Wg mnie jest tak, że auto samo hamuje przed przeszkodą z przodu powyżej pewnej prędkości - chyba więcej niż 30km/h i najpierw jest to poprzedzone komunikatem wizualnym (czerwone auto na head-up), potem dźwięk i hamowanie.
Auto samo zahamuje przy parkowaniu - ale cofając. Gdy parkujemy powoli przodem, w garażu auto uderzy w ścianę - nie zahamuje (sprawdzone).
Testując na żonie jechałeś zbyt powoli 🙂 , nawet gdybyś jechał szybciej nie ma gwarancji, że system rozpozna osobę jako pieszego i też może uderzyć.
Oprogramowanie wg mnie rozpoznaje czy przed nami jedzie auto i może nie reagować na inne przeszkody (jest bardzo uczulone na światła stop, jeśli są zapalone w poprzedzającym aucie system reaguje bardziej zdecydowanie).
Robiłem test automatycznego hamowania autem innej marki - postawiłem ogromny karton po lodówce na drodze - auto nie zareagowało nigdy, zawsze w niego wjechałem. Ale na drodze gdy są inne auta - zawsze reagowało bezbłędnie i w krytycznych sytuacjach najpierw ostrzegało a potem hamowało.