Witam wszystkich użytkowników. Zabrałem się za składanie silnika w moim BMW i napotkałem na nietypowy problem. Panewki korbowodowe, które zakupiłem i które według katalogów są przeznaczone do tego silnika różnią się od tych, które były na korbowodach. Nowe panewki są węższe od oryginalnych i mają inaczej rozmieszczone zamki. Mają przede wszystkim po dwa zamki na każdej półpanewce a nie po jednym zamku jak te które zdemontowałem. Nie przeszkadzałoby to ponieważ w korbowodach są również po dwa miejsca na zamki, ale jedna z panewek ma zamki umieszczone po przekątnej a w korbowodzie wszystkie miejsca na zamki są po jednej stronie. Szukając po numerze ze starej panewki znalazłem oryginalne panewki, budową takie same jak te, które były zamontowane dotychczas, tylko w cenie razy 4 w stosunku do zamienników. Tutaj moje pytanie, czy ktoś z was miał taki przypadek i jak sobie z tym poradził? Czy można(tak jak to opisuje jedna z aukcji) spiłować jeden z zamków, czy należy jednak założyć te oryginalne za 2400zł. Może ktoś z was ma namiar na ten rodzaj panewek z dwoma zamkami(nie występujący na aukcjach), lub inaczej poradził sobie z tym tematem? Za wszelką pomoc i podpowiedzi "Thank you from the mountain". Samochód to BMW E65 745i rocznik 2003. Silnik N62B44A.