Skocz do zawartości

knrdk

Zarejestrowani
  • Postów

    175
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW G20 318i LCI

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia knrdk

Współpracownik

Współpracownik (7/14)

  • Dedicated Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Tydzień na forum Unikat
  • Miesiąc na forum Unikat

Najnowsze odznaki

4

Reputacja

  1. - jak coś to wskazówki się wyświetlaja na HUD jeśli korzystasz z Android Auto i Google Mapa. Podobnie na Apple car Play i nawigacji od Apple - ja też jeżdżę sam, ale fajna opcja w dłuższej trasie jest możliwość zmiany ustawienia fotela. Można mieć zapisane dwie pozycje. I oprócz tego, manualna regulacja nie pozwala zmienić kąta nachylenia siedziska. - ja z asystenta nie korzystam, ale jeśli dobrze pamiętam to bez tej opcji nie ma kamery cofania. Sam asystent działa dobrze, ale jak dla mnie aż za szybko :D Pewniej się czuje jak sam parkuje.
  2. Kiedyś było tak, że na 318i można było dostać lepszy rabat niż na 320i i ostatnio ktoś pisał na forum, że dalej tak jest. Więc to też warto wziąć pod uwagę. A co do wyboru pomiędzy 318i z M Pakietem, albo 320i bez, to każdy będzie miał inną opinie. Wszystko zależy od tego jak bardzo podoba Ci się M Pakiet i jakiej mocy auta oczekujesz. Jeśli wcześniej jeździłeś 100 konnym autem to pewnie będziesz zadowolony z 318i, a jeśli przesiadasz się z czegoś mocniejszego to i 320i może być dla Ciebie zbyt słabe. Ja wybierając samochód zdecydowałem się na 318i, bo dopłata 25k do 320i według mnie była zbyt duża w stosunku do niewielkiej różnicy w mocy. Jeśli miałbym dopłacać do mocniejszego silnika to wybrałbym przynajmniej 330i, bo dopiero tam różnica mocy jest na tyle istotna, żeby to było warte dopłaty według mnie. M pakietu nie wziąłem bo nie jest dla mnie wcale oczywiste, że auto w nim lepiej wygląda, ale to kwestia gustu i każdy będzie miał inną opinie.
  3. To 318i da się w ogóle "pałować" 😄
  4. U mnie ostatnio nawet wzrosło. Zaraz po wymianie było 30 000, a po przejechanym tysiącu kilometrów zrobiło się 31 000 do następnej wymiany.
  5. Na pewno bezpieczny przyrost mocy jest większy, bo 20-30KM to zaledwie poziom 320i, a to ten sam sprzęt. Jak interesowałem się tematem, to 220-230KM padało jako bezpieczna moc dla 318i. Problemem jest dobranie się do sterownika silnika dla obecnie produkowanych samochodów (z tego co pamiętam po 06.2021). Jakiś czas temu jedyna opcja na modyfikację było wysłanie sterownika do Finlandii.
  6. U mnie dzisiaj wszystko działa poprawnie i mam informacje o dzisiejszej jeździe w aplikacji na telefonie. Ale wcześniej miałem taki sam problem. Samochód tracił połączenie z internetem po wjechaniu do garażu podziemnego i dopiero po kilku dniach od wyjechania z garażu połączenie wracało. Pomogła aktualizacja oprogramowania w ASO i od prawie roku nie mam już tego problemu.
  7. Ja po aktualizacji zauważyłem dwie różnice (mam ID8): - nawigacja BMW pokazuje trasę na niebiesko na zegarach i headup'ie, wcześniej była biała linia. - zmieniła się czcionka na zegarach i headup'ie. Wydaje mi się, że ta nowa jest wyraźniejsza. Obie zmiany według mnie na plus.
  8. @basterPopatrzyłem na konfigurację 318i i kilka uwag: 1. Jest sens dopłacać do M pakietu jeśli bierzesz standardowe zawieszenie i hamulce? Dużo bardziej wolałbym zamiast tego zaznaczyć kilka przydatnych opcji wyposażenia, albo wziąć 320i. 2. Nie wybrałeś pakietu repair inclusive. Nawet jeśli chcesz sprzedać samochód po dwóch latach, to i tak opłaca się wziąć tą opcję, bo wartość samochodu z gwarancją będzie dużo wyższa. 3. Wybrałeś podgrzewane siedzenia, a brakuje podgrzewanej kierownicy. Według mnie podgrzewana kierownica jest bardziej przydatna, zwłaszcza że nie masz skórzanej tapicerki. 4. Brakuje kilku przydatnych opcji: - adaptacyjny tempomat - HUD - adaptacyjne światła A co do wyboru pomiędzy 318i, a 320i, to przy różnicy około 15 000, gdybym mógł jeszcze raz skonfigurować mój samochód to dopłaciłbym do mocniejszego sinika. 318i jest wystarczający do normalnej jazdy, ale dopłata jest na tyle niewielka, że według mnie warto.
  9. Minimalna prędkość jaką można ustawić to 30km/h, ale jeśli samochód przed Tobą jedzie wolniej, to Twój samochód dostosuje prędkość, aż do całkowitego zatrzymania w razie potrzeby. Jeśli postój nie będzie trwał więcej niż kilka sekund to też sam ruszy, ale w przypadku dłuższego postoju trzeba nacisnąć na pedał gazu, żeby zacząć jechać.
  10. Też mnie strasznie wkurza ta ładowarka. Ja problem rozwiązałem za 65PLN: https://hurtel.com/pl/products/joyroom-samochodowy-uchwyt-magnetyczny-bezprzewodowa-indukcyjna-ladowarka-qi-15-w-kompatybilna-z-magsafe-do-iphone-czarny-jr-zs240-71620.html Wygodniej się odkłada tam telefon niż na tą półeczkę z ładowarką, a powietrze z nawiewu chłodzi telefon. Tak swoją drogą to BMW mogło dać nawiew powietrza na tą ładowarkę i przynajmniej w lecie nie byłoby problemu z przegrzewaniem.
  11. Zobacz sobie tą dyskusje: https://www.bmw-klub.pl/forum/topic/194204-szybkie-pytania-szybkie-odpowiedzi-bmw-3-g2021/?do=findComment&comment=2360223 Problem nie występuje jeśli samochód gaszę w taki sposób: - zatrzymanie auta i wrzucenie N - zaciągnięcie ręcznego i zdjęcie nogi z hamulca. W tym momencie samochód przesuwa się o kilka milimetrów. Podejrzewam, że to jest kluczowe dla uniknięcia szarpnięcia po ponownym włączeniu silnika. - wrzucenie P i zgaszenie silnika
  12. Wpisali raczej dobrze, bo ta wymiana nie miała wpływu na przebieg przy którym samochód pokazywał następną wymianę. Bardziej chodziło mi o to, że może w samochodzie jest jakiś czujnik, który sprawdza stan oleju i wtedy taka dodatkowa wymiana miałaby znaczenie.
  13. A macie wykupiony pakiet serwisowy? U mnie w 318i przebieg przy którym powinienem wymienić olej się wydłuża. Mam przejechane 27 700, a samochód pokazuje, że wymiana za 6000. Większość tego to przepisowa jazda po autostradach, ale trochę też jeżdżę po Krakowie. Dodatkowo raz wymieniłem olej, ale nie wiem czy ma to jakikolwiek wpływ na to jak samochód wylicza sobie czas do następnej wymiany.
  14. knrdk

    Ubezpieczenie

    Ma ktoś doświadzczenie z ubezpieczeniem AC w Uniqa? Po pierwszym roku wychodzi mi u nich poniżej 2% wartości samochodu za OC + AC (0% udział własny, serwis w ASO na oryginalnych częsciach) + Assistance (najwyższy pakiet dostępny u nich). Za podobny pakiet w PZU wychodzi 3.2%. To co budzi moje wątpliwości to wartość samochodu, w PZU jest to 196 000, a w Uniqa tylko 161 000. Niby mam GAP, ale zastanawiam się, czy w razie ewentualnej szkody, GAP nie będzie wyceniał samochodu inaczej niż Uniqa. PZU przy wycenie brało pod uwagę rzeczywiste wyposażenie samochodu, a we wniosku do Uniqa nie da się tego w żaden sposób podać. Zastanawiam się czy w przypadku uszkodzenia wyposażenia dodatkowego, nie byłoby problemu w Uniqa przez brak uzwzględnienia tego wyposażenia w wycenie. 3000zł za AC rocznego BMW wydaje się trochę zbyt piękne i zastanawiam się czy nie ma gdzieś haczyka.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.