Skocz do zawartości

benth

Zarejestrowani
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    i3 2016'12 60aAh

Osiągnięcia benth

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Fabrycznie nie miałem multifunkcji ale dokupiłem przyciski multifunkcji dokładnie takie jakie powinny być do mojego auta. Jednak po podłączeniu nie działają, piny którymi są podłączone mają napięcie więc są podłączone do komputera samochodu. Pytanie czy muszę coś zmienić w ustawieniu komputera, aby te przyciski zadziałały? Mam BimmerCode i widzę ustawienia kompa, czy może muszę namierzyć tunerów którzy się na tym znają? Są jacyś fachowcy w trójmieście może?
  2. Panowie może dacie radę coś pomóc w podobnym temacie? Moja kierownica nie miała żadnych przycisków więc kupiłem przyciski używane, wszystkie przyciski łączą się 3-pinowym connectorem (zasilanie, masa + lineBus) W kierownicy pod poduszką miałem jedynie wpięty klakson do 6 pinowego łącza, zakupiłem więc odpowiednią przejściówkę z BMW która z 6 pinów, w kierownicy daje wyjście do klaksonu oraz dodatkowo do 3-pinowego łącza przycisków multifunkcji. Wszystko ładnie podłączyłem i powinno być ok... ale przyciski multifunkcji nie działają :( Sprawdzałem łącze w BDC i pin do LineBus jest zajęty - również sprawdzałem miernikiem na złączu 6 pin i na zasilaniu jest +14,4V na pinie LineBus też jest jakieś napięcie więc łącze z multifunkcji do komputera jest ok. Apką BimmerCode odczytałem ustawienia i zapisałem MFL_VERBAUT na activ(1) - chociaż może to było activ (już nie pamiętam) jest jeszcze ustawienie LIN_VARIANTE_MFL - miałem tam DCC_Sports - próbowałem inne, ale chyba nic to nie daje nie wiem niestety czy przyciski które kupiłem (używane) są sprawne - czy jest jakaś metoda aby je sprawdzić? zakładam, że zapewne nie jest to prosta sprawa bo mają tylko 3 piny? czy wiecie może czy są jeszcze jakieś ustawienia w BDC, które ewentualnie spróbować zmienić czy raczej jest to wada przycisków i muszę... znowu jakieś przyciski MFL dokupić aby sprawdzić czy będą działać? a może auto które fabrycznie nie miało multifunkcji po prostu nie zadziała dodanymi przyciskami do kierownicy i koniec? przyciski które zakupiłem: https://allegro.pl/oferta/bmw-i3-multifunkcja-kierownicy-9313891-9760493189?snapshot=MjAyMC0xMS0wM1QxMjowODozOS4zNzdaO2J1eWVyO2IyYjc3ZmQyNDY1NjU5MTA3MWI2ODgwYTJjZjljYjU3ODg2N2RiMzhjMDgxMmI0NDg3MmUzNzc3Y2UwNTFmZDU%3D
  3. benth

    Fotochrom do i3

    Dzięki! sprawdziłem miernikiem i jest dokładnie jak opisałeś, zatem kupuję jakąś wiązkę i biorę się do roboty :) pozdrawiam!
  4. benth

    Fotochrom do i3

    o super! produkcja 2016-11-26, VIN auta WBY1Z210X0V793183 może się przydadzą zdjęcia schematu ze skrzynki z bezpiecznikami, nie jestem tylko pewien która ikonka to lusterko? ;) https://photos.app.goo.gl/SjSz12XHevZu1V1B6 oraz https://photos.app.goo.gl/H1VofZs8PL9tdYv29
  5. benth

    Fotochrom do i3

    Niniejszym potwierdzam, że napięcie z czujnika deszczu faktycznie spada do 0V po jakimś czasie od zamknięcia auta (kilka minut? - nie sprawdzałem dokładnie) w związku z tym na razie wykorzystam to zasilanie do lusterka - a jak uzyskam informacje gdzie dokładnie ma być podłączone (może to samo zasilanie co świateł drogowych?) to rozbiorę tapicerkę i dociągnę dodatkowy kabelek dzięki za pomoc! - sam bym się tego nie domyślił!
  6. benth

    Fotochrom do i3

    dzięki za info! zatem podłączam miernik i sprawdzę czy to zasilanie czujki deszczu się faktycznie wyłącza :) jeśli tak - to chyba nie stoi nic na przeszkodzie abym wykorzystał to samo zasilanie do fotochromu? nie będę musiał ciągnąc dodatkowego kabelka a nie zależy mi na migającej diodzie alarmu itp. poza tym nie wiem w sumie czy czujnik deszczu działa bo nie mam diody na manetce i jak na razie za mało padało abym to sprawdził... może był fabrycznie zamontowany ale nie jest 'aktywny' w mojej wersji po prostu? czy zakup jakiegoś modułu kodowania mógłby mi pomóc to zdiagnozować i ewentualnie włączyć ten czujnik deszczu? chociaż jak nie będzie działać to nie będzie tragedi ;) czy mogę gdzieś nabyć instrukcję serwisową z rozpiską elektryki, itp? zapewne to jest pilnowane przez BMW żeby nie wyciekło... produkcja mojego i3 grudzień 2016 pozdrawiam!
  7. benth

    Fotochrom do i3

    Witam, udało mi się zakupić i3, ale nieco golas - na początek zmieniłem więc lusterko wewn. na fotochrom, okazuje się, że nie mam oddzielnego kabelka aby zasilić te lusterko ale... do szyby przedniej mam przyklejony czujnik 'Rain sensor' (deszczu raczej niż zaparowania?) part no 9388215-01, coś takiego: https://dalys.lt/en/autoparts/bmw/i3-i01-hybrid-125-kw/rain-sensor/5446104 z tego co pomierzyłem na kabelkach do tego sensora jest tam 14.4V - po podłączeniu do lusterka lusterko działa, więc wszystko super... mógłbym zapewne na tym temat zakończyć, ale mam pytanie: okazuje się, że te 14.4V zasilające czujnik deszczu nie zanika nawet po zamknięciu auta, nie wiem dlaczego tak jest, bo wydaje się, że nie ma sensu zasilać czujki deszczu gdy stacyjka jest 'wyłączona' zatem nie wiem czy ma podłączenie lusterka również do stałego zasilania - byłoby chyba lepiej doprowadzić kabelek który podaje 14.4V tylko w momencie gdy jest włączony 'zapłon' dla skomplikowania zadania wstawiłem lusterko fotochrom za 20zł... od forda focusa mk2 - wszystko ładnie pasuje - mogę w razie czego zakupić używane bmw... za 200zł nie wiem jest sens wydawać sporo więcej kasy skoro w zasadzie wszystko działa? naturalnie nie będzie mi mrugać lampka alarmu w tym lusterku forda (bo jej nie ma?) - ale chyba to nie będzie dla mnie problem zatem 2 pytanka do forumowiczów: 1. czy ktoś może wie dlaczego czujka deszczu jest cały czas zasilana 2. czy ktoś może mi doradzić skąd mógłbym pobrać zasilanie takie, aby było podawane po włączeniu zapłonu? albo może po włączeniu świateł drogowych? pozdrawiam!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.