Skocz do zawartości

gościue91

Zarejestrowani
  • Postów

    69
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F11 520d
    E39 540i

Osiągnięcia gościue91

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. Szczerze to dopiero zaczynam przygodę z e32 i nie wiem jakie tam jest dokładnie chłodzenie itd, ale jeżeli sprzęgło wiskotyczne to diagnoza usterek jest sporna. W necie mnóstwo porad typu ze po starcie na krótko powinien sie kręcić potem przestać i po nagrzaniu być znow skorelowane z obrotami. Są też sposoby na sprawdzenie ręczne, na zimnym (niezalaczonym) powinno dać się zatrzymać ręką podczas pracy, gdy jest rozgrzane to już nie. Sposobów jest mnóstwo, u siebie M62B44 też mam zagwozdkę ale nie potrafię do końca zdiagnozować czy jest walnięte czy nie, żadne objawy dokładnie się nie sprawdzają. Wisko sprzęgla się gdy zawarty w nim olej silikonowy rozrzedza się pod wpływem temparstury. Nie ma tam elektroniki. Wisko huczy więc będzie głośniej. Jak chcesz odkrecic wentylator i martwisz się o przegrzanie silnika to kontroluj temp po prostu. Jak bedzie w normie to jaki problem. Jazda z włączonym wisko cały czas wiąże się z niepotrzebnym obciążeniem silnika.
  2. Podmieniłem przepustnice i bez zmian. Rozkładam ręce...
  3. Jakby ktoś kiedyś natrafił na coś podobnego. Rozebrałem całość wyczyściłem podpiąłem pod wtyczke i ewidentnie piszczy mechanizm otwierania przepustnicy. Jest tam chyba elektrozawór i to on najprawdopodobniej wydaje takie głosy. Przepustnica w ogóle nie otwiera się gdy włączony jest zapłon więc najprawdopodobniej trzeba bedzie ja wymienić.
  4. Siemka, macie może jakiś pomysł co moze być przyczyną? Po włączeniu zapłonu, straszne wyje jakiś moduł w przepustnicy. Auto na początku wywaliło błędy związane z przepustnica i wiele innych związanych ogólnie z dolotem. Odpiąłem moduł (te wtyczkę), spsikalem kontaktem i błędów już nie ma, ale dalej wyje. Po odpaleniu silnik nie pracuje gładko ewidentnie słychać jakiś rechot z dolotu... Poniżej filmy jak to wygląda. Będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc.
  5. gościue91

    M62B44 wymiana vanosów

    Cześć wszystkim. Na rozgrzanym silniku klepią vanosy. Błędów żadnych nie ma, a sam motor działa bez zarzutu. Chodzi jedynie o wrażenia akustyczne. W wątku chciałem zapytać orientacyjnie o koszta takiej wymiany. Z tego co się orientuję same części to koszt około 6.500 PLN. Słyszałem, że nieraz można kupić je trochę w niższej cenie. W grę wchodzą chyba tylko OEMy więc bmwstore/realoem. Z regeneracja nie chce ryzykować bo skuteczność jest marna.. Ktoś może to przerabiał i może podzielić się doświadczeniami?
  6. Zdaję się ze w grę wchodzi tylko ori. Co prawda nie orientuje się w vanosach do tych silników, ale np do m62b44 nie ma mowy o żadnych zamiennikach.
  7. Właściwie jaka różnica jest pomiędzy N47t N47s? W F z 2012 roku będzie N47t zakładam?
  8. Wyślij zdjęcie samej pokrywy pod maską to ci powiem ;)
  9. Siemka wszystkim. Ostatnimi czasy postanowiłem wziąć się za naukę diagnostyki. Zakupiłem cały sprzęt wraz z materiałami itp. Wszystko zainstalowałem i działa. Problem niestety jest taki, że po podłączeniu pod samochód, INPA wgl nie zmienia battery ani ignition z off na on. Po próbie wejście w jakikolwiek sterownik wywala komunikat: IFH-0018: INITIALIZATION ERROR. Program will be stopped. Zdaje sobię sprawę, że przyczyn tego mogą być 2 miliony, ale może ktoś jakkolwiek będzie w stanie pomóć, bo ja się zatrzymałem i kompletnie nie wiem co dalej. Czytałem fora, posty, tematy o podobnych problemach, jednak żaden z nich nie dotyczył bezpośrednio tego z czym ja się mierzę.
  10. Przecież m62b44 to 4.4 nie 4.0. 4.0 było w poprzednich generach np e34, e32. Różnice pomiędzy 535i a 540i w e39 widać gołym okiem po wielkości silnika.
  11. Ktoś mógłby przybliżyć temat tej opiłkującej pompy? Jakaś diagnoza, pierwsze oznaki?
  12. To chyba dość popularne w e39. Elektronika normalnie działa? Jeżeli tak i tylko rozrusznika nie słychać to albo problem z nim (Tak jak ktoś pisał wcześniej) albo jest może gdzieś styki nie łapią. U mnie okazala się ta druga opcja. Jakiś czas temu na mieście tez nie mogłem odpalic,ale probowalem z 20 razy, poczekałem chwile i w końcu zalapal;) Od tamtego czasu nigdy się to nie powtórzyło.
  13. Dokładnie. Dlaczego niby nie, zawsze warto przeczyścić trochę silnik. Polecam luqui molly, Teca nie bo jest za silny.
  14. Do z3 chyba nawet nie wychodziły z tej serii
  15. Dzięki za wyjaśnienie;) Zastanawiam się tylko, skąd pomysł na ładowanie całego paliwa do jednej komory i pobieranie tylko z niej. Czy nie wpływa to niekorzystanie np na wlasciwosci jezdne (równomierne rozłożenie masy)?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.