Skocz do zawartości

marmirez

Zarejestrowani
  • Postów

    19
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O marmirez

  • Urodziny 22.06.1979

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 523i automat 1998
  • Lokalizacja
    Tomaszów Mazowiecki
  • Zawód
    automatyk

Osiągnięcia marmirez

Praktykant

Praktykant (3/14)

  • Tydzień na forum Unikat
  • Miesiąc na forum Unikat
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Problem rozwiązany. Rzeczywiście było to związane z błędami od ABS i czujnika prędkości. Gdy pisałem o problemach po jeździe w deszczu po A1 - skasowałem tylko błędy na sterowniku ABS, a nie zajrzałem do skrzyni. A tam siedziały jeszcze błędy po wymianie czujnika ABS w kole prawym tylnym. Po wykasowaniu historii błędów w sterowniku skrzyni od czujnika prędkości i ABS - auto odzyskało obroty. Dzisiaj przetestowane. Kick down , dochodzi od 6300rpm i zmienia bieg płynnie. Codzienny dojazd 30kmx2 po S8 do pracy znowu jest przyjemnością. :) Dziękuję wszystkim za podpowiedzi.
  2. VDO Siemens /continental Wcześniej nie zwracałem na to jeszcze uwagi za bardzo bo czujnik popsuł się po miesiącu użytkowania auta. Na pewno miał takie same problemy z kick downem i braku zmiany biegu od początku , tylko ~5500rpm i jak nie popuszczę gazu to nie zmieniał.
  3. Zarówno przepustnice i linkę sprawdze jutro. Dzięki za odzew. Przy okazji i tak pasek + rolki woda/alter. będę wymieniał. A może od razu od klimy zobacze jak z czasem - bo tego mi brakuje chronicznie na to auto.
  4. Inpy jeszcze nie mam ogarniętej na win 10, używam Delphieg o.
  5. Hej. Mam w/w auto i szukam roziwązania problemu - max obroty ~5500 rpm i odcięcie. Max rpm dla tych silników 6500. Myślę Sobie może to tak z automatami jest czy jak. Nie ważne czy D czy S , kickdown i jedzie do ~5500rmp i wręcz jak nie popuszczę to biegu nie chce zmienić. W wybieraniu manualnym też to samo. Jak stoi na P lub N też odcięcie 5500rp. Jest mój pierwszy automat i pierwsze E39 . Mądre głowy oczywiście piszą mi , nie umiesz jeździć, automat tak ma, itp. Ale cos na mój dość techniczny rozum mi nie pasuje. Zaczynam szukać. Obejrzałem sobie filmik takiej samej konfiguracji. Pan mam wrażenie, bo nie widać nogi , "butuje" cały czas i ładnie do ~6500 dochodzi i zmienia biegi. Zaczynam szukać, bo widocznie u mnie coś jest źle. Nie mogłem żadnego wątku znaleźć. Część ludzie piszą, że mają tak samo, ale zazwyczaj brak konstruktywnej wymiany zdań , czy naprowadzenia na przyczynę. Miałem problem z czujnikiem wału - wymieniłem. Czujnik ABS tył - rozwierciłem i wymieniłem. Błędów nie było. Choć ostatnio jak z wybrzeża 300km po A1 w mega deszcz cały czas zrobiłem - zapalił mi się ABS. Pod komputer - błąd czujnika prędkości obrotowej lewy przód - ale skasował i już nie wystąpił. Ogólnie auto ładnie się zbiera jak na dziadkowy automat - te 200 pojadę..ale koniec jest przy ~5500rpm. Proszę tylko o potwierdzenie mojego spostrzeżenia. Czytam sobie jakiś kolejny artykuł .. https://www.adamomotorsport.pl/silniki-m52-m52tu-m54 I jest tam ciekawy opis tunigowaniu tego silnika. Czy to dobry trop - szukać dalej z ABSem. ?
  6. marmirez

    Łożysko tył e39 528i

    Odnośnie łożyska. Nie dawno robiłem. https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=195399&start=180#p2763337 Nie bawiłem się w ściąganie łożyska na kole. Szkoda czasu. Ale miałem prasę na miejsu. Zwrotnice odpiąłem od elementów zawieszenia, została tylko na wachaczu. Odkręciłem półoś od mostu i od piasty. Wyciąłem poł oś. wyciągnąłem całą piastę z łożyskiem. Na prasę, wycisnąć stare, wprasować nowe. Złożenie trwało 30 minut...rozłożenie 2,5h. :D tutaj notka z naprawy https://drive.google.com/drive/folders/1Xf_M_7Tf62ZE_huqpvFbx8OOx9LO0tWn?usp=sharing
  7. Model: E39 Silnik: 523i M52B25 Przebieg: 264 000 km Styl jazdy: agresywny na trasie, po mieście baranek :) Użytkowanie: głównie trasa Zużycie bieżące na l/1000km: 100 ml Instalacja LPG: tak DPF: nie Dotychczas: Castrol EDGE 5W30 LL Wiem, że temat maglowany wiele razy. Od nowości (tak w książce) na Castrolu, albo przynajmniej od 100k na tym oleju, bo tyle w polsce to auto zrobiło z poprzednim właścicielem od 2016r do kwietnia 2021 i ma wszystkie zawieszki z wymiany :D Motulem go czy nadal Castrola ? Może coś innego? Jak motulem/innym to płukać czy nie ? Silnik zdrowy, nie kopci, nie klepie, nie stuka.
  8. Wymiana czujnika dała oczekwiany skutek. Auto odzyskało moc w dolnym zarekesie obrotów. Automat nie wariuje, zmienia płynniej biegi. Spalanie spadło dla normlanego dla mnie 13.1-13,3L z 14.3L / 100km Wymiana prosta, ale dostęp wymaga demontażu lub odmontowania dość duzej ilości elementów. A samo umiejscowienie kostki czujnika woła o pomste do niemieckiego konstruktora. Trzeba miec rękę dziecka w trzech miejscach łamaną. :wink: Tyle zdemontowane. https://drive.google.com/file/d/1bFBRMeV33BvcqF33Fy2WmaBe88y23pwU/view?usp=sharing Umiejscowienie kostki pod kolektorem. https://drive.google.com/file/d/13dCk2bnR3wKf3PkiSOruo0V6hB-2JKKJ/view?usp=sharing
  9. Witam. Po ostatniej szybkiej przejażdżce, samochód ciężko , nierówno odpala na zimnym i ciepłym. Dzisiaj rano zimny odpalił jak wcześniej, na "cyknięcie", ale zgasł po paru sekundach. Odpalił następnie ciężko po 2-3 sekundach, A wręcz jak by poza taktem i na siłę. Nie ma żądnej informacji o błędach, jeszcze przez diagnostyczny nie sprawdzałem. Samochód ma moc na benzynie i gazie, ale wzrosło spalanie paliwa. Wtedy pomyślałem niedomaga jeden gar. Na razie obstawiam winowajcę - czujnika położenia wału - wydaje mi się to najwłaściwszym tropem. Czy jakieś sugestie? Przy okazji i tak wymienię świecę i sprawdzę cewki.
  10. Wymiana łożyska tył prawy https://czesci.bmwsklep.pl/bmw-seria-5/e39-limousine/523i-ece-manual/tylna-os/wspornik-tylnej-osi-zawiesz-kol-33_0519 Jestem amatorem napraw mechaniki samochodowej, ale wydaje mi się, że posiadam odpowiednią wiedzę jako automatyk przemysłowy. Rysunki lewy tył, ale to chyba mało ważne. Nie miałem ściągaczy. Miałem zaznajomiony warsztat z prasą. I ta opcja dla mnie jest najlepsza niż babranie się w ściągacze dla amatorów. Nakrętka wału (4rys2) odkręcałem z kołem na piaście. Odkręcenie wszystkich elementów zawieszenia górnego i dolnego od wspornika koła. + Łącznik stabilizatora, którego nie ma na tym rysunku Nie trzeba odkręcać wachacza dolnego dwuramiennego od wózka (śruby 11 i 9 rys1). Chyba, że chcemy cały i tak zdemontować, ale zalecane zrobienie zbieżności po zmontowaniu wszystkiego. (pozdrowienia dla "zrób punktakiem znak a potem skręć tak samo") W moim przypadku i tak tuleja stanowi już całość z śrubą :D Wiec nie ruszam i za 20 k zrobię całe zawieszenie i kątówka pójdzie w ruch. Pewnie z lewej będzie to samo. Wyjęcie półosi - Cofnąć cały wspornik koła, najpierw wycofać z mostu i dać troszkę na bok półoś (kombinować), potem wysunąć z piasty, następnie wyjąć półoś od strony mostu, metodą kombinowaną. Odkręcić 4 śruby łożyska (3rys2), do których mamy ułatwiony dostęp. Kilka "puknięć" :wink: w łożysko (nie w piastę!)i wypadło z piastą. Wydaje mi się, że od dołu jest miejsce do podważenia. Następnie cierpliwe czyszczenie i...czytaj info Wyjazd do innego warsztatu na prasę hydrauliczną. Oczywiście był tam jakiś problem przy wypychaniu starego, ale "poza mną". 15 min nowe łożysko na piaście. Włożyć, poskręcać i testować. INFO DODATKOWE. Nikt tego nie pisał /pokazywał na filmach przy wymianie łożyska, a dla niektórych może nie być to oczywiste: 1 Gniazdo łożyska może mieć dużo utlenionego syfu do usunięcia, szczególnie przy czujniku ABS. A wyciągniecie czujnika wręcz niemożliwe bez zniszczenia. https://1drv.ms/u/s!AvmaIyQdJML_lDkjq5cq9KZ5fHQ8?e=YEI6gt Niestety po moich zabiegach czyszczących czujnik ABS w tym kole zaniemógł. Może tylko kabel. Musze sprawdzić. W każdym razie trzeba uważać, a najlepiej sprawdzić po złożeniu i być przygotowanym na ponowne zdjęci koła i próbę jego zdemontowania. W razie czego koszt czujnika niewielki. 2 Wręcz mogę "zalecić" wymianę osłony tarczy (15rys3)(niewiele więcej roboty), której nie odkręcimy bez wyjmowanie znowu piasty z łożyskiem jeżeli zostawimy jak już totalnie skoroduje . Kosztuje niewiele, a po "majtaniu" całym wspornikiem z osłoną - na 100% zamontujecie tarcze i coś będzie obcierać jak zostawicie starą. Nawet jak ponaginacie i wam się wydaje ok, to podczas jazdy i tak może nagle obcierać przy np. skręcaniu w lewo. Zresztą nowa też troszkę obcierała :D, ale chodzi o sam fakt dostępu do niej i wymiany "przy okazji". Ale to moja opinia. Niefachowa. Tyle z mojego pierwszego mechanicznego doświadczenia z tym samochodem. :) Następne będzie wspomaganie i usuwanie nieszczelności. Postaram się zrobić więcej dokumentacji zdjęciowej. Jak nie tutaj to proszę przenieść.
  11. miczek.mk dziękuję za odkodowanie. daski dzięki za optymistyczną opinię. Przez ostatnie 6 lat ten samochód był w rękach pasjonatów motoryzacji. Silnik zalewany Castrol 5W30 od nowośći. Dziękuję wszystkim za zainteresowanie. Auto kupione. Stoi przed domem i przykuwa oko. Nie posiadałem do tej pory żadnego samochodu marki BMW. E 39 chodziło za mną długi czas, jednocześnie wiem, że to nie Ople czy Citoren i nie będzie tak tanie w eksploatacji. Chciałem mieć wygodne auto do dojeżdżania do pracy. Codziennie 2x32km z czego 2x28km po S8. To była jedna z tych okazji i zbiegów okoliczności- skorzystałem. Cena niewielka jak za wygodę. Auto ma 23 lata i jestem w szoku jaki nadal zapewnia standard podróżowania. Podobno kupując auto człowiek cieszy się dwa razy: jak kupuje i jak sprzedaje. Ja mam banana cały czas na twarzy. Udanych Świąt Wielkanocnych. Do zobaczenia na drodze.
  12. Ten jest zadbany. Byłem u mojego blacharza, na stacji kontroli i mechanika Mały wyciek z węży wspomagania. Nie dział tylko jeden przycisk od klapy w klapie tylnej. Zakonserwowany od dołu. Rudej troszkę na klapie i błotniku - nic alarmującego. Progi całe tylko w kilku miejscach nalot - do zrobienia. Troszkę chyba jedno łożysko się odzywa z tyłu. Jest instalacja gazowa. A mi chodzi o model skrzyni bo zapomniałem to sprawdzić. A dzisiaj chce sfinalizować zakup. A posiadając auta wychodzę z założenia - jak dbam , tak mam. Wot filozofija ma. :) Niektóre modele i marki potrzebują więcej uwagi podczas użytkowania.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.