Skocz do zawartości

wempti

Zarejestrowani
  • Postów

    4
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem

Osiągnięcia wempti

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Dzięki, tak też zostawię a potem trzeba będzie z bólem serca i kieszeni kupić nowy komplet. I jeszcze jedno. Przednie opony mocno mi się wyząbkowały. Huczało jak uszkodzone łożyska. Ciekawe dlaczego tak się dzieje? Znalazłem warsztat, który szorstkuje takie opony ząbki wygładzone i teraz mam już ciszę w czasie jazdy
  2. Dzięki za odpowiedź. Na razie mam 1 mm różnicy w bieżniku między tyłem a przodem ( 6 i 5 mm). Tył zużywa się szybciej Covid zamroził moje wyjazdy i kilometrówkę, więc sądzę, że jeszcze mam trochę czasu do wymiany. Tak sobie kombinowałem, by kupić nowe na tył ( chyba mają 8 mm) i zostawić stare na przodzie 6 mm. Różnica na początku będzie 2 mm. W czasie eksploatacji tył zużywałby się szybciej niż przód i w końcu dogonił przód. Ale to chyba zwariowany pomysł.
  3. Cześć W X6 z roku 2009 (315 tył i 275 przód) tej samej marki i tego samego bieżnika jeździłem na oponach bez gwiazdek i bez runflata i nic złego ze skrzynką rozdzielczą się nie działo. Teraz w X6 z 2015 mam opony takich samych rozmiarów i.w z runflatem, ale nadal bez gwiazdek i też nic złego się nie dzieje. Kłopot jest tylko taki, że bieżnik opon tylnych zużywa się szybciej teraz mam 1 mm różnicy na wysokości bieżnika i dalej nic się złego nie dzieje. A zamieniać ich nie można.
  4. Cześć Wszystkim. Właśnie teraz zaczynam przygodę na forum i nie jestem pewien, czy administrator mnie nie wywali z tym tematem, bo gdzieś już jest. Jeżeli tak, to proszę o przekierowanie. Naczytałem się na forum o wpływie opon na skrzynki rozdzielczej napędu X-drive i nie znalazłem informacji na jakiej mi zależy. Otóż z przodu auta mam opony 275/40/20 z tyłu 315/35/20. Z racji tego, że większa moc jest przekazywana na tył, to opony tylne zużywają się szybciej niż przednie a z powodu różnicy rozmiarów nie mogę zamieniać ich na przód. Obecnie różnica w wysokości bieżnika wynosi ok 1 mm i na pewno będzie się pogłębiać. Na razie nic złego się nie dzieje. I teraz moje pytanie. Jaka jest granica tolerancji wymiaru obwodów kół przednich w stosunku do tylnych, by skrzynka jeszcze pracowała prawidłowo? Ponadto czytałem, że wartość ciśnienia w oponach ma także wpływ na pracę skrzynki. I tutaj się zastanawiam jakie ciśnienie mam ustawić, bo ono na tabliczce zależy od obciążenia auta pasażerami, walizkami i innymi a z tym jest różnie. Raz jadę sam a raz z całą rodziną. Pozdrawiam wempti
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.