Skocz do zawartości

Nachill

Zarejestrowani
  • Postów

    21
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E60 530i M54B30 2004r

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Nachill

Praktykant

Praktykant (3/14)

  • Tydzień na forum Unikat
  • Miesiąc na forum Unikat
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Nachill

    530D ActiveStering

    A jaką masz teraz włożoną maglownicę? Active Steering, Servotronic czy zwykłą? AFS ma 2 czujniki i przetwornik servotronic + oddzielną wiązkę i sterownik pod siedzeniem pasażera. Servotronic ma tylo przetwornik Servotronic. Zwykła nie ma elektroniki. Jakie masz zakodowane wyposażenie w FA $217 to AFS $216 to Servotronic. Czy po domniemanym usunięciu AFS samochód został przekodowany na nowe wyposażenie? Jaka jest pompa, czy od AFS czy od Servo czy od zwykłej? Jaki jest olej CH11S - zielony czy ATF - czerwony? Jaki jest sterownik pompy ABS - pod AFS czy zwykły? (Będzie napisane Active Steering lub nie będzie) Miałem AFS u siebie i zastąpiłem go maglownicą Servotronic. 1. Wywalasz sterownik AFS (pod fotelem pasażera) 2. Wypruwasz wiązkę AFS 3. Wymieniasz sterownik pompy ABS na taki bez AFS 4. Wymieniasz maglownicę na Servotronic (do wymiany na zwykłą musisz wymienić pompę wspomy bo jest inny olej - pisałem o tym wyżej) 5. W FA zmieniasz wpis z $217 na $216, następnie kodujesz cały pojazd (Process Car) lub pusty .man na konkretne sterowniki (CAS, SGM/KGM, DSC, LM - to chyba powinno wystarczyć). 6. Jeśli wymiana poszła zgodnie ze sztuką to w teorii możesz darować sobie geometrie 7. Resetujesz czujnik kąta skrętu - koła prosto - fajera wizualnie prosto (dopuszcza się 2 stopnie tolerancji jeśli się nie mylę) Chyba tyle, tym prostym sposobem pozbywasz się balastu zwanego Active Steering.
  2. Konwerter pewnie wymaga naprawy.
  3. Oczywiście, że się da. Jeśli masz HiFi to wzmacniacz masz w bagażniku po lewej stronie i zasila on tylko subwoofery. Bez problemu wymienisz go na coś mocniejszego, tak samo jak głośniki. Jest pełno tematów na różnych forach, wystarczy poświęcić pół godziny na research.
  4. Ta sama, usuwałem u siebie ActiveSteering i zmieniałem sterownik pompy ABS. Pompa zostaje sterownik wymieniasz na taki bez AFS, kodujesz i musi chodzić. Też mam Dynamic Drive.
  5. Możesz kupić inna pompę i przełożyć sam sterownik aby zgadzały się numery 3451 676****. Pamiętaj o wpisaniu Vin oraz przekodowaniu pustym manem nowego sterownika. I zwróć uwagę żebyś nie kupił od wersji z Active Steering jeśli takiego bajeru nie posiadasz bo wtedy będą błędy i nie zadziała.
  6. Mechatronika w skrzyni nie puszczała elektrozaworu.
  7. Cześć, M54B30 falowanie obrotów o ok.30 rpm na każdym biegu. Tak samo na jałowym jak i każdym wyżej. Automat po kompletnej regeneracji, nowy konwerter. Wymieniony czujnik położenia wału, dolot szczelny, krokowiec czysty, przepływomierz podmieniany na w pełni sprawny - bez zmian, DISA szczelna - podmieniana z fabrycznie nowa też bez zmian. Nowe świece, podmieniane cewki. Bez znaczenia czy gaz czy benzyna. Obroty falują o max 30rpm, na D, R, N i P, również w trybie steptronic. Ma ktoś jakieś pomysły?
  8. Rozwiązanie: Trzeba było wykonać poniższe There is a job to reset the CAN leaned functions in the EGS - with Tool32:STEUERN_LERNFUNKTIONEN_RUECKSETZEN Argument: ja (tak z niemieckiego)
  9. Nachill

    Moduły bmw e61

    Zależnie od wersji wyposażenia, modułów - sterowników, może być od 20 wzwyż. Najprościej byłoby podłączyć kompa i zweryfikować. Natomiast jeśli mówimy o wszystkich modułach, tj. SMC w każdej z lamp, wzmacniacz, MPM itd. będzie tego znacznie więcej. Do czego jest potrzebna taka wiedza?
  10. Czy głośniki, które podłączyłeś na pewno są 4 Ohm? U mnie w przedlifcie z HiFi głośniki są 2 Ohm. Swoją drogą polecam podłączyć wzmacniacz do subwooferów, najlepiej nieoryginalny bo ori sie nie nadaje do niczego.
  11. Zaryzykowałem wymianę czujnika. AFS działa. Link: https://pl.bmwautoparts.net/pl/katalog/czesc/32106769232
  12. Brak możliwości poprawnej kalibracji AFS. Błędy AFS 614A - inicjalizacja - nie istotne, wiem co zrobić 6137 - motorlagesensor - czujnik położenia silnika 6146 - motortemperstursenson - czujnik temperatury silnika Błąd DSC 5F62 - Komunikacja AFS-DSC Dodatkowo po odpaleniu silnika pojawia się problem z Sumarycznym kątem skrętu - wartości spoza zakresu (-8192, -1440). Na samym zapłonie problem nie występuje. Co jakiś czas AFS obudzi się i działa przez kilka sekund - do manewru kierownicą. Wymieniona została wiązka AFS, sterownik AFS, sterownik DSC, całe zawieszenie przód i tył oraz została ustawiona geometria. Nie chcę na darmo wymieniac czujnika położenia wirnika (za lewym kołem, czujnik nr 10 na schemacie) dlatego proszę o pomoc.
  13. Zmierz kompresje na cylindrach, sprawdź poziom płynu chłodniczego czy go nie ubywa, zrób test na obecność CO2 w płynie chłodniczym. Biały dym zwykle nie wróży nic dobrego ale nie chce cie od razu straszyć uszczelką pod głowicą. Proponuje też podłączyć kompa, sczytać błędy i parametry pracy takie jak masy powietrza czy dawka paliwa. NIestety ciśnienia oleju nie sprawdzisz INPA ani ISTĄ (przynajmniej ja takiej funkcji nigdzie nie widziałem, ale może jakiś bardziej doświadczony kolega będzie wiedział więcej) Jaki masz zalany olej swoją drogą? Pilnujesz interwałów (max 10k km)? Nie ma masła pod korkiem?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.