Skocz do zawartości

Sketusky

Zarejestrowani
  • Postów

    23
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    X3 E83 3.0d 218KM

Osiągnięcia Sketusky

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Natrafiłem na stronę, gdzie można zakupić aplikację i samemu zrobić chip skrzyni. Czy ktoś z ich aplikacji korzystał? https://www.xhpflashtool.com/
  2. Przy uruchomieniu klimatyzacji (zapalony przycisk od niej) wentylator zaczyna pracować z mocą ustawioną na 30%. Nie wiem jak jest w przypadku, gdy temperatura zewnętrzna jest ujemna - czy powinien się załączyć.
  3. Sketusky

    Czujnik AUC

    Gdzie zlokalizuje czujnik smrodu AUC w E83? Chciałem go wymienić bo komputer twierdzi, że jest z nim problem i nie działa
  4. Może warto by było wstawić VINy aut, byłoby pewnie łatwiej porównać
  5. Zacząłem przeglądać oferty E83 3.0d, wziąłem ich VINy i zacząłem sprawdzać, które mają termostat EGR w bimmercat. Wyszło na to, że wersja 3.0d 218KM nie posiada, natomiast 3.0d 204KM i 3.0sd 286KM już posiada. Internetowy spis to jedno, a realizm to drugie. Prośba do was forumowiczów, Czy możecie zweryfikować, że powyższa teoria zgadza się z rzeczywistością?
  6. W moim E83 3.0d 218KM automat, znajduje się chłodnica spalin z oznaczeniem 779651902 z datą produkcji na grudzień 2005r, według bimmercat powinna być 11717796519. Pierwszy numer zawiera się w drugim 11717796519. Zakładam, że numery się z grubsza zgadzają, pewnie to kwestia oznaczeń, że trochę się różnią/są niepełne. Powyższa chłodnica spalin nie zawiera w sobie termostatu EGR/AGR, według bimmercat https://bimmercat.com/bmw/pl/search/selectCar/E83/SAV/BMW+X3+3%252E0d+M57N2/ECE/11_3884 również nie powinna mieć i w rzeczywistości też jej nie ma. Sledząc tematy na forum związane z temperaturą można dowiedzieć się, że niektórzy posiadają w E83 termostat EGR, w E60 on występuje, tak samo w E90. Brak termostatu w chłodnicy spalin według mnie jest wadą, ponieważ proces ogrzewania temperatury płynu chłodzącego mógłby zostać przyspieszony wykorzystując temperaturę spalin. Szczególnie widać ten problem przy uruchomieniu ogrzewania na biegu jałowym ustawiając maksymalną mocy grzewczą gdy był mróz -15, wskazówka potrafiła spaść drastycznie spaść po pewnym czasie. Auto nie ma problemów z osiągnięciem temperatury płynu chłodzącego na poziomie 90 i jego późniejszej stabilizacji w trakcie jazdy, wymieniony był główny termostat na nowy oryginalny, w tym temacie jest poprawnie i stabilnie. Moje pytania to: Czy możecie podać numer chłodnicy spalin ze swojego E83 jeżeli posiadacie termostat? Czy jest możliwość (wydaje mi się, że tak) i sens (wydaje mi się, że tak) spróbować zamontować chłodnicę spalin z termostatem? Dlaczego wyjątkowo nie wyposażyli auta w termostat EGR skoro w innych E83 występuje?
  7. Będę wymieniał profilaktycznie rozrząd w M57n2, 218KM. Czy przy okazji też wymienić panewki? Słyszałem, że potrafią się wykruszać. Co o tym sądzicie? Przejechane 245kkm
  8. Chciałbym rozwiać pewne swoje wątpliwości co do wersji silnikowych 3.0d w x3 e83. Jak wiemy BMW zaprojektowało silniki M57, M57N, M57N2. Nas interesują w e83 dwie wersje M57N i M57N2 M57N - kod silnika 306D2, żeliwny blok 204KM M57N2 - kod silnika 306D3, aluminiowy blok 218KM M57N2 - kod silnika 306D5, aluminiowy blok 286KM Powyższej listy jestem pewny, że takie wersje silnika wystąpiły w e83. Jednak to co mnie zastanawia, to czy w e83 wystąpił silnik M57N z kodem 306D2 o mocy 218KM. Wiem, że dokładnie taki silnik był w e60, 218KM w żeliwnym bloku. Podsumowując. Czy e83 wychodziło z silnikami M57N 306D2 w żeliwnym bloku o mocy 218KM?
  9. Sketusky

    Wymiana silnika 3.0d

    Właśnie też zastanawiałem się czy zrobić rozrząd 3.0d 244kkm przejechane, czy jeśli pompa oleju prawidłowo pracuje jest sens?
  10. X3 E83, 3.0d 218km, 240 000 przejechane, DPF jest, nie wiem jaki olej poprzedni właściciel stosował. Zalałem MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W30 czy jest to odpowiedni olej dla tego autka? Zastanawiałem się czy Mid SAPS jest ok. Czy lepiej lać coś lepszego, jeśli tak to co? Większość jazdy jest po mieście
  11. Sketusky

    Błąd DPF 480A

    3.0d 2005/12 W aucie wymieniłem przepustnicę bo w poprzedniej prawdopodobnie nie działała elektronika, oprócz problemu z przepustnicą DPF nie zgłaszał problemów. Jedyna rzecz to 60km przejechane było bez uruchomienia czyszczenia DPF'a. Po wymianie skontrolowałem czy rzeczywiście zaczyna się wypalanie i czy komputer resetuje stan od ostatniego wypalenia, wszystko było dobrze. (minęło ok. dwóch tygodni) Auto od około dwóch dni jest po regeneracji turbosprężarki, wymiana wszelkich uszczelek, turbo przed regeneracją wyło, problem został naprawiony. Wymiany dokonał serwis. Wczoraj gdy wjeżdżałem pod wzniesienie w galerii i miałem otworzone okno poczułem jakby spaleniznę, po zaparkowaniu auta i wyłączeniu silnika zapachu nie było już czuć. Później też przycisnąłem trochę autko i wydawało mi się, że też poczułem podobny swąd. Początkowo myślałem, że to coś ze skrzynią gdyż wymieniałem olej tydzień temu, olej był wymieniony zgodnie z procedurą ZF, z finalnym sprawdzeniem poziomu przy 35-40C, delikatnie olej wyciekał kroplami czyli poziom był tak jak zaleca producent, olej ZF 6. Poniżej jak widać mam błąd 480A z filtra cząstek stałych. Termostat główny silnika działa idealnie, utrzymuje temperaturę w granicy 90C, przepustnica świeża(nowa Pierburga). Auto nie kopciło i nie kopci. Czy wystarczy, że usunę błędy, wymuszę procedurę regeneracji DPF w ISTA i przejade się po autostradzie 70km/h? Czy jednak powinienem na coś zwrócić uwagę? 480A 480A Partikelfiltersystem Licznik b³êdów: 4 Logistic licznik: 40 1. Umweltsatz Przebieg 243824 km Motordrehzahl 1048.13 1/min Kühlmitteltemperatur 86.26 °C Aschenmasse im Partikelfilter 64.94 g Einspritzmenge 3.15 mg/Hub Luftmasse pro Zylinder 497.82 mg/Hub Rußmasse im Partikelfilter 41.96 g Abgasvolumenstrom im Partikelfilter 133.75 m^3/h Differenzdruck über Partikelfilter 39.38 mbar Abgasgegendruck vor Partikelfilter 1024.00 mbar Umgebungsdruck 964.92 mbar 2. Umweltsatz Przebieg 243856 km Motordrehzahl 1958.36 1/min Kühlmitteltemperatur 87.27 °C Aschenmasse im Partikelfilter 64.94 g Einspritzmenge 3.94 mg/Hub Luftmasse pro Zylinder 485.22 mg/Hub Rußmasse im Partikelfilter 39.96 g Abgasvolumenstrom im Partikelfilter 259.13 m^3/h Differenzdruck über Partikelfilter 78.77 mbar Abgasgegendruck vor Partikelfilter 1073.23 mbar Umgebungsdruck 974.77 mbar Partikelfilter stark beladen (Abgasgegendruck hoch) Testbedingungen noch nicht erfüllt Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen Fehler nicht im Shadow eingetragen Umweltbedingungen 1. Block gültig (Fehler nur einmal aufgetreten) Umweltbedingungen 2. Block gültig (Fehler bereits mehrmals aufgetreten) Error code: 48 0A 31 06 00 00 04 28 77 0E 26 88 41 08 4F 2A 10 04 68 62 77 12 47 89 41 0A 4D 28 1F 08 6D 63 =============================================================
  12. Planuję zakup Headunit z Androidem moją uwagę przykuł Junsun V1 pro 4GB + LTE + WIFI. Zwracam się z pytaniem czy mógłby ktoś z posiadaczy zrecenzować urządzenie pod względem płynności, jakości i czy kupiłoby ponownie. http://pl.aliexpress.com/item/4000210679633.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.6e5b7497JnkZ4W&algo_pvid=467c6d18-c287-4c76-be1d-7912d330cf89&algo_expid=467c6d18-c287-4c76-be1d-7912d330cf89-0&btsid=2100bb4a16070739942534813e9642&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_
  13. Błąd wczoraj kasowałem bo akurat wymieniałem przepustnicę i sprawdzałem czy procedura wypaania w DPF działa, także myślę, że choć raz usunąłem błąd ale dziś jeszcze to sprawdzę dokładniej. Gdzie jest zlokalizowana dodatkowa pompa? Ewentualnie jak byście mogli wysłać numer/wygląd cokolwiek co by mi pozwoliło na odnalezienie :D Na bimmercat nie mogę jej zlokalizować :cry:
  14. ISTA przedstawia komunikat z numerem 000019, a opis to Zintegrowany automatyczny układ ogrzewania i klimatyzacji: Dodatkowa pompa płynu chłodzącego, rozumiem, że chodzi o pompę płynu, który już ogrzewa kabinę, a dokładniej jego cyrkulacja. Problem w tym, że ogrzewanie jakby działa prawidłowo, nie zauważyłem jakiś problemów. Co powinienem sprawdzić? E83 2005/12 3.0d
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.