Skocz do zawartości

Tomas47k

Zarejestrowani
  • Postów

    27
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW E91 320d 163km 2005 DPF

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Tomas47k

  1. Ja sprawdzałem na https://www.realoem.com/bmw/pl/select i szukalem po vinie numery częsci. Najlepsza opcja na dopasowanie czesci. U mnie było Koło pasowe numeru OE : 11237805696 Uszczelniacz wału przód OE :11142249534 Nie ruszałem tematu auto pali i chodzi na "strzała" Dobrze nie dotknie sie przycisku i odpala przy -8 Teraz muszę zajrzeć pod samochód bo myślałem że to opony wymieniłem z letnich na zimowe i zmieniłem zimówki również i przy predkosci ok. 125-140 trzesie lekko budą zwłaszcza po odpuszczeniu gazu jak auto się rozpędza to wibracje są bardzo słabe (czuje, że na tylnych kołach). Felgi sprawdzone są ok. Od czego zacząc ? Przejrzeć cały wał, wahacze, poduszki dyfra, półośki ? Dodam, że mam założone dystanse 10mm lub 15mm przez poprzedniego właściciela na tylnich kołach (ale raczej nie są one winne wibracjom)
  2. Tak mam DPF'a ale na wiosne sprawdzany przez kolege to poziom sadzy wynosił 8% . Apką na androida Bimmer tool expert lub bimmerCode sprawdze to jak mam VGATE I iCar PRO 4.0 czy tylko przez INPĘ ? Przy okazji wtryski tez sprawdził to mówił o korektach +/- 0.4 jeden miał +/- 1 ? U mnie temeperatura osiaga powyżej 90 stopni w ciepłe dni jak zaczyna sie wiosna. Jeżdzać aktualnie cały czas utrzymuje 83 stopnie. Termostat EGR wymieniałem na OE. Dzięki za odpowiedzi :)
  3. Witam ! Mam pytanie odnośnie temepratury płynu chłodniczego. Czy normalnym jest, że temperatura płynu chłodniczego może sie delikatnie róznić w zimę a lato? W lato obserwując temp. płynu chłodniczego w ukrytym menu mam ponad 90 stopni (90-96 w zależności od temperatury na zewnątrz). W jesień/zimę nastomiast jadąc stała predkościa temperatura płynu chłodniczego wyonsi 83-84 stopnie. Jeżdząc po miescie w dni w które temperatura wynosi ok. 0 stopni temperatura wynosi ok 83-86 stopni. Jeżdzę już tak drugi rok. Rok temu wymieniałem termostat chłodniczki EGR. Czy należy wymieniać termostat ? Z góry dziękuje za odpowiedzi. Pozdrawiam !
  4. Fura zrobiona. Wszystko wróciło do normy i ciszej pracuje. Koło pasowe CORTECO (to prawda, że szedł na pierwszy montaż?), odrazu wyszedł uszczelniacz wału (wsadzony OE). Jeździ aż miło i ładuje wzorowo 14.2-14.4v. Jeszcze pytanko czy wymieniając świece żarowe wymieniać odrazu ze sterownikiem ? Bo mam błąd 3 świec. Przeczytałem na forum, że wymieniać ze sterownikiem bo swiece mogą szybko paść. Jeździłem poprzednią zimę również z błędami świec, ale samochód przy ostrzejszych mrozach palił od ,,strzała". Jakiej firmy polecacie świece ? Beru, BOSCH, Febi, NGK, DENSO ? Sterownik BERU, HITACHI ?
  5. Witam ! Dzięki za pomoc alternator wymieniony 🙂 ale zauważyłem, że koło pasowe ma prawdopodobnie luzy. Czy wedlug was kwalifikuje sie do wymiany Podsyłam link do YouTube. Na zgaszonym silniku są delikatne luzy przód/tył. Proszę się wsłuchać w pracę silnika nie słychać tam jakiegoś szumu ?
  6. Zamówiłem już sobie cały alternator bo zauważyłem, że już też huczy. Czy ściągajać rurę która idzie do egru wyjdzie alternator ? Żeby zdementować alternator luzuje napinacz i odkręcam jedna rolkę żeby dostać sie do jednej śruby alternatora ? To są jakieś lewy gwinty czy odkręcam normalnie ?
  7. Nie mogę edytować postu więc dopiszę tutaj. Zazwyczaj sprawdza się trzeci sposób. Przejadę autem ok 100-200 metrów zatrzymam się zgaszę auto i po odpaleniu odrazu mam ładowanie). Podsyłam też zdjęcie alternatora (z wierzchu wydaje mi się trochę jest zarzygany olejem ?)
  8. Witam ! Mam E91 320d 2005 rok i ostatnio zauważyłem problem z ładowaniem. Po nocy gdy odpalam auto mam kilka przypadków: 1) Auto odpali i w ukrytym menu mam łądowanie 11.7V i nie chce wzbudzić alternatora, wskoczyć na ładowanie 14v (dodam gazu tez nie działa). Potrafi spaść napięcie do ok 9.7V na desce i w idrive zapala się wtedy kilka kontrolek i nagle włącza się ładowanie i oscyluje w okolicach 13.7-13.9V. 2) Auto po odpaleniu wskakuje na ładowanie 13.9v i nie ma problemu. 3) Auto zaczyna dopiero ładować po powtórnym odpaleniu silnika. Auto odpala bez problemu jeździ, trzyma moc, nie gaśnie tylko występuje ten problem z brakiem ładowania. Problem zazwyczaj występuje gdy auto postoi z 6 godzin. Gdy idę na zakupy i auto postoi z 30 minut auto bez problemu wskakuje na ładowanie, tylko czy 13,8V to prawidłowe. Od czego zacząć zastanawiam się czy nie wymienić całego alternatora z regulatorem napięcia. Powiem, że w okolicach alternatora słychać równiez ciężko to określić rzęcholić, grzechotać przy ok. 1500rpm pod obciążeniem lub na jałowym. Dziękuje z góry za pomoc. Podsyłam też błędy jakie znalazło w komputerze diagnostycznym. Nie potwierdzone kody 4212 BMW: Glow Plug Cylinder 1 - Activation interrupted 4242 BMW: Glow Plug Cylinder 4 - Activation interrupted 4A07 BMW: Alternator 4222 BMW: Glow Plug Cylinder 2 - Activation interrupted 4C03 Brak dostępnego opisu kodu 4660 BMW: Power Supply 4A65 BMW: Power Management Vehicle Electrical System 4A66 BMW: Power Management Vehicle Electrical System 4A67 BMW: Power Management Vehicle Electrical System 4A25 BMW: Intelligent Battery Sensor 4232 BMW: Glow Plug Cylinder 3 - Activation interrupted 4272 BMW: Glow Plug Cylinder 7 - Activation interrupted 4293 BMW: Control Unit - Internal 16
  9. Witam ! Panowie planuję zmienić w najbliższym czasie swoją E91 320d (M47 163km) na generację nowsza F30/F31 (budżet ok +/- 60k). Pytanko jaki silnik mi wyjdzie korzystniej. W większosci auto jeździ po mieście (Gdańsk) i raz na miesiac trasa na Mazury (myślę, że w ciągu roku ok 10-15tys km). O m47 złego słowa nie mogę powiedzieć dzielnie służyła po miescie nie generując dużych kosztów serwisu (podstawowa eksploatacja, olej co 10k km, zawieszenie przód tarcze klocki i pierdoły przy silniku :D). Jaki silnik kupić w F30/F31. Myślałem o N47 ze zrobionym rozrzadem albo profilaktycznie wymienic ale piszą, że auto bedzie sie długo nagrzewać i ogólnie szkoda diesla do miasta choć na diesla jestem chętny z 8HP 😄. Jest jeszcze jednostka N20B20, ale cięzko znaleźć typowy post o usterkach tego silnika czy ogolnie warto się nim interesować? Znalazłem informację, że silnik ten ma wadliwy napęd pompy oleju i rozrządu. Czy po wymianie tych podzespołów silnik generuje jeszcze jakieś problemy ? Auto na dłuższy czas użytkowania. Dziękuje za pomoc. Podsyłam przykładowe autka jakie znalazłem https://www.olx.pl/d/oferta/bmw-f31-320d-lift-full-led-sport-pakiet-m-pakiet-CID5-IDWUb7r.html?isPreviewActive=0&reason=observed_ad&sliderIndex=4 https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/bmw-seria-3-bmw-320d-2014-f31-2-0-184km-sport-line-wnetrze-m-pakiet-19cali-vat23-ID6FJZqB.html https://www.olx.pl/d/oferta/full-led-bmw-320d-efficient-dynamic-edition-CID5-IDWReeo.html
  10. Witam ! Pisałem na innym forum może tutaj się dowiem. Mam dziwny przypadek z odpalaniem auta. Auto po nocy odpala od "strzała" przejadę się kawałek, zgaszę go i poźniej już tylko kręci. Odpiąłem kleme na akumulatorze na 2 minuty i nagle jakby nie było problemu auto odpala. Potem samochód odpala z 5-6 razy i problem wraca. Zostawię go na noc i znowu bez żadnego problemu odpali. Ciężko określić bo raz pojawia mi się ten problem po 1 zgaszeniu raz po 5 raz po 10. Auto ma moc ciągnie przyspiesza dynamicznie nie kopci, nie szarpie, nie faluja obroty. Kolega podpiął kompa sprawdził mi samochód, wtryski stan niemalże idealny pompa paliwa ok pompa progowa ok podgrzewacz ok. Jedyny błąd był z sterownikiem świec (ale odpala bez problemu) i mówił o jakieś nieszczelności w egierze. Kolega mówił że jakis błąd się pojawia. Byłem u kolegi. Mam następujące błędy: 3EC0 - czujnik wałka rozrządu, sygnał 3EC1 - czujnik wałka rozrzadu, sygnał Wymieniłem czujnik na helle i auto odpala jak na filmikach. Na starym jak już dłużej pojeździłem to problemu nie było(wczesniej jak nie mógł odpalić odpinałem aku, później przestałem i problem przestał się pojawiać). "Bryk" i odpalał. Może pokazywał błąd bo jest strasznie zabrudzony olejem (najwidoczniej poprzedni właściciel nie umiał trafić do wlewu. Lepiej kupić oryginalny, ale używany za 50-60 złotych ? EDIT : Po kilku odpaleniach już normalnie odpala. Czy winą mogą być swiece ? Bo mam jeszcze błąd swiecy na 1, 3,4 cylindrze
  11. Witam ! Mam nietypowy problem. Wczoraj po skasowaniu błędów z poduszkami i pasami przez znajomego dzisiaj po południu odpaliłem samochód i pojechałem nim z 500m do garażu znajomego na podnośnik żeby zamontować osłonę pod silnikiem. Po zamontowaniu i spuszczeniu auta z podnośnika silnik kręcił i nie chciał odpalić. Po odpięciu minusowej klemy i poczekaniu ok 3 minut samochód odpalił bez problemu ma moc ciągnie prawidłowo przyspiesza żaden błąd na desce się nie pali ale po ponownym zgaszeniu samochód już tylko kręcił. Kolega który kasował błąd z poduszkami sprawdził wtryski są w bardzo kondycji zdiagnozował cały samochód podgrzewacz ok pompa również ok filtr paliwa również jest nowy. Jedynie palił się błąd jednej świecy i sterownika świec żarowych ale Co może być przyczyną. Czy winą może być rozładowany kluczyk? Przedwczoraj rowniez w garażu były myte metalowe elementy przy podloznicy ogólnie z przodu silnika ale auto odpalało bez problemu PS Dostałem teraz info od kolegi pamięta, że jakiś błąd mu sie zgłaszał z czujnikiem w kolektorze dolotowym i po odpięciu aku może kasować ten błąd i pozwala na odpalenie. Mówił żeby go wykręcić sprawdzić go i ewnetualnie przeczyścić. Drugi kolega mówił żeby sprawdzić masę auta. Masa znajduje się pod osłona silnika ?
  12. Jutro podepnę jeszcze raz i podeślę.
  13. Witam ! Miałem lekką stłuczkę centralnie przodem (lampy całe tylko pas sie wygiął maska i zderzak pękł) i zapaliły sie kontrolki pasów i poduszek na desce a na komputerze pojawia się taki błąd. Samochód już naprawiony. Klema nie wystrzeliła! Kolega podpiął pod komputer jest to jedyny błąd jaki się pojawia, ale nie można go usunąć. Czy winą może być ze jest to jakiś najzwyklejszy komputer(jakis z allegro). Czy uszkodzona może być mata jakiś czujnik? Może ktoś się spotkał z przypadkiem podobnym do mojego i ma wiedzę. Proszę o pomoc ponieważ nie chce wymieniać wszystkiego po kolei i marnować czasu, pieniedzy na nietrafne diagnozy.
  14. Witam ! Miałem lekką stłuczkę uderzyłem centralnie środkiem zderzaka i przesunał mi się pas przedni nie doszło do silnika (nie ruszyło żadnego paska, chłodnica cała, muszę wymienić pas zderzak maske chłodnicę klimy i intercooler) Pytanie silnik kręci ale nie odpala ? Czy to może być klema pirotechniczna czy są jeszcze jakieś czujniki zderzenia i odłączają pompe paliwa ? Wyskoczył jakis błąd niestety nie pamiętam. Czy ktos się spotkał z takim przypadkiem ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.