Skocz do zawartości

hitback

Zarejestrowani
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Nie posiadam jeszcze

Osiągnięcia hitback

  1. Hej, posiadam E90 z 2005r z oznaczceniem 330i. z automatem ZF. Pojawiły się 2 pytania 1. Znalazłem w sieci przypadkowo filmik, jak wygląda zmiana biegów w automacie (detale pod koniec filmu), fakt tam było chyba e90 320d. Ale co zauważyłem, skrzynia bardzo szybko zmienia biegi (czas między zapięciami kolejnych biegów jest bardzo szybki). Natomiast u mnie w 330i to trwa niemalże 2 dłużej. Wydaje mi się, że niewiele szybciej niż bym to zrobił w manualu 2. Skrzynia zmienia biegi na dość niskich obrotach 1500 - 2000. Ale zauważyłem, że przy 1500 - 1700 obrotach przy spokojnej jeździe obrotomierz mi czasem 'poszarpuje' i słychać na wydechu jakby obroty chwilowo wzrastały o jakieś małe wartości 50 - 100. I to na spokojnej jeździe. Przy wyższych obrotach tego problemu nie mam. I pytanie, czy trzeba zainteresować się skrzynią biegów już teraz? Olej wymieniałem dynamicznie jakieś 40 - 45 tyś temu
  2. Cześć, mam fotele sportsitze i ostatnio coś mi w nich lekko zaczęło grzechotać podczas jazdy samochodem i skręcania. Podejrzewam, że mogło coś się ułamać, próbowałem zdiagnozować od spodu, ale tam nie za wiele widać i postanowiłem wymontować fotele. Tylko, mam jakiś podstawowy zestaw kluczy, ale nie mogę dopasować nasadki do tych śrub mocujących fotel do podłogi :( Ktoś wie, jaki to jest rozmiar?
  3. Cześć, na lato mam opony letnie wraz z alufelgami w rozmiarze : 225/40 R18. I gdy jeżdżę na tych oponach wszystko jest okej. Natomiast na zimę mam inne alufelgi z oponami : 215/50 R 17. Co za tym idzie, przynajmniej na pierwszy rzut oka wydaje mi się, że cały obwód koła jest większy w porównaniu do letnich. Problem na jaki natrafiam, to w zimie przy zabraniu 1 / 2 osób i wjechaniem czasem w jakąś dziurę dobija mi do nadkola (w letnich tego problemu nie mam). Mam obniżone zawieszenie (już takie kupiłem) z takimi oponami letnimi + zimowymi. Pytanie, czy mogę kupić opony zimowe o niższym profilu np. 45 i czy to rozwiąże mój problem?
  4. https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-m3-325i-tuning-skory-sportowy-wydech-ladna-ID6E2uiV.html Może nie opis tu jest śmieszny, ale prezentacja samochodu. Doklejki M3 :D no rozwala system. BTW programem da się wykrzesać 280km z 2.5 benzyny? Myślałem, że takie rzeczy to w silnikach z turbo. A tutaj? Chyba cały osprzęt musiałby być wymieniony. Ale i tak nie wierzę w to
  5. Okej, dzięki wielkie. Będę interesował się tym tematem :)
  6. I to będą katy, po których nic nie trzeba będzie przerabiać? W sensie montaż i check engine gaśnie? Czy może to się wiąże ze zmianami np. w sofcie, czy coś?
  7. Cześć, po mam problem z katalizatorami (obydwoma), wyświetla się błąd o zapchaniu przez co świeci cały czas check engine. Pierwsze, spróbowałem zamontować emulatory na 2 sondy lambda za katami. Ale błąd wrócił. Ostatecznością będzie zakup nowych / używanych katów. Ale na necie znalazłem informację, że można zregenerować takie katy. Chciałem dopytać, czy ktoś próbował i czy pomogło? Mój mechanik stwierdził, że katy już się zużyły (przebieg 300 tyś+). A może polecicie jakieś zamienniki nowe? Bo orginały to średnio opłacalny koszt :(
  8. Hej, jestem w posiadaniu E90 330i z 2005 roku. Świeci mi się 'check engine', po wizycie u mechanika stwierdzono, że katalizatory już możliwe, że nie wyrabiają (samochód na budziku ma 350 tyś km). Nie chcę zakupować nowych katalizatorów. Mechanik zaproponował montaż emulatorów sond lambda (z tego co się orientuję to jest to jakiś dystans montowany, by odsunąć sondy od kata). Ale mechanik stwierdził, że po montażu emulatorów nie zakręci sond ponieważ kabel do nich jest na styk i w przypadku montażu emulatorów jest go niewystarczająco. Powiedział, że można spróbować wyprogramować sondy -ale szczerze mówiąc, nie chcę tego robić. Poradzicie co można w tym wypadku zrobić?
  9. Kupiłem taką samą jaka była czy Panasonic CR2032. Więc nie wydaje mi się, żeby to była wina bateryjki :/
  10. Cześć, jestem posiadaczem BMW E90 2005r od tygodnia. Przez pierwsze dni jeździłem z kluczykiem niewkładanym do stacyjki. Ale pewnego razu włożyłem i uruchomiłem silnik. Nagle na ekranie między zegarami zaczęły się świecić różne ostrzeżenia : np. kierownica z wykrzyknikiem. Dodatkowo na iDrivie zaczęły się pojawiać komunikaty w stylu : sprawdź poziom ciśnienia w oponach i wiele innych informacji. Trochę się przestraszyłem, ale zgasiłem silnik i uruchomiłem ponownie - błędów i ostrzeżeń brak. I od tego momentu zaczęły się moje problemy z funkcją zbliżeniową. Czasem działało, a często nie. Zauważyłem, że jeżdząc kilka godzin z kluczykiem w stacyjce wszystko zaczęło działać. Na forum czytałem, że to prawdopodobnie wina baterii - wymieniłem takową - problem nadal pozostał. Tak samo nie działa mi otwieranie samochodu kluczykiem zbliżeniowym. Dodatkowo, jeśli otworzę samochód z kluczyka i spróbuję zapalić samochód bez kluczyka w stacyjce na ekranie między zegarami pojawia się symbol kluczyka przekreślonego, a na ekranie iDrive pojawia się komunikat 'Kluczyk musi być w stacyjce' Dodatkowo ostatnio zauważyłem (już na nowej baterii też), że nie zawsze samochód chce mi się otworzyć z kluczyka, czasem muszę kliknąć kilkukrotnie :( ktoś może nakierować, gdzie szukać przyczyny? Ew. jak ot można jeszcze diagnozować?
  11. Hej, mam pytanie, obecnie jest w fazie kupna samochodu bmw e90 330i z roku 2005. Wynająłem firmę do sprawdzenia samochodu - jak się później okazało, na dachu są punktowe wgniotki - które zostały zakryte szpachlą - a cały dach ponownie lakierowany (miejsca gdzie była szpachla miernik pokazuje 600 mikronów,a w miejscach gdzie nie było szpachli około 200 - więc wychodzi, że szpachli jest tam mało około 400 mikronów). Mam pytanie, czy warto brać pod uwagę taki samochód? - niby nic nie pęka, ale nie wiem jak to będzie w przyszłości. Gdzieś wyczytałem, że można przeprowadzić alternatywnie wymianę poszycia dachowego. Z filmów które obejrzałem na yt polega to na zdjęciu blachy dachu i wymiany na nową. Również gdzieś wyczytałem, że przybliżony koszt takiej roboty to około 3 tyś zł. Chciałem dopytać, czy warto kupić i ew. w przyszłości wymienić poszycie dachowe - czy może odpuścić sobie ten samochód. Dodatkowo wymieniana była przednia szyba. Osoba która oglądała samochód stwierdziła, że wgniotki powstały prawdopodobnie podczas gradobicia - przez co również z tego powodu przednia szyba była wymieniana. Poza tymi problemami samochód w stanie mechanicznym jest niemalże w bardzo dobrym. Jedyny problem to tak jak napisałem, wyszło na jaw, że szpachlowany był dach - o czym sprzedający prawdę mówiąc mnie nie poinformował, tylko wyszło podczas oględzin
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.