Skocz do zawartości

KartofelekCiJa

Zarejestrowani
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    żona się krzywi...

Osiągnięcia KartofelekCiJa

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. a nie jest przypadkiem tak, że ten stopień sprężania silników na usa zmienił się właśnie w 87 roku? Zwróć uwaglę, że tłoki na usa ze stycznia są inne niż te z grudnia. Z innej strony: masz może w swoim L6 na prawym kielichu taką naklejkę: http://80.55.167.140/l6_naklejka.jpg Jeśli tak to jaki "Engine family" tam masz?
  2. To w sumie z zaskocznia dowiedziałem się, że mam L6, ale czy silnik posiadający kompresję 10,5bara jest ok to nadal nie wiem :D
  3. Skóra na desce pękała od słońca i z tego co czytałem to był główny powód zaprzestania produkcji L6. Choć może cena $10tys. wyższa niż porshe 911 też się do tego przyczyniła :) Skóry na desce można powiedzieć, że nie mam - zostały jakieś resztki mówiące, że była po całości i była w kolorze góry boczków drzwi. a najgorszy boczek wygląda tak: http://80.55.167.140/L6_drzwi.jpg innego zdjęcia teraz nie mam. Moja L6 nie jest kwestią mody. To wynik kolejnego nudnego spotkania gdzie znów zaczłąem przeglądać ogłoszenia i się takie trafiło. :D W tych "niby" L6, które podesłałeś ja też L6 nie widzę, ale nie widzę też by ktokolwiek sugerował, że to L6... Co do tłoków - zwróć uwagę, że z mojego vin'u wychodzą tłoki do wersji niskoprężnej, a to, że samochód pochodzi ze stanów nie ulega żadnej wątpliwości. Pod maską zaś znalazłem wpis "Engine family: HBM 3.4V5F571". Pytanie co to oznacza? Która to wersja tego silnika? Google tych oznaczeń nie zna... :) A wszystko dlatego, że chcąc sprawdzić kondycję silnika przy wymianie świec zmierzyłem kompresję... i zacząłem szukać jaka powinna być fabrycznie i w sumie to nadal nie wiem :D
  4. Po czym poznaję? Po skórzanej podsufitce, skórze na desce, "lodówce" w podłokietniku z tyłu, pełnej elektryce, rolecie na tylnej szybie... po znaczku L6 na klapie i po wklejce w komorze silnika na której napisali, że to L6. Bo fakt faktem z vin'u nijak to nie wynika... Z tego co ja wiem to ze względu na marną jakość paliwa na stany były dedykowane silniki o niższym stopniu kompresji. Jak spojrzysz do katalogu bmw to jasno widać, że tłoki do wersji "low compression" były inne. Mówią, że płaskie. http://bmwfans.info/parts-catalog/E24/Europe/635CSi-M30/L/1987/browse/engine/crankshaft_pistons/ Dla mojego jest już tylko jeden rodzaj tłoka: http://bmwfans.info/parts-catalog/E24/USA/635CSi-M30/L-A/may1987/browse/engine/crankshaft_pistons/ Co ciekawe z wklejki pod maską wynika, że silnik to m30b34, a w katalogu online takiego nie ma :) Jak na razie nie bardzo jest się czym chwalić. Samochód jest do remontu, choć pewnie w tym stanie bez problemów dałby się u nas zarejestrować. http://80.55.167.140/L6.jpg
  5. Na 100% mam L6 :D tych było 1217 szt. Moce na stany były mniejsze ze względu na ichniejsze kiepskie paliwo. Znaczy ze względu na paliwo silniki na stany miały mniejszą kompresję, a uzyskiwano toto poprzez wsadzanie innych (płaskich) tłoków. Jeśli wiedza jest z broszur to pytanie co ta moc oznacza? Jak wiemy L6 występowało tylko w jednym roku i tylko na stany, a w stanach w tamtym okresie (nie wiem jak jest teraz) nie podawali mocy na silniku jak w europie tylko na kołach...
  6. Wiem, że L6 na szwajcarię nie występowały :) Bardzo dziękuję za ten konkret. 1. Pytanie na przyszłość - gdzie takie info można znaleźć? 2. 185km. Czy to ten co powinien mieć sprężanie 8:1? Czy jest to jakoś do określenia po numerach bloku?
  7. Jakim dekoderem? Sprawdzałem już kilka i niestety nie znalazłem nic sensownego. bimmer.work np mówi o silniku 0KW Poza tym sęk w tym, że w roku produkcji L6 te silniki były z 5 różnymi mocami, z 4 różnymi kompresjami. Różniły się tłokami, wałem, a i na szwajcarię blok musiał być inny, bo tłoki były 3mm mniejszej średnicy... Wg moich ustaleń w L6 powinien być jeden z tych słabszych o niższej kompresji, ale który? Z ciekawostek dodam, że w bmw nie potrafili mi odpowiedzieć...
  8. Mam e24 L6. Samochód jest z maja. Pytanie jaki silnik w nim powinien być? Jakiej mocy? Jak grzebałem po sieci to wychodzi, że w tym czasie były dostępne silniki o 4 różnych stopniach kompresji. Tu wg katalogu powinien być silnik o niskiej kompresji, ale jakiej? 8:1 czy 9,2:1? 185 czy 192km? a może jeszcze inaczej?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.