Skocz do zawartości

scottx

Zarejestrowani
  • Postów

    40
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem

Osiągnięcia scottx

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. Prawdopodobnie mam też luz na przekładni (active steering), czasem podczas jazdy przy skręcaniu czuć delikatne stuknięcia na kierownicy i na zewnątrz podczas krótkich ruchów kierownicą lewo-prawo słychać stukanie z obu stron, możliwe że ten luz na przekładni powoduje ściąganie auta? Tylko czy wtedy nie ściągało by też na starym zawieszeniu?
  2. Tuleje skręcane przy pomocy lewarka, były w poziomie
  3. Jeśli dobrze pamiętam to są błędy świec, u mnie w 530D miałem błędy 5 świec, pomogła wymiana sterownika i od razu nowe świece
  4. Cześć, wymieniłem w aucie kompletne zawieszenie z przodu -Wahacze -Łączniki stablizatora -Gumy stabilizatora -Drążki z końcówkami kierowniczymi -Amortyzatory -Sprężyny i łożyska mcperson Po wymianie zrobiona zbieżność, auto ściąga w zależności od tego w którą stronę się skręci na skrzyżowaniu (skręcam w lewo, znosi w lewo, skręce w prawo znosi w prawo). Przed wymianą tego nie było, ma ktoś jakiś pomysł? Części z górnej półki (Lemforder, Sachs) Mechanik sprawdzał kalibracje czujnika kąta skrętu, wszystko jest ok Mam dynamic drive i active steering.
  5. Cześć regenerował ktoś z was przekładnie Active Steering w E61? Macie jakieś sprawdzone firmy? Szukam już dość długo jakichś informacji o regeneracji tej przekładni ale dość mało tematów i niektóre mocno przestarzałe
  6. scottx

    Wahacze czujnik xenon

    Wahacze wymienione i już się zaczęły jaja, odkręciłem czujnik xenonów ale teraz nie wiem w którym miejscu jest on zamocowany :mad2: :duh: do wahacza to wiem bo jest specjalne małe ucho żeby przykręcić ale do czego przykręcić ten cały moduł? rano dodam foto jak to wyglada
  7. Witam, potrzebuję komplet sprężyn na przód do E61 530d. Nie wiem czemu ale ani na realoem ani na żadnej innej stronie (w tym czescidobmw) nie jestem w stanie znaleźć informacji czy w przypadku dynamic drive mam kupić sprężyny 323 mm czy 306 mm. Vin: B985511 Zawieszenie standardowe z dynamic drive i active stering
  8. scottx

    Wahacze czujnik xenon

    Bede wymieniac wahacze, trzeba jakos specjalnie uwazac na czujnik poziomowania xenona? W sensie nie ruszać nim, nie zmieniac polozenia, odlaczyc akumulator? kiedys w e46 po wymianie wahaczy przestalo mi poziomowac lampy, wole wczesniej wiedziec niz pozniej kombinowac :P
  9. Dolałem do paliwa Liqui moly DPF 2650, poziom sadzy 45g. i spada 0,1 co kilkaset metrów, od ostatniej regeneracji 210KM, zobaczymy ile dobije KM zanim zacznie wzrastać, może po wypaleniu na tym będzie wolniej przybywać, opinie preparat ma bardzo dobre z tego co czytałem, zobaczymy
  10. Tak, odma wymieniona razem z kompletem filtrów i olejem
  11. DPF jest chyba ok, firma w procedurach ma na początku stwierdzić czy filtr się nadaje w ogóle do czyszczenia więc gdyby było coś nie tak to chyba by mnie o tym poinformowali, widziałem go na własne oczy przy odbiorze z mycia, mam nawet zdjęcie i chyba wygląda dobrze? Co do klapek to były całe w nagarze i na pewno nie pracowały tak jak powinny o ile w ogóle pod takim oporem pracowały Jest możliwość że przez poprzednie zaniedbania mam zawalone wydechy sadzą i musi to wydmuchać? Auto puszcza dym dopiero na biegu, podczas ruszania. Na postoju nic nie dymi, nawet na 4000 obr.
  12. Cześć, jestem ponad miesiąc po większym serwisie, miałem dość mocno zarzygany kolektor w oleju, mechanik mówił że przez membranę w odmie, więc poszedł następujący serwis: 1. Nowy zawór EGR i nowy przetwornik ciśnienia sterujący pracą EGR'u 2. Zaślepione klapki w kolektorze 3. Komplet uszczelek kolektora i uszczelka pokrywy zaworów 4. DPF zdemontowany, umyty wodą w maszynie, zaadaptowany w sterowniku 5. Serwis olejowy (Motul 5w30 Xclean) + nowa odma 6. Nowy komplet świec + nowy sterownik świec Od tamtego czasu zrobiłem jakieś 500KM głównie w warunkach miejskich, dodatkowo poszedł TEC do czyszczenia wtrysków, poprzez bezpośrednie wpięcie w układ pomijając bak przepłukałem wtryskiwacze tym preparatem, auto chodziło jakieś 20-30 minut na wolnych obrotach na płukance. Problem wydaje mi się że nadal pozostał ale już w dużo mniejszym stopniu niż wcześniej (wcześniej DPF wypalał się co około 50km, planował regeneracje po kilku KM od zjazdu z autostrady). Obecnie wygląda to tak, że sadzy przybywa falowo co kilkadziesiąt KM są dość duże skoki poziomu sadzy nieadekwatne do wskazań ciśnienia wstecznego, które przy stałej prędkości jest takie samo jak przy mniejszej ilości sadzy, nie wiem skąd biorą się te procentowe wskazania zapchania filtra... Jadę spokojnie 70km/h ciśnienie wsteczne wynosi około +/-30hpa, poziom sadzy to 35g. Zatrzymam się na skrzyżowaniu, ruszę, przyspieszę do 70km/h i po chwili sadza wzrasta o kilka gram np do 38-39g a ciśnienie wsteczne przy tej samej prędkości i tych samych obrotach jest takie samo jak wcześniej. Robiłem test ciśnień w Btool, wyniki są przy poziomie sadzy 45g czyli przy zapchaniu filtra ponad 70%. Obroty: 680 RPM = 10 hPa 1846 RPM = 26 hPa 2728 RPM = 80 hPa 3845 RPM = 121 hPa Podczas normalnego ruszania za autem minimalny niebieski dym. Wydech mam bez przerwy okopcony, najbardziej prawa końcówka, lewa dużo mniej. Najlepsze jest to że sprawdzając inne 530D z silnikiem 218KM końcówki wydechu są tak czyste jakby tłumik dopiero co był zamontowany a auto w użyciu jest już kilka lat, dodatkowo w tamtej BMW z czystym wydechem jest chyba uwalony czujnik temp spalin i pokazuje jakieś nieprawdopodobne wartości Sadza 6g Temp przed DPF 1044 stopnie :shock: :shock: Dystans od regeneracji 1900 KM :shock: Ciśnienie wsteczne na wolnych obrotach 8,9 hPa Auto nie ma żadnych błędów w silniku oprócz komunikacji z odbiorcą BSD i zarządzaniem zasilaniem board net, drugie E60 z czystym wydechem ma około 10 błędów w silniku w tym kilka błędów związanych z DPF i jeden z sondą lambda i nic nie kopci :duh: :duh: Ma ktoś jakiś pomysł i jest w stanie pomóc?
  13. U mnie był błąd emisji spalin związany z EGR, poszedł nowy zawór i błąd dalej wracał, przewody podciśnienia ok, okazało się że do wymiany był mały zawór sterujący podciśnieniem (Pressure Converter 11747796634)
  14. Błąd active steering u mnie często występował przy rozładowanym akumulatorze, dodatkowo reset krótkiego przebiegu i godziny/daty. Aktywacje active steering robi się na uruchomionym silniku kręcąc do końca lewo/prawo, ikonka gaśnie i wraca wspomaganie. Co do przestawienia się kierownicy to nie mam pojęcia
  15. Auto było na większym serwisie, z większych napraw: -Zaślepione klapki kolektora -Płukanka LM 2x + wymiana kompletu filtrów i oleju -DPF regenerowany w maszynie pod ciśnieniem wody -Nowe uszczelki kolektora, pokrywy zaworów -Nowy EGR Pierburga i zawór sterujący EGR -Komplet świec + sterownik świec Dzisiaj doszło płukanie wtryskiwaczy preparatem TEC2000 Diesel Injector. Czyszczenie poprzez bezpośrednie podłączenie preparatu pod wtryskiwacze. Całość trwała około 20 minut. Poniżej wrzucam korekty już po czyszczeniu, na rozgrzanym silniku. Korekty na drugim zdjęciu są tuż po wypalaniu DPF'a na autostradzie, około 2min po zjeździe, na postoju. Wszystkie wtryski oprócz 2 i 4 wyglądają bardzo dobrze. Któryś z tych wtrysków do wymiany lub regeneracji? Mam wtryskiwacze piezo więc korekty chyba nie powinny być aż tak wysokie na tych 2 wtryskiwaczach?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.