Skocz do zawartości

luki1986

Zarejestrowani
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW 116i N43B20A E87 2009r.

Osiągnięcia luki1986

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Rzeczywiście, chłodnica nagrzała się dopiero po przekroczeniu 110 stopni a później auto na wolnych obrotach trzymało bez załączonego wiatraka 105-106 stopni na wyższych obrotach temperatura skoczyła do 113-114 stopni i wiatrak załączył się i zbijał temperaturę do 105 stopni. Nie wiem tylko skąd taki zapach płynu do chłodnicy intensywny jak się zagotuje, bo płynu nie gubi, trzyma stan jaki nalałem. Ale polatam kilka dni i zobaczę może jak polatam to zapach zniknie. Dzięki chwilowo za info co do temp. wody w tych autach.
  2. Witam wszystkich, na początek podam dane auta którego problem dotyczy: BMW E87 z 2008 roku. Silnik N43B20 1.6 Benzyna Historia w skrócie: Auto kupiłem rok temu, poszła panewka. Kupiłem drugą głowicę i zrobiłem silnik, wszystko chodziło pięknie ale brał olej dlatego niedawno zdjęta została głowica i oddana do naprawy i po złożeniu silnik chodzi pięknie, nie pije oleju nie dymi, mało pali po prostu super, ale... i tu pojawił się po drugiej naprawie problem z przegrzewaniem się auta. Opisuje to co było robione żeby każdy wiedział że to nie kwestia że nagle sam z siebie zaczął się gotować. Opis aktualnego problemu: Silnik szybko łapie temperaturę wg komputera pokazuje że grzeje się do 105-110 stopni, nie wywala płynu bo bałem się aby dłużej chodził i się grzał. Nie chce zajechać silnika. Wentylator się nie załącza nawet na chwilę. Początkowo chłodnica na dole była chłodna dopiero po jakimś czasie się nagrzewała chłodnica i dolna rurka od obiegu wody. Wymieniłem termostat, ogólnie testowałem z trzema różnymi i nic to nie pomogło. Następnie wymieniłem główną pompę wody. Po tym wydaje mi się iż zaczęła się grzać szybko cała chłodnica. Pompa wody dodatkowa do ogrzewania działa bez problemu ponieważ po włączeniu szybko wieje ciepło w środku i bardzo szybko temperatura wody spada. Jak odpalę na max ogrzewanie to temperatura wody nie przekracza 91-92 stopni. Tylko wyłączę grzanie i auto się gotuje. Jak odpalę klimatyzację to czasami załączy się na bardzo wolnych obrotach wiatrak (który notabene też drugi kupiłem ale nic nie zmieniło się) Co do samego wiatraka to jest tak: Podczas pracy auta kiedy odpinam wtyczkę od termostatu to automatycznie wiatrak załącza się na pełnych obrotach i temperatura spada momentalnie. Jak odłączę wtyczkę od wiatraka i podłączę ponownie to po podłączeniu czasami na wolnych obrotach wiatrak się załączy ale po chwili się wyłącza (zasilanie cały czas wiatrak ma na wtyczce bo sprawdzałem). Kilka razy po odpięciu wtyczki od wentylatora i jej ponownym podpięciu zaczynało wszystko działać, wentylator się załączał i chłodził kiedy było to potrzebne ale tylko do momentu wyłączenia silnika, po ponownym uruchomieniu grzał się ponownie. Na koniec dodam że płyn jest zalany tyle ile potrzeba i układ jest odpowietrzony. Zabrakło mi pomysłów. Auto nie wyrzuca wcale błędów i nie wyświetla się nic na desce że auto się przegrzewa, tylko czuć płyn do chłodnicy jak się zagrzeje auto. Za wszystkie sugestię z góry dziękuję
  3. Aktualizacja: Przyszedł magik z komputerem sprawdził i powiedział żeby przestawić rozrząd. Następnie przestawiliśmy rozrząd zgodnie z jego sugestią i o dziwo nastąpiła drobna poprawa. Auto zaczęło palić lepiej, często bardzo ładnie od wciśnięcia przycisku zaskakuje. Ilość błędów zmieniła się. Pozostało jedno, bardzo nierówna praca (dalej po odłączeniu czujnika ciśnienia paliwa zaczyna chodzić równo i ładnie ale do czasu kiedy się nagrzeje, wtedy podobny problem). Błąd jaki się pojawia to: P0304 Cylinder 4 Misfire Detected przy pierwszym odpaleniu pojawił się jeszcze P0303 Cylinder 3 Misfire Detected P0300 Random/Multiple Cylinder Misfire Detected ale po skasowaniu błędów regularnie wyświetla się tylko P0304, Pompy miałem dwie, teoretycznie obie były sprawne więc mało prawdopodobne że obie na raz padły, kwestia wtrysków pozostaje, planuje je wymontować i zabrać do sprawdzenia. Może to będzie przyczyną, świece dostał nowe, cewki teoretycznie też sprawne powinny być, miałem ich sporo sprawnych więc ciężko żeby wszystkie od leżenia w pudełku się uszkodziły, z drugiej strony jak wyjmuje czujnik to cyka silnik idealnie więc raczej cewki nie powinny być problemem. Pytanie dodatkowe - czy na dobry komputer może podać parametry wtrysków i elementów które podejrzewam o awarię, jeżeli tak to może znowu zawołam osobę z komputerem do BMW.
  4. Jak wpadnie do mnie znajomy mechanik z komputerem porządnym to napiszę co pokazał. Chwilowo sprawdziłem go chińczykiem jakimś i widzę tylko pakiet błędów: P0300 Random/Multiple Cylinder Misfire Detected P0303 Cylinder 3 Misfire Detected P0304 Cylinder 4 Misfire Detected P0016 Cam/Crankshaft Pos. Correlation Sensor A - Bank 1 Wsadziłem nowy czujnik wysokiego ciśnienia paliwa i chodzi nieco lepiej ale dalej wibruje auto na niskich obrotach i dymi na biało. Po wyjęciu wtyczki z czujnika paliwa auto pali kiepsko ale chodzi bardzo ładnie równo na niskich obrotach i nie wibruje wcale. Po odpięciu czujnika paliwa wyskakuje oczywiście błąd: P0193 Fuel Rail Pressure Sensor Circuit High Input
  5. Jeżeli mowa o pompie paliwa która jest na silniku po lewej stronie (od pasażera bardziej) i podpięta jest do listwy z prawej strony to mam dwie które były na silnikach i przy obu taki sam objaw. (Obie pompy teoretycznie do momentu uszkodzenia panewki były sprawne. Prawdopodobieństwo że obie są uszkodzone jest nieduża ale przy tym silniku jak już wiem wszystko jest możliwe :) Dodam że mam mechanika w domu który mi silniki złożył w jedną całość i pytanie czy możliwe że kwestie elektroniki wymagają jakiejś konfiguracji, mechanik starej daty i komputera dobrego nie ma żeby coś w tej kwestii zrobić. Dziwi mnie tylko fakt że po odpaleniu z odłączonym czujnikiem paliwa z listwy silnik chodzi nadzwyczaj równo. Może to cewki albo wtryski? (te pierwsze sprawdzałem podmieniałem z innymi bo mam ich 10 szt. z silników i też teoretycznie do końca jeździły i były sprawne. Jutro postaram się zamieścić link do filmu jak chodzi auto i jak odpala, może ktoś dzięki temu będzie miał dodatkowy pomysł na naprawę. A czy jest taka możliwość że przy pomocy przyrządów, do tego silnika specjalnie kupionych, źle ustawiono rozrząd?
  6. Witam wszystkich użytkowników, poniżej opis auta i "usterki" może ktoś pomoże to rozwiązać. BMW 116i z 2009r. Silnik N43B20A. Auto miało uszkodzony silnik, dziurę w bloku. Został kupiony inny silnik wyremontowany (okazało się że też z wadą) potem kolejny. Ogólnie złożony został z tego kompletny motor uszczelki szlify itp itd porobione. Do rzeczy :) Po wsadzeniu silnika do auta podpięciu wszystkiego kiepsko pali, tzn. trzeba kręci ok 5-10 sekund i dopiero odpala a przy tym chodzi strasznie nierówno i przy próbie dodania gazy potrafi głośno strzelić. Odłączyłem czujnik paliwa z tyłu listwy i pali taż średnio ale przynajmniej równo silnik pracuje, przy tym wszystkim leci biały dym z rury niestety ale podobno może to kwestia oleju który przedostał się do wydechu przy poprzedniej awarii (kupiłem auto z uszkodzonym motorem więc nie wiem co i jak się działo wcześniej) który musi się wypalić. Cewki miałem z każdego silnika więc popróbowałem niektóre przebijały więc pozostały te które wydają się być w pełni sprawne. Świece dałem wszystkie nowe. Z jednej strony skoro bez podpiętego czujnika chodzi silnik równo to wydaje się iż może być coś nie tak z ciśnieniem paliwa. W skrócie objawy: Długo pali, nierówno chodzi silnik, kopci na biało (jak się czujnik paliwa z tyłu odłączy to chodzi w miarę równo i cicho). Tester OBD jaki miałem w domu wyrzuca błędy P0016 i P0304 (jak jest podłączony czujnik paliwa oczywiście - bez podpiętego czujnika wyrzuca tylko błędy związane z czujnikiem wysokiego ciśnienia paliwa w listwie oraz coś z "all cylinder missfire ". Czy jest coś konkretnego co źle można było zrobić lub może jakaś konfiguracja powinna być lub kodowanie nowego silnika do auta? Czy to może być kwestia samego silnika (w sensie błąd przy regeneracji, montażu lub źle ustawiony rozrząd - ten był ustawiany za pomocą przyrządów specjalnych do tego silnika ale może coś nie tak) z góry będę wdzięczny za pomoc i wszelkie pomocne uwagi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.