Skocz do zawartości

f13coupe

Zarejestrowani
  • Postów

    50
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F13 650i

Osiągnięcia f13coupe

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. f13coupe

    Kierownica

    Fajne kierownice w tym do wielu modeli BMW można obejrzeć na tej stronie: https://maximonia.pl/galeria
  2. Nie trzeba odpinać akumulatora. Wystarczy wyjąć kluczyki ze stacyjki. Po wyjęciu kluczyków ze stacyjki automatycznie jest odcinane napięcie od poduszki powietrznej. Nic ci nie wystrzeli przy demontażu kierownicy. Potwierdzone przez ASO BMW. Przerobiłem ten temat w swoim aucie. Też demontowałem kierownice i dawałem do modyfikacji i obszycia.
  3. f13coupe

    Kierownica, wymiana

    Z trochę innej beczki, ale też odnośnie kierownic - czy kierownice od G20 i G30 są zamienne między tymi modelami ?
  4. f13coupe

    Kierownica, wymiana

    Jak coś to wibrację i multifunkcję można przełożyć. Łopatki nie wiem czy pasują, ale jak pasują to jest szansa, że trzeba zmienić rezystory w środku. Kierownice F10 - F30 nie są zamienne; multifunkcja, elektronika łopatki takie same, ale inny otwór centralny i po prostu nie przykręcisz na kolumnie.
  5. Swego czasu tez miałem schiza, że mi powietrze powoli schodzi (raz na trzy miesiące musiałem podpompować) Dlatego ja wymieniłem zwykłe gumowe wentyle na metalowe skręcane - mocniej trzymają i nie luzują się z większym przebiegiem. No i od roku mam spokój ;)
  6. ja w swojej modyfikowałem przerabiałem obszywałem kierownice (to samo co F10) można przełożyć całe wnętrze, okablowanie multifunkcję w tym bez problemu założyć wibrację.
  7. Sam się zastanawiałem nad takim modem w swoim aucie, twój opis jest bardzo zachęcający :)
  8. Sam sobie zaprzeczasz najpierw piszesz, że olej nie ma znaczenia tylko zmieniać co 8 tys z ll01. później piszesz, że ten silnik jest wrażliwy na jakość oleju. Sama norma ll01 nie mówi o jakości oleju tylko o spełnieniu minimalnych wymagań. Nie trzeba się doktoryzować, ale podstawy to wypadało by nać jak się chce inny rad udzielać w temacie olei.
  9. To nie o to chodzi. Akurat przy 8 tys km olej traci 50% swoich wlasciwosci. Dlatego 8 a nie 9 czy 4. Oczywiscie zalezy od stylu jazdy, motogodzin. Zależy jaki olej !!! Minerał ? - Minerał udający syntetyk ? - Minerał na bazie gtl robiony na syntetyka ? Pełen syntetyk na bazie pao ? Pełen syntetyk na bazie pao + estry ? Pełen syntetyk na estrach + mały dodatek pao ? Nie wszystkie oleje tracą 50% po 8 tys. zależy od bazy + dodatki, dlatego są robione niezależne analizy i testy, które nam mówią co lać, jak chcemy dobrze dla silnika. No i dlatego są tanie oleje, w średniej cenie i drogie. Choć nie zawsze cena jest wyznacznikiem bo można kupić drogi ale średniej jakość olej i w druga stronę w średniej cenie można kupić dobry olej :cool2: Mam wyżyłowany silnik (stage2) oraz lubię jeździć bardzo dynamicznie :norty: i u mnie dobry olej to podstawa, dlatego temat jest mi dość dobrze znany :idea:
  10. Bez przesady, 10-12kkm będzie ok. Wszystko zależy od stylu jazdy i jakości oleju. Słaby olej zmieniamy co 8 tys. średni co 10 tys. dobry na pao/estry spokojnie wytrzyma 15 tys. dotyczy umiarkowanego stylu jazdy, jak jeździmy dynamicznie/agresywnie to słaby olej zmieniamy co 6 tys. średni co 8 tys. dobry na pao/estry spokojnie wytrzyma 13 tys. Oczywiście jak chcemy dbac o auto/silnik, aby zrobiło bez problemu kolejne 100 tys. Przed wymianą oleju, jak nie wiemy (nie mamy pewności) jaki olej lał poprzedni właściciel i jak często go wymieniał to płukanka. Można wlać też ceratec jeden z lepiej przebadanych środków (udokumentowane pozytywne działanie) na pewno nie zaszkodzi a pewnie pomoże w lżejszym życiu silnika. No i koniecznie dynamiczna wymiana oleju w automacie. Polecam tez przepłukanie układu zasilającego/wtryskowego AR6400-P (przed wymianą oleju bo syf spłynie do oleju który wymienisz). Przeczyść też przepływkę bo przy tym przebiegu może być już cała usyfiona LIQUI MOLY 4066
  11. Tylko trzeba pamiętać, aby po kapitalce wymienić olej po 1-2 tys. km tak jak na dotarciu, aby zlać cały syf i ponownie wlać nowy świeżutki olej.
  12. Wszystko zależy od tego co potrzebujesz i jakie masz auto. Można kupić niby taką oryginalną kierownicę MPerformance; https://www.google.com/search?q=kierownica+mperformance&rlz=1C1MSIM_enPL857PL857&oq=kierownica+mperformance&aqs=chrome..69i57j0i10l5.4981j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8 ale jest delikatnie spłaszczona na dole. Jak chcesz taka mocno spłaszczoną to musisz dać do firmy co zajmuje się przebudową kierownic.
  13. ravenol vmp 5w30 https://www.ravenol.pl/oleje-silnikowe-usvo/1242-RAVENOL-VMP-SAE-5W-30-USVO-4014835723313.html
  14. f13coupe

    M50i 4.4 V8 530km

    Ci co się znają i dbają o silniki przy nowo zakupionym aucie, zmieniają olej po ok 1000 km pierwsza wymiana po tzw. dotarciu, aby usnąć cały syf, następne wymiany co 10 tys. Jest pełno filmików na YT gdzie widać przy pierwszej wymianie ile metalicznego syfu jest w oleju.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.