Skocz do zawartości

lol19pl

Zarejestrowani
  • Postów

    70
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Dopiero zamówione

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia lol19pl

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

1

Reputacja

  1. Jak ktoś robi kilkadziesiąt takich prób dziennie, to chyba coś tam się nauczył, tym bardziej, że kierowców zawsze jest conajmniej dwóch.
  2. To prawda, ale przecież nie pisałem o tym jednym przypadku, tylko, że bmw w teście łosia zawsze wychodzą kipesko, a rwd mają bardzo dużą tendencję do nadsterowności.
  3. To znaczy, że jest ogromna przepaść w prowadzeniu pomiędzy kombi oraz sedanem, tutaj wyniki tego samego testu dla sedana (G20 320d) - pozostaje stabilny nawet przy prędkości 81km/h Tych testów nie można porównać, ponieważ stary test był wykonywany na asfalcie, który był specjalnie bardziej przyczepny (to część jakiegoś toru, czy coś), testy m340d były przeprowadzane na nowym asfalcie, który został specjalnie wylany, taki jak można spotkać na większości ulic (można odróżnić, bo jest bardziej jednolity, mniej tych kamyczków zwiększających przyczepność) Ale to prawda, 71kmh to bardzo kiepski wynik jak na takie auto, ale bmw nigdy nie miały w tych testach bardzo dobrych wyników, ponieważ tutaj najważniejsze skrzypce gra oprogramowanie kontroli stabilności, poza tym rwd bmw mają tendencję do nadsterowności, co dodatkowo pogarsza sprawę. Takie nowe x1 fwd przechodzi ten test dużo lepiej (74kmh choć to i tak nie jest najlepszy wynik).
  4. Panie, ale jakie parametry?
  5. Już coś tam jeździ po Warszawie. Ale auto jest jedynie do "pokazania się". Z zewnątrz rozmiary x7, w środku mniejsze niż x5, red label cena, 400k wyższa niż x5m, a z osiągów zaledwie 0,1s szybszy od x5m comp, przy czym to plug in, więc wiadomo, że szybszy tylko z naładowaną baterią. Ale na pewno się sprzeda w krajach bliskiego Wschodu, no i naszego europejskiego wschodu pewnie też.
  6. Warto, czy nie warto, to zależy od personalnych pobudek. Pewne jest, że takie pieniądze, może zainwestować dużo lepiej i zarobić więcej niż koszt leasingu. Jak jesteś "etatowcem", który nie zainwestuje w rozwój firmy, a pensje rosną wolniej od cen, to lepiej pozbywać się gotówki. Poza tym, obecną inflacja, to raj dla dużych przedsiębiorców, którzy pod płaszczykiem wysokich kosztów widują ceny kilkukrotnie szybciej niż rosną koszty, więc kredyty muszą być drogie, żeby zahamować konsumpcję. PS. Jak komuś wydaje się, że jest drogo (tak jak mi :shock:), to proszę zwrócić uwagę na rekordy sprzedaży aut premium i luksusowych, a auta podrożały jakieś 40-50%. Jeszcze śmieszniej jest jak się pójdzie do vitkaca, gdzie ubrania (szczególnie LVMH) podrożały o ok. 100% w ciągu 2 lat, a tyle ludzi natłok.
  7. lol19pl

    GAP

    To zależy za ile, obecnie ceny tak szybko rosły, że sama kalkulacja wartości była większa i roczne, czasem dwuletnie auta miały wycenę na poziomie nowego (mówimy o cenie obecnie) a gap zwraca różnicę pomiędzy wartością a faktury, a skoro na fakturze jest mniej niż w kalkulacji TU, to jest to bez sensu.
  8. A to zależy przecież na ile i jakie wpłaty. Przy zerowej wpłacie masz rrso między 7 a 11% (chociaż są wyższe) Jak wpłacisz 40%, to automatycznie liczysz te 9 czy 10% od pozostałej części. Ja tylko mogę powiedzieć, że dostałem ofertę na najem (czyli z pakietem serwisu, gapem i oponami) to przy parametrach na 4 lata, 20kkm, i 10% wkładu... 140%. Po odliczeniu opon, gapu i serwisu, wychodziło realnie jakieś 135%. To raczej więcej niż można się spodziewać inflacji.
  9. lol19pl

    X5 LCI 2023

    Pakiety są po to, żebyś wziął więcej niż potrzebujesz. W Audi to jest trochę lepiej rozwiązane, bo jak chcesz komplet asystentów, to bierzesz pakiet trasa, pakiet miasto i pakiet parkowanie. Aczkolwiek, w q7 taki zestaw to chyba 10k+12k+8k. W bmw jest taniej, ale żeby mieć asystentów pro, to musisz dokupić pakiet kompletnie z tym niezwiązany (z reguły premium, czy inne bussines class).
  10. lol19pl

    X5 LCI 2023

    Nie ma co się łudzić. To nie jest pierwzszy lifting, który niby zepsuł wygląd auta, a potem okazywało się, że takie auto dużo mniej się starzeje i ludzie zabijają się, żeby dołożyć parę groszy, żeby mieć po lifcie. Jedynie właściciele schodzącego modelu zawsze są najbardziej zbulwersowani, ale nie ma co się denerwować, taka jest kolej rzeczy. Ogólnie, tak działa ludzki umysł, że coś na początku może nam się nie podobać, ale potem pod wpływem przyzwyczajenia i różnych bodźców, po czasie może się okazać, że takie auto nam wręcz się podoba (niektórzy mówią, że się "opatrzył"). Tutaj nie ma wcale dużych zmian, chcieli nawiązać do e70, tył się prawie nie zmienił, a te ekrany z cieniutkimi ramkami w środku to jedno z lepszych rozwiązań. Świetnie się komponuje z minimalistyczną deską. Słabe są trochę zegary, mnie strasznie denerwuje, że jak chcemy widzieć obroty, a nie % mocy, to wtedy cyfrowy prędkościomierz "schodzi" z widoku, to znaczy wychodzi na zewnątrz tych łuków. Strasznie to psuje czytelność. Ale z drugiej strony, poprzednie zegary też były kiepskawe, więc chociaż, wymienili na bardziej kolorowe. No i wyświetlanie map z telefonu to gigantyczny plus.
  11. Miedzy lekkim hothatchem fwd mającym 300KM a ciężkim sedanem, nawet z dwukrotnie większą mocą, na torze nie będzie różnicy, bo jedno to taka sprawa, że różnicy stosunku mocny do masy, bardzo dużej nie ma, a druga, to większą prędkość w zakręcie, więc nawet na wyjściu startują z 5-10kmh większą prędkością, która zniweluje różnice w mocy. Ale też, pytanie, czy mówimy o przejazdach drogowych (tych popularniejszych, gdzie płacimy za przejazd), czy o trakc dayu, bo jeśli o tym pierwszym (raczej na track day nikt nie jeździ m5) to na 99% większość nie jeździ na 100%, bo to nie jest do końca odpowiedzialne, jak tam nawet autobusami jeżdżą.
  12. Tak jak w przypadku każdego wyższego suva i vana, weź się mocno zastanów, czy jazda z drabinką ci odpowiada. Z doświadczenia wiem, że osobniki 195cm nie są w stanie wsadzić roweru na vana 170cm, a x5 ma 175cm wysokość. Jak chcesz jeździć we dwoje + rowery to można rozważyć, jak chcesz mieć 4 osoby i bagaże na chociażby weekend, to tylko bagażnik na hak ma sens.
  13. lol19pl

    G05 25d

    Muszę cię zmartwić. Niestety korporacje co do zasady są tworzone z wadą fabryczną - muszą rosnąć, bo inaczej upadają i brak zysku, to już strata. Żadna firma z segmentu premium nie może sobie pozwolić na spadek sprzedaży (nawet przy drastycznym wzroście marży - bo część przychodów to obsługa po sprzedażowa), ponieważ skończy jak saab.
  14. lol19pl

    G05 25d

    +1 Chociaż prawda jest też taka, że obecnie jest mnóstwo cesji (ale szczyt był w zeszłym roku) aut, branych przez ludzi na b2b, bo jak komuś rata wzrosła z 5k na 8, a z drugiej strony hipoteka robi to samo, to po prostu rezygnuje z tego, co jest mniej przydatne. A niestety my "etatowcy" nie możemy podnieść cen o 40% w ciągu miesiąca pod płaszczykiem inflacji.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.