Skocz do zawartości

pawciobiel

Zarejestrowani
  • Postów

    17
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 touring 530d 1999

Osiągnięcia pawciobiel

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. To jest dokładnie z wyjścia z filtra paliwa, w miejscu gdzie fragment białej trytki (ziptie). Paliwo kapie na tą małą czarną chłodniczke.
  2. Cześć, Od kilku dni cieknie mi paliwo przy filtrze na złączce w kierunku silnika. Nie mogę znaleźć tego elementu filtra w sprzedaży ani numeru na bmwstore. Czy ktoś wie jak ta górna część od filtra paliwa się nazywa fachowo i/lub gdzie kupić zamiennik? Lub, w jaki sposób można przerobić te dopływy do filtra by były na zaciskach a nie na złączkach?
  3. Cześć, 3 lata temu kupiona była nowa oryginalna(!) pompa progowa. Rok temu wymieniłem przewody paliwowe na miedziane i część gumowych. 2 dni temu żona zaparkowała pod Lidlem i już nie odpaliła. Wyszedłem z pracy, pojechałem pod Lidla, przekręciłem kluczyk i nie słyszałem by pompa progowa działała. Podniosłem auto, położyłem się na śniegu, odkręciłem plastiki, stuknąłem drewnianym trzonkiem w pompę i ożyła! Wczoraj wieczorem to samo... Pomyślałem że to może przez to że miałem letnie paliwo i że 2 dni temu włączyłem bezpiecznik od nagrzewacza. Dotankowałem więc paliwa zimowego, wyjąłem bezpiecznik od nagrzewacza i dziś rano auto odpaliło bez problemu. Czy jest jakiś sposób by bardziej dokładnie zdiagnozować dlaczego pompa progowa się zawiesza?
  4. Okazało się że to jednak nie nagrzewnica... wyjąłem gumową osłonę sterownika ASC (którą kiedyś sam tam wsadziłem...), wymieniłem przewody paliwowe pod maską przy silniku bo ciekły, wyjąłem bezpiecznik od nagrzewnicy/webasto, wymieniłem elektrozawór chłodzenia, wymieniłem filtry kabinowe i uszczelniłem doloty kabinowe i przestało śmierdzieć :D
  5. Okazało się że sterownik był wadliwie zregenerowany, gość od regeneracji przyjął go w reklamację, poprawił, przetestował u znajomego w samochodzie i teraz działa już bez problemu - "DSC - Brak odpowiedzi z ECU" już się nie pojawia. Problem z "CAN-Bus" występuje tylko czasami jak są problemy z podłączeniem z telefonem.
  6. Cześć, Przy przekręceniu kluczyka na pozycję 2 (załączenie pompy), przy zimnym silniku włącza się automatycznie nawiew w samochodzie. Czy można coś zmienić by nawiew sam automagicznie się nie włączał?
  7. Cześć, Od jakiegoś czasu zarówno przy włączonym jak i wyłączonym nawiewie, nagrzewnica się nagrzewa. Grzeje nawet przy włączonej klimie. Najgorsze jest to że śmierdzi spalonym plastikiem, gumą i olejem. Wydaje mi się że zawór, który puszcza gorący płyn chłodzący do nagrzewnicy jest cały czas otwarty. Obawiam się też że jakieś fragmenty plastikowego przewodu, uszczelki czy filtra kabinowego mogły dostać się do nagrzewnicy i się na niej smażą. Zdrowy rozsądek podpowiada mi że muszę wymienić ten zawór nagrzewnicy, nagrzewnicę i oczyścić wszystko w nawiewie... Czy miał ktoś podobny problem? Co i jak z tym robić? Proszę o pomoc...
  8. Ja też się nad tym zastanawiałem. U mnie miechy na sprężyny wymienił poprzedni właściciel. Przy przeglądzie diagnosta powiedział mi że amortyzatory z tyłu są do wymiany. Wymieniłem stare Bilstein 19-106649 BNE-A664 na inne nowe jakieś, polskie podobno... i po kolejnym sprawdzeniu diagnosta powiedział mi że te nowe też są bardzo słabe i że może kupiłem nie do tego modelu... ale mnie puścił...
  9. Cześć Mam takie auto: E39 530D 1999 M57 DDE40KW0 i mam takie błędy: 7680 CAN-Bus 7728 Ladedruck-Regulung oder Ladedrucksteller 13576 Gluehanlage DSC - Brak odpowiedzi z ECU Co mnie niepokoi to to że ABS/ASC przestał działać a sterownik był regenerowany tydzień temu. Sprawdziłem bezpieczniki i są OK. Sprawdziłem i prąd dochodzi do sterownika czerwonym przewodem. Czy ma ktoś jakiś pomysł co jeszcze mogę sprawdzić?
  10. Miałem podobnie ale na bimmer-tool lite android (20pin->K+Dcan->miniUSB). Kilka razy też wywalał podobny błąd. Poruszałem kablem i wtyczką 20-pin i pomogło. Te kabel i wtyki pod maską to się chyba przegrzewają i łamią...
  11. 20pin -> bluetooth ELM327 mini mi nie działał: Co mi zadziałało to 20pin->INPA K+Dcan -> USBmini podłączone do androida i aplką bimmer-tool lite: (pokazało między innymi, błędy, ciśnienie w dolocie i temperaturę live) @Fuser jeszcze raz dzięki za pomoc.
  12. Do INPA kabel K+Dcan - działa tylko na XP pro :-( PASOFT jest sporo tańszy - będę próbował... @Fuser dzięki!
  13. U mnie było podobnie, dymił gdy dodałem mocniej gazu. Ja diagnozowałem u siebie w ten sposób że zdjąłem przewód dolotowy (gumowy) z zaworu EGR i przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu patrzyłem czy zawór działa prawidłowo. Zauważyłem że z tej rury dolotowej wydmuchiwane są jakieś resztki oleju - stąd to dymienie na czarno. Sprawdziłem też szczelność dolotu - tak na oko. I okazało się że wypadł mi czujnik ciśnienia w kolektorze - dziura! I dostrzegłem otarcie na rurze dolotowej powietrznej do turbiny - w okolicach rury od klimy. Podobno te turbiny, nawet po regeneracji, puszczają trochę oleju przy zwiększonym ciśnieniu oleju - brudny filtr odmy, brudna/zapchana rurka odpływowa olejowa z turbiny lub zbyt duża ilość oleju.
  14. Podobno przedliftowe E39 diesle nie są kompatybilne z OBD - to by wyjaśniało mój problem z połączeniem/wykrywaniem EDU. Czy może to ktoś potwierdzić? Jak jest najłatwiej przeczytać błędy w przedliftowym E39 530D 1999?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.