Parametry pracy silnika są piękne, do jego pracy na obrotach jałowych, adaptacji, katalizatora - nic nie można się przyczepić. 1. W E65 jest elektroniczny pedał gazu - faktycznie, działa dość dziwnie. Ale auto też przystosowuje się do Twojego trybu jazdy - jak będzie go mocno butować to gaz będzie łapać wcześniej :) 2. Pod filtrem powietrza nie znajdziesz elektroniki, tylko pod filtrem kabinowym po stronie pasażera :) Tam są wszystkie skrzynki, skrzyneczki, bezpieczniki. Dopiero wtedy możesz szukać problemów z komunikacją ze sterownikiem skrzyni. Natomiast masz rację co do tego, że ciężko poczuć to przy przygazowaniu. U siebie mam bardzo podobną przypadłość, ale niedawno znalazłem nieszczelności i auto bierze lewe powietrze, a dodatkowo parametry pracy silnika są dalekie od Twoich. Niestety, ale ani ISTA ani INPA nie pokazują sprawności cylindrów (Analog 2) kiedy auto jedzie pod obciążeniem. Dlatego proponowałbym, żebyś podmienił sobie te dwie cewki, których nie jesteś pewien na jakieś inne - to jedyny trop jaki masz na ten moment. Brak komunikacji ze sterownikiem skrzyni automatycznej raczej tutaj nie ma nic wspólnego. Falujące obroty to mógłby być konwerter skrzyni, ale nie rzucałbym tutaj tak drastycznej diagnozy, bo miałbyś więcej objawów niż tylko to. A w tej chwili jedyny trop to te cewki :)