Witam Od jakiegoś czasu męczę się z falowaniem obrotów na jałowym biegu. Czasami potrafi też i zgasnąć. W samochodzie sprawdziłem już cały dolot (był pęknięty jeden przewód), zrobiona została cała odma (również uszkodzony jeden przewód), nowy disa, świece wymieniane chyba w tamtym roku, nowy krokowiec i przepływka. Problem nie zniknął. Wymieniona jedna sonda zaraz po tym jak pojawił się błąd tej sondy. Wziąłem się teraz za vanosy. Okazało się, że tłoczki potrzebują już nowych uszczelnień. Ale moje pytanie dotyczy przestawiaczy (lub dzwonków jak to się spotkałem z określeniem) kół zębatych wałków rozrządu. Bo jest na nich dosyć duży luz.
Czy taki luz jak na tym filmiku jest normalny? A jeśli nie to jakie konkretnie części trzeba wymienić, żeby pozbyć się tego luzu. Bo patrząc na cenę wałków rozrządu to nie wiem czy jest to opłacalne. Dodam, że błędy na komputerze dotyczą mieszanki i losowego wypadania zapłonu.