Skocz do zawartości

mn89

Zarejestrowani
  • Postów

    92
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F40 118i M Sport

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia mn89

  1. mn89

    Opony z homologacją?

    Informacja o rodzaju i rozmiarze opon jest wrzucana do czujnika TPMS i stąd ją potem samochód pobiera - te fabryczne komplety mają już prekonfigurowane parametry i stąd samochód wie jakie gumy ma wrzucone. Można zaprogramować, ale trzeba znać częstotliwość czujnika i mieć odpowiednią zabawkę - dziwne, że w ASO nie mają 🤔 Tu jakiś magik programuje ale bez podawania parametrów opony, zakładam, że ten jego programator nie ma tak zaawansowanych opcji. Jest nawet wątek na bimmerfeście: https://www.bimmerfest.com/threads/tires-not-recognized-warning.1461081/ Co prawda z G20, ale rozwiązanie dość stare 😉
  2. Matkoboskokochanoistomilicjantów co za stek bzdur w tym dokumencie z VAG. "Argumentacja dla klienta" czyli jak powiedzieć spie**** tak, żeby się nie obraził 🙃. Parowanie klosza reflektora w normalnych warunkach nie powinno mieć miejsca, a jeżeli paruje to albo ma źle osadzone lub uszkodzone uszczelki (wpuszcza za dużo albo zatrzymuje wilgoć, która nie ma jak odparować) albo zachodzi zjawisko kapilarne i wilgoć dostaje się do klosza poprzez przewód zasilający (i to jest normalne zjawisko), ale mówi tylko o tym, jak wujowo producent zaprojektował złączki i sam klosz, bo ta wilgoć powinna mieć jak odparować. W długiej perspektywie ta skraplająca się woda spowoduje wytworzenie osadu na wewnętrznej części klosza, który będzie ograniczał wiązkę światła.
  3. Czy u Was też po aktualizacji czujnik deszczu działa gorzej? Myślałem, że to tylko moja subiektywna opinia, ale nawet moja lepsza połowa dzisiaj stwierdziła, że wycieraczki przestały działać prawidłowo. Na 1 biegu automat działa strasznie leniwie, niezależnie od położenia przełącznika w manetce czasem cała szyba jest już tak zakropiona, że nic nie widać i muszę przerzucić palcem w górę, żeby w ogóle się raczyły ruszyć...
  4. U mnie pobrał wczoraj. Ktoś wie czy coś istotnego wpadło? Z plusów - tym razem godzina nie wymagała ponownego ustawiania po aktualizacji 🙂
  5. Ja myślę, że akurat to może być aspekt zarzucenia haczyka na klienta, któremu wydaje się, że taki 116i czy 318i mu w zupełności wystarczy, a rozbudzi apetyt po to, żeby kolejnym razem wrócił po wyższy model. Druga strona medalu jest taka, że są użytkownicy, którzy są gotowi zapłacić "za metkę" jak to mawiasz 😉
  6. mn89

    Serwisy w ASO

    Za sam serwis olejowy 2x (po dotarciu po 2,5k km i przy 15k km) płaciłem po 599 PLN brutto, ale to jakieś promocyjne ceny, standardowo za przegląd wołali chyba 1 - 1,2k według cennika.
  7. mn89

    Opony z homologacją?

    Ja dorzucę tabliczkę ze 116i (chyba advantage) - może ktoś też skorzysta. I mam pytanie - czy u Was też przy spadku temperatury ciśnienie spada o tak duże wartości jak u mnie? Patrząc na zestawienie z tabliczki powinienem jeździć na ciśnieniu 2,6 przód, 2,3 tył (mam założone zimówki 205/55R16), ale przy ostatnich mrozach ciśnienie spadło do wartości 2,2 i 1,9 🤔. Azotem "premium" nie pompowałem 😉. Generalnie przy wyższych temperaturach też mi to ciśnienie potrafi skoczyć o 0,1 do 0,2 atmosfery w górę lub w dół...
  8. Ale trzeba uczciwie dodać, że te dane odnoszą się do poprzedniego roku, kiedy sprzedaż cierpiała jeszcze z powodów wskazanych wcześniej - dostępność części modeli w 2022 była tak mizerna, że zapewne znalazła się spora grupa klientów, która poszła po Audi czy innego Mercedesa - zwłaszcza, że można założyć, że znów spory odsetek tych aut jeździ do końca leasingu i trafia do wtórnego obiegu, a klient idzie po kolejne auto. A, że akurat okres wymiany przypadł na moment, kiedy na BMW trzeba było poczekać dłużej niż na konkurencję, to i wybór padł na co innego, co dało się upchnąć w koszty. W 2023 raczej sytuacja wróciła do normy jakiej należałoby oczekiwać bez czynników hamujących sprzedaż.
  9. Nie to, żebym się czepiał, ale te statystyki nie są miarodajne - biorąc pod uwagę jakie auta sprzedają się na tych 3 rynkach, to ciężko korelować bardzo dotknięty przestojami spowodowanymi pandemią, a później wojną w Ukrainie, które miały przemożny wpływ na czas oczekiwania i dostępność aut w Europie "miejscowy" rynek z rynkami w USA czy Chinach, gdzie duże modele, produkowane na miejscu, z dostępnych od ręki podzespołów i stanowiące większość tamtej sprzedaży były dostępne z marszu... Po moim przykładzie - czekałem na moją jedynkę 13 miesięcy, zamówiona przez znajomego w tym samym czasie X5 dopłynęła ze stanów w 2,5 mca (nie było to auto ze stocku)... Porównujmy jabłka do jabłek, gruszki do gruszek 😉 A tak swoją drogą to może się mylę, ale czy BMW kiedykolwiek celowało w stanie się marką samochodów dla ludu? Bo Tesla niewątpliwie ma taki cel😉
  10. Ja znam - po dwóch latach (kwestie podatkowe związane z leasingiem) tesla (TMY) została sprzedana, zamówione M340i. Zaś całość okraszona komentarzem odnoszącym się w wulgarny i mocno dwuznaczny, za to nie pozostawiający żadnych wątpliwości, sposób podkreślający wyższość podróżowania ICE nad BEV po polskich drogach... 😉 Można to podsumować tak - początkowy zachwyt nad kosmiczną technologią dość szybko ustąpił rozczarowaniom związanym z szarą codziennością realnych potrzeb🙃 A tak swoją drogą to znów pada argument o tym, że BMW słabo się sprzedaje, a Tesla świetnie, bo ludzie głosują portfelem. A ja po raz kolejny przypomnę, że są klienci, którzy nie muszą racjonalizować swoich wyborów - kupują takie iX3, bo im po prostu odpowiada bardziej niż inny wybór 🤷‍♂️
  11. Nie wylogowało Ci przypadkiem profilu kierowcy z samochodu? Ewentualnie sprawdziłbym czy masz "swój" kluczyk - samochód spina profil z aktualnie używanym kluczykiem - nie podmieniłeś sobie czasem na drugi?
  12. mn89

    Serwisy w ASO

    Nie ma wymogu serwisowania w ASO nawet dla utrzymania gwarancji. Serwis musi być wykonany zgodnie ze specyfikacją przyjętą przez producenta, co w praktyce wiąże się z tym, że podczas trwania gwarancji w przypadku wykonania ewentualnego przeglądu poza ASO gwarant może odmówić uznania usterki i naprawy w ramach gwarancji powołując się na to, że przegląd poza siecią nie spełnia warunków (ciężko jest udowodnić gwarantowi, że spełnia). Wracając do tematu - nie ma żadnego obowiązku, pozbawisz się tylko potencjalnie historii serwisowej dostępnej w sieci dealerskiej (być może będzie to mieć znaczenie dla potencjalnego nabywcy przy odsprzedaży) i ewentualnej gwarancji na perforację nadwozia - nie mam pojęcia ile trwa ona w BMW, ale np. w Ford czy Volkswagen dają 12 lat, przy czym warunkiem jej realizacji jest coroczny przegląd nadwozia pod tym kątem w ASO oczywiście w ramach płatnego przeglądu 🙃. Z innych, które warto wykonać (choć i te obowiązkowe nie są) mogą być ewentualnie przywoławcze akcje serwisowe, ale one zawsze są darmowe i ogłaszane również przez UOKiK, który dodatkowo nakłada na sprzedawcę obowiązek wysłania takiej informacji do nabywcy pojazdu. Podsumowując - jeżeli nie masz wykupionych pakietów serwisowych i przedłużonej gwarancji oraz nie zależy Ci na wpisie przeglądu w system dealerski śmiało jedź do sprawdzonego mechanika, na pewno będzie taniej, a i potencjalnie jakość samej usługi może być lepsza 😉
  13. mn89

    F40 v F44 v inne B38

    Ciekawe czy konstrukcyjnie są jakieś różnice w zawieszeniu pomiędzy F40, a F44, bo płyta przecież ta sama, nie?
  14. Nie wiem czy ktoś napomknął już, bo ciężko nadążyć za tempem nowych postów pojawiających się w tym wątku, ale ostatnio wypłynęło ciekawe zestawienie dotyczące skali utraty wartości elektryków i ich cen na rynku wtórnym. Nie wiem jak dla Was, ale dla mnie spore zaskoczenie jak prędko i jak mocno te fury tracą na wartości w stosunku do spalinowych odpowiedników - i to też może być twardy argument w rękach przeciwników elektryfikacji - potencjalnie kupno paska w tedeiku może przeciętnemu kowalskiemu wyglądać atrakcyjniej pod kątem późniejszej odsprzedaży niż TMY w tej samej cenie...
  15. Nie wiem jak u innych, ale wydaje mi się, że nie są podgrzewane - mam nadal letni płyn (próbuję wypryskać bezskutecznie już od tygodnia 🙃) i przedwczoraj po nocy przymarzły. Po kilku godzinach w garażu podziemnym puściło, znów dzisiaj rano po nocy przestanej pod chmurką i przy mrozie (nie wiem ile było wczoraj na śląsku, ale chyba okolice -3) działały od strzała... Parowania tylnej szyby nie zauważyłem, ale może dlatego, że wsteczne lusterko mam ustawione w podłogę 😁
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.