Skocz do zawartości

Monocero

Zarejestrowani
  • Postów

    22
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    528i Xdrive (f10)
  • Lokalizacja
    100 lica

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Monocero

  1. W celach instruktażowych gdyby ktoś się zastanawiał czy samemu da radę.
  2. Podzielę się pewna nieprzyjemna sytuacją, która mnie spotkała podczas użytkowania mojego samochodu. Samochód użytkuje głownie w mieście i służy mi do dojazdów do pracy, rocznie robię nim do 10 tys km. I tak pewnego jesiennego popołudnia stojąc w korku w Al. Jerozolimskich w Warszawie poczułem w kabinie zapach spalenizny ale nie spalin tylko czegoś co się pali. Jako, że się naczytałem o pożarach BMW to natychmiast się zatrzymałem wrzuciłem awaryjne, złapałem za gaśnicę i wysiadłem z samochodu zwalniając zaczepy maski. Jak nic pomyślałem osławiona chodniczka EGR. Juz chciałem otwierać maskę ale w tym momencie przypomniałem sobie nauczyciela od Przysposobienia Obronnego w szkole podstawowej, który uczulał, że jak się silnik w czołgu zapali to nie otwierać klap bo będzie gorzej. Zawahałem się, co dało mi dwie sekundy do namysłu, że przecież mam BMW 528 a nie 520D i te się nie palą. Po za tym nie widziałem dymu. Ostrożnie, jedna ręką zacząłem podnosić maskę, a drugą w gotowości trzymałem gaśnicę. Uniosłem i .........NIC!!! Żadnego, pożaru, smrodu, nic. Hmm, pomyślałem, że złapałem schizę, wsiadłem i pojechałem. Dwa dni po opisanym wyżej zdarzeniu, sytuacja się powtórzyła. Znowu przez chwile zapach spalenizny w środku. zatrzymałem się sprawdziłem wszystko, pod maska, hamulce nic!!! No ale drugi raz to nie przypadek, miałem po drodze jakiś warsztat podjechałem, powiedziałem co się dzieje i wzięli samochód na podnośnik, żeby sprawdzić. Jak to mechanik powiedział, może coś się do rury przykleiło. Sprawdzili ale NIC nie było. Nawet za to nie chcieli kasy. No cóż, nic nie poradzę myślę. Sytuacja zaczęła się powtarzać znowu, raz na jakiś czas zaciągało coś smród. POWIEDZIAŁEM DOŚĆ. Wjechałem samochodem do dziadka do garażu, gdzie jest kanał i zacząłem sprawdzać. Nic, nic, nic, żadnych wycieków, sucho jak pieprz. Nic nigdzie się nie przykleiło aleee........zauważyłem smugę na katalizatorze!!!!! tak jakby coś na niego kapało i się wypalało. W %@* jest tam z tylu mało miejsca i ciężko coś zobaczyć ale w końcu udało mi się na metalowym wsporniku nad katalizatorem zobaczyć malutką krople oleju!!! No to byłem w domu, coś bardzo delikatnie kapało i jak się kropla oleju urywała na katalizator, to olej się smażył i zaciągało smród do środka. Teraz pozostało ustalić skąd olej? 1. Pierwsza myśl Uszczelka pokrywy zaworów. No ale po pierwsze w tym silniku ta uszczelka jest gruba i porządna. Po drugie dokładnie obejrzałem wszelkie krawędzie i nie mogłem tego potwierdzić. 2. Druga myśl pęknięta pokrywa zaworów, hmm 2015 rocznik 155 tys na blacie no jest to możliwe ale szukam dalej..... 3. W końcu po porysowaniu sobie rąk od wciskania lusterka ZNALAZŁEM WINOWAJCĘ!!!!! - ZWYCIĘSTWO!!!! USZCZELNIACZ POMPY POWIETRZA Koszt uszczelniacza oryginalnego 140 zł, nie jest źle. Pojechałem do serwisu, kupiłem uszczelniacz i zabrałem się do wymiany. Wymiany dokonywałem metoda DRUCIARSKĄ, bo wszyscy mi tłumaczyli, że muszę kupić komplet uszczelek i ściągać pokrywę zaworów. NIC Z TYCH RZECZY!!! 1. Zdejmujecie pokrywę silnika. 2. W tylnej części silnika odkręcacie trzy śrubki mocujące uchwyt podtrzymujący przewody elektryczne. 3. Ściągacie przewód gumowy vacium z króćca pompy powietrza po jej lewej stronie. 4. Odpinacie rurkę vacium po prawej stronie pompy powietrza. 5. Kluczem torx 40 odkręcacie trzy śruby mocujące pompę powietrza, którą wyjmujecie. 6. Krótkim śrubokrętem podważacie uszczelniacz i go wyjmujecie. 7. Wkładacie nowy uszczelniacz dbając by był równo i odpowiednio osadzony w gnieździe. 8. Składacie w odwrotnej kolejności. Czas realizacji dla mnie gdy robiłem ta wymianę pierwszy raz wyniósł 40 minut. Po wymianie uszczelniacza problem zapachu spalenizny w kabinie zniknął.
  3. Od około 2 miesięcy poszukuje do zakupu BMW X1 dla córki. Wymagania wydawało by się mizerne. Automat, ksenony, nawigacja z silnikiem diesla do 220000tyś przebiegu. Przeznaczyłem skromny budżet i rozpocząłem poszukiwania. Oglądałem kilka samochodów, wykonałem 10 ątki telefonów wydałem trochę kasy na raporty i nic. Nie spodziewam się cudów, zdaję sobie sprawę, że taki samochód jest po naprawach lakierniczych itd. Niestety czego nie mogę zaakceptować to niepotwierdzonego przebiegu i nieudokumentowanych napraw. Po całej przygodzie z poszukiwaniem natrafiłem na tylu pseudo sprzedawców, że aż zaczynam podejrzewać, że to rozwiązanie systemowe. W zdecydowanej większości samochodach BMW przebieg można łatwo ustalić i wciskanie kupującemu kitu jest urągające i traktuje to jak świadome oszustwo. Pojawiają się oferty oczywiście i dobre ale po taki samochód jak pojawi się oferta trzeba po prostu od razu jechać, bo na drugi dzień go nie ma. Są też sprzedający co wywalają takie ceny, że się czyta ogłoszenie z niedowierzaniem kilka razy, no ale ich prawo. Mimo wielkich chęci chyba będę musiał zrezygnować z tego modelu.
  4. Samochód po wymianie rozrządu :D Ślizgi plastikowe w dwóch miejscach pęknięte, łańcuch rozrządu lekki luz, łańcuch napędu pompy oleju na wykończeniu, sporo rozciągnięty. Także nie musi być słychać, pukać, stukać itd. Zaznaczam, że to rocznik już po "poprawkach". Także wymieniłem na oryginałach, nie oszczędzałem i jestem zadowolony. Aha, warto zmieniań często olej, bo silnik czyściutki dzięki temu.
  5. Panowie, mój samochód z osławionym na forach i grupach BMW złą sławą silnikiem 2.0 N20 245 KM przejechał obecnie 146 000 km. Jedyną wymienianą w nim częścią był zawór velvetronic bo się check zaświecił. Obecnie przy wskazanym przebiegu silnik pracuje bardzo dobrze, żadnych stuków, puków wypadania zapłonu nic. jest moc i jeździ jak należy. Kierując się jednak przezornością nosze się z zamiarem profilaktycznej zmiany rozrządu i napędu pompy oleju. Czy szukam sobie wydatku? Koszt tej operacji waha się w granicach od 2500 do 6000 zł. (takie dostałem wyceny, za całość). Czy skoro silnik pracuje jak należy od początku olej był wymieniany co 15000 to ma sens ta wymiana rozrządu?
  6. W załączeniu film instruktażowy jak samemu zamontować hak holowniczy w BMW F10 może ktoś skorzysta i się przyda.
  7. Monocero

    Sterownik świateł

    Dziękuję za informacje.
  8. Monocero

    Sterownik świateł

    Panowie, w którym miejscu w F10 jest umiejscowiony sterownik świateł? Pod kierownicą po wyjęciu schowka jest moduł Geteway ZGW a gdzie się znajduje moduł świateł? Pomoże ktoś?
  9. Taki film instruktażowy zrobiłem, może się komuś przyda.
  10. Temat spalania w BMW bardzo lubię. 528i z 245 konnym silnikiem to w moim odczuciu taki ukłon w stronę użytkowników europejskich. Nie mogę się oprzeć wrażeniu, że to skompensowane 3.0 :wink: Generalnie większość 528i xdrive pochodzi z importu z USA gdzie na tamtym rynku nie jest zbytnio rozchwytywane w przeciwieństwie do silnika 3.0. Też przyznam szukałem tam 3.0 ale się trafiła 528 z historią serwisowa w ładnym stanie. Spalanie w tym samochodzie jest zadziwiające. Jazda w Warszawie do pracy w centrum ok 15 km i z powrotem. Jakieś zakupy i runda koło komina. Spalanie 12-13 litrów. Jazda w trybie comfort bez żadnego oszczędzania czy szaleństw. Ot zwykle użytkowanie. Kogoś dziwi takie spalanie? Samochód ma na cztery koła napęd, jest w automacie, waży 1700 kg i ma mocy 245 km. W opisanych warunkach eksploatacyjnych uważam, ze spalanie jest NISKIE. Dla porównania: Skoda Octawia silnik 1,4 tsi 122 km napęd na przód, manualna skrzynia i masa 1320 kg pali w takich samych warunkach eksploatacyjnych 10,5 l; Skoda Octawia silnik 1,8 tsi 180 km napęd na przód, manualna skrzynia i masa 1320 kg pali w takich samych warunkach eksploatacyjnych 9 l; Vw Pasat silnik 2.0 tdi 140 km napęd na przód w automacie i masa 1470 kg pali w takich samych warunkach eksploatacyjnych 7,5 l Honda HR-v (1999) silnik 1,6 124 km w manualu 4WD masa 1280 kg pali w takich samych warunkach eksploatacyjnych 11 l BMW X5 silnik 3.0 diesel w automacie x drive nie wiem ile waży pali w takich samych warunkach eksploatacyjnych 9,5 l Przy zmianie charakteru użytkowania 528 tzn. Jazda w krótkie trasy, unikanie centrum i korków spalanie na poziomie 9 l. Natomiast fenomenem jest jazda na autostradzie na tempomacie z prędkością 140 km/h - spalanie 7,5 l. Jak ustawimy tempomat na 120 to spalanie wychodzi 6,8 - 7 l. Także przy tym silniku na spalanie wpływa nie tyle styl co charakter eksploatacji tego samochodu. Podane przykłady są na samochodach które użytkuje. Chcemy tanio jeździć po mieście to tylko hybryda. Chcemy jeździć tak jak lubimy? Trzeba płacić, każdy ma jakieś przyjemności.
  11. Odpaliłem dzisiaj samochód i komputer mnie poinformował, że mam za niskie ciśnienie w oponach, jednocześnie na monitorze pojawiła się grafika wskazująca, że mam w czterech kołach ciśnienie 1, 9 bar i że w oponach run flat mam nie rozwijać prędkości powyżej 80 km/h dopóki nie dopompuje powietrza. No i ok akurat przejeżdżałem obok Orlenu więc podjechałem do kompresora, wysiadłem i zerknąłem na wlepkę jaka wartość ustawić. Jakież było moje zdziwienie jak przeczytałem, że przy oponach jakie mam 225/55/17 producent zaleca ciśnienie z przodu 34 PSI co odpowiada 2,3 bar i z tyłu 36 PSI co daje 2,5 bar. Ustawiłem kompresor na wymagane ciśnienia, dopompowałem. Po odpaleniu pojazdu załączyłem procedure resetowania starych odczytów i ponownego pomiaru. Komputer wskazał mi na grafice wymagane ciśnienia, wszystkie koła zaświeciły się na zielono i wyświetlił się komunikat o prawidłowości ustawienia. Przyznam, że jestem miło zaskoczony ta funkcjonalnością i trochę zdziwiony dość wysokimi ciśnieniami w kołach.
  12. Ile może kosztować taka usługa wymiany statycznej? Do 500 zł? Serio chce ci się samemu w to bawić, zamiast dać to zrobić komuś, kto to robi non stop, ma doświadczenie? Dasz zarobić komuś i będziesz miał zrobione jak należy. No ale twój wybór. cyt. Wymiana statyczna polega na: spuszczeniu oleju przepracowanego ze skrzyni, wymianie filtra oleju (w nowszych modelach wraz z miską olejową), napełnieniu skrzyni właściwą ilością nowego oleju, skasowaniem starych adaptacji i wykonaniem nowej adaptacji skrzyni. Procedura wymiany oleju zakłada podjęcie czynności przy temperaturze oleju poniżej 50 stopni celsjusza. W warunkach normalnej eksploatacji.
  13. Monocero

    Funkcja mowy 520d

    Pewnie dostanę złota łopatę. Komunikacja głosowa serio nie działa w języku polskim? Przez tyle lat nie udało się tego dostosować? Chodzi mi o nawigację, bo ręczne wpisywanie adresu jest bardzo upierdliwe.
  14. Cześć, temat umarł, a szkoda. Sytuacja, którą opisał kolega nie jest wcale przegrana i co najważniejsze kolega nie jest na z góry przegranej pozycji. Sprzedający pomimo zawierania w umowie kupna -sprzedaży czy na Fv, wszelakich punktów znoszących z niego odpowiedzialność wynikającą z rejkomi, TEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI NIE UNIKNIE. Rękojmia przysługuje konsumentom na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego. Podstawą odpowiedzialności przedsiębiorcy wobec konsumenta jest wada fizyczna lub prawna (art. 556 KC). Tym samym jeśli umowa/fv jest na samochód uszkodzony to wszystko jest jasne i w porządku. Inaczej jak jest na samochód sprawny. Nie zwolni sprzedawcy określenie w umowie, że nie odpowiada on za wady ukryte - ODPOWIADA. Co to jest wada fizyczna? Gdy samochód nie ma właściwości, o których istnieniu sprzedawca zapewnił kupującego. Ogłoszenia typu PEWNE AUTO, Bezwypadkowy itd. NAJWAŻNIEJSZE!!!!! Domniemanie istnienia wady Zgodnie z polskim prawem, wada która ujawniła się w ciągu roku istniała w momencie sprzedaży. Dla kupującego oznacza to, że to na sprzedawcy ciąży obowiązek udowodnienia, że powstała z winy konsumenta. Okres ten może być inny w pozostałych krajach UE, jednak nie krótszy niż 6 miesięcy. Jeśli ktoś was "oszuka" przy zakupie samochodu, nie dajcie się nabrać na odpowiedzi typu cyt. "widziałeś co kupowałeś", tego nie było jak sprzedawałem itd. Korzystanie z uprawnień wynikających z rekoimi powinno być powszechne i każdy z was powinien mieć świadomość przysługującego mu prawa. W taki sposób jak się to rozpowszechni, można ograniczyć skale przekrętów. Z doświadczenia wam powiem, że sady staja po stronie konsumenta, a nieuczciwy sprzedający ma za dużo do stracenia żeby brnąc w taka sprawę, bo w trakcie jej trwania wychodzą rożne kwiatki około sprzedażowe. "załatwiane przeglądy" baki w US itd, itd. Pozdrawiam
  15. Panowie czy można gdzieś sprawdzić historie serwisową BMW z USA?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.