Skocz do zawartości

JerryBoy

Zarejestrowani
  • Postów

    30
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    320d G21 M-Pak

Osiągnięcia JerryBoy

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Oczywiście, że jeździłem i ogólnie jestem bardzo zadowolony, ale po pół roku mam już lekki niedosyt :twisted: Jak decydowałem się na zakup to w grę wchodziły 3 auta - Tesla 3, Alfa Giulia Veloce i właśnie BMW 320d. Myślałem o 330d, ale kosztowała wtedy więcej niż Tesla. Finalnie Tesla odpadła ze względów praktycznych (brak miejsca do ładowania + wzrost $ i skok ceny o 20k w ciągu miesiąca, kiedy właśnie podejmowałem decyzję), Giulia dawała mnóstwo radochy, ale miała za mały kufer i żłopała jak smok więc finalnie stwierdziłem, że ta 320d, mimo że najwolniejsza, daje wystarczająco dużo funu :mrgreen: No i tak dawała, ale już bym chciał coś mocniejszego :D :D :D Jednocześnie mam tak, że przywiązuję się do auta i nie lubię za często zmieniać, więc opcja ze swapem silnika i osprzętu wydawała mi się spoko opcją.
  2. Myślisz, że da się w ten sposób wycisnąć ze 300 kucy z B47? ;)
  3. Pytanie trochę na wyrost, bo auto mam jeszcze na gwarancji :8) Przyznam, że chyba niepotrzebnie przycebuliłem i mogłem poświęcić dodatkowe 30k na silnik 3.0. No, ale skoro mam 2.0, a za półtora roku skończy mi się gwarancja to pomyślałem, że może zrobię wtedy swap silnika? :D Czy orientuje się ktoś z Was ile to będzie wymagało przeróbek? Czy jest sens się w to bawić?
  4. To jest przypadłość większości "starych" marek. Niestety. Mało który producent zauważył, że mamy lata 20. XXI wieku i ludzie są przyzwyczajenie do intuicyjnych, w miarę niezawodnych i płynnie działających interface'ów oraz dobrze napisanych aplikacji. Kolejna sprawa to Android Auto, który też jest zwyczajnym paździerzem :evil: Kupując w zeszłym roku auto, obszedłem dużo salonów, siedziałem w wielu samochodach i jeżeli chodzi o elektronikę i dobre "doświadczenie użytkownika" to jedynie Tesla pozwoliła mi poczuć się naturalnie i adekwatnie do roku, w którym żyjemy :wink: Gdybym miał gdzie ładować to jeździłbym TM3 LR. Brak ładowarki zdecydował o wyborze BMW, które i tak pod względem elektroniki biło większość innych modeli na głowę. Możliwe, że też kupiłbyś coś innego i zamiast problemów ze Spotify, narzekałbyś na kilka innych, dramatycznie działających elementów :D Ale rozumiem Cię...
  5. U mnie czasem rwie, ale zauważyłem, że ma to związek z przegrzewaniem telefonu podczas ładowania indukcyjnego. Jak telefon leży sobie poza ładowarką to zazwyczaj Spotify nie ma problemów (raz na jakiś czas coś zerwie, ale to zazwyczaj jest rozłączenie całego zje...ego Android Auto). Kiedy jednak położę go na ładowarkę, a do tego wpadnę na pomysł użycia Google Maps to telefon bardzo szybko robi się gorący i zaczyna się throttling procesora, przez co Spotify cierpi i dostaje czkawki. Wtedy zostaje niestety tylko radio... BTW - nie zauważyłem tej aplikacji w komputerze samochodu. Muszę zacząć jej używać, bo brak wyszukiwania piosenek przez AA jest faktycznie uciążliwy.
  6. U mnie jakiś czas temu pojawił się problem ze stacjami radia cyfrowego - sygnał znikał na 2-3 sekundy i wracał. Miałem niedawno serwis auta i przy okazji (prawdopodobnie) zrobili jakiś update systemu, bo problem zniknął. Czasem pojawia się problem z Android Auto - rozłącza telefon i po chwili podłącza go znowu. Nie jest to jakieś mega częste, ale zdarza się. Używałem swego czasu samochodów VW z wypożyczalni i tam rozłączanie telefonu z samochodem zdarzało się notorycznie, więc w BMW nie jest tak tragicznie :8)
  7. Dokładnie taki mam plan. Jeszcze 1200 km i wymiana :D
  8. Niewiele się dowiedziałem :D Obsługa była bardzo miła, ale jeżeli chodzi o detale to pan z ASO wiedział tylko tyle, że prawdopodobnie padły turbiny. Po kilku dniach diagnozowania podjęli decyzję o wymianie silnika. I tyle.
  9. A zmieniałeś w ASO czy w niezależnym warsztacie? Pytam, bo nie do końca jestem zadowolony z tych standardowych (na jazdach testowych działały lepiej) i zastanawiam się czy robić teraz, czy poczekać do zakończenia gwarancji, żeby nie znaleźli powodu do przyczepienia się w razie czego ;) Niedawno odebrałem auto po wymianie silnika, wolałbym kolejne 2 lata mieć jeszcze tą podkładkę.
  10. Odgrzewam temat, żeby napisać, że kilka tygodni temu samochód padł mi podczas jazdy po trasie szybkiego ruchu. Stracił moc, kazał jechać do serwisu, a następnie wywalił komunikat o braku oleju. Na stacji dolałem literek, żeby po 5 minutach dowiedzieć się, że... znów brak oleju :duh: Doturlałem się do miejsca, gdzie mogłem wezwać assistance, samochód trafił do ASO i po 2 tygodniach czekania dostałem nowy silnik. Póki co chodzi jak ta lala i nic nie bierze :D
  11. Powalczyłbym. Nie ma czegoś takiego jak "zabranie gwarancji na całe auto" bo sobie lampy wymieniłeś. Jeśli BMW nie jest w stanie wykazać wpływu Twojej modyfikacji na zepsucie się danego elementu, to masz pełne prawo do gwarancji na ten element. Jak po wymianie lamp padłoby mi turbo, a dealer odmówił naprawy gwarancyjnej bo zmieniłem lampy, to już nie mógłbym doczekać się pierwszej rozprawy sądowej. Ja mam podobne podejście, ale domyślam się, że dla wielu osób dodatkowy kłopot związany z rozprawą (plus ewentualna gratyfikacja prawnika) może okazać się zbyt stresujący w kontekście naprawy jakiejś drobnostki za max kilka stówek.
  12. Nie ma co porównywać. Hamowanie jest bezporównania lepsze z zestawem m pakiet, olbrzymim plusem jest żywotność klocków. Na standardowym zestawie tylne klocki były do wymiany po 16-25 tys.km, po zmianie na m pakiet przejechane jest ponad 50 tys. km i nadal jest sporo klocka z przodu i z tyłu. I wizualnie jak pięknie wygląda ten niebieski zacisk w połączeniu z czarną 19 :twisted: Zamieniałeś po gwarancji?
  13. Chyba nikt Ci sensownie nie odpowie na to pytanie. Dzisiaj samochody nie są projektowane do długiego życia (niestety), ale zdarzają się szczęśliwe przypadki. Niedawno znajomy pozbył się Skody Superb, którą przez kilka lat natłukł 300k km i nie miał żadnej poważnej awarii, nawet skrzyni DSG, które najczęściej padają ok. 150k. Także wszystko zależy :) Jakby co to nowy silnik do Twojego auta kosztuje ok. 30k. Taka wymiana zawsze wyjdzie dużo taniej niż zakup nowego auta, a dasz mu dodatkowe kilka lat (prawdopodobnie) bezawaryjnego życia ;)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.