Skocz do zawartości

ogryzek

Zarejestrowani
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    w konfiguracji

Osiągnięcia ogryzek

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. ogryzek

    Zimowe opony- rozmiar

    Jestem po kolejnym etapie rozważań bogatszy o rozmowę w salonie. Uświadomiono mnie, że czujniki to raczej nie 500 PLN / komplet tylko raczej 1200 (oryginalne BMW), żeby nie było nieporozumień na komputerze. Dodatkowo w odrębnym wątku forum wyczytałem, że kupowanie felg innych producentów (mi podszedł wzór ATS Evolution) może wiązać się z ryzykiem braku kompatybilności czujnik – felga. Stąd aktualnie dywagacje nad oryginalnymi kompletami BMW. Byłbym skłonny rozważyć Y-Spoke 574, na które BMW naciąga Pirelli Winter Sottozero 3 205/60R17 93H. Odsuwając na bok kwestie wizualne, macie jakieś doświadczenia w szerokości 205 vs 225? Różnice w prowadzeniu zauważalne czy pomijalne? Na zaśnieżonych drogach węższa pewnie będzie miała trochę przewagi, ale czy na odśnieżonych (a po takich głównie się poruszam) będzie zauważalnie gorzej? Co z efektem pływania? Zakładam (mam nadzieję, że słusznie), że skoro BMW oferuje taki zestaw to raczej nie powinno być obaw, niemniej jednak opinia praktyków jest dla mnie bardzo cenna.
  2. ogryzek

    Zimowe opony- rozmiar

    i brak gwiazdki. Przez chwilę miałem nadzieję, że są Nokiany z homologacją BMW... :cry: To ja jeszcze :) Które z Waszych doświadczeń są relatywnie najcichsze? Chodzi mi konkretnie do X1. Bo mam własne doświadczenie z oponami (większość producentów, głównie premium), mam swoje zdanie, przy czym opiera się ono na samochodach sedan / kombi. A do lekko podniesionego samochodu (SUV, SAV, crossover) moja wiedza może być ...niedopasowana? :)
  3. ogryzek

    Zimowe opony- rozmiar

    Z tym się zgadzam i od lat tak praktykuję. Wyważam przed szczytem sezonowym – zawożę wszystko co mam i potem w odpowiednim momencie pogodowym sam przekręcam. Bez kolejek u wulkanizatora. Auto mam zamówione na 18” i rozważam skompletowanie zimowych 17”. Ale fakt, że to co by przyszło z fabryki by w ogóle nie było rozbierane. Dziękuję za wyjaśnienie. Jednak nie było to dla mnie jednoznacznie zrozumiałe jak mi się pierwotnie wydawało :) Czyli tu rozumiem, że gdybym chciał wzmocnioną to szukać z indeksem 101 a nie 97? Np. to: https://www.ceneo.pl/127800 ? Właśnie taki zestaw rozmiarów rozważałem. Poza tym przeglądając oferty odnoszę wrażenie, że 17tek jest więcej do wyboru. Ograniczając się oczywiście do homologowanych BMW. Przez chwile przyszło mi jeszcze do głowy czy nie kupić teraz opon 18, założyć na oryginalne felgi, poza wysokim sezonem poszukać sobie jakiś używanych oryginalnych alu 18, które potem stałyby się podstawą zimowego kompletu. Tylko to trochę zaczyna wyglądać na łapanie się lewą ręką za prawe ucho, cudowanie na nowym samochodzie. A nie boli mnie, że na zimowej feldze nie będę miał znaczka BMW.
  4. ogryzek

    Zimowe opony- rozmiar

    Dają zestaw naprawczy (można koło zapasowe, ale nie wybrałem tej opcji). Wybierać runflat czy wzmocnione ranty? Jak w ogóle różnica w używaniu, głośności, prowadzeniu? Ja w BMW świeży jestem :) Samą różnicę rozumiem poprawnie, że na RF jeszcze się poturlam a XL trudniej przebić, ale jak już to koniec jazdy. No to fakt, choć wydaje mi się, że 17 w X1 jeszcze nie kłuje aż tak po oczach. Choć może się mylę. Po Waszych opiniach rozsądne (tańsze) wydaje się kupienie samych opon 18" i rotowanie na oryginalnej feldze. Odpada również zakup czujników do drugiego kompletu kół. Jedyne czego się obawiam, to że po uszkodzeniu felgi mam w zasadzie unieruchomiony samochód. Aha. Czy na każdą felgę można naciągnąć runflat / XL? Pytam trochę analogią do rowerów, gdzie nie każdą obręcz da się wypełnić mleczkiem. Lub konkretnie: Czy na to http://www.felgi.pl/felga/ats/evolution/bmw/x1/suv/f48-fl/xdrive18d-110kw/17/p%3d65 naciągnę Runflat / XL? PS: ogólnie wybór opon z homologacją BMW jest raczej marny, ale to chyba temat na osobny wątek...
  5. ogryzek

    Zimowe opony- rozmiar

    Cześć, Może być, że w przyszłym tygodniu auto mi wejdzie do produkcji. Może być, że za trzy tygodnie uda się odebrać. Może być, że jeszcze będzie zima (śnieg itp). I gdyby tak, było trzy razy na tak to wypadałoby założyć zimówki. I teraz pytanie do użytkowników X1 o sugerowany rozmiar. Moja X1 będzie na 18tkach. I przypuszczam, że przyjedzie z fabryki na letnich oponach. Założyłem sobie wstępnie, że na zimę będę miał drugi komplet całych kół 17 calowych. Natomiast pytanie do Was o doświadczenia w zakresie komfortu i różnic prowadzenia 17 vs 18 oraz rozmiar 18 na zimę. Wiadomo, że w zimie więcej niespodzianek pod błotem i łatwiej o uszkodzenie felgi z oponą o niższym profilu. Stąd wola założenia 17tek. Ale może macie argumenty za pozostawieniem 18 calowych na zimę? Wtedy mógłbym ewentualnie naciągnąć zimowe buty na oryginalne felgi i odłożyć zakup felg na kolejny sezon. Nie nastawiałem się na zakup kół w BMW bo ceny są powyżej racjonalnego poziomu. No chyba, że się wykluje jakiś rabat, ale jestem raczej realistą w temacie :) Pozdrawiam, Wojtek
  6. A to chyba jedziemy na jednym wózku :) Co prawda nie miałem żadnej informacji od dealera, ale przypuszczam że restrykcja jest globalna albo przynajmniej na kraj. Miałem mieć odbiór w grudniu przy zamówienia w sierpniu. No to się nastawię na przyszły rok. BTW, który dealer?
  7. o-ho. To czuję, że u mnie podobnie. Przynajmniej odpadnie temat zakupu zimówek ;P Ja miałem złożone zamówienie w sierpniu z deklaracją odbioru w grudniu, ale jeszcze w zeszłym tygodniu salon nie miał żadnej informacji - ani że jestem w terminie ani że będzie opóźnienie. Czy wiecie może jaki element powoduje największe opóźnienie? Poza tym, że oczywiście półprzewodnik :) W wątku o X3 jest sporo osób, które wskazują restrykcje na hak. Przy czym tam jest elektryczny a w X1 ręczny. Przynajmniej tak zamówiłem.
  8. Gwarancja w sensie pakietu Repair Inclusive? Przedłużyłem do 4 lat. Samochód zamówiony. Dzięki :)
  9. Cześć, Podepnę się pod temat. Kończę konfigurację X1 18d Xdrive do zamówienia. Dołożone co chciałem lub na co jeszcze budżet pozwalał. Zostały dwie rzeczy: hak i przedłużona gwarancja. Pytanie do Was: czy ktoś wie jaki jest fabrycznie montowany hak? Jakaś konkretna marka, czy sygnowane przez BMW, robione przez kogoś innego? Da się to porównać do jakiejś Westfalii czy czegokolwiek? jest chyba 13PIN, ale poza tym salon i serwis nie wiedzą nic więcej. Poza tym, że jest ręczny, na kluczyk. Tu jeszcze w kwestii doprecyzowania: w hakach jestem generalnie zielony jak szczypiorek na wiosnę. A docelowo potrzebuję założyć rowery, czasem pociągnąć traktorek na serwis albo motocykl gdzieś tam... Gwarancja: na ile przedłużać? Jaki wariant? Auto kupuję prywatnie, do używania dłużej niż typowe okresy finansowania, na przebiegi rzędu 15k rocznie. Pozdrawiam, Wojtek
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.