Skocz do zawartości

sceeter

Zarejestrowani
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    X3 G01 xDrive20i

Osiągnięcia sceeter

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Przejechałem się kawałek i działa ustawianie ograniczenia po wjechaniu w teren zabudowany, natomiast nie umiem powiedzieć, czy bierze to ze znaku, czy z danych nawigacji. A, właśnie, jest jeszcze jeden, niezbity dowód że działa branie prędkości z nawigacji: niedaleko mnie była ulica na której było ograniczenie podniesione do 60km/h, a jakieś 2 miesiące temu zrobili wzdłuż ścieżkę rowerową i usunęli znaki podnoszące ograniczenie. Auto mimo wszystko pokazuje tam dalej 60km/h. Więc ogólnie na dwoje babka wróżyła - samo rozpoznawanie znaków jest super - czyta je bez żadnych pomyłek, fajnie też działa jedna rzecz: jak wracałem dzisiaj do domu dość krętymi drogami, to z wyprzedzeniem (kilkaset metrów) pokazywał, że niedługo z 90km/h zrobi się 60km/h i np. w trybie eco pro sugerował odjęcie gazu. Natomiast tam gdzie bierze dane z nawigacji to jesteśmy skazani na to, jak ona jest dokładna. Osobiście nie żałuję że to wziąłem, ale nie wiem czy bym dopłacił do tego, gdybym tego nie miał.
  2. Wygląda na to, że to jest kiepskie. Ale pomimo tego bardzo proszę o analizę. Nie mam ciśnienia, a jak mam wydać 3 k to chcę wiedzieć, że sensownie. Ja mam asystenta świateł drogowych, oczywiście aktywny tempomat i uważam że te rzeczy działają znakomicie. Dlatego spodziewałem się, że znaki też zadziałają. Tutaj: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=163&t=237250 https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=103&t=290562 koledzy opisują swoje doświadczenia, ale jak widać zdania podzielone. Hmm, tak, sam mam podzielone zdanie, więc myślę, że to dobre podsumowanie ;) natomiast pojeździłem trochę po mieście i mam takie obserwacje: 1) Po zjechaniu z drogi z ograniczeniem 70km/h (lewoskręt na skrzyżowaniu) na drogę z 50km/h zmienił ograniczenie mimo braku znaku 2) Po minięciu skrzyżowania (jadąc na wprost, bez żadnych znaków) nie zmienił z 60km/h na 50km/h 3) Jadąc w centrum uliczką z ograniczeniem do 10km/h i po minięciu skrzyżowania (jadąc na wprost, bez żadnych znaków) przeskoczył na 50km/h Mam wrażenie, że znaki z nawigacji przepina wtedy kiedy jest pewien danych w nawigacji, a prawdopodobnie nie na wszystkich ulicach mają wbite obowiązujące ograniczenia - to tylko domysł. Natomiast jak już są znaki to bez problemu faktycznie je odczytuje i nie zdażyło mi się ani razu minąć znaku tak, żeby go nie sczytał, albo źle rozpoznał. A i jeszcze jedno - po 23:00 nie pokazywał mi ograniczenia do 60km/h w mieście (choć to nieduża strata bo niedługo ma to i tak zniknąć). Nie miałem okazji jeszcze przejechać się poza miasto, ale jak będę miał taką okazję to sprawdzę i napiszę.
  3. Witam, mam od niedawna auto i jeszcze nie miałem okazji wyjechać poza miasto, natomiast jeżdżąc po mieście jak np. minąłem ograniczenie do 40km/h i potem skrzyżowanie, to HUD dalej wyświetlał ograniczenie do 40. Przyglądnę się w tym tygodniu bardziej tym znakom i jak coś zauważę to dam znać. Natomiast jak jechałem na rozwidleniu, trzymałem się lewej strony gdzie było dalej 80km/h, a na ulicy odchodzącej w prawo było ograniczenie do 50km/h to wyłapał ten znak i pokazywał mi 50km/h.
  4. Ja w piątek odebrałem moje X3, a zamówienie było w połowie Października. Pierwotny termin na połowę Lutego.
  5. Podstawową różnicą jest to, że professional ma kamerę skierowaną na kierowcę, dzięki czemu pozwala na dłuższą jazdę autonomiczną niż w plus. Dodatkowo professional ma coś co bodajże się nazywa asystentem jazdy w korku, czyli tak długo jak patrzysz na drogę to sam będzie ruszał i się zatrzymywał bez konieczności naciskania gazu/przycisku na kierownicy. Jako bajer pro pokazuje na live cockpit samochody wokół Ciebie. Różnic pewnie jest więcej, ale z różnych materiałów te mi zapadły w pamięć najbardziej.
  6. Lekarstwem na konieczność trzymania kierownicy jest piłeczka :wink: Ha, nie jest to dokładnie ten powód dla którego pytałem, ale dobrze wiedzieć :) zastanawiałem się bardziej pod kątem tego że ktoś np. zasłabnie, zaśnie, to czy ten system pomoże, ale wygląda na to, że tak. Jakaś marka, nie pamiętam dokładnie o którym modelu to czytałem, po prostu wyłącza tempomat i sterowanie i dopóki auto w coś nie uderzy, to będzie się toczyć.
  7. Cześć, mam pytanie odnośnie utrzymywania pasa ruchu: kiedy kierownica nie jest trzymana to auto zaczyna pikać, żeby ją chwycić. Co się dzieje, kiedy jej się nie chwyci? Auto się zatrzyma, czy po prostu przestanie podążać za pasem?
  8. Cześć, z tego co się dowiedziałem to problem leży w tym, że G01 ma hardware SP15 co uniemożliwia zdalne aktualizacje. Dopiero SP18 to umożliwia. Tutaj znajdziesz listę pojazdów z iDrive 7, które wspierają Remote Software Upgrade i niestety X3 tam nie ma :( https://www.bmw.com/en/innovation/bmw-software-update.html (5. How can I see if my BMW is compatible with the Remote Software function?) Ponoć od wersji 07.2020 jest dostępne Android Auto, natomiast jest haczyk, bo telefon musi mieć Androida 11, ew. na wybranych telefonach Androida 10. Niestety to wszystko teoretyczne informacje, więc będę mógł potwierdzić prawdopodobnie w połowie Marca.
  9. Odnośnie HUDa znalazłem ciekawy wątek na anglojęzycznym forum: https://x3.xbimmers.com/forums/showthread.php?t=1793982 Ja zamówiłem HUDa, pod koniec Marca przekonam się jak to w praktyce wyjdzie.
  10. Cześć, Ja właśnie czekam na 20i i zasadniczo Asystent Parkowania (5DM) ma kamerę z tyłu, Asystent Parkowania Plus (5DN) ma do tego kamery 360 st., a bez żadnego pakietu masz tylko czujniki z tyłu. Nie jestem pewien co masz na myśli pisząc "sportowa skrzynia biegów", bo nie kojarzę takiej pozycji w konfiguratorze, natomiast przy wyborze silnika można zaznaczyć, że dodatkowo chce się łopatki, natomiast to jest tylko inny sposób ręcznego przerzucania biegów.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.