Skocz do zawartości

mmw

Zasłużeni forumowicze
  • Postów

    6 761
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    9

Ostatnia wygrana mmw w dniu 19 Marca

Użytkownicy przyznają mmw punkty reputacji!

O mmw

  • Urodziny 22.10.1973

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Fxx

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia mmw

Wielki Mistrz marki

Wielki Mistrz marki (14/14)

  • Dedicated Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Posting Machine Unikat
  • Miesiąc na forum Unikat

Najnowsze odznaki

33

Reputacja

  1. To gdzie jest ten problem i w jaki sposob go naprawiaja "przy okazji" wymieniajac tarczki?
  2. VTG: 83222409710 np. Febi TF-1 Przedni dyfer: Hypoid axle oil G5 (0,5L) 83222471487 , tylny Hypoid axle oil G1 (0,5L) 83222295532 Dlatego wlasnie pytalem sie Ciebie o VIN, bo do 02/2020 do przedniego lali G2.
  3. Prawidlowo pracujacy xDrive nie powinien szarpac i taki byl glowny sens mojej wypowiedzi. Moze sa rowniez jakies inne przyczyny takiego zachowania xDrive'a ale nie zmienia to faktu, ze nie jest to prawidlowe. W moim aucie byl efekt jakby przeskakiwal lancuch. Po wymianie tarczek, problem zniknal, naped pracuje gladko i plynnie. Gdy po zakupie auta stwierdzilem ten problem, zadzwonilem do mojego przyjaciela, ktory w Polsce prowadzi dosc spory serwis BMW i od razu mi powiedzial, ze VTG do regeneracji, wymiana tarczek. Nawet sie nie zastanawial. Trafil w 100%. Ty napisales "Tarczki vtg nie maja nic wspolnego z poszarpywaniem". Wiec z mechanikami jak z lekarzami. Co jeden to inna diagnoza. 😉
  4. Zaczne od cytatu z dokumentacji BMW, skoro pierwsze slyszysz. 😉 Układ elektryczny pojazdu otrzymuje informacje o danych charakterystycznych akumulatora pojazdu, takich jak typ, rozmiar, wiek i aktualna moc. Dlatego zawsze będzie dostępny tylko jeden zakres prac, na jaki pozwala aktualny stan informacji. Jeśli gotowość do pracy spadnie poniżej określonego minimum, zostanie wygenerowany komunikat Check Control informujący kierowcę o konieczności wymiany akumulatora. Podczas montażu nowego akumulatora pojazdu należy go zarejestrować i tym samym zarejestrować w układzie elektrycznym pojazdu. NIkt tu nie pisal, ze samochod nie bedzie jezdzil, bo oczywiscie, ze bedzie. Tysiace ludzi w ogole nie rejestruje wymiany aku i jezdza bez problemu. Generalnie masz duze problemu z czytaniem ze zrozumieniem. Ja napisalem: Nie ma racji rowniez kolega, ktory napisal, ze akumulator musi byc takiej samej pojemnosci. Moze byc wiekszej, lub mniejszej, jezeli wczesniej ktos wymienil fabryczny na wiekszy, tylko trzeba to zarejstrowac podczas procedury wymiany. Jezeli w aucie oryginalnie byl np. 90Ah, a potem ktos wymienil np. na 110Ah, to oczywiscie, ze mozesz zalozyc znow 90Ah. Bardziej zrozumiale juz nie potrafie wytlumaczyc. Sam producent przewiduje zalozenie wiekszego niz oryginalnie montowany, wiec tu tez nie masz racji. Przeciez wlasnie przy rejestracji masz do wyboru kilka pojemnosci. Zreszta wystarczy zajrzec w dokumentacje samochodu. No i ostatnia sprawa. Znow dowod, ze nie czytasz ze zrozumieniem. Nigdzie nie pisalem, ze jest "koniecznosc" podlaczenia pod ladowarke. Jak masz taka opcje, to powinno sie to zrobic. Jak nie ma takiej opcji, to dla bezpieczenstwa dac sie samochodowi "uspic". Napisalem to klarownie i wyraznie. Jakbys zajmowal sie profesjonalnie samochodami, to bys znal setki przypadkow, gdy mozna uszkodzic sterownik, odlaczajac akumulator w nieodpowiednim momencie. No ale Ty jak widac wiesz lepiej. Nawet slynne FRMy w BMW, ktore padaly na potege, to myslisz, ze od czego?? Wlasnie dokladnie od spadkow napiecia. Nie tylko podczas odlaczania akumulatora przy wlaczonym zaplonie, ale rowniez od rozruchu samochodu przy slabym, starym aku, co tez powoduje nagly spadek napiecia.
  5. Przerabialem ten temat dosłownie rok temu w zony X3, wiec uwierz mi, ale maja. Przy przyspieszaniu i hamowaniu spokojnym masz efekt poszarpywania, jakby przeskakiwal lancuch w rowerze. Typowy objaw zuzytych tarczek. Jak mi nie wierzysz, to zadzwon do byle jakiego, dobrego serwisu BMW i opisz objawy. Zobaczysz co Ci powiedza.
  6. Niestety nie masz racji. Masz xDrive do regeneracji dlatego Ci szarpie. Trzeba wymienic tarczki sprzegla. Zalozyciel tematu nie ma 4x4. Sprawne auto, niewazne czy masz 4x4 czy RWD nie powinno w ogole szarpac, ani przy przyspieszaniu, ani przy hamowaniu i nie ma znaczenia czy jedziesz dynamicznie czy jak emeryt. Mam dwa BMW z 8HP, jedno RWD, drugie 4x4, a do tego jezdzilem dziesiatkami BMW z 8HP, w roznych konfiguracjach napedu i wiem co pisze.
  7. Kazdy reflektor biksenonowy tak dziala, ze podnosi sie przeslona. Nie ma reflektorow w BMW (od serii E60 w gore o ile kojarze), ktore maja dlugie na osobnym swietle. Jedyna roznica miedzy skretnymi a nieskretnymi jest taka, ze w skretnych, wewnetrzne swiatla doswietlaja zakrety, a w zwyklych jest tylko zaslepka udajaca cos swiecacego.
  8. Ale jakie lampy wymieniales? Z czego na co itd?
  9. Pamietam ten problem. Zdazyl mi sie raz czy dwa jak jeszcze nie umialem dobrze ogarniac kodowanie i uczylem sie tego dopiero. Tam cos bylo niehalo z RDSem, ale nie pamietam dokladnie. W jaki sposob robiles te konwersje na EU? Opisz dokladnie co robiles, po kolei.
  10. Siedem tematow pod Twoim. 🙂 Czyli bardzo niedawno byl ten temat dokladnie omawiany.
  11. mmw

    Dziwne skrzypienie

    No skoro 2 tygdnie az z garazu wyjezdzales, to musialo cos sie poluzowac. 😄 😄 😄
  12. Musisz podac VIN, bo w 2020 zmienili typ oleju w dyfrach.
  13. Mozesz skasowac aktualne dane adaptacyjne, ale wg mnie cos jest niehalo u Ciebie ze skrzynia. Te objawy nie sa normalne. Skrzynia powinna przelaczac plynnie zarowno w gore jak i w dol. Czy bylo tak samo przed wymiana oleju?
  14. Zgadza sie. Jakby E39 mialo skrzynie biegow 6HP albo 8HP i nowsze multimedia, to naprawde spokojnie mozna by to auto uzywac obecnie i wcale by nie odstawalo od nowych modeli pod katem wlasciwosci jezdnych, komfortu i wygladu, rowniez jesli chodzi o wnetrze. Ja mialem dwie E39 po kolei i bardzo dobrze wspominam te auta. F10 to taka kontynuacja E39.
  15. Sorry. Ja troche skrot myslowy zastosowalem. Chodzilo mi o to, ze alternator nie mial zamknietego obwodu z akumulatorem dlatego nie ladowal go. Wszystko sie zgadzalo. Ty miales 14V na tym plusie pod maska bo zamykales obwod pomiedzy tym miejscem, czyli miedzy alternatorem a masa poprzez miernik. Dlatego po zgaszeniu silnika na bank miales tam 0V, bo alternator nie pracowal wiec nie bylo tam napiecia, ktore, gdy pracowal, docieralo tam, mowiac zartobliwie, tylnymi drzwiami. :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.