Skocz do zawartości

DanielKZ

Zarejestrowani
  • Postów

    36
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    M50d

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia DanielKZ

  1. U mnie w M50d też mam oznaczenie M obok lewarka.
  2. DanielKZ

    Connected drive.

    Kilka dni temu dostałem maila, że wygasły mi usługi Connected Drive. Ok. Byłem w ASO na wymianie oleju no i z ciekawości zapytałem co jest/było w tym pakiecie. W odpowiedzi usłyszałem, że między innymi RTTI i coś tam jeszcze. Stwierdziłem, że mi to nie potrzebne, bo i tak jeżdżę na Google Maps. Jakież było moje zdziwienie, kiedy ostatnio wsiadam do auta i nie ma reguł klimatyzacji... Ja rozumiem, że mogą zabrać coś co wymaga przesyłu danych - zauważyłem też, że w apce na tel nie ma możliwości zrobienia widoku zdalnego 360 - rozumiem, znowu przesył danych, ale żeby zabrać funkcję reguł klimatyzacji to już jest żenada. Przecież ta funkcja nie potrzebuje żadnego zdalnego dostępu, korzysta tylko i wyłącznie z termometra w aucie i komputera pokładowego. W związku z powyższym, czy ktoś posiada listę funkcji, które są dezaktywowane przy wygaśnięciu Connected Drive ? I nie o to chodzi, że szkoda mi pieniędzy na przedłużenie tego, bo to żadna kwota w porównaniu do wartości auta którym jeździmy - mógłbym zapłacić - pewnie tak zrobię i będzie po staremu - ale nie spodziewałam się takiej akcji i jest to dla mnie po prostu śmieszne... Shame on you BMW !
  3. Dzięki za objaśnienie. Czyli kontra na kierownicy spowodowana była brakiem powrotu tylnych kół po skręcie... Sam bym na to nie wpadł. W ASO powiedzieli tylko, że będą tył wymieniać i tyle, próbowałem coś wyciągnąć od opiekuna, ale powiedział, że to jest decyzja diagnosty.
  4. Brzmi to sensownie, co nie zmienia faktu, że kierownica straciła kontakt z przednimi kołami, a to ma wpływ na jazdę i bezpieczeństwo przede wszystkim.
  5. Aktywny układ kierowniczy ze skrętną osią tylną. Zawias adaptacyjny M Professional.
  6. Byłem wczoraj na diagnostyce w ASO. Jak dokładnie opisywałem usterkę Opiekunowi - innemu niż to pierwszy raz zgłaszałem, to widziałem lekkie przerażenie u niego na twarzy, po czym sam stwierdził, że to bardzo niebezpieczne co się stało. Mówił, że z błędem się spotkali, ale z tym, żeby kierownica uciekła w stosunku do kół to jeszcze nigdy. Do wymiany układ kierowniczy na tylnej osi. Trochę to dziwne, bo przecież kierownica straciła "łączność" z przednią osią... Wymiana za dwa tygodnie. Zobaczymy czy pomoże.
  7. Historia z wczoraj. Będzie trochę długo, ale myślę, że warto. Wyjeżdżam z domu i jadę do ASO na wymianę łącznika stabilizatora w lewym przodzie - przejechane 82 tys. km - oraz na wymianę przewodu masowego stabilizatora lewy tył. Pierdoły ogólnie. Wyjeżdżając z domu muszę skręcić w prawo, żeby wyjechać na drogę główną. I podczas tego skrętu pojawia mi się nagle na ekranie środkowym komunikat Check Control o treści : Zmieniony wysiłek przy kierowaniu. Jedź wolno. Wykonaj kontrolę w najbliższym serwisie. Konsternacja, bo nie mam pojęcia o co chodzi... Wyjechałem na tą drogę główną i nagle patrzę że jadę prosto, a kierownica jest skręcona w lewo licząc po obwodzie jakieś 10 cm w lewo. Patrzę i nie wierzę. Kierownica w lewo - ja jadę prosto. Dramat jakiś. Przejechałem ok 1 km , zatrzymałem, zgasilem auto, zapaliłem i wszystko wróciło do normy, tzn kierownica sama tak jakby się skalibrowala. Ja rozumiem że teraz w autach pedał gazu i hamulca jest robiony "fly by wire" ale jednocześnie byłem zawsze przekonany że koło kierownicze w każdym aucie jest spięte na sztywno z kołami tego auta poprzez kolumnę kierownicy, sworznie, drążki itd. Ale jest na SZTYWNO. Okazuje się, że tak nie jest. W związku z powyższym, czy ktoś z was miał podobny przypadek, a może jest biegły w mechanice naszych X5 i wytłumaczyć jak ten układ jest zbudowany i dlaczego stało się co się stało. Może dramatyzuje, ale przeraziło mnie to bo co by było przy 200 km/h jak kierownica żyje swoim życiem. Dojechałem na serwis. Oczywiście nie mają diagnosty na miejscu. No i oczywiście nigdy nie mieli takiego przypadku.😂 Zapisali mnie na 15.01.
  8. Moje wytrzymały około 50 tys. Zewnętrzne ranty przednich były łyse. Na serwisie powiedzieli, że to w każdym aucie czteronapędowym tak jest 😆, no i że pewnie zbyt agresywnie jeżdżę w zakrętach. Geometrie robiłem w BMW przy 20 tys, 40 tys i później jeszcze poza ASO przy ok. 60 tys. Nic to nie pomogło. Letnie 22 cale brało/bierze z przodu strasznie. Co dziwne zimówki 20 cali zużywają się równo.
  9. DanielKZ

    Przednie tarcze 395mm

    Ostatnio przerabiałem temat tarcz i klocków w M50D - przebieg 60 000 km. A więc historia przedstawia się następująco 😁: Przy 57 000 pojawił się komunikat o konieczności wymiany klocków przód za ok 3000 km. Postanowiłem więc poszukać dobrych zamienników i padło właśnie na EBC Yellow Stuff ze względu na jakość i renomę marki - produkują tarcze i klocki do naprawdę wyczynowych samochodów, zerknijcie jak macie czas na ich stronę - cena za komplet klocki przód + tył - postanowiłem też tył zmienić, bo system pokazywał, że też wkrótce będą do wymiany - 1851 PLN brutto. Serwis proponuje sam przód za 2200. Pojechałem do ASO, przy wymianie okazuje się, że tarcze przód też są do wymiany, a że nie byłem na to przygotowany, kazałem wymienić na oryginały BMW. No i zaczyna się zabawa z klockami. Opiekun mówi, że miałem szczęście, że udało mi się trafić z klockami, bo 80% klientów przychodzi z zamiennikami z INTERCARS i one nie pasują - moje uznali, że są ok. Więc wymienili tarcze przód OEM, klocki przód i tył moje czyli EBC. Zostawiłem w ASO 5700 + moje klocki. Zadowolony opuszczam serwis i jadę do domu. Wszystko ok. Ale było ok, bo jechałem tylko do przodu 😁. Następnego dnia okazuje się, że klocki z przodu stukają przy cofaniu, a poźniej podjechaniu do przodu. Jadę na warsztat do mnie do firmy, chłopaki ściągają koła i okazuje się, że klocki mają luz w zacisku, tzn. są o 2-3 mm za wąskie. Dzwonię do EBC - zamawiałem u dystrybutora na Polskę, klocki dobierane po numerze części OEM więc wszystko powinno być ok. Pan był tak uprzejmy i tak się przejął całą sytuacją, że aż wziął ze sobą komplet takich klocków co mi sprzedał i podjechał do ASO w Krakowie, żeby sprawdzić co z nimi nie tak... i okazuje się faktycznie... że klocki które były dobierane po numerze OEM i są zalecane przez EBC do X5, niestety po przyłożeniu do OEM są minimalnie węższe od oryginałów. Także tak, człowiek chciał lepiej, taniej, a wyszło na to, że i tak muszę założyć OEM, bo boję się, że gniazda mi się wytłuką w zaciskach. PS. Opiekun z ASO wspomniał mi, że mieli we Wrocławiu podobny przypadek z BMW policyjnymi. Jak wymieniali na oryginały to było ok, poźniej ze względu na oszczędności w Policji zaczęli stosować zamienniki i też mieli ten sam problem stukających/strzelających klocków.
  10. Nie wiem czego tu się wstydzić. Ostatnio na wymianie olejowej zaproponowano mi wymianę piór wycieraczek przód. Za jedyne 400 PLN. A że mamy duży warsztat samochodowy na firmie - wszelkiego rodzaju samochody, ciężarówki i maszyny budowlane staramy się ogarniać sami, zamówiłem u naszych mechaników Valeo za 120 PLN. Nie, nie jestem z tych co zastanawiają się czy zimówki do bagażnika wejdą. Po prostu lubię dobrze wydawać swoje zarobione pieniądze. I nie lubię jak ktoś mnie z nich powiedziałbym okrada. ASO to nie jest jakaś świątynia i wyrocznia.
  11. Fotele komfortowe jak w temacie, czy aby na pewno komfortowe ? Jakie są wasze odczucia na temat siedzień w X5. Jak dla mnie po 50 000 km to BMW powinno się bardziej postarać jeżeli chodzi o wyprofilowanie. Nie siedziałem w sportowych, ale komforty są dla mnie jednak mało wygodne. Mimo tylu możliwości ustawień są po prostu niewygodne. Jechałem GLB AMG i tam jest mega wygodnie jeżeli chodzi o dopasowanie, G klasa też lepsze fotele, Cayenne GTS poprzedni model to kubełek jak w sportowym aucie, bardzo dociska, ale jest super. A nasze komforty ? Jak je oceniacie?
  12. DanielKZ

    X5 LCI 2023

    Nie wiem czy w temacie, ale... Byłem wczoraj odebrać nową Skodę Kodiaq dla firmy. Wersja nieważna, wyposażenie, wykończenie, systemy wiadomo BMW klasa albo dwie wyżej, aczkolwiek zaskoczyła mnie na plus w tej klasie cenowej. Co w niej mnie zaskakuje ? Ilość miejsca z tyłu. X5 to jest dramat w porównaniu do przez wszystkich wyśmiewanej Skody. Ok. Bagażnik większy, ale dlaczego w BMW nie ma przesuwanych tylnych siedzeń ? Przecież częściej jeździmy w 4 osoby niz z pelnym bagażnikiem - kilka wyjazdów w roku... Przyznam się się kupiłem X5 nawet w nim nie siedząc, ale ja mam problem z kolanami z tyłu przy 190 cm wzrostu, a w Skodzie mam z 10 cm luzu. I nie, nie czekam tu na komentarze ortodoksyjnych wyznawców BMW typu to trzeba było kupić Skodę. Jakie są wasze odczucia/doświadczenia w tym temacie? PS. Szwagier jeździ GLB AMG i tam też nie ma problemu z miejscem z tyłu :D
  13. DanielKZ

    X5 LCI 2023

    Takim konfigiem właśnie w lecie jeżdżę. Wygląda dobrze, przy MProff już słabo jest z komfortem. Na zimę mam 20 z run flat. Różnica w komforcie niewielka, natomiast w prowadzeniu w ostrych zakrętach to przepaść.
  14. DanielKZ

    X5 LCI 2023

    Ja to mam. Też się tego bałem, bo auto kupowałem ze zdjęć od dealera, dla mnie genialne. Ciezko powiedziec jaki to kolor czy szary czy brazowy - dla mnie bardziej szary. Trochę natury - piękne drewno i co najwazniejsze nie lakierowane.. Wszyscy carbon albo aluminium - trochę to nudne. U mnie w połączeniu z Merino Ivory White. Naprawdę robi robotę. Nie umiem wstawiać tu zdjęć, dlatego daj swój numer na priv, to wyślę więcej zdjęć jak chcesz na WhatsApp.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.