Skocz do zawartości

wu.pe

Zarejestrowani
  • Postów

    53
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E81 120d LSE
  • Lokalizacja
    Opole

Osiągnięcia wu.pe

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. Jakby ktoś się interesował tym samochodem https://www.olx.pl/d/oferta/bmw-x5-e70-m-paket-3-0-d-sd-polski-salon-czarna-webasto-CID5-IDSCfW7.htmlreason=observed_ad to proszę się zapoznać z informacjami po jego oględzinach. BMW X5 3.0sd VIN WBAFF01070L319558 Code / Type E70 / FF01 Chassis Sports Activity Vehicle (5 Doors) Market Europe(left Steering) Engine 3.00 l / 210 kW (M57Y) Drivetrain All Wheel-Drive Transmission automatic Color Black Sapphire Metallic (475) Upholstery Leder "nevada" Perforiert/beige (LVB4) Start of Production Thursday, May 28th 2009 Manufacturer Spartanburg, USA / BMW AG Editions And Packages S337 M Sports Package S710 M Leather Steering Wheel S7M5 M Exterior Equipment S7NH BMW Service Inclusive Comfort And Interior Equipment S402 Panorama Glass Roof S417 Roller Sun Visor, Rear Door S423 Floor Mats Velours S428 Warning Triangle And First Aid Kit S430 Interior/Outside Mirror With Auto Dip S431 Interior Mirror With Automatic-Dip S441 Smoker Package S453 Climate-Controlled Seats, Front S455 Active Seat For Driver And Passenger S456 Comfort Seat With Memory S488 Lumbar Support, Driver And Passenger S493 Storage Compartment Package S494 Seat Heating Driver/Passenger S496 Seat Heating, Rear S4AD Interior Trim Strips, Brushed Aluminium S4NB Autom. Climate Control With 4-Zone Ctrl S4UP Adaptive Securing System Multimedia S601 TV Function S609 Navigation System Professional S610 Head-Up Display S644 Preparation F Mobile Phone W Bluetooth S677 HiFi System Professional DSP S696 DVD Changer S698 Area-Code 2 For DVD S6FF DVD-System In Rear Compartment S6FL USB/Audio Interface S6NF Music Interface For Smartphone S6UD Language Version, Russian Driver Assistance And Lightning S502 Headlight Cleaning System S508 Park Distance Control (PDC) S521 Rain Sensor S522 Xenon Light S524 Adaptive Headlights S536 Auxiliary Heating S544 Cruise Control With Brake Function S548 Kilometre Speedo S563 Light Package S5AC High-Beam Assistant S5DA Passenger Airbag Deactivation Wheels And Drive S217 Active Steering S220 Self-Levelling Suspension S230 Extra Package, EU-Speciifc S233 Increased Towing Capability S235 Towing Hitch, Detachable S2M5 BMW LA Wheel, M V Spoke 223 S2PA Locking Wheel Bolt S2VA Chassis & Suspens. Setup"Adaptive Drive" Environment And Safety S302 Alarm System S316 Automatic Trunk Lid Mechanism S320 Deleted, Model Lettering S322 Comfort Access S323 Soft-Close-Automatic Doors S3AG Reversing Camera S3MB Indiv. Ext. Line, Burnished Aluminium S3MC Indiv.Roofrailing,Mirror-Fin.Shadow Line S840 High Speed Synchronisation S851 Language Version German S863 Dealer List Europe S877 Omission Of Non-Combined Operation S879 On-Board Literature, German S8SP Control Unit COP Individual Equipment S761 Individual Sunshade Glazing S775 Headlining Anthracite Other Equipment S1CB CO2 Equipment S925 Dummy-SALAPA SA090 90 Ah AGM Battery SB090 Battery 90 Ah, Plant Jak widać po wyposażeniu - miazga. Na tym jednak ohy i ahy w moim przypadku się skończyły. Pomiar grubości powłoki lakierowej pojazdu: Słupek A lewy + (rama dachu) 160-230; Drzwi przód prawe 70-90 (brak ocynku), Błotnik tylny prawy 180-200. Samochód po naprawie blacharsko-lakierniczej tylnej prawej części: wymienione fragment progu PT, lakierowany błotnik PT, słabe spasowanie zderzaka tylnego. Drzwi PP bez ocynku, bardzo cienka warstwa lakieru. Lakierowany powtórnie słupek A po stronie lewej, błotnik połączony ze zderzakiem prawdopodobnie zostały wymienione Uwagi: - wgniecenia na drzwiach LT - otarcie zderzaka przód - brak spryskiwacza w zderzaku - wgniecenia tylnej klapy - zderzak tylny bez odblasku, słabe spasowanie - przytarcie drzwi PT - uszkodzony wkład fotochromatyczny lusterka lewego - nie działa rygiel drzwi PP (nie można drzwi od zewnętrz) - nie działa system dostępu komfortowego w tylnej klapie - korozja na tylnej klapie nad tablicą - korozja na drzwiach LT - uszkodzenia klosza lewego reflektora - zbyt duża szczelina maska/reflektor - wstawiony fragment progu PT (zaznaczony na zdjęciach) - liczne rysy na szybie drzwi PP i LP - nie działa oświetlenie tablicy - uszkodzone żeberka nerki lewej - ubytek lakieru na zderzaku tylnym - uszkodzona osłona lewego drążka kierowniczego - brak luzów w zawieszeniu - badanie amortyzatorów wskazuje na ich dobry stan (przód 58% i 57%, tył 52% i 63%) - pęknięta sprężyna zawieszenia PP - korozja na podłodze tylnej oraz belce zawieszenia tylnego oraz przewodach - ślady oleju na misce skrzyni biegów w tylnej części - uszkodzenia osłony pod silnikiem Opony przód i tył do wymiany (zbyt niska wysokość bieżnika, nierównomiernie zużyte - do weryfikacji geometria kół). Felgi do renowacji (w wielu miejscach odchodzi lakier). Przednie klocki w dobrym stanie, tarcze z niewielkim rantem. Tylne klocki w słabym staniem tarcze z widocznym rantem. Tapicerka wymaga czyszczenia, ślady użytkowania na fotelu kierowcy. Wykładzina dywanowa w kilku miejscach brudna, dziura po papierosie w okolicy fotela kierowcy. - nie działa zmieniarka CD - do wymiany rączka drzwi PP Diagnostyka: - oświetlenie tablicy - niedawno zapisany błąd przepustnicy silnika - antena dostępu komfortowego w zderzaku tylnym - w okolicy 254.000 km zapisany błąd wszystkich świec żarowych - temperatura płynu chłodniczego zbyt niska 04/2010 - odnotowano szkodę Wartość Kalkulacji: 9637.49 Robocizna: 533.34 Części zamienne: 7425.98 Lakierowanie: 488.00 Kraj: Polska 12/2017 - 203763 km - odnotowano szkodę Wartość Kalkulacji: 26696.84 PLN Robocizna: 3836.25 PLN Części zamienne: 18320.81 PLN Lakierowanie: 2292.50 PLN Kraj: Polska
  2. Takie trochę biedne te wersje wrzuciłeś. Szukaj dalej (patrz na wersje czterodrzwiowe, bo są zdecydowanie bardziej użyteczne).
  3. "Lift" w takim sensie, że auto świeżo wygląda :twisted:
  4. Przejrzałem wszystkie strony w tym wątku ale nie trafiłem na żadną opinie nt. tego warsztatu https://www.bmwkamiennagora.pl Ktoś ma jakieś przemyślenia na ich temat?
  5. wu.pe

    730d czy 745d

    Panowie czy wersja 745d była też w opcji Long?
  6. Jest jeszcze pod nr 12, prod od 09/2007 do 09/2008, z aktywnym układem, nr części 34526782772
  7. Pojawił się mi błąd 5DB0 i 5DB1 (czujnik prędkości obrotowej, lewy tył). Patrząc po realoem, widnieją 3 numery: 34526764365, 34526762769, 34526782772. Która z tych części powinna mnie interesować?
  8. Ok. Zaopatrzę się w miernik i dam znać co wyszło po pomiarach. Mam też drugi problem. Pierdoła ale jednak mnie drażni mianowicie błąd A6CF (czujnik AUC) i podstawiając drugi, 100% sprawny czujnik, błąd nadal wyskakuje - w takim wypadku będzie to chyba kwestia okablowania? Kupiłem preparat do czyszczenia i konserwacji styków i spróbuję kostkę potraktować nim (tak swoją drogą to psiknę też wtyczki tego sterownika - zaszkodzić chyba nie zaszkodzi?)
  9. Chyba, że to się wydarzyło przy wymianie filtra? Bo też ostatnio wymieniałem. Czy jest możliwe, że regeneracja alternatora i jakaś tam zmiana napięcia mogła uszkodzić ten sterownik? Próbuje namierzyć powód bo na milion procent nie było wcześniej takiego błędu. Przy tym mierzeniu oporu rozumiem, że nie muszę wykręcać świecy? Albo podać plus do drugiego w tym wypadku pinu na tej dużej wtyczce? https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=335362 ten temat to jest chyba mój aktualny problem? :think: I jeszcze jedno bo widziałem na allegro dużą rozbieżność cenową pomiędzy oryginałem, a zamiennikami tego sterownika - polecasz zamienniki np. te Hitachi czy badziew? Czy może rzeczywiście lepiej naprawić stary sterownik? Jak to cenowo się prezentuje?
  10. Aktualizacja: dzisiaj odebrałem samochód po regeneracji alternatora i niestety pojawił mi się błąd, który wcześniej nie występował tj. 4A5E - świeca żarowa - 2 cylinder - sterowanie. Pytałem mechanika czy coś z tym robili, twierdził że nie ale teraz doczytuje sobie na forum, że prawdopodobnie sterownik świec znajduje się właśnie za alternatorem więc podejrzewam, że coś tam się wydarzyło. Pytanie co to mogło być, czy może to być kwestia jakiejś odpiętej wtyczki czy może inny powód? Reklamacja chyba wchodzi w grę - jak myślicie?
  11. Wiem. Zakodowałem Bimmer Toolem :wink:
  12. Dzisiaj napiszę o kilku rzeczach, które zostały do tej pory wykonane przy samochodzie. Przed zakupem zleciłem sprawdzenie samochodu przez firmę Motocontroler, oraz usługę sprawdzenia w bimmer.check. Raporty z obu źródeł potwierdzały to co było napisane w ogłoszeniu, więc już po przyjeździe na miejsce, przejechaniu się i delikatnych negocjacjach wracałem samochodem do domu :D Jadąc autostradą po około godzinie jazdy, przez chwilę miałem moment grozy bo włączyły się kontrolki, które z instrukcji informują o awarii elektroniki samochodu. Pomyślałem "zaczyna się". Po ponownym odpaleniu, kontrolki zgasły i do tej pory jeszcze się nie zapaliły więc może było to spowodowane dłuższym postojem samochodu na placu i jakiejś tam delikatniej wilgoci na przewodach. Po zarejestrowaniu samochodu podjechałem do chłopaków z M-auto Service u mnie w Opolu na jeszcze jedną kontrolę już taką po sprzedażową z podłączeniem kompa itd. Ogólnie samochód wyszedł na duży plus, zawieszenie w bardzo dobrej kondycji, wymieniony układ hamulcowy, zero wycieków skądkolwiek. Jeżeli chodzi o kompa to było kilka błędów, jeden który informował o konieczności wymiany filtra DPF (ponoć standardowy komunikat, który pojawia się po 200tyś km?). Zostałem poinformowany, że ten błąd powodował brak automatycznej inicjalizacji wypalania, ale zostało to pokasowane i to chyba tyle w tamtym czasie. Później zacząłem się interesować samodzielną diagnostyką samochodu (po wyskoczeniu błędu awarii filtra DPF) żeby nie jeździć z każdą pierdołą do mechanika no i trafiłem na apkę bimmer tool, która w połączeniu z forum bardzo mi pomogła i pomaga w dalszym ciągu :8) Z takich pozostałych rzeczy to przede wszystkim kupno kompletu kół zimowych (stalówki BMW 16' z oponami RSC), skompletowanie pokrowca z oryginalnymi narzędziami, które znajdowały się w schowku bagażnika, oraz jeden z kosztowniejszych tematów (który był głównym winowajcą błędów związanych z elektroniką) czyli wymiana akumulatora. Okazało się, że był to jeszcze oryginalny aku BMW, przebieg 247tyś. Żywotność baterii po tym czasie wynosiła 67% więc uważam, że to i tak świetny wynik. Ciekawe ile czasu wytrzyma teraz ten Bosch :think: Ostatnio też zabrałem się za rozwiązanie tematu niedziałającej, tylnej wycieraczki. Po wymianie bezpieczników, zdemontowaniu silniczka z jego dokładnym wyczyszczeniem (w środku syf totalny) okazało się, że trzeba założyć nowy także wleciał zamiennik firmy NTY i mam nadzieję, że trochę posłuży. Zdemontowany został też jeszcze oryginał BMW Valeo, także nie ma lipy z żywotnością oryginalnych części :D
  13. W końcu zebrałem się za założenie postu z prezentacją mojej "Buni". Z góry informuję, że dodawanie zdjęć na forum jest dosyć problematyczne, dlatego zdecydowałem się na założenie strony na facebooku https://www.facebook.com/BMW.E81.LSE i tam będę wrzucał relacje z przeprowadzanych napraw czy modyfikacji bo jest to po prostu dużo wygodniejsze. Żadnych poważniejszych zdjęć nie zdążyłem jeszcze zrobić, dlatego wrzucam jedno poglądowe, a resztę będę systematycznie uzupełniał. Krótka historia: Autko kupiłem w styczniu 2021. Po wielu rozważaniach i nocach spędzonych na wertowaniu filmów i stron, zdecydowałem się na pierwszą generację serii 1. Zabawna historia jest taka, że chciałem czterodrzwiową benzynkę, a kupiłem dwudrzwiowego diesla :lol: Jedyneczką jeżdżę dopiero 3 miesiące, zdążyłem zrobić w tym czasie troszkę ponad 3 tyś. km więc nie jest to może jakiś przebieg, który pozwoli na obiektywną ocenę ale śmiało mogę powiedzieć, że do tej pory jestem bardzo zadowolony :D Co do wyposażenia, nie jest to może jakaś mega wypasiona wersja, która satysfakcjonowała by mnie w 100%, ale w budżecie który miałem, myślę że jest całkiem sympatycznie, tym bardziej że już po zakupie zastała mnie kapitalna, mechaniczna niespodzianka. Zapraszam do śledzenia i komentowania tematu, a jak ktoś ma ochotę to zapraszam także do lajkowania strony na fejsie (link w podpisie), bo tam będę działał w pierwszej kolejnosći. Mój egzemplarz: VIN: WBAUB51000VB93244 Type: UB51 Model: 120d Market: Europe Development Code: E81 Chassis: Hatch Coupe Steering: left Doors: 3 Engine: N47OL Displacement: 2.00 l Power: 130 kW Drivetrain: Rear-Wheel Drive Transmission: manual Color: Carbon-schwarz - 416 Upholstery: Stoff/sensatec Flashpoint/schwarz - GCSW Manufacturer: BMW AG Production Plant: Leipzig, Germany Production Date: 2007-09-17 Options 1CA Selection Cop Relevant Vehicles 1CB Co2 Content 1CC Automatic Start/stop Function 1CD Brake Energy Regeneration 249 Multi-function For Steering Wheel 2HK Lt/aly Wheels Radial Spoke 216 Mb 320 Model Designation, Deletion 321 Exterior Parts In Body Color 346 Chrome-line Exterior 423 Floor Mats, Velour 428 Warning Triangle 441 Smokers Package 470 Child Seat Isofix Attachment 473 Armrest, Front 481 Sport Seats F Driver/front Passenger 493 Storage Compartment Package 494 Seat Heating F Driver/front Passenger 4MG Int. Trim Fin. Alu Glacier Silver 4UK 5 Seats 502 Headlight Washer System 508 Park Distance Control (pdc) 520 Foglights 521 Rain Sensor 522 Xenon Light 534 Automatic Air Conditioning 548 Speedometer With Kilometer Reading 5DC Folding Rear-seat Headrests 663 Radio Bmw Professional 676 Hifi Loudspeaker System 6FL Usb-/audio Interface 704 M Sport Suspension 710 M Leather Steering Wheel 715 M Aerodynamics Package 775 Individual Roof-lining Anthracite 7A5 Advantage Package+limited Sport Edition 7MS Limited Sport Edition 801 Germany Version 851 Language Version German 863 Europe/dealer Directory 879 German / On-board Documentation 8SC Country Spec. Release Of Teleservice 8SP Cop Control
  14. Paszczaku, Pousuwałem błędy, porobiłem regeneracje i jest miodzio. Nie ma żadnych błędów, regeneracja teraz aktywuje się samoczynnie więc chyba nie ma z niczym problemów ;)
  15. Co Ci mogę powiedzieć kolego... Cieżka rozkmina. Wiem, bo kilka miesięcy temu też mi głowa pękała od tych rozważań. Na ten moment moje wnioski są takie: w każdym silniku zawsze znajdzie się "coś". Dlatego moim zdaniem zwiększ wachlarz silnikowy w wyszukiwarce, druga sprawa to sprawdzenie historii serwisowej, która już myślę, że daje dużo lepszą optykę na auto no i dopiero bym oglądał już te przesiane, konkretne sztuki. Jak zamkniesz sie tylko na tego 163 konnego diesla w konkretnym wyposażeniu i dobrej kondycji to możesz nigdy nic nie znaleźć. Chyba, że włączysz w to samochody z zagranicy. Wtedy procent na znalezienie znacznie rośnie, ale też weryfikacja takiej sztuki staje się bardziej kłopotliwa.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.