Skocz do zawartości

Notype

Zarejestrowani
  • Postów

    126
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    G05 40d

Osiągnięcia Notype

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. Notype

    Moje podróże

    Po aktualizacji aplikacji dostałem powiadomienie żeby włączyć zgodę na udostępnienie danych dla usługi moje podróże. Żadna nowa appka w samochodzie się nie pojawia.
  2. Notype

    Moje podróże

    Dzięki! Faktycznie trzeba zrobić aktualizacje aplikacji w samochodzie i pojawia się ta opcja w powiadomieniach. Po zaznaczeniu działa w myBMW
  3. Notype

    Moje podróże

    W myBMW pojawiła się nowa funkcjonalność "moje podróże" czy komuś udało się to odpalić? Ja mam wszystkie zgody w samochodzie zaznaczone ale nie działa mi to w appce.
  4. W swojej nie mam i w 2019 był to świadomy wybór, testowałem obie wersje auta, i ten ze skrętną ośką wydawał mi się bardzo ,,pływający'' po drodze, co zresztą było potwierdzane w wielu testach, później BWM poprawiło funkcjonalność skrętnej osi i teraz jest podobno ok. Więc jeśli będę zamawiał nowe X5, zrobię jazdę testową, ale raczej to skonfiguruję. Moim zdaniem to tylna skrętna oś nie daje efektu pływania to musiało być bardziej zawieszenie - pneumatyka
  5. Moim zdaniem to jest must have. Na jeździe testowej nie byłem przekonany bo miałem wrażenie bardzo nienaturalnego prowadzenia auta. Po 2-3 jazdach to mija a parkowanie i jazda dużo łatwiejsze. Doceniem szczególnie teraz będąc we Włoszech i jeżdżąc po jakiś małych, górskich miasteczkach.
  6. Notype

    Android Auto Dark mode

    Od kilku dni mam problem z Android Auto w który nie zawsze działa automatyczne przełączanie trybów nocnego i dziennego. Kiedyś wszystko działało bez problemu a teraz mam tak, że w większości przypadków włącza się tryb nocny. (niezależnie od pory dni i tego czy mam włączone światła) Czy ktoś z was też tak ma? Nie wiem czy to wina aktualizacji AA czy coś w samochodzie.
  7. Dużo bardzo subiektywnych określeń. Po to jest szeroki wybór opcji żeby dobierać pod siebie. W dyskusji o silniku i zawieszeniu najlepiej testować i sprawdzić co komu odpowiada. A już porównywanie zawieszeń do innych samochodów nie ma najmniejszego sensu.
  8. Ale VIN jest nadawany w trakcie produkcji a nie przy zamówieniu. Więc nikt nie może podać VINu samochodu, który się jeszcze nie produkuje. No dokladnie tak - kolega pisze, że dealer już dostał VIN więc auto jest gotowe do produkcji.
  9. Poprostu poproś go o VIN. VINu ci już nikt nie zmieni. Jak auto się wyprodukuje to zdekodujesz sobie VIN I sprawdzisz wyposażenie. Dodatkowo jak będziesz miał jakieś braki to też wcześniej wysyłałem link gdzie można to zweryfikować i monitorować.
  10. Notype

    BMW X5 45e

    100km przejechane po Warszawie LOL - chciałbym, żeby taki ruch był na codzień. To chyba było w głębokim lock-downie :) Generalnie nie ma sensu taka dyskusja bo można byłoby pokazać diesla 800km na trasie vs. 45e i spalanie wyjdzie niższe a dodatkowo czas podróży duzo krótszy bo bez tankowania i może ładowania :) Co do przyspieszenia to też naciągane bo jakbyś tak chciał 45e parę razy zrobić to szybko zbraknie prądu i już nie te czasy a i o spalniu lepiej nie mówić... :)
  11. Notype

    BMW X5 45e

    Dokładnie :) Ja to nadal szukam fanu z jazdy samochodem dopóki jeszcze można. PHEV to taki ni pies ni wydra. Wszystko co zyskujesz z EV tracisz na masie, małym zasięgu i długim ładowaniu. U mnie jeszcze przyjdzie czas na EV, tego nie unikniemy. Poza tym skąd twierdzenie, że tak dużo zaszczedisz na wymianie hamulców? W PHEV akurat rekuperację jest chyba dużo słabsza niz pełny EV. Dodatkowo masa i pytanie jak koszt części i robocizny. No i fajny argument że 10-20k na naprawę diesla :D Spoko można mieć powody żeby kupić PHEV ale po co tu na siłę sobie udowadniać, że zrobiłeś dobrze?
  12. Poniżej ustawienia HK, które u mnie się sprawdziły. Na pewno warto zacząć jako baza: Link https://ibb.co/q7pGzkS
  13. W zeszłym tygodniu kolega z pracy zamawiał X5 30d i usłyszał od dealera, że pneumatyka jest nadal super restrykcyjna. Zrobiłem mu jazde testową moim samochodem i zdecydował się zamówić M Adaptive. Tak jeszcze z moich doświadczeń to: - warto zamówić HK, uważam że gra bardzo dobrze. Zastosowałem ustawienia z Bimmer z US i sprawdzają się bardzo dobrze. Jak ktoś jest zainteresowany to mogę przseslac screen. HK w G05 gra dużo lepiej niż w G01 - pakiet asystentów professional - bardzo fajny dodatek. Na początku byłem sceptycznie nastawiony ale super się sprawdza w trasie. Szczególnie poza granicami PL gdzie jeździ się trochę spokojniej - siedzenia M muktifunlcyjne jak dla mnie idealne. Długo szukałem ustawien dla siebie ale teraz jest bardzo komfortowo przy super trzymaniu bocznym - światła laserowe - oprócz wyglądu dodatek nie wart swojej ceny. Do tej pory ani razu nie miałem okazji przekonać się o działaniu a trochę już jeździłem w nocy. Nie widzę, żadnej różnicy vs. LED Adaptive w G01 - domykanie, też myślałem bardziej się przyda ale ponownie bym nie zamówił - tylna skrętna oś to zdecydowanie must have. Na jeździe testowej miałem wrażenie bardzo nienaturalnego prowadzenia ale teraz tego nie odczuwam. Po przyzwyczajeniu jest to dodatek, bez którego nie wyobrażam sobie już X5. Auto prowadzi się bardzo dobrze. Również na górskich drogach, a parkowanie jest łatwiejsze niż w X3 - silnik 40d dla mnie najlepszy element w tym samochodzie szczególnie w połączeniu z wydechem sportowym. Spalanie na trasie na narty z boxem 140-150 autostrada 9.0 L. Miasto spokojnie daje rade w okolicach 11-12 L a nie jeżdżę jak dziadek. Jak dla mnie idealny kompromis osiągi donspalania. Na baku w trasie zasięgi ponad 850 km. Dla mnie diesel i jego charakterystyka zdecydowanie bardziej pasuje do dużego SUVa. No chyba, że stać nas i chcemy poszaleć w M50i lub X5M.
  14. to widzę, że są dziwnie sprzeczne informacje na rynku. ja tak jak pisałem wcześniej zamówiłem samochód prawie rok temu, 15 marca 2021, z odbiorem w wakacje lipiec/sierpień. mój samochód miał już 4 terminy produkcji, ale za każdym razem w tygodniu produkcji ...... wypadał i zmieniał się status. co miesiąc pytanie od dealera czy zrezygnuję z pneumatyki bo to główny problem i zawsze mówiłem nie. ale to było do dzisiaj, bo kolejny termin przesunięcia pneumatyki był do marca, kiedy w końcu miała się pojawić, a podobno dzisiaj dealerzy po raz kolejny otrzymali nowy "biuletyn" z informacją, że pneumatyka do X5 to krytyczny brak i prawdopodobieństwo, że się pojawi do końca 2022r jest minimalne. dlatego też teraz do X5 nie można zamówić 3 rzędu siedzeń, bo wtedy pneumatyka jest w standardzie. obecne dostawy pneumatyki skupiają się na X7 gdzie jest seryjna oraz na X5 hybryda oraz ..... na innych ważniejszych krajach. ja po raz kolejny dostałem opcję zmiany na inne zawieszenie lub czekanie w nieskończoność, bo nikt nie gwarantuje daty dostępności pneumatyki, albo mogę sam zrezygnować z zamówienia. dodatkowo już mnie postraszyli, że być może BMW będzie z automatu kasowało bardzo stare zamówienia, których nie potrafią zrealizować i zostanie ponowienie zamówienia, ale po nowych cenach :mad2: szczerze mówiąc, gdyby nie fakt że mam w miarę dobrze wynegocjowany rabat (25%) to bym sam zrezygnował i kupił samochód innej marki..... ale niestety w innych podobnych klasowo markach sytuacja jest taka sama, a nowe ceny dużo wyższe :( dlatego chyba zrezygnuję z pneumatyki na korzyść adaptacyjnego zawieszenia, bo mam już dość czekania........ z mojej konfiguracji brakuje jeszcze HK i pakiet akcesoriów bagażnika z elektryczną roletą :cry2: , ale na razie z tego nie będę rezygnować. zanim jednak ostatecznie zrezygnuję z pneumatyki, to muszę jeszcze poczytać na forum na temat porównania z adaptacyjnym zawieszeniem, bo może jednak nie warto rezygnować :( . a może olać BMW i kupić nowy model Range Rover Velar ...... ma ktoś doświadczenie w obydwu samochodach? . Olej pneumatykę. M Adaptive jest bardzo dobrym wyborem. Miałem okazję już potestowac w różnych warunkach i spisuje się świetnie. Nawet wydaje mi się, że do mojego stylu jazdy bardziej pasuje. Zamówiłem pneumatykę bo nigdy nie mialem i podobało mi się, że jest więcej ustawień. Teraz nie żałuję, że zrezygnowałem i mogłem odebrać auto. Plusem jest to, że na to zawieszenie właściwie nikt nie narzeka. Z pneumatyka jest różnie. Jedni mówią, że super a inni że auto pływa. Dla mnie po przesiadce z G01 też z adaptacyjnym zawieszeniem to jest inny poziom komfortu.
  15. Mam ten soft close i szczerze nie zamawiałbym ponownie. Myślałem, że przy dzieciach to ma sens ale wszyscy trzaskają drzwiami tylko ja się staram delikatnie :) Mała wartość dodana vs. koszt.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.