Skocz do zawartości

Semtex93

Zarejestrowani
  • Postów

    66
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    M340i xDrive 2021

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Semtex93

  1. Semtex93

    Rabaty na g05

    Których brokerów polecacie? Brał ktoś może z Car Lease Polska lub Fleet Agency?
  2. Semtex93

    Rabaty na g05

    Ubiegły rok to co innego. Wtedy był przedlift. Teraz polift, inny cennik i inne wytyczne rabatowania. Pytanie dotyczyło BMW. Czy mamy tu kogoś kto ostatnio zamawiał i mógłby się podzielić info?
  3. Semtex93

    Rabaty na g05

    Jakie teraz rabaty na X5/X6 40i? Zapytałem u paru dilerów i póki co mam 11 % oraz zgodę na finansowanie zewnętrzne. Te 11 % wydaje mi się słabą propozycją biorąc pod uwagę jakie rabaty są teraz np. na serię 3 i jakie rabaty jeszcze niedawno rozdawało Audi (13 % praktycznie z ulicy, dało się dojść do 14 % bez większych problemów). Dajcie znać z jakimi warunkami się ostatnio spotkaliście. Dzięki!
  4. Witam forumowych kolegów, historia mojego M340i zaczęła się na tym forum i być może też tu się zakończy. Dziękuję za wszystkie rady, które doprowadziły do jego zakupu. To był dobry wybór. Przesyłam link do ogłoszenia: https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/bmw-seria-3-1-wl-salon-pl-bezwypadkowy-garazowany-gwarancja-ID6FYYMR.html?isPreview=1 Zapraszam do rozmowy pod nr tel 604 959 888. Pozdrawiam, Michał
  5. Hej, wymienialem olej i przy tej okazji obejrzalem cale auto od dołu. Zauwazylem dziwne wgniecenie na wydechu. Jest ono bardziej od boku niz od dołu. Znajduje się w rejonie tylnego dyferencjału. Foto: https://postimg.cc/gallery/vDkTLPy Pacjent: M340i 2021 mild hybrid Czy ktos z Was zauwazyl to tez u siebie? Zastanawiam sie czy to jest wada fabryczna czy wydech uległ uszkodzeniu od czegoś co mogło leżeć na drodze.
  6. Witajcie, codziennie męczy mnie odgłos tykania z podsufitki z przodu. Jest to taki dźwięk jakby ktoś klikał długopisem. Na zagranicznym forum znalazłem taki post: "I had the same issue in my 330e - drove me nuts, Did everything with the sunroof and the centre dome light. Eventually found that it was the headliner clicking. It was coming from around the passenger sun shade area where it is fixed / swivels. After much experimenting I pushed foam up into that area from the where the headliner meets with windscreen and pushed it hard up again the sunroof surround from inside, with a wooden spoon! Since then the problem has gone, and I had tried everything prior to that!" Niestety nie jest to zbyt dokładny opis tego co należałoby zrobić, jaki rodzaj gąbki włożyć i jak podważyć część podsufitki od strony szyberachu, aby nie połamać zaczepów. Jednocześnie nie ma kontaktu z tamtym forumowiczem. Czy ktoś z Was przerabiał coś podobnego i móglby się podzielić instrukcją?
  7. z pewnością , polecam tych z okolic Bangkoku :wink: :lol: Panowie zrobiliście z kolegi prawie że paralityka i jeszcze z tego żartujecie. Trochę nieelegancko :( Problem zdecydowanie występuje i powinniście cieszyć się że akurat nie dotyczy on Was. Nie, nie będą. Ja się z nimi męczę od dwóch lat i poprawy nie widzę. Pamietam też moment jak odebrałem ten samochód i pierwszy raz pojechałem do Gdańska z Warszawy. Nigdy przedtem nie doświadczyłem bólu pleców podczas jazdy, a wtedy prawie że się nie mogłem zgiąć. Staram się regularnie ćwiczyć, a tutaj czułem się jak połamany. Myślę też że rozumiem problem kolegi @michalmalicki bo sam się z nim zmagam, ale dopiero ostatnio zrozumiałem w czym problem. Pozwólcie że wyjaśnię PRZYCZYNĘ, dlaczego dla kogoś te fotele mogą być niewygodne i nie do zaakceptowania, podczas gdy dla innych są ok. 1. Przede wszystkim te fotele są strasznie wąskie. Szczególnie siedzisko. W ogóle odnoszę wrażenie jakby te fotele były projektowane dla kobiet przez kobiety. Mój problem polega na tym, że mam dosyć masywne uda przez to że sporo biegałem i trenowałem siatkówkę w młodości i przez to nie mieszczę się w tym siedzisku. Wydaje mi się że autor też wspominał o tym że mocno trenuje biegi. Ja sam udami napieram na te scianki siedziska co powoduje nacisk na mięśnie i może powodować ból. 2. Sam fotel jest przekrzywiony względem kierownicy i toru jazdy. Tak, tak dobrze czytacie. Być może niektórzy tego nie zauważają inni ignorują, a jeszcze inni jak ja mają na tym punkcie fioła. Dlatego jeżeli chcemy usiąść idealnie na wprost znaczka na kierownicy i toru jazdy, wyprofilowanie fotela sprawia że chcąc lub nie siedzimy na boczkach siedziska a oparcie fotela nas niedostatecznie podpiera. Jeżeli myślicie że zmyślam, polecam wrzucić w przeglądarkę hasło „BMW crooked seats” i na pewno zaraz wyskoczy Wam mnóstwo zdjęć. Można też zrobić proste ćwiczenie i usiąść za fotelem kierowcy i sprawdzić samemu. Bmw chyba samo się przyznało że tak robi od pewnego czasu, a jest to spowodowane… względami bezpieczeństwa. W moim wypadku jest jeszcze jeden problem, ale nie wiem czy występuje wszędzie. Lewa strona fotela jest dużo mocniej wyprofilowana od prawej. Przez to spycha ciało do środka samochodu i wymaga jakiejś wręcz akrobatycznej pozycji. Do tego wszystkiego mogę tylko dodać, że ostatnio zrobiłem sobie krótki test i byłem w kilku salonach konkurencji (celowo nie będę wymawiać gdzie). Siedziałem i w sportowych i super sportowych siedzeniach, wszędzie się mieściłem i nigdzie nie odczuwałem że coś może być nie tak. Wsiadam w swoje G20 i od razu czuję dyskomfort. Być może problem dotyczy tylko pewnej serii, ale w moim i autora występuje. Tyle ode mnie. Masz regulowane boczki i regulowane ledzwie?
  8. Czesc, udalo mi sie dzisiaj uruchomic Carplay w G20 i chcialbym miec na glownym widoku Google Maps, Yanosika i Spotify. Niestety Yanosik jest traktowany jako aplikacja do nawigacji i gdy go wlaczam, to wskakuje mi w glownym widoku na miejsce Google Maps. Nie znalazlem mozliwosci edycji layoutu tego glownego widoku. Czy komus z Was sie to udalo?
  9. Bede jutro kupowal 18 cali na zime i bede celowal w Pirelli z gwiazdka. Mam natomiast pytanie odnosnie felg. Rial X10 ma dobra cene i znosny wyglad, jednak nie jest to OEM BMW, a przynajmniej nieoficjalnie, bo mozliwe, ze to wlasnie Rial dostarcza felgi do BMW. Pytania: 1) Czy felga tez musi miec "gwiazdke" czy BMW przyczepia sie wylacznie do opon? 2) Jaka szerokosc felg powinna byc dla tych 18-tek? Obecnie na lato mam opony 225/40 R19 przod oraz 255/35 R19 tyl. Nie wiem jaka szerokosc, bo musialbym zdjąć. Znalazlem cos takiego: https://www.bmw.pl/pl/topics/offers-and-services/original-bmw-accessories/kompletne-kola-bmw.html i tam juz dla 18-tki rzekomo jest to odpowiednio 7,5 cala oraz 8,5 cala, ale wolalbym potwierdzic. 3) Jakie jest ET w fabrycznych 19-tkach w M340i przod/tyl, a jakie powinno byc ET w 18-tkach przod/tyl?
  10. Czy dla felgi 18 cali też są wymagania, że musi być ori? Czy dla felgi 18 cali oponą z gwiazdką jest jedynie Pirelli Sottozero 3?
  11. Semtex93

    G20 LCI

    Wykup prywatny był nadużyciem jak najbardziej ale rekompensował nadużycia rządu, który ograniczył odpis vat do 1/2 i odpis dochodu do 150tyś. Jeżeli odpisuje całość, płace przy sprzedaży całość to jest uczciwe. Weźmy jako przykład x5 za 400tyś zł brutto. Kupuje takie x5 i w 95% jażdzę między oddziałami firmy 40tyś rocznie ale też po drodze zawoże dzieci do szkoły i jeżdżę nim na zakupy może 1000km na rok więc zgodnie z przepisami odliczam 1/2vat. Po 2 latach sprzedaje za 300tyś zł i podatkowo jest tak. Kupilem za 400 odliczylem 1/2 vat ok. 37tyś zł odliczyłem też dochodowy do limitu 150tyś plus 30tyś nie odliczony vat limit odpisu rośnie do 180tyś (bo częściowo nie odlioczony vat to koszt) ok 33tys podatku dochodowego. A więc kupiłem za 400 - 37tyś 1/2 vat i 33 dochodowy razem odliczyłem 70tyś . I teraz sprzedaje auto za 300tyś brutto po 2 latach płacę 56tyś podatku vat i 57tyś podatku dochodowego razem 113tyś zł. A więc od zakupu 400tyś zł odpisałem w sumie ok 70tyś podatkow a od sprzedaży za 300tyś zł placę 113tyś a więc 43tyś więcej niz odpisałem gdzie tu logika? Rozwiązanie jest dość proste, mianowicie, wyłącznie najem aut w ramach produktów producentów jak np Audi Perfect Lease czy BMW Comfort Lease, z wysokim wykupem rzędu 50-60% po 3 latach. Wtedy taki pojazd im zostawiamy i się nie przejmujemy. Inna sprawa, że każdy kto umie liczyć, wie że za taki komfort się przepłaca w oprocentowaniu finansowania, tzn koszt odsetek takiego leasingu (to dalej jest leasing tylko z wysokim wykupem) często jest nawet 2 x większy niż standardowego leasingu z wykupem rzędu 30-35% po 3 latach.
  12. Z tym, że nie zaszkodzi to podobno różnie bywa. Dla niektórych silnikow może być rzekomo zbyt lepki i nie docierać w trudno dostępne miejsca. Przykładowo M340i B58 ma w instrukcji napisane, że max 5W40. O ile na drogę jest to na pewno wystarczające, nawet przy obciążaniu samochodu, o tyle na track day nie jestem przekonany. Ciekawe czy można do niego wlać 5W50 i czy olej dalej będzie docierał do wszystkich elementów.
  13. Z ciekawości - po co aż 5W50? To jest auto które się pojawia czasem na torze czy może masz jakieś przykre doświadczenia w BMW z olejami o wartości poniżej W50?
  14. @Hypertech Czy w przypadku M340i 2021 tzn B58 również rekomendujecie 5W50? W instrukcji max dopuszczalny jest 5W40. Czy ten silnik nie jest zbyt ciasno spasowany, żeby lać 5W50?
  15. Do M340i miesiac temu wzialem: - zderzak przod - lampy przod - cala maska (nie chcialem ciecia widocznego przy bikini) - lusterka - prog bagaznika - klamki - progi wewnetrzne - slupki zewnetrzne piano - ranty drzwi Blotnikow nie oklejalem. Sa dosc duze, mocno podnioslyby juz i tak spory koszt imprezy, a jakby nie patrzec 97 ^% ich powierzchni w G20 znajduje sie od boku, a nie od przodu pojazdu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.