Skocz do zawartości

Dawide90k

Zarejestrowani
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW e90 320i 2006r n46

Osiągnięcia Dawide90k

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Na komputerze 0 błędów, nowy termostat, nowy wentylator z modułem, wlany nowy płyn chłodniczy, odpowietrzony... zrobiłem około 15 km i w trasie na test 7 pokazywało od 103-105 temp. Na dłuższym postoju dochodziło do 110 i spadło na 108temp ale wentylator ani rusz. Górna rura gorąca Dolna prawie ale była ciepła. Czy powodem tych objawów może być korek? Czujnik temperatury? Pompa wody podejrzewam że zdrowa bo nie słychać syczenia ani nie widać przelewów. Błąd na inpie pokaż się tylko po odpięciu kostki wentylatora od czujnika temperatury P2184. To wszystko... jakieś dalsze propozycje?
  2. Wymieniony termostat na nowy, układ odpowietrzony (zalany woda jak narazie żeby w razie kolejnego nadciśnienia nie stracić plynu ) w zbiorniku wyrównawczym jest strumien powrotny. Górna rura jest gorąca a Dolna letnia. Temperatura 105-107 stopni. Wentylator nawet nie drgnie :/ Na włączonej klimie działa i kiedy odepnę kostkę od czujnika też działa. W czym może być jeszcze problem?
  3. Dawide90k

    Termostat

    Witam bardzo. Mam e90 320i 150ps 2006 n46. W trakcie jazdy samochód ma temperaturę w okolicach 102stopni. Jednak na postoju sięga 105stopni i wywala mi górny gruby wąż który idzie z chlodnicy do bloku silnika (zbyt wysokie ciśnienie w ukladzie) zaraz po wywaleniu tego węża sprawdziłem dolny gruby który idzie od termostatu i jest zimny. Czy to sugeruje ze termostat uszkodzony? Dodam że wentylator został założony nowy wraz z modułem który działa bo czasami wlacza sie przy 105stopniach i wcale się nic nie gotuje. Jednak pod czas trasy z DE do PL zauważyłem że samochód dochodził do 105 spadł do 100 chwilę trzymał i pod górkę doszło do 105 i powoli spadł aż na 76stopni po czym znowu powoli rosło. Dodam że wtedy na postoju nic nie gotowało i było słychać że wentylator idzie. Co myślicie.panowie? Jeszcze nie miałem z tym samochodem takich problemów a nie dawno prawie 6h w korku stałem i nic. Pomocy
  4. Jak termostat zatnie sie w pozycji zamkniętej i nie puści pełnego obiegu to się zagotuje. Jeśli zatnie sie w pozycji otwartej to będzie miał problem z uzyskanie odpowiedniej temperatury jaka jest w tym samochodzie 105stopni. Mi termostat właśnie siadł w pozycji zamkniętej i nie puszcza w obieg cieczy przez co czujnik temperatury nie odczytuje prawdziwej i nie wlacza wentylatora (mam nowy) . A działa na 100% wentylator bo czasami termostat puści obieg i wlacza sie wentylator. Jutro wymieniam na nowy i będzie spokój mam nadzieję.
  5. Kilka razy gdy obserwowałem u siebie temperaturę to było 105 +/- 1. Spadki do 86 raczej nie są czymś normalnym Wydaje mi się że kiedy termostat otwiera pełny obieg w czasie trasy to jest to normalne aczkolwiek dalej szukam czy to norma. W każdym razie i tak termostat zacina mi się więc jutro wymieniam na nowy. Wczoraj postanowiłem dość mocno przyjrzeć się pracy układu chłodzenia i stwierdzam jednoznacznie że termostat.raz działa a raz nie i w momencie wywalenia kolejny raz rury górnej to ta Dolna zimna. Czyli termostat nie puścił i zaciął się w trybie zamkniętym. Chyba że się mylę to może ktoś mnie poprawi...
  6. Też mnie zdziwiła ta cena. 4 lata temu kupowałem ten moduł za 400 zł Te części zamiast taniec wraz z wartością samochodu to przeciwnie :lol:
  7. Wczoraj po dłuższej jeździe termostat odblokował sie i wentylator zaczął działać. I nie wiem czy to normalne ale, temperatura wody dochodzi do 105stopni, chwilę tak utrzymuję i spada do 100 po czym znowu do 105 i spada do 86. Temperatura zewnątrz 11stopni. Zaczęło robić tak systematycznie i samochód nie grzał się. Dolna rura oraz górna ten samej temperatury. Prędkość między 140 a 170km/h. Czy działa działa ten sposób obieg pełny I niepełny? Samochód zachowuje się normalnie a na postoju nawet po takim grzaniu osiąga 105stopni I się utrzymuje.
  8. Troszeczkę kosztowny ten moduł. Sprawdzę jutro na inpie i może masz rację. Dzięki za wskazówkę.
  9. Dodam że dzisiaj do puki działały nawiewy ustawione na 25stopnini do połowy wszystko było okey podczas jazdy. Wyłączyłem nawiewy całkowicie i wjeżdżając pod górkę kolejny raz górny gruby przewód wywaliło. Nie wiem jaka temperatura była bo na szybko chciałem jechać tylko w jedno.miejsce około 7km. A co do modułu to wydaje mi się że gdyby był zepsuty bądź coś przerywało to wentylator Nie chodził by wcale, chyba że się mylę to sorki. Na klimie idzie. Na odłączonej kostce czujnika idzie. Ręce opadają już. Jutro muszę jechać w trasę a tu takie niespodzianki
  10. Witam wszystkich. Mam problem z moją e90 320i 150ps. Miesiąc temu w korku wywaliło mi wąż gruby górny układu chłodzenia (wejściowy, tak myślę) zjechałem na bok i poczekałem aż silnik ostygnie. Wszystko pozakładałem, zalałem woda bo nie miałem nic innego pod ręką, odpowietrzylem i jechałem dalej i zrobiłem tak około 470km. Na miejscu okazało się że wentylator ma zarwane i dość skorodowane przewody (czerwony urwany na sterowniku). Zamówiłem nowy wentylator (używany) w dobrym stanie i działa ale, tylko na full klimatyzacji bądź gdy odepnę wtyczkę od czujnika temperatury i wtedy idzie pełną mocą. Odblokowałem funkcje serwisowe i podglądałem na temperaturę podczas pracy silnika na postoju: Wentylator nie załącza się a żeby osiągnąć temperaturę 90stopni musiałem trzymać go na 2500obrotow/min przez około 15-20min. Bez tego kręcił się między 58-65 stopni. Dolna rura gruba układu chłodzenia jest zimna nawet przy tych 90stopniach. I zauważyłem że samochód jak by kopcił na siwo lekko gęsto. Zapach normalnych spalin nic specjalnego tylko strasznie wilgotny dym. Czego mogą to być objawy? Pomóżcie proszę. Za wszelkie odpowiedzi z góry bardzo dziękuję i pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.