Skocz do zawartości

Bob Buttafruco

Zarejestrowani
  • Postów

    12
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E91 320d ed 2011

Osiągnięcia Bob Buttafruco

  1. Sprzedam BMW E91 LCI 320d Efficient Dynamics z 2011 z przebiegiem 256000 km. Niestety w dniu wczorajszym uszkodzeniu uległ rozrząd, który był wymieniany 60k km temu, dlatego auto sprzedaje z uszkodzonym silnikiem. Silnik kręci ale nie odpala. Auto do obejrzenia w Krakowie-Prokocimiu. OC i przegląd do czerwca 2024. Zainteresowanym mogę podesłać więcej zdjęć na maila. https://www.olx.pl/d/oferta/bmw-e91-320d-efficient-dynamics-uszkodzony-silnik-CID5-IDWSXLj.html?bs=olx_pro_listing
  2. Niestety wlewanie preparatów nie pomogło. Zrobiłem test wtrysków w Gładysku w Krakowie, testy wykazał 2 sztuki poza normą, 2 blisko granicy normy więc zapadła decyzja o wymianie wszystkich czterech - koszt 1400 zł / sztuka regenerowane Boscha z 2 letnią gwarancją. Klekot na zimnym zniknął, polepszeniu uległa kultura pracy, spalanie i przyspieszenie. Silnik wyraźnie się wyciszył i spadła ilość drgań. Dzięki za pomoc i informuję o rozwiązaniu problemu dla przyszłych szukających.
  3. Sorry, że odkopuje, ale wydaje mi się, że mam ten sam problem, głośne stuki na zimnym silniku w zakresie obrotów 1000-2000. Po rozgrzaniu problem ustępuje, tylko podczas jazdy, na jałowym biegu brak objawów. Film w załączeniu: Brzmi bardzo podobnie do dźwięków z filmu, który zamieścił
  4. Cześć, podbijam temat. Jakiś czas temu pojawiło się u mnie dziwne klepanie (z okolic głowicy?) na zimnych silniku. Klepanie występuje: -po odpaleniu i na zimnym nierozgrzanym silniku -w zakresie 1000 -2000 obrotów, przy przyspieszaniu, bo osiągnięciu temperatury znika - tylko podczas jazdy (przyspieszania), podczas zwiększania obrotów na biegu jałowym nie występuje. Pacjent to 320ed N47C z przebiegiem 220k km, po wymianie rozrządu, dwumasu, zalewany Millersem 5w30. Wykluczam przytartą panewkę, z racji tego że stukot występuje tylko podczas jazdy i przyspieszania. Załączam film, na którym słychać charakterystyczny stukot. Co może być przyczyną? Zawory, wtryski czy osprzęt silnika ? EDIT: czy przyczyną może być uszkodzone koło pasowe ?
  5. Dzięki kkx5 czyli wygląda, że wszystko w normie.
  6. kkx5 będę wdzięczny. Jest dokładnie tak jak mówisz - po wrzuceniu wstecznego lewy xenon prostuje się i kieruje się do góry na wprost. Podczas postoju lewy opuszcza się i skręca maksymalnie w lewo - przypuszczam, że właśnie dlatego opuszcza się w dół aby nie oślepiać, powyżej pewnej prędkości ( różne źródła podają 30 lub 50 km/h) prostuje się i zaczyna skręcać zgodnie z ruchem kierownicy.
  7. Jestem po kodowaniu modułów SMC. W pracy świateł nic się nie zmieniło, czyli po przełączeniu w tryb auto: lewy xenon opuszcza się i skręca maksymalnie w lewo, prawy świeci prosto. Po wrzuceniu wstecznego - lewy ksenon prostuje się. Na postoju xenony skręcają tylko w prawo. Powyżej pewnej prędkości: 30 lub 50, lewy xenon prostuje się, wraca do skrajnie lewej pozycji po zatrzymaniu auta. Muszę jeszcze dokładnie sprawdzić ale wydaje mi się, że podczas jazdy oba xenony skręcają zarówno w prawo jak i w lewo. Z tego co wyczytałem na forum w poniższych tematach to normalnie działanie Adaptive Lights: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=161077 https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=231322 Jakie jest zamierzenie tego, że na postoju lewy xenon obniża się i skreca w lewo: zapobieganie oślepieniu, doświetlanie pobocza podczas jazdy miejskiej? Czy ktoś, kto posiada E9X LCI z oświetleniem adaptacyjnym, mógłby potwierdzić takie samo działanie ? Pozdrawiam.
  8. Tylko, że silniczki skrętu były sprawne i działają. Problem prawdopodobnie jest w kalibracji. Zakoduj moduly smt. kkx5 dzięki, to może być trop, właśnie szukam, kto może je zakodować w Krakowie. Możesz mi łopatologicznie wytłumaczyć na czym polega kodowanie i dlaczego akurat właśnie to trzeba zrobić aby światła działały poprawnie ? Dzięki
  9. Cześć, Mam problem z bi-xenonem w moim E91 LCI. Niedawno miałem przygodę i uszkodzony został przód w tym lampy. Przełożenie mojej optyki do nowych obudów i kloszy wykonane zostało w firmie Auto-Gamma z Krakowa. (Obudowy były uszkodzone, optyka w środku nie). Po włączeniu silnika świała w trybie auto: - lewy ksenon poziomuje się i skręca maksymalnie w lewo, prawy świeci na wprost. - przy skręceniu kierownicy w prawo oba xenony skręcają w prawo, przy skręceniu kierownicą w lewo, prawy wraca do pozycji zero, lewy dalej jest maksymalnie skręcony w lewo (tak jak przy rozruchu) - sprawdzone przez INPE/IPS - nie raportuje żadnych błędów, rownież I-drive milczy. Czyli generalnie lewy ksenon sam skręca maksymalnie w lewo na kołach ustawionych na wprost, i skręt świateł działa tylko w prawą stronę. Poziomowanie działa. Na co zwrócić uwagę i od czego zacząć rozwiązywanie problemu? -Auto-Gamma udziela gwarancji i już powiedzieli, że zbadają problem, czy jest możliwe, że przy wymienia kloszy, coś zostało rozkalibrowane w mechanizmie skrętnym soczewek? -Lampy jakoś się programuje lub koduje aby ustawić pozycję neutralną? Będę wdzięczny za sugestie.
  10. Tak, własnie o to chodzi ale prosiłbym o potwierdzenie, że w dieslu E91 N47 żaluzje nie występują w dolnym chwycie powietrza w zderzaku, czyli tam gdzie jest wlot powietrza do intercoolera. Dzięki
  11. Odkopuje wątek aby dopytać o kilka szczegółów dotyczących żaluzji. Mam E91 LCI z silnikiem N47. Po stłuczce przodu zakupiłem kompletny pas przedni prawdopodobnie z wersji benzynowej z żaluzjami chłodnicy (przy nerkach) oraz przy dolnym wlocie powietrza w zderzaku ( w miejscu wlotu powietrzna do intercoolera). Przypuszczam, że diesle nie posiadają dolnych żaluzji. Serwis blacharski zablokował te żaluzje w pozycji otwartej. Zastanawiam się czy dolny wlot powietrza w pasie przednim różni się konstrukcyjnie od tego w stosowanego w dieslu i czy wpłynie to na ilość powietrza dostającego się do intercoolera. Czy można je po prostu zdemontować? Pozdrawiam.
  12. Dzień dobry, Czy mogłbym prosić o rozkodowanie VINu WBAPE11080WH50716 Z góry dziękuję!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.