Skocz do zawartości

KormoranPszemek

Zarejestrowani
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E65 745i
    2003

Osiągnięcia KormoranPszemek

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Witam szanowne grono. Ostatnio trochę w pośpiechu rozpiąłem głowice żeby odwieźć je do planowania i nie zwróciłem uwagi, że sprężyny zaworowe różnią się wysokością. Dłuższe są oznaczone kolorem pomarańczowym a krótsze kolorem pomarańczowym i czerwonym. Może ktoś pamięta i byłby w stanie podpowiedzieć jak trzeba je założyć. Szukałem ale nie mogę nigdzie znaleźć takiej informacji. Nowe sprężyny wycofano z produkcji i nie można nigdzie sprawdzić ich wysokości w opisie. Będę bardzo wdzięczny za informację na ten temat, ponieważ szczerze to nie wiem nawet gdzie jeszcze miałbym zdobyć taką informację a kupowanie głowicy tylko po to, żeby sprawdzić gdzie jest jaka sprężyna to raczej ostateczność. Pozdrawiam. Problem rozwiązany. Gdyby ktoś szukał takowej informacji to dłuższe sprężyny idą na zawory ssące.
  2. Przepraszam za brak odpowiedzi wcześniej ale udało mi się dowiedzieć w czym tkwi problem i wypadł mi z głowy założony tutaj wątek. Okazuje się, że w tym silniku występują trzy rodzaje panewek korbowodowych. Pierwszy z zamkami po jednej stronie, drugi z zamkami po przekątnej(oba dostępne firmy king) oraz trzeci gdzie panewki są szersze i mają po jednym zamku na półpanewkę. Te ostatnie można nabyć jedynie oryginalne w cenie około 2400pln za komplet. Ja znalazłem firmę w Pruszczu Gdańskim która produkuje panewki i tam za komplet panewek trójwarstwowych podwójnie wzmocnionych zapłaciłem coś około 1100zł. Temat był im znany i ponoć te panewki ich produkcji mają wystarczyć do końca życia mojego samochodu. Jak będzie czas pokaże.
  3. Witam wszystkich użytkowników. Zabrałem się za składanie silnika w moim BMW i napotkałem na nietypowy problem. Panewki korbowodowe, które zakupiłem i które według katalogów są przeznaczone do tego silnika różnią się od tych, które były na korbowodach. Nowe panewki są węższe od oryginalnych i mają inaczej rozmieszczone zamki. Mają przede wszystkim po dwa zamki na każdej półpanewce a nie po jednym zamku jak te które zdemontowałem. Nie przeszkadzałoby to ponieważ w korbowodach są również po dwa miejsca na zamki, ale jedna z panewek ma zamki umieszczone po przekątnej a w korbowodzie wszystkie miejsca na zamki są po jednej stronie. Szukając po numerze ze starej panewki znalazłem oryginalne panewki, budową takie same jak te, które były zamontowane dotychczas, tylko w cenie razy 4 w stosunku do zamienników. Tutaj moje pytanie, czy ktoś z was miał taki przypadek i jak sobie z tym poradził? Czy można(tak jak to opisuje jedna z aukcji) spiłować jeden z zamków, czy należy jednak założyć te oryginalne za 2400zł. Może ktoś z was ma namiar na ten rodzaj panewek z dwoma zamkami(nie występujący na aukcjach), lub inaczej poradził sobie z tym tematem? Za wszelką pomoc i podpowiedzi "Thank you from the mountain". Samochód to BMW E65 745i rocznik 2003. Silnik N62B44A.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.