Skocz do zawartości

LoGik

Zarejestrowani
  • Postów

    102
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW F11, 530d (245km); BMW E46 318i (143km)

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia LoGik

  1. Cześć, Potrzebuje tarcze + klocki na przód + czujnik + sprężynki na zacisk, vin: C943868 Nie mogę znaleźć czy to jest 348 x30 czy 348x36 Czy jest jakiś zestaw naprawczy do prowadnic i tłoczków przód/tył? (Chciał bym zdjąć to wszystko zrobić rewizję oddać do piaskowania/malowania)
  2. Na pierwszej stronie mam zdjęcia z jakiegoś portalu zdjęciowego i ich widzę, natomiast ostatnie, czyli np Strona 3 - żadne nie działa, poniżej wkleiłem odnośniki (próbowałem na Chromie w "Privat mode", w Chome nowy profil, w Edge, w Firefox) Mam błąd 404, albo tych zdęć niema pod linkiem, albo możliwe że nie ma dostępu do tych zdjęć (żadne z nich nie widzę u siebie ani załogowany ani bez logowania) Zdjęcie 1 Zdjęcie 2 Zdjęcie 3 Tu stworzyłem nowy profil w chrome i próbowałem sie dostać do pojedynczego zdjęcia nie ważne czy zalogowany cze nie taki sam wynik https://www.bmwklubpolska.pl/forum/uploads/monthly_2024_01/image.png.fd191b9fbb1a3a2d70a11671e41d4580.png
  3. Hej, czy robi sie coś z obrazkami, bo po migracji na nowy URL wszystko trafił szlak... widać w poście zacytowanym... chyba że to ja mam problem i nie widzę.. to samo w dziale "moje auto" wszystkie nowe zdjęcia dodane po migracji nie wyświetlają się
  4. podpinam się, proszę włączyc. Migrowaliście ostatnio forum znowu... teraz nie mam żadnego obrazku z galerii samochodu co ostatnio dodałem i nie mogę je zmienic/dodać
  5. Ziama - zimą, nowy rok przyszedł - czas na nowe remonty 🙂 Wymiana o raz poprzedni remont tylnego zawieszenia przeprowadzony w warsztacie - Bimmer's specjalizacja BMW Tym razem zabrałem się za wał napędowy, wymieniono: - złączę elastyczne przód (od skrzyni) - Febi Bilstein 43482 - złączę elastyczne tył (od dyfra) - Febi Bilstein 171174 (105mm) - miałem wątpliwości bo w RealOEM było 110 i 105mm - podpora wału - Febi Bilstein 32864 Każdy element był w zestawie z elementami mocującymi i dodatkowymi (tuleja centrująca) oprócz podpory 🙂 Też miałem w okropnym stanie elementy mocowania plastików/osłon od dołu, więc też poszedł zestaw śrub i blaszek Numery OE: 07147311312, 07129904150, 07149213164
  6. Dziekuję za opinie! - drzwi tył (Zdjęcie 1) - u mnie było to samo, okazało się w uszczelce zbierała się woda, zrobiłem dziurkę i jest lepiej. Prawdopodobnie gdzieś do wywietrznika tej uszczelki trafia woda, bo uszczelka ma kilka dziurek, też ma na dole jedną czy dwie ,ale tam woda nie wychodzi... - gąbka (Zdjęcie 2) - rozbierałem to, wedle YouTube - to jest czarna gąbka, ogólnie to ta gąbka służy wyłącznie dla tego żeby tam nie trafiły grube śmieci - liście, gałązki, igły z choinek etc., można to zamienić na coś podobnego, bo cała pokrywa z tym filtrem to koszt ~250zł a tak to można tylko wymienić tą gąbkę. Właśnie na wiosnę będę u siebie robił z tym porządek bo coś mi głośno wiatrak chodzi. - U mnie była stłuczka parkingowa (tak poprzedni właściciel powiedział, zdjęć nie widziałem), ale poklejony wlot mówi że to było coś większego :). Jeśli chodzi o wymianę to najdroższy jest silniczek i jest maga popularny ten wlot, ja kupowałem z rozbiórki to sprzedawca mówił że to jedna z najbardziej sprzedających się części, roboty trochę jest (~3-4h na wszystko) bo trzeba zdjąć zderzak, a później równo zamocować z powrotem. Warto z tym zrobić porządek bo latem samochód nie chłodzi się dobrze (kiedy 30+ stopni), w podróży z zdjęcia ze spalaniem długie podjazdy pod górki mocno podwyższały temperaturę. - spalanie - hehe, "Eco Pro manualne" (Zdjęcie 3). Jeden tryb "sport" który mam to na skrzyni biegów. Mam to szczęście że nie mam jako opcji ani start/stop silnika, ani trybów jazdy. Spalanie z drogi 2800km polska-chorwacja-polska (75% autostrady - tempomat 110-120km/h, 25% drogi podmiejskie - 70-90km/h). Mega mnie wkurza skrzynia 8HP tym że trzyma 1000-1100 obrotów silnik, zastanawiam się nad wgraniem softu z Alpiny - podobno tam lepiej przełącza i trzyma obroty wyżej. Zdjęcie 1 Zdjęcie 2 Zdjęcie 3
  7. Dziękuje za odpowiedź, w takim razie "jeździć obserwować".
  8. Reflektory maja wywietrzniki i zaparowanie jest ok, oczywiście jeśli z czasem wysycha a nie robią się krople. Regenerowałem reflektory w styczniu, rok temu - wymiana kloszy, nowy klej - pierwsza jesień i zaparowane, ale wysychają. Jeden raz było mocniej zapocone to wrzuciłem woreczek z granulkami i po 30 min już była sucha lampa - może właśnie u Ciebie też wilgoć trzeba zabrać wewnątrz z lampy, jak piszą wyżej. W tym roku już nic nie paruje, może lekka mgiełka raz była i tyle
  9. A co powiesz o prewencyjnej wymianie panewek przy 250-300k km - kolejny mit?
  10. Tu jest moje pytanie podstawowe... Nie jestem znawcą tylko laikiem i próbuje się dowiedzieć, tylko żaden Pan mechanik nie raczy zrobić statystykę (da się to wykminić - jeśli zrobić 100-300 silników, lepiej 1000, ale to już trzeba kilka warsztatów połączyć... które więcej padają, które mniej) Tylko każdy knuje swoje, opinie się mnożą, a odpowiedzi niema... *Moje podejrzenia - to zbiór opinii mechaników z warsztatów w których robiłem swoje auto (łącznie z 5), niestety nie mam tego "jednego mojego" mechanika tylko jeżdżę do rożnych, żeby w końcu znaleźć dobry warsztat.
  11. U mnie kopało/uderzało przy hamowaniu 3->2, ale po wymianie oleju statycznie kopnięcia przestały. Natomiast była zmuła i została na 2-m biegu... jak na manualu kończące się sprzęgło - obroty idą w górę a prędkość się nie zmienia... tylko po jakimś czasie się załącza 3-ka i już jest ok... Może to tak ma działać i szukam dziury w całym...
  12. Zależy jaki masz rejestrator i jakie ustawienia: - u mnie są poziomy czułości na zdarzenia ustawiony na najniższy bo rejestrator nagrywał "emergency" na każdej dziurze i nie równości w czasie ruchu. Też rejestrator nagrywa wideo jak coś głośnego się odbywa na przykład fajerwerk. Żadnego razu nie nagrał mi samochodów jeżdżących bok. Ale np. nagrywa jeśli samochód się stoczy czy uchyli czy po prostu zmieni pozycje wedle GPS. Jeśli oczekujesz że ma się włączać na każdego przechodnia czy samochód obok... - to jest raczej - time-lapse. Ale u mnie to rozładował akumulator za noc w tym trybie.
  13. no niby tak, 8HP70 - to 700NM a 530d 245hp ma - 540NM. Jak rozumiem, prościej jest wymienić skrzynie na przytomną niż remontować czy sprawdzać 8HP... bo chodzą po 2k zł 🙂
  14. Podobno soft z skrzyni 8HP od Alpina'y lepiej działa i tzyma wyższe obroty albo soft xHP - https://www.xhpflashtool.com/ Ostatnio na YT oglądałem mechanika który stwierdził że to wina bloku nie trzyma wału jak trzeba... bo np BMW w 550d dodali dodatkowe wzmocnienia + śruby przez cały silnik żeby związać górę i dół. A na fejsbuku to ktoś doradzał jeździć na "sport" cały czas 🙂 To jest dla lift przed-lift F10/F11 - śruby w 550d M12x176 a w 530/5d M10x85...
  15. Dzień dobry, Proszę nie bić jeśli ten temat już był, nie znalazłem... Dopiero się uczę żyć z tym samochodem 🙂 Co mam: - przebieg 230k km, przyczepy były ciągane widać po haku - olej wymieniony raz przy ~90k km (filtr i obudowa VAICO sugerowała wymianę oleju), drugi raz wymieniłem przy 220k km statycznie Co niepokoi: - jak wrzucam z P na D albo z P na R to czasem jest lekkie uderzenie - czy to konwerter? - jak to sprawdzić/diagnozować/przetestować? - może to wina łącznika elastycznego na wale - mam do wymiany - jak wrzucam z P na D albo z P na R to silnik zaczyna działać inaczej jak by miał pod górkę - są większe wibracje na D/R niż na P? - przy ruszaniu z świateł np., na drugim biegu - obroty silnika nie rosną a prędkość samochodu rośnie, jakby sprzęgiełka sie wolno łączyły albo były zużyte albo ciśnienie za małe? (pozostałe biegi pracują wzorowo) - jak to diagnozować/testować? Adaptacje skrzyni z ISTA - Czy wartości o czymś mówią? Czy warto robić adaptację? Czy warto kasować adaptację? A tu jest sekwencja działania:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.