Skocz do zawartości

drago19

Zarejestrowani
  • Postów

    139
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    G21 330d xdrive,
    2 x Mini Cooper S (R56 i F56)
  • Lokalizacja
    Dolny Śląsk

Osiągnięcia drago19

  1. U mnie przekładnia była wymieniana przy przebiegu ok. 30kkm. Stukanie - podobne jak u Was, chociaż czasami może bardziej metaliczne - pojawiało się na nierównościach i spowalniaczach, ale tylko przy dużych zmianach temperatury otoczenia np. wyjazd z podziemnego garażu na upał 30+ stopni. Dlatego ciężko mi było zreprodukować problem podczas jazdy z mistrzem serwisu. Ostatecznie zrobiłem kilka nagrań i nagle okazało sie, że problem i objawy są im dobrze znane. Po wymianie przekładni zrobiłem prawie 25kkm i jak dotąd jest spokój.
  2. Wycieków nie ma a negatywny w takim sensie, że diagnosta powiedział, że z takim wynikiem nie podbiłby przeglądu w dowodzie rejestracyjnym.
  3. Spotkaliście się już może z takim problemem, że przy zawieszeniu adaptacyjnym podczas badanie sprawności amortyzatorów na stacji kontroli pojazdów, wynik jest negatywny a serwis BMW zarzeka się, że amortyzatory są sprawne? Z przodu wyszło mi ok. 50%, amortyzatory sprawdzone pod kątem wycieków, przebieg ok. 50kkm. Doradca serwisowy twierdzi, że zna takie przypadki gdzie po wymianie amortyzatorów na nowe, wynik prawie nie uległ poprawie i że to wynika z niedostosowanych do testowania adaptacyjnego zawieszenia (lub przestarzałych) urządzeń testujących na stacjach kontroli. Wiec go zapytałem, co im wyszło na ich testerze w ASO - no cóż, mają tak samo przestarzały sprzęt jak na stacjach kontroli 😀. Niedługo kończy mi się przedłużona gwarancja i zastanawiam sie, czy mnie po prostu nie zbywają. A z drugiej strony znalazłem taki artykuł Mam adaptacyjne zawieszenie sportowe M (2VF) i 19'' RunFlat
  4. Chyba jednak problem jest wciąż aktualny. Niedawno pojawiła mi się informacja o akcji serwisowej 0011200700: Niestety chłodnica aktualnie jest niedostępna i trzeba czekać. A tu artykuł z lutego tego roku o wymianie już raz wymienianych części https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/8652837,bmw-pozar-akcja-serwisowa-wymiana-egr-chlodniczka-spalin.html
  5. Też jestem zdania, że warto spróbować naprawy zanim wymienisz szybę. Ja miałem taki odprysk a tak to wyglądało po naprawie
  6. Za zmianę harmonogramu płaciłem niedawno 300zł netto. Pierwsze 3 symulacje zmiany są za darmo. Zadzwoniłem na nr podany tu https://bmwfs.portaldokumentow.pl/Contact/Contact i następnego dnia przysłali zamówione symulacje na maila.
  7. Wymieniałem klocki już jakiś czas temu, ale jeżeli dobrze pamiętam to obie opcje (aktywowanie i deaktywowanie trybu serwisowego) były zawsze dostępne i mogłem kliknąć dowolną z nich. Jak na screenshocie poniżej. Czyli aktywujesz tryb serwisowy i jeżeli słyszysz (+ ewentualnie dla pewności też zaobserwujesz), że elektryczny hamulec przestawił klocki w tryb serwisowy to możesz zacząć wyminę. Po wymianie klikasz w [deactivate service mode] i hamulec/klocki wrócą do "normalnej" pozycji. Wciąż może przydać się zestaw do wymiany klocków, ponieważ do założenia nowych klocków cylindry trzeba cofnąć bardziej niż przy starych, zużytych klockach. Instrukcję wymiany znajdziesz np. tu
  8. Raczej nie da się przy pomocy BimmerLink wykasować tych błędów, które pozostały. Testowałem BimmerLink na kilku autach BMW i Mini, ale jeszcze nie rozkminiłem, dlaczego niektóre błędy się nie kasują. W której kategorii są błędy, których nie możesz skasować? Error memory, info memory, czy permanent errors. Miałem tak samo i klocki mogłem wymienić bez problemu. Moim zdaniem w aplikacji jest za krótki timeout oczekiwania na odpowiedz od auta, że aktywował tryb serwisowy hamulca ręcznego. W rzeczywistości ten tryb jest aktywowany. Wykasowanie komunikatu o wymianie klocków też działa (ale nie na aktywowanym hamulcu ręcznym :))
  9. Hej, Dzięki, właśnie tez zauważyłem ze będzie promocja - poczekam wiec. Podpowiesz z czego korzystasz z tego pakietu boosted Nie jestem tego w 100% pewien (więc prośba do tych, którzy się lepiej znają o potwierdzanie lub sprostowanie), ale założyłem, że po wygaśnięciu Connected Package Professional i niewykupieniu Connected Booster po prostu stracę dostęp do danych auta (poziom paliwa, lokalizacja itd.) w aplikacji MyBMW. Przez MyBMW mogę też aktywować ogrzewanie postojowe w aucie. A jak zostawię auto zaparkowane gdzieś na ulicy lub na ciasnym parkingu to lubię mieć świadomość, że mogę podejrzeć jego otoczenie przez Remote 3D View :) Ponadto mam założone konto Connected również w Niemczech żeby móc korzystać z aplikacji Spotify w iDrive (Spotify jest częścią pakietu BMW Connected Music niedostępnego w PL, w DE Connected Music jest w pakiecie Connected Booster)
  10. @47, Connected Package Professional nie da się przedłużyć, zastępuje go Connected Booster. Robiłem aktualizację na początku listopada i ostatecznie zdecydowałem się tylko na Connected Booster. Oczywiście to bardzo indywidualny wybór, ja korzystam głównie z Google Maps dlatego odpuściłem sobie aktualizację map BMW a z usługi Concierge Services chyba nigdy nie skorzystałem :D Właśnie mi się wyświetliło, że od 23. do 30.11 można zaoszczędzić 20% podczas tygodnia ConnectedDrive.
  11. Ja czekam dopiero miesiąc, ale zastanawiam się powoli, czy mogę jednak w jakiś sposób zmusić BMW do pośpieszenia się.
  12. U mnie w końcu udało się zdiagnozować przyczynę... no powiedzmy na 90% :) W przyszłym tygodniu mają mi wymienić przekładnie kierowniczą w ramach przedłużonej gwarancji. Dam znać, czy po wymianie problem ostatecznie zostanie rozwiązany. Przez długi czas próby zdiagnozowania problemu kończyły się niepowodzeniem, ponieważ pojawiał się on tylko czasami a mistrz serwisu twierdził, że jak nie słyszy to nie ma podstaw, żeby przyjąć auto na serwis :( Duży wpływ ma temperatura a raczej jej zmiana - pomogły aktualne upały. Rano wystawiłem auto na słońce, popołudniu przejechałem parędziesiąt kilometrów i wstawiłem rozgrzane auto do podziemnego garażu. Wieczorem (po paru godzinach postoju w garażu) wyjechałem i stukało jakbym miał powybijane tuleje w wahaczu - głuche stuki jak na tym nagraniu Zapomniałem dodać, że przebieg auta to ok. 26 kkm
  13. Dokładnie Też bym się zastanowił. Wszystko zależy od tego gdzie trzymasz auto w domu/pracy i czy będziesz miał zasięg. Wszystkie funkcje tego kluczyka posiada aplikacja MyBMW, tylko polecenia wysyłane z kluczyka są szybciej odbierane i wykonywane. U mnie ten kluczyk leży przeważnie w domu i czasami (jak nie jest rozładowany) sprawdzam sobie szybko, ile mam paliwa albo jak zimą stoi na zewnątrz to aktywuje webasto przed jazdą. Funkcja zdalnego parkowania przy pomocy właśnie tego kluczyka ( ) nie jest dostępna w serii 3
  14. Może brakuje mi optymizmu, ale jakoś nie wierzę, że pojedyńcze zapytania (nawet w dużej ilości) coś zmienią w nastawieniu BMW. Obsługi głosowej w języku polskim też się jeszcze nie doczekaliśmy. Może jakbyśmy jako klub zebrali sporo podpisów i przesłali pismo bezpośrednio do Monachium... ale pewno skończyłoby się na ładnie sformułowanej odpowiedzi bez konkretów. A co do równego traktowania klientów niezależnie od kraju to miałem ostatnio okazję przekonać się dobitnie na własnym przypadku, że coś takiego nie istnieje. Znam dobrze kilka przypadków aut kupionych i zarejestrowanych w Niemczech w których BMW po zakończeniu gwarancji w ramach tzw. gestu handlowego (Goodwill) dorzucało się do napraw w autach typu X1 w kwotach nawet powyżej 10k Euro. W naszym Mini Cooper S w trzecim roku użytkowania (przebieg ok. 55k km) wykryto nieszczelność miski olejowej (uszczelka). ASO zrobiło weryfikację oraz dokumentację zdjęciową i wysłało wniosek do BMW Polska o naprawę w ramach gestu handlowego - oczywiście nikt się nie spodziewał, że pokryją całą kwotę oszacowaną na 2,5k zł. Kiedy zadzwonił do mnie pracownik serwisu, aby poinformować mnie o decyzji BMW to rozmowę zaczął od "jest mi głupio i wstyd przekazać Panu taką decyzję" :D - BMW zdecydowało partycypować w koszach naprawy w kwocie 100zł :shock:. To już k... mogli lepiej odrzucić ten wniosek, bo taka odpowiedź to po prostu robienie sobie jaj z klienta :evil:. Wymieniłem kilka maili z BMW Customer Service (ifm-support@bmwgroup.com) oraz MINI Kundenbetreuung (minikundenbetreuung@mini.de) ale ostatecznie odpowiedziało mi BMW Info (info.bmw.pl@bmw.com), że ich decyzja jest ostateczna i nie podlega negocjacji. Poprosiłem ich o pisemną argumentację, ale odesłali mnie do ASO, które składało wniosek a pracownik ASO powiedział, że otrzymał tylko decyzję bez argumentacji. Tak więc podziękowałem BMW za ich zaangażowanie oraz równe traktowanie klienta, dodałem angielskie powiedzenie "a wise man changes his mind, a fool never will" a w ASO dostałem ostatecznie niezły rabat na wykonaną naprawę. Sorry za OT, musiałem się wyżalić :D
  15. Zgłosiłem ten problem przy okazji wizyty związanej z wymianą oleju i poprosiłem o sprawdzenie. Za diagnozę nie musiałem nic płacić. W końcu auto było na gwarancji a ja sobie tego problemu nie wymyśliłem, tylko oni nie potrafili go zreprodukować :D.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.