Skocz do zawartości

NickVolt

Zarejestrowani
  • Postów

    169
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    NN73

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia NickVolt

Współpracownik

Współpracownik (7/14)

0

Reputacja

  1. Zanim zaczniesz panikować, kup 1 litr Valvoline SYNpower 5w-30 i wlej całość. Może rozwiązać problem.
  2. Odpływy są albo za nadkolem od strony wnętrza ale mogą też być na przedniej wnęce na drzwi (tam gdzie są mocowane zawiasy) - tak np jest w E61. Od środka by się do nich dostać, trzeba zdemontować światło na środku, lampki nad osłonami przeciwsłonecznymi, same osłony oraz przednie rączki nad drzwiami. Tylko tutaj jest problem, że podsufitkę mogą jeszcze trzymać 3-4 śruby, które można odkręcić tylko po odsunięciu szyberdachu do tyłu, bo dostęp do nich jest tylko od góry. Na chama może odegniesz trochę, ale wiele nie zdziałasz przy tych gabarytach auta bez odkręcenia tych na środku - możesz co najwyżej sprawdzić, czy są nałożone. Jeśli jednak wody nie ma po bokach podsufitki a jedynie na słupkach, to zastanowiłbym się nad szczelnością górnej uszczelki przedniej szyby. To możesz sprawdzić ściągając osłony słupków. Tylko ostrożnie na kurtyny jak masz. Nie trzeba odpinać akumulatora do tego, jak nie będziesz kombinował przy kurtynach lub ich nie masz.
  3. Odpływ niby drożny. Na końcu ściągnąłem tą zaślepkę i nie widać w wężu żadnego syfu. Od strony szybera dmuchałem kompresorem i nic nie wyleciało z drugiej strony. W temacie bardziej martwi mnie to, czy tam nie powinno być uszczelki, która powoduje, że woda nie przelewa się tak chamsko z rynienki do auta. To chyba jednak jest coś nie tak, bo inaczej każde auto byłoby zalane, gdy np zaparkujesz pod górkę w mocną ulewę lub jedziesz w mocnej ulewie, bo wtedy tylko tylne odpływy dostają wodę.
  4. Pytanie, czy wykodowanie maty nie spowoduje, że będziesz miał cały czas informację o niezapiętych pasach - nawet jak nie będzie pasażera.
  5. NickVolt

    Niepokojąca kontrolka

    Gdy jeździłem 2er, to ta kontrolka pojawiała mi się, gdy (według samochodu) zbyt późno hamowałem przed poprzedzającym samochodem. Jak często ci się pojawia, to znaczy że utrzymujesz zbyt mały odstęp od poprzedzających samochodów.
  6. Nie wiem jak jest w X5, ale jak masz moduły pod fotelami, to są tam 3 kolorowe wtyczki od lewej. Podając tam 12V można przesuwać fotel, pochylać i podnosić (kierunek zmieniasz zamieniając kable miejscami). Kable wpinasz obok grubszych we wtyczce. Ja używałem do tego zasilacza do dysków komputerowych 3.5 cala. Jak nie masz modułów, to pewnie można podać zasilanie na zaciski silniczków. Nie wiem, czy jest opcja kręcenia nimi jak tym od szyberdachu.
  7. Mam problem z panoramą w E61. Odpływy są drożne, bo wyczyściłem wszystkie 2 miesiące temu i sprawdzałem je niedawno. Problem polega na tym, że woda wydaje się stać w rynienkach szyberdachu. Robiłem ostatnio test polewania wody i wszystko niby ładnie spływało, ale zauważyłem, że lewy tylny odpływ lekko kapie (mam ściągniętą podsufitkę całkowicie). Już podejrzewałem problem z założeniem węża, ale postanowiłem ustawić auto pochylone, by sprawdzić wydajność odpływów. Gdy ruszyłem do przodu, z tyłu z prawej strony woda dosłownie wylała się jak z talerza, gdy go potrącimy - jak by rynna nie stykała się z dachem. Czy między dachem a stelażem szyberdachu nie powinno być jakiejś uszczelki, która całkowicie blokuje przepływ wody do środka? W teorii rynienki powinny być zrobione tak, że jak się woda w nich przeleje, to sięgnie uszczelki szkła w dachu i wyleje się na dach. Tymczasem tutaj wlała się do środka w tym jednym miejscu - z lewej strony sucho. Czy demontaż stelaża panoramy sprowadza się do odkręcania widocznych śrub czy trzeba najpierw odkręcić szkła i wyjąć?
  8. Trzeba ściągać kierownicę. Przy czym zanim wymienisz, to trzeba było spróbować kalibracji. Jeden sposób to komp, a drugi to zaraz po odpaleniu przekręcić lewo, prawo, lewo, prawo, lewo prawo (do oporu) - albo jakoś podobnie (w X3 może być inaczej).
  9. Diesel jest fajny do póki nie trzeba wyskoczyć z kilku tysięcy na dwumasę, egr albo turbinę. Jak nie kupujesz nowego lub prawie nowego (do 5 lat), to prędzej czy później Diesel się zemści. To nie są już czasy 1.9TDI. Nowoczesne Diesle są bezproblemowe tak do 10 lat. Potem trzeba wszystko przy nich zrobić, by znów cieszyć się bezproblemową jazdą kilka lat. No i trzeba mieć lekką nogę, bo jak ktoś ma ciężką, to taki Diesel w większym aucie z automatem też będzie 10 litrów palił. Prawie każdy mój samochód był na LPG i najbardziej opłacalny jest właśnie zakup auta z LPG lub wsadzenie LPG samemu, jeśli zamierza się użytkować auto kilka lat. Ostatnie ceny LPG nie zachwycają, ale to nadal prawie 2 razy taniej, niż benzyna. Dobra instalacja jest praktycznie bezobsługowa - wymiana filtrów i tyle, bo regulacja jest automatyczna (to nie czasy LPG na śrubkę). Świece nie lecą jakoś dramatycznie szybciej, niż w przypadku jazdy na benzynie, nie są też jeszcze jakoś bardzo drogie (miesiąc temu płaciłem po 36 zł na NGK). Instalacja kosztuje, gdy padną wtryski albo skończy się homologacja na butle, ale to nadal kropla w morzu, jeśli jeździ się dużo.
  10. NickVolt

    odpływy panoramy

    Od biedy można włożyć coś w stylu linki metalowej (np od hamulców rowerowych, od otwierania maski w samochodzie) i może uda się przepchać. Niektórzy próbują też sprężonym powietrzem. Niestety obydwa rozwiązania mogą spowodować spadnięcie rurek z odpływów na rogach rynien szyberdachu.
  11. Można co najwyżej szukać czujnika i jak jest w miarę na wierzchu to sprawdzić styki, przewody i ostatecznie wymienić. Jak nie jest na wierzchu, to raczej nie ma na co czekać tylko jechać do serwisu.
  12. Samochód zastępczy jest też przy akcjach serwisowych. Raczej nie ma auta zastępczego przy wymianach oleju pogwarancyjnych lub międzygwarancyjnych (dodatkowych).
  13. Ja za gaz do M52TUB25 płaciłem 3500 w 2017 roku. Teraz pewnie ceny poszły do góry, bo paliwo drożeje, kolejki do dobrych gazowników to ponad miesiąc.
  14. O ile mi wiadomo, nie można wyłączyć sprawdzania poduszek - przynajmniej się z tym nie spotkałem. Można co najwyżej wyłączyć sprawdzanie maty, ale trzeba ją odłączyć. Po co chcesz to zrobić?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.