z wieloma rzeczami, od zaworów w głowicy po same tłoki, najlepiej chyba na diagnozę jechać.
  3. Dobra, jest diagnoza. Po zdjęciu głowicy okazało sie, że wszystkie 4 zawory na 3 cylindrze do wymiany + tłok jest mocno poobijany. Głowica została oddana do serwisu, wyczyszczona, naprawiona i zwrócona. Chłopaki zalecili tez oczywiście wymienić tłok. Na tą chwilę silnik jest składany + będa robić generalne czyszczenie i kontrole szczelności po złożeniu. MOzna by rzec, że w silniku poszła niemal generalka, no ale tak to czasem bywa.
  4. Ok, ciąg dalszy historii. Wstawiłem moją E87 do pewnego serwisu w Krakowie specjalizującego się w BMW, chłopaki ponoć godni polecenia. Na miejscu zrobili mi od razu diagnozę na komputerze, informacja zwrotna o spadku ciśnienia na 3 cylindrze + wtrysk na 3 cylindrze w ogóle nie był zaprogramowany/komputer go nie widział (już zrobione), także na razie będą zdejmować głowicę i patrzeć. Jak zdejmą, to dam znać co się działo dalej, może komuś się info na przyszłość przyda.
  5. Witam forumowiczów, moje BMW miało usterkę, mianowicie ruszałem ze świateł i nagle zaczęło nim szarpać jak starym klekotem, na szczęście nie miałem daleko do domu więc jakoś się dotoczyłem. Dzień później wizyta u mechanika, podpiął komputer no i wtryski na 3 i 4 cylindrze do wymiany bo leją, zamówiłem regenerowane. W trakcie napraw mechanik zalecił też wymianę świec żarowych i kolektora dolotowego, jako że ten był już w gorszym stanie. Świecie kupiłem BERU, kolektor używka w bardzo ładnym stanie. Wszystko założone, uszczelki wymienione itp. Kupiłem dodatek do paliwa Liqui Moly Motorspulung, bak do pełna i dodatek wlany, wyjeździłem ponad pół baku na dzień dzisiejszy. Mechanik zalecił też wymianę odmy, jestem umówiony za jakieś 1000km jak będę wymieniał olej i filtry, że i to zrobimy. Mimo wszystko, od momentu usterki i naprawy silnik nie chodzi tak jak chodził wcześniej, mam nadmuchane 232k km od nowości (drugi właściciel, pierwszy to mój przyjaciel który ją kupił w salonie), po odpaleniu na zimnym chodzi jak betoniarka, kopci na czarno, w trakcie jazdy ok, ale zatrzymam się zrzucę na bieg jałowy i lekko nim szarpie od silnika, tak jakby nierówno chodził. Stwierdziłem że może płukanka do silnika + kwestia sterowników do wtrysków + używany kolektor, pojechałem w trasę się przegonić jakieś 120km ale dalej to samo. Przy ruszaniu ze świateł wstyd bo za mną chmura, są dni gdy na jedynce zrywa się ładnie, a czasem go przymuli. Zastanawiam się co może być przyczyną, czy może trzeba najpierw wyjeździć paliwo z dodatkiem, kolektor sam sie musi doczyścić z nagaru, wtryski się dostosują i będzie ok czy już się lekko martwić... Dla informacji, fabrycznie bez DPF. Jakieś pomysły? Pozdrawiam!
  6. OK, nie ukrywam, ze jestem trochę amatorem w tym temacie. Jeśli chciałbym do e87 120d z 2004 roku założyć felgi 18 cali, to jaką powinienem szukać szerokość felgi i ET? Chciałbym wszystkie 4 takie same. Dodatkowo wiesz może jaki rozmiar opony? 225/40 najbardziej mi się podoba, ale jak ma stwarzać problemy to muszę sie nad innym zastanowic
  7. Znalazłem w międzyczasie rozpiskę felg do mojego modelu, szukającym polecam strone rozmiarfelgi.pl 18 calu 8J ET49 i opona 225/40 wchodzi jako opcja kompatybilna
  8. Opona 225/40 , dzieki za info, szukam po tym wątku jaka felga z jakim ET wchodzi ale jest strasznie długi temat, na razie notuje
  9. Cześć, nosze się z zamiarem kupienia felg 18 cali do mojej e87 120d z 2004, czy 18 cali 8.5 J ET 46 z X5 F15 zmieszczą się i nie będzie tarło? Mam opcje kupic 6853952 styling 446 w dobrej cenie i się zastanawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.