Skocz do zawartości

wolwohamon

Zarejestrowani
  • Postów

    54
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F11 525d 2.0d 218km 2012

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia wolwohamon

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

  • Tydzień na forum Unikat
  • Miesiąc na forum Unikat
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

1

Reputacja

  1. No to w Polsce jest jeszcze spoko. Szwajcaria, okolice zurichu. Sprawdziłem 3 serwisy i wszędzie 3 miesiące kolejka i to nie obiecują że się nie wydłuży :D
  2. Miałem basowe buczenie na zimnym na postoju z włączonym D i na obrotach 1200-1600 RPM. Powodem była zerwana poduszka silnika, silnik bezpośrednio przenosił wibracje na karoserię. Na pierwszy rzut oka nie widać że jest uszkodzona, trzeba ją odkręcić. przebieg 155 tys km.
  3. wolwohamon

    Wymiana EGR 525d

    Zamówiłem EGR z tego linku i wszystko działa od strzała. Założyłem, zresetowalem adaptacje i przestało szarpać. Nowy przychodzi z nazwą borg Werner i już nie ma oznaczeń wahlera. Jeszcze zostawię porównanie nowego (pasujący do starej chłodniczki)/starego/zamiennika EGR I jakie adaptacje zresetowalem (pozycja pierwsza)
  4. wolwohamon

    Wymiana EGR 525d

    Czym się różni nowa wersja egru od starej? Mam okazję kupić oryginał BMW ale w numerze części na końcu jest literka d i nie wiem czy to brać.
  5. wolwohamon

    Cofnięty przebieg?

    Pewnie 180 tys bez zmiany rozrządu :D
  6. wolwohamon

    Wymiana EGR 525d

    Rozebrałem stary EGR, umyłem widoczny mechanizm środkiem do mycia hamulców, przesmarowalem olejem żeby rozruszać i zostawiłem na noc. Jutro dam jakiś smar miedziany na dźwignię i założę go. Nowy EGR kupię w Polsce i ktoś mi go przywiezie. Ogólnie stary EGR zacinał się w pozycjach skrajnych, po wyczyszczeniu chodzi bez żadnych oporów i bardzo lekko. //// Założyłem wyczyszczony stary i wszystko działa jak powinno. Kupię nowy zawór z BMW i jak go założę wrócę z editem.
  7. wolwohamon

    Wymiana EGR 525d

    Ogólnie nikt nie chce wysyłać do Szwajcarii bo nie są w UE. Znalazłem w kilku sklepach oryginał ale wszędzie jest out of stock :D Ale mimo to jest informacja że to nie jest oryginalny produkt tylko zamiennik. Po co aż tak to utrudnili.
  8. wolwohamon

    Wymiana EGR 525d

    Nie wysyła, w opcjach dostawy jest tylko odbiór osobisty i kurier DPD na terenie Polski.
  9. wolwohamon

    Wymiana EGR 525d

    Chłopaki ale ja nie mogę zamówić w Polsce bo nikt mi tego nie wyśle do Szwajcarii, a jeśli będzie chciał to przesyłka będzie w cenie zaworu EGR. Trzeba ustalić która z 3 wersji tego wahlera to jest OEM BMW. Już wiemy że ten co zamówiłem nie pasuje do 2.0d 218km.
  10. wolwohamon

    Wymiana EGR 525d

    Po tym numerze zamawiałem ostatnio i przyszedł mi borg warner wahler o numerze 710327d/1 Z wahlera z tego co widzę jest jeszcze 710327r i 710327d W innych sklepach to już w ogóle jest jakaś lipa z oznaczeniami bo nawet wahlera nie pokazuje
  11. wolwohamon

    Wymiana EGR 525d

    Nic nie było przewalone setki razy, przekopałem całe forum wzdłuż i wszerz i może kilka razy ktoś wspomniał że jest możliwość że tylko OEM wahlera może prawidłowo działać. Nikt nie dał dowodu na to że to prawda. Zazwyczaj tematy się urywają jak ktoś znajdzie przyczynę i nawet napiszą jak doszli do rozwiązania. Ze wcześniej o tym nie pomyślałem, robiłem tak w citroenie C5 jak padał mi EGR. I mogę potwierdzić że po odłączeniu wtyczki przestaje się dławić, kasując błędy co sekund da się jechać bez trybu awaryjnego. Teraz jeszcze zalcze zdjęcie z częścią która zamówiłem, silnik 2.0d 218km twin scroll. Zaryzykuję i kupię drugą po numerze z oryginału który był. Tego zaworka co mam teraz raczej nie oddam bo go trochę obiłem przy składaniu i są 2 ślady po uderzeniu. Jaki numer ma oryginał? Zamówię OEM bo po oznaczeniach z oryginalnego zaworu nic nie znajduje.
  12. wolwohamon

    Wymiana EGR 525d

    Układ dolotowy mam praktycznie nowy bo mam drugi silnik, w pierwszym panewka zapukała i wygięła wał. Cały dolot był czyszczony, są nowe klapy wirowe, turbiny po regeneracji (czyszczenie z opiłków na wszelki wypadek). Jak nie znajdę rozwiązania to po prostu wyprogramuje EGR u jakiegoś tunera i będzie z głowy. Chyba że prędzej spuszczę ten samochód z najwyższej góry jaką znajdę. Jakby w Szwajcarii byli dobrzy mechanicy to bym oddał na naprawę ale jest taka nędza za grube pieniądze ze szkoda gadać. Jedyne co potrafią to zamówić części z ASO i je założyć bez żadnej diagnostyki. Nawet przy wymianie oleju robią błędy. Wcześniej sprawdzałem jeszcze czy nie ma gdzieś nieszczelności na jakimś wężyku i ręcznie rozruszałem gruszkę podciśnienia przy egr, chodziła dosyć ciężko. Zrobiłem testowo trasę 25 km i auto zadławiło tylko raz. Ogólnie to dławienie/czkawka/lekkie szarpanie (nie wiem jak to nazwać) jest tylko na niskich obrotach 1300-1700 RPM jak jadę że stałą prędkością, w trybie sport gdzie obroty są wyższe nie ma żadnych problemów. Chodzi o tą gruchę, mogę psiknąć na to wystające ramię jakiś smar? Czy raczej to nie ma znaczenia?
  13. wolwohamon

    Wymiana EGR 525d

    Zamawiałem na autodoc (jedyne miejsce gdzie można bez problemu jakieś części w Szwajcarii ogarnąć) i faktycznie na pudełku jest mały czerwony znaczek wahlera. Zaraz się biorę za instalacje ista d na windowsie 11 więc trochę mi zejdzie pewnie bo będzie trzeba postawić starszego windowsa :D ///// Ogarnąłem program i żadnych zmian. Reset adaptacji nic nie zmienia, ustawienie wartości na 40 sprawia że się dusi i nie ma mocy. Wartość 87 jest najlepsza bo da się jeździć. Ale w podglądzie na żywo EGR normalnie działa od 0 do 100 mimo ograniczenia. Ista pokazuje cały czas wartość 0. Jeszcze rzuciło mi się w oczy to, odczytana wartość masy powietrza jest dużo niższa od oczekiwanej na biegu jałowym. Błędy cały czas te same 255b00 i nic więcej. Szczerze nienawidzę tego auta, przez ostatni rok to jest jeden wielki problem, a dopiero ma 170kkm przebiegu.
  14. wolwohamon

    Wymiana EGR 525d

    Adaptacje robiłem zaraz po założeniu, przed odpaleniem silnika, a potem jak zauważyłem błąd. Robiłem to przez bimmer tool. Chyba że bimmer tool sobie z tym nie radzi i trzeba komputer. I teraz tak, przejechałem się z podglądem na wysterowanie EGR i jeśli dobrze rozumiem zasadę jego działania to jak jedzie się że stałą prędkością to sterownik otwiera zawór, jak doda się gazu to się zamyka. Więc jadę że stałą prędkością i zawór jest otwarty np 35% i nagle skacze na 80% i wtedy traci na chwilę moc. ///// Dobra plan mam prosty i genialny. Mam kabelek do komputera, ogarnę ista d i zrobię adaptacje i ogracznicze otwarcie EGR do max 30% np.
  15. wolwohamon

    Wymiana EGR 525d

    Wymieniłem EGR i ... większość błędów znikła. Został 255b00 czyli zawór zamknięty zbyt daleko/dodatnie odchylenie sterownia. Auto odzyskało moc, skrzynia w końcu normalnie zmienia biegi, z dołu ciągnie jak kiedyś ale jak się jedzie że stałą prędkością to ma taką dziwną czkawkę czasami. Co też mnie zdziwiło to że zamówiony zawór wahlera nie jest wahlera tylko borg Warner Błędy:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.