Skocz do zawartości

edos12

Zarejestrowani
  • Postów

    17
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E91 320D 2005 (M47)

Osiągnięcia edos12

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Witam, już dość dawno pisałem o przypadłości mojego auta związanej z żarzeniem się kierunku bocznego w mojej E91. Ponieważ nie sypnęło pomysłami na forum napiszę jak udało się naprawić moją usterkę, może ktoś będzie miał podobny problem. Osobiście miałem już „pruć” wiązki wierząc, że znajdę uszkodzone kable i szczęście, że tego nie zrobiłem, bo nie miałoby to sensu. Wstyd przyznać, że lokalizacja usterki była dziełem przypadku. Jadący za mną kolega zwrócił mi uwagę , że moja prawa tylna lampa jakby trochę ciemniej świeci. Trochę mnie to zaintrygowało, komputer niczego nie zgłaszał , na pierwszy rzut oka różnicy nie było widać. Więc rozebrałem obsadę żarówek prawej lampy i rzeczywiście przegrzany pin od masy. Na początek czyszczenie, szorowanie , preparat i podłączam. Lampa świeci 100% styk zimny i patrzę na kierunek boczny – nie świeci! Obserwacja przez następne dni i jest jak trzeba. Wniosek , brak dobrego styku minusa w tylnej lampie powodował pojawienie się napięcia na poziomie 3V w kierunku bocznym. Pozdrawiam
  2. Odpowiem sobie, programowanie pustym *MAN rozwiązało problem;)
  3. W związku z tym, że nikt nie odpisał postanowiłem doczytać i spróbować. Niestety poległem. w WinKFP zaktualizowałem :78 KLIMA OKAY 9199260 VG88037 21.12.2015 sprawdziłem rodzinę sterownika bo bo win nie było IHKA87 a po numerze znalazłem go w IHKA81 to puściłem aktualizację. Oczywiście zmieniając vin. Wszystko przebiegło normalnie bez błędów, trwało może z 3 minuty. Odczytałem UIF vin został zmieniony czyli ok a tu lipa! Na wyświetlaczu od klimatyzacji wyświetla "NC" i temperaturę zewnętrzną. Co poszło nie tak? w zasadzie sterownik miał aktualną wersję ale chciałem również zmienić vin. Proszę o jakieś podpowiedzi.
  4. Witam, odczytałem ostatnio UIF w moim aucie i widać moduły z różnymi numerami VIN , czy możliwa jest zmiana vin w każdym z nich WinKFP i kablem K-Dcan? ADR Grobname JobStatus ZB-Nummer FG-Nummer Datum 00 JBBF OKAY 9134485 FJ39989 23.03.2010 01 MRS OKAY 9134280 FJ39989 23.03.2010 12 DME/DDE OKAY 7808383 FJ39989 23.03.2010 17 EKP OKAY 7169960 FJ39989 23.08.2005 29 DSC OKAY 6778164 FJ39989 23.03.2010 3F ASK OKAY 9185565 FJ39989 23.03.2010 40 CAS OKAY 9147224 FJ39989 23.03.2010 41 DWA OKAY 9149671 FJ39989 23.03.2010 47 ANTTU OKAY 9185625 KK65289 08.07.2008 56 FZD OKAY 9197739 FJ39989 23.03.2010 60 KOMBI OKAY 9187060 FJ39989 23.03.2010 62 MOSTGW OKAY 9185555 FJ39989 23.03.2010 63 MASK/CCC OKAY 9185623 ÿÿÿÿÿÿÿ 06.06.2008 64 PDC OKAY 6982403 FJ39989 23.03.2010 67 ZBE OKAY 9122026 FJ39989 23.03.2010 72 FRM OKAY 9128184 FJ39989 23.03.2010 73 CID OKAY 9114361 FJ39989 23.03.2010 78 KLIMA OKAY 9199260 VG88037 21.12.2015 A0 CCC OKAY 9193886 FJ39989 23.03.2010 do tej pory , nie wiele kodowałem i mam wiele pytań i wątpliwości , wybaczcie lamerskie pytania.
  5. Witam wszystkich, często tu zaglądam ale nie rozpisuję się, bo moja wiedza w temacie marna. Niestety utknąłem i może ktoś coś? Zeszłą zimę przejeździłem z tą usterką (o dziwo auto dało radę). Zrobiło się ciepło więc wymieniłem świece żarowe i w ostatnim czasie sterownik świec ( w sklepie ściągnęli hitachi). Teraz jak temperatura spadła poniżej 15 stopni ponownie pojawiły się błędy na czterech świecach: 004212 004222 004232 004242 Sprawdzić działanie udaje się jedynie na zimnym silniku, mam problem z wymuszeniem działania świec przez Inpę. Są zakładki z funkcją wymuszenia działania ale to nie działa? Czy inpą nie wymuszę działania świec w moim aucie (E91 320-163KM M47) Jak często zdarza się , że nowy sterownik jest uszkodzony albo podpowiedzcie co można jeszcze sprawdzić, gdzie szukać przyczyny. Auto użytkuję od roku i nie znam pełnej historii. W UIF Inpa zauważyłem , że są różne numery vin , choć nie wiem czy ma to znaczenie? ADR Grobname JobStatus ZB-Nummer FG-Nummer Datum 00 JBBF OKAY 9134485 FJ39989 23.03.2010 01 MRS OKAY 9134280 FJ39989 23.03.2010 12 DME/DDE OKAY 7808383 FJ39989 23.03.2010 17 EKP OKAY 7169960 FJ39989 23.08.2005 29 DSC OKAY 6778164 FJ39989 23.03.2010 3F ASK OKAY 9185565 FJ39989 23.03.2010 40 CAS OKAY 9147224 FJ39989 23.03.2010 41 DWA OKAY 9149671 FJ39989 23.03.2010 47 ANTTU OKAY 9185625 KK65289 08.07.2008 56 FZD OKAY 9197739 FJ39989 23.03.2010 60 KOMBI OKAY 9187060 FJ39989 23.03.2010 62 MOSTGW OKAY 9185555 FJ39989 23.03.2010 63 MASK/CCC OKAY 9185623 ÿÿÿÿÿÿÿ 06.06.2008 64 PDC OKAY 6982403 FJ39989 23.03.2010 67 ZBE OKAY 9122026 FJ39989 23.03.2010 72 FRM OKAY 9128184 FJ39989 23.03.2010 73 CID OKAY 9114361 FJ39989 23.03.2010 78 KLIMA OKAY 9199260 VG88037 21.12.2015 A0 CCC OKAY 9193886 FJ39989 23.03.2010 Nie wiele z tego wszystkiego jeszcze rozumiem ale święci garnków nie lepią może z Waszą pocą ogarnę to moje auto. Nie jestem "oblatany" w tym całym internetowym pisaniu, więc jeśli dokonałem tego wpisu w niewłaściwym miejscu to przepraszam. A może znajdzie się ktoś z okolic Białej Podlaskiej kto ogarnie moje autko?
  6. Jeżeli komputer pokazywał zwarcie obwodu (czy wiemy o jaki obwód chodzi?) , to może po odłączeniu pokaże przerwę. Może tak spróbować? A jeśli nie to będzie wiadomo czy moduł podaje odpowiednie napięcie. Sądzę, że każdy z kabli kości można wysunąć tak jak mi się to udało. https://www.fotosik.pl/zdjecie/7a6f040c5407462c
  7. Jeżeli komputer pokazywał zwarcie obwodu (czy wiemy o jaki obwód chodzi?) , to może po odłączeniu pokaże przerwę. Może tak spróbować?
  8. Cześć, ja kombinowałem w poniższy sposób ale to zależy który pin. https://www.fotosik.pl/dodaj-zdjecie/krok-3 przylutowałem kabel do pomiaru a kości mogłem podłączyć. Poza tym kabelki , które są w kości udaje się ostrożnie wyjąć , przyciskając blaszkę zatrzasku i pociągając, tak przynajmniej mi się udało. Taśmy na zdjęciu , żeby płytka nie wypadała z obudowy podczas podłączania (to bezpieczna papierowa taśma) :)
  9. PWM ??? Proszę jaśniej , nie zajmuję się zawodowo tymi rzeczami ale "święci garnków nie lepią" a jak naprawy ma dokonać ktoś przypadkowy to może przy okazji ja się czegoś nauczę więc zacząłem analizować.
  10. Moduł otwierałem sucho, zewnętrznie wygląda dobrze. Moduł to:6977724. Jak pisałem auto mam od niedawna i trudno mi powiedzieć czy nie kupiłem z tą usterką. Czy można w tym module namieszać programowo? Nie potrafię powiedzieć czy jest on od początku auta , czy może był już wymieniany. Z moich napraw, to wymieniałem przetwornicę, miałem problem z prawym xenonem. Mam też wrażenie, że po uruchomieniu auta idrive słabo jest podświetlany. Reaguje na światło, bo jak zaświecę latarką w czujnik to jaśnieje. Nie wiem czy można to jakoś powiązać ?
  11. Witam ponownie. Dzięki pomocy Burza 1234 mała diagnostyka się udała. :cool2: Pierwsze wnioski: na wyjściu z modułu FRM mam ~ 3V i stąd lekkie świecenie kierunkowskazu. Poza tym kierunkowskaz działa normalnie. Czy w tej sytuacji prawdopodobne jest uszkodzenie modułu? Czy istniej inna droga, którą może pojawić się napięcie na pinie 11 modułu ? Co sądzą o tym bardziej doświadczeni?
  12. Jeśli mogę prosić , rozjaśnij gdzie szukać "kości" trochę słabo się jeszcze orientuję w całej nomenklaturze, czy ja amator z tym poradzę?
  13. Jeśli led, to marnie świecą :(
  14. Oczywiście sprawdzę ale pozostałe światła są ok z lewym kierunkiem nic się nie dzieje o ale jeszcze jedna dziwna rzecz- przy opalaniu bez włączonych świateł migają ringi a później jest wszystko normalnie. ringi raczej zwykłe choć poprzedni właściciel sobie jakiś poligon zrobił z auta, albo cwaniak, albo całkiem zielony a warsztaty na nim zarabiały.
  15. Witam, do niedawna wystarczało mi, przeglądanie forum i korzystanie z dostępnej wiedzy ale po zakupie tego auta zmuszony jestem prosić o pomoc. Więc bez zbędnych wywodów przejdę do sedna. Jakiś czas temu zauważyłem, że prawy kierunek boczny lekko świeci przy włączonych światłach. W dzień prawie nie widać ale, że wcześnie jeżdżę do pracy to któregoś razu przykuło to moją uwagę. Niektórzy twierdzą- "słaba masa" , więc dzisiaj podłączyłem oddzielnie minus do tej żaróweczki i dalej lekko świeci. Napięcie jakie zmierzyłem na żarówce przy włączonych pozycyjnych to 3 V. Po włączeniu kierunkowskazu działa normalnie a po wyłączeni znów lekko świeci. Może uda mi się z Waszą pomocą to ogarnąć , nie chcę prowadzić do elektryka bo już dostatecznie w tym aucie ktoś nabroił.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.