Skocz do zawartości

Retnip

Zarejestrowani
  • Postów

    17
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW E81(116i) 2009

Osiągnięcia Retnip

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Witam, po długich męczarniach auto nadaje się do normalnego użytkowania(już dłużej czyli raczej jest ok), fabrycznie nowe wtryski załatwiły sprawę, jednak mam wrażenie, że coś tam jeszcze szwankuje, prawdopodobnie gdyby ktoś inny jeździł tym autem to nawet by na to nie zwracał uwagi, jednak ja już tyle tam kasy wsadziłem, że chciałbym doprowadzić te auto do kompletnego porządku, tym bardziej jak nie jest to kolejna część o wartości 2000 euro. Obroty trzymają się teraz idealnie, jednak od czasu do czasu odrobinę spadną i autem RAZ zatrzęsie, jakby mnie ktoś dotknął o zderzak, później jest znowu ok. Druga rzecz to czasami gdy przyśpieszam to auto na ułamek sekundy, zachowuje się tak jakby paliwo przestało dopływać, lub bym puścił gaz i znowu go dodał, tylko naprawdę szybko, kolejną rzeczą, którą zauważyłem to czasami słyszę taki ciągły świst, nie jestem w stanie tego do niczego porównać, trudno to zweryfikować, gdy dodaję gazu to świst ustaje, myślałem, że to po prostu pasek klinowy lub co gorsza łożysko, jednak dzisiaj tego nie było, ale znowu wróci. Ostatnia rzecz, która mi tam jeszcze nie pasuje, chociaż tutaj możliwe, że winna jest moja wiedza, gdy jadę w korku, bez lub z bardzo małym gazem, niskie obroty, to auto jakby szarpie, zwalnia i przyśpiesza, bym pomyślał, że to sprzęgło na wykończeniu, ale innych oznak zużycia nie daje, a może nie w każdym samochodzie można jeździć bez gazu, nie wiem. Z góry dziękuję za sugestię, zdaje sobię sprawę, że nikt mi nie da diagnozy ze zwykłego opisu, jednak nie o to mi chodzi, potrzebuję tylko wskazówek, co należało by sprawdzić, co mogło by być powodem. Myślę, że te objawy, a przynajmniej większość mogą mieć coś wspólnego, np. malutka nieszczelność odmy, lub zużyty sensor lambda, tak to sobie tłumaczę w mojej niewiedzy o mechanice, że np. sensor lambda wykazywał trochę zakłamane wartości i wtryskiwacze używane po regeneracji nie były w stanie tam działać, dopiero "nowe z idealnym działaniem były w stanie wytrzymać te wartości".
  2. No i ciąg dalszy tej smutnej historii, znowu się zaczęły problemy, już naprawdę nie wiem co robić, to jest po prostu koszmarem. Autem przejechałem trochę więcej kilometrów, a w ostatnich dwóch tygodniach byłem na urlopie, więc auto stało, wróciłem z lotniska 80 km (czwartek) i wszystko było ok, dzisiaj znowu chciałem nim jechać i od razu problemy, trzęsie, miga kontrolka, dokładnie tak jak było wcześniej, jednak tym razem po krótkim czasie kontrolka przestała migać i świeci się już cały czas na pomarańczowo, nieważne ile razy go zgaszę i zapalę, jednak trzęsienie czasami ustępuje (dokładnie jak wcześniej), jutro oczywiście znowu dzwonię do tego mechanika, chętnie bym go dał gdzie indziej, jednak problem polega na tym, że ten mechanik już dostał ode mnie kupę kasy i gdybym go oddał gdzieś indziej, to wydatki zaczynają się od nowa (na to mnie w tym momencie nie stać), a tak to mam „gwarancję” i muszą grzebać, aż naprawdę znajdą problem i naprawią. Nasunęła mi się pewna myśl, ponieważ auto na postoju czasami lekko, nierównomiernie gwiżdże, od czasu do czasu pojawiało się to już wcześniej, ale myślałem, że to nie pochodzi z silnika, tylko np. jakiś wentylator nawiewu, czy inna pierdoła, teraz wpadłem na to, że być może ma to jakiś związek z tym problemem. PS. Mam prawo by żądać zwrotu pieniędzy za naprawę, wtedy mógłbym naprawdę gdzieś indziej to zabrać? Martwi mnie to, że po tych naprawach auto przez jakiś czas rzeczywiście działało, to tak jakby coś innego było zepsutego i psuło te wtryski na bierząco.
  3. Auto odebrałem po jednym dniu u mechanika, winny okazał się ponownie wtrysk, wcześniej miałem uszkodzony na 4 cylindrze, teraz był to trzeci, wcześniej kupiłem używane i miałem po prostu pech, że znowu trafiłem na wadliwy, ale za wymianę nie musiałem nic płacić, było to zrobione w ramach gwarancji od mechanika. W ostatnim czasie miałem dużo okazji, żeby tym autem pojeździć i to dobrze przetestować, chodzi naprawdę dużo spokojniej, na kontrolkę się nie zapowiadało, nie trzęsie już tak jak wcześniej, jedyne co zauważyłem, to, że czasami jak auto stoi na luzie to na parę sekund obroty spadną z równych 0.75 tys trochę niżej, skacząc i wtedy przyjdą takie lekkie drgawki, tak jakby jeden wtrysk był na granicy strzelenia kopytami tak jak te poprzednie, ale nie jest to jakoś bardzo denerwujące, gdybym wiedział, że to się nie pogorszy to bym był w stanie to zignorować.
  4. W tak razie co mam zrobić, nie będę przecież testował każdego mechanika po kolei. Oni mi tego nie naprawili, ale wzięli kasę, płacić im już nie będę, liczę jeszcze że wywiążą się z umowy i skoro mieli naprawić to jeszcze naprawia. A zna ktoś kogoś w Polsce, kto zna te silniki na wylot, gdzie będzie pewny, że problem zostanie rozwiązany?
  5. Zobaczę co mi powiedzą jutro, raz już zabrali to auto do serwisu BMW,to oni właśnie wskazali wtryski, mechanik przez telefon dzisiaj też wspomniał, że z nimi będzie gadać, ale w sumie z tego co słyszałem, serwis BMW nie oznacza, że znają się tam na każdym silniku BMW :? Mam jeszcze jedno pytanie, zakładając, że problem nie zostanie szybko rozwiązany, za tydzień mam urlop, własnie wtedy planowałem tym autem jechać do polski, czyli ok 1k km, czy jeśli nie będę jechał na "kontrolce" tylko i wyłącznie jak silnik będzie chodził dobrze, to czy może się coś z nim stać z powodu, tej usterki?
  6. Dobra zrobiłem błąd, EGR został, ogólnie być może jestem niesamowicie naiwny, ale mechanik ma bardzo dobre opinie, wielu stałych klientów i dużo moich znajomych go chwali, ogólnie firma już trochę większa, nie jest to jakiś tam warsztat jakiegoś Turka. Na wszystkie wymiany dostałem fakturki, gwarancję dostałem na dwa lata, a wtryski które dostałem są używane, proponowali mi albo te albo nowe bezpośrednio od BMW (ok.550 EUR jeden), a w tym momencie nie jestem przygotowany na taki wydatek dlatego zdecydowałem się na używane, które też mają gwar pół roku, ale szczerze wątpię, że wtryski były winne, ponieważ jakie jest prawdopodobieństwo, że na innych problem będzie 1:1 tak jak wcześniej, odczucia dokładnie takie same. Zanim dojechałem dzisiaj do domu to jeszcze się zatrzymałem żeby dzwonić do mechanika, powiedział, że brak mu słów, jutro mam mu przywieść auto l, on je sobie na spokojnie zczyta i dają mi zastępcze.
  7. 2015 Eur, dzwoniłem już tam i mam tam zawieść auto jutro, cena kosmiczna, ale normalna w tym kraju, wynika z kosztów części, zastanawia mnie tylko jak to możliwe, że to auto jest w stanie wywalić check engine po czym w ciągu kilku sekund się cudownie zregenerować, nie może to być przecież wina wtryskiwaczy bo jak nie działają to nie działają zawsze.
  8. W samochodzie zostało wszystko wszystko wymienione - świece, wtryskiwacze, zawór EGR, cewki i po paru dniach jazdy znowu to samo, po pracy zapalam silnik i od razu, żółta kontrolka silnika mogą, auto znowu wibruje i spadem mocy, jeden cylinder nie działa, przejechałem kilka metrów i wyłączyłem silnik po czym od razu go włączyłem i problem znikł, znowu było wszystko ok, normalna moc i brak wibracji, po tym przejechałem autem trochę dłużej niż trasa do domu, kilka razy wyłączałem i włączałem i nie udało mi się powtórzyć dzisiaj problemu, ale czym to cholerstwo może być spowodowane? Rozrząd jest ok, czy to elektryka, jakiś czujnik?
  9. Zrobiłem drugi temat odnośnie, tego problemu, losowo pojawiała się migająca kontrolka check engine, utrata mocy i silne wibracje. Oddałem samochód mechanikowi, sprawdzil on OBD i stwierdził że to cewka zapłonowa, świece i zawór agr, przy czym powiedział, że warto od razu wymienić wszystko na wszystkich cylindrach bo problem szybko wróci, stwierdziłem ok, zrobimy tak. Po kilku dniach dzwoni do mnie mechanik i mówi, że wykonali to co mieli wykonać, ale problem nadal nie ustąpił i zabrali samochód do BMW na dokładną inspekcję, gdzie stwierdzono, że to wtryskiwacze i trzeba wymienić wszystkie. Trochę mnie to przeraża bo dopiero co kupiłem to auto za 5k wir(Mieszkam w DE, tutaj naprawdę trudno coś kupić w normalnej cenie, w obecnych czasach). I teraz za naprawę będę musiał zapłacić jeszcze 2k EUR. Wtryskiwacze, które zaproponował mechanik są używane po regeneracji (700eur za wszystkie). Chciałem się tylko dowiedzieć czy nie lepiej jak sam je sobie załatwię by mieć pewność że będą one najwyższej jakości, bo słyszałem coś o numerach index, a nie wiem co oni mi tam wsadza(ale przynajmniej od BMW).
  10. Witam, niestety mam problem z wtryskiwaczami paliwa, muszę wymienić wszystkie. Słyszałem, że są różne do wyboru, mają się one różnić tzw. numerem index(najnowsze 12) i tym, że zostały one poprawione przez BMW(nowe nie powodują problemów). Moje pytanie brzmi, jakie powinienem kupić, by mieć pewność, że będę miał z tym tematem spokój. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
  11. Witam, dzisiaj w połowie drogi do pracy(jakieś 6km) auto zaczęło dosyć mocno wibrować i zapaliła się żółta kontrolka błędu, która mrugała, udało mi się dojechać w miarę normalnie do pracy, na przerwie poszedłem sprawdzić, czy auto w ogóle zapali i przejechałem kawałek, błędu już nie było. Czym to może być spowodowane, rozrząd był niedawno wymieniany, nie jestem pewien czy auto straciło moc, bo gdy błąd wyskoczył to starałem się tylko doturlać do pracy i nie gazowalem zbyt mocno. Czy to może być coś poważnego i kosztownego, skoro auto normalnie odpalilo, a błąd nie wyskoczył od razu ponownie? Nie wiem czy mogę to tymczasowo zignorować, czy jechać od razu po pracy do mechanika.
  12. W sumie 2k zl nie brzmi tak źle, skoro byłoby dużo lepiej, przynajmniej jest to auto w dobrym stanie technicznym i zadbane wnetrze, też nie zapłaciłem za nie jakichś kosmicznych pieniędzy, wiec chyba sie skuszę, ale by bylo to dla mnie oplacalne musialbym najpierw skompletowac wszystko co jest do tego potrzebne, potrzebował bym waszej pomocy by sobie zrobić kompletną listę zakupów, nie mieszkam w polsce, ale mam tam znajomego, który by mi to zamontował i przy okazji odwiedziń w polsce mógłbym mu oddać auto, jednak warunkiem jest posiadanie wszystkich części, bo na domówienie czegoś nie byłoby czasu.
  13. VIN już podawałem poprzez stronę, która pokazuje jakie opcje tam są, podam jeszcze raz : WBAUB71050VK88536. Właściwie to na audio mi najbardziej zależy bo jestem pod tym względem bardzo czuły, powiedział bym, że nie ma najgorzej, ale nie robi to jakiegoś wrażenia, a tego chce.
  14. A jak zamontuję multifunkcjonalna kierownicę to będę miał przyciski bez funkcji, bo widzę przycisk telefonu, i iDrive, których nie mam? PS. A można zainstalować te lepsze głośniki Alpine, chciałbym mieć lepsze audio, ale bez subwoowera zajmującego połowę bagażnika, musi to być zrobione jakoś bardziej "fabrycznie".
  15. Nie chodzi mi o to, że nie chcę tam wymienić żadnych części, chodzi mi o możliwości, które można wykonać łatwo bez potrzeby robienia kilometrowej listy zakupów i płacenia drugi raz za samochód, chodzi o rzeczy, które są opłacalne, warte swojej ceny i najlepiej, które można wykonać poprzez "Plug and Play". Tutaj można sprawdzić co dokładnie tam siedzi: https://bimmer.work/vin/v1ca2978642e4f906f0b9e01c70283c44/
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.