Skocz do zawartości

X3SDBMW

Zarejestrowani
  • Postów

    223
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O X3SDBMW

  • Urodziny 12.06.1978

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    X3 3.0sd E83 M-pakiet - 2008 - silbergaru
    X3 2.0d E83 M-pakiet - 2006 - silbergrau
  • Lokalizacja
    okolice Siewierza
  • Zawód
    TV+Internet ( CATV - DOCSIS ) , mechanika motocyklowa ( silniki + ECU ) ..

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia X3SDBMW

Współpracownik

Współpracownik (7/14)

0

Reputacja

  1. A jaki masz objaw że pytasz o usunięcie ? U mnie po chwili pracy i zgaszeniu auta dziwnie buczy >> jakby coś pompował .. po dłuższej jeździe potrafi ze 30 sekund coś bzyczeć czy burczeć ( trudno to nazwać ) i zawsze jest tak że gaszę auto a on wydaje ten dźwięk ale coraz ciszej i ciszej aż się wyłącza i nie burczy ... Nie pamiętam czy to się latem działo .. tak rzadko tym autem jeżdżę teraz że może z 3 razu w roku i tyle wiem że się to pojawiło już jakiś czas temu i jest cały czas ... :? W drugim X3 które miałem ale 2.0d z M47 i którym cały czas jeździłem nic nie buczało po zgaszeniu auta .. Ten co buczy to 3.0sd z M57 ..
  2. Dalej unikasz jak ognia odpowiedzi na moje pytanie i piszesz w koło to samo .... Skup się !!! >>>> w jaki sposób auto ( E83 ) wykrywa spadek ciśnienia w kole !?!?? Może zrozumiesz w końcu o czym piszę ... Chociaż pewnie nie bo znowu będzie o szczelinach powietrznych ... :duh:
  3. Nie wiem jak te szamańskie opisy bo wątpię żeby tak zmasakrowany wtryskiwacz ( opis mnie przeraził ) raz > był tylko jeden w takim stanie dwa > we wszystkich są opiłki i to jest opis czterech czy jednego ? .. Ale tak przy okazji z innej beczki ... Piszesz LCI czyli po lifcie a w e83 po licfie to nie szedł silnik N47 ?? Ja mam też wtryski 0445110216 i mam M47 ale produkcja 2005 rok ( grudzień ) i stanowczo NIE LCI ;) .. ciekawi mnie jak to jest :) ...
  4. Jeśli nie ma to znaczenia to dlaczego pierwszym objawem problemów jest zapalanie się czerwonej kontrolki od ciśnienia w oponach ? Skoro prędkość kątowa się nie zmienia to co się zmienia ? MUSI się zmieniać liczba impulsów w danym przedziale czasu .. Puchnący przegub powoduje wydłużenie przerw między "szczebelkami" koronki więc normalnym jest że w danej jednostce czasu kiedy przegub obróci się kilkaset razy, dłuższe przerwy powodują naliczenie mniejszej ilości impulsów .. tak ? W dodatku jeśli jest to lewe tylne koło to prędkość na liczniku zaczyna się różnić od właściwej + cały system zaczyna uważać że jedno koło jedzie właściwie a reszta kół ślizga się kiedy komputer dostaje np. 200 impulsów więcej na minutę z pozostałych 3 kół .. albo uważa że jedno kręci się za wolno w stosunku do reszty I ZAPALA KONTROLKĘ SPADKU CIŚNIENIA >> no tak, czy nie ? Już pomijam jaki to ma związek z xDrive .. bo jak znam BMW to pewnie nie mały .. i potem lament, płacz i załamywanie rąk :8)
  5. I to jest BARDZO mądre i przydatne stwierdzenie ;) !!!!
  6. Uszkodzone ( zużyte po prostu ) tuleje w wahaczach ( było na forum ) powodują drżenie podczas hamowania ... Piasty również można zmierzyć zegarem .. krzywa piasta też może powodować drżenie .. ALE >> jakikolwiek LUZ w zawieszeniu może powodować drżenie przy hamowaniu ... uszkodzona maglownica nawet . Trudno jest tak przez internet powiedzieć co i dlaczego ... U mnie były to te gumy w wahaczach - a wiedza ta kosztowała mnie taczkę $ ;) .. tyle że ja wymieniałem felgi i opony oprócz tarcz i klocków :mrgreen:
  7. Duża to nasadka 12-kątna rozmiar 36 ... Nakrętki kup nowe ( około 20 zł sztuka ) .. najgorsza zabawa to wybicie półosi .. Pisałem w poście o tym niedawno .. Do mostu szły dwa rodzaje śrub ... większe >> nasadka torx 14 mniejsze 12 ... albo 12 i 10 .. nie patrzyłem, przymierzyłem, pasowała to przedłużka + pneumat i jazda .. Trudność sprawia też mocowanie gum drążka stabilizującego >> mocno skorodowane śruby urywają się ... trzeba odkręcić wydech i zdjąć z gum + odłączyć czujnik koło mocowania wydechu na dwie nakrętki 13 mm po środku auta ... Odbijanie koronek ( starych ) to też zabawa z rozwagą, bo jeśli przegub mocno skorodowany to odpadnie go tyle że nowej koronki nie nabijesz >> za duża średnica będzie i koronka spadnie .. Wtedy nowy przegub albo cała półoś ew. półoś używana ale w dobrym stanie ( cud ) .. a do tego są różne rodzaje tych półosi, różne średnice, mocowania przegubów a nawet wieloklin na przegubach ..
  8. Taaa.. tylko wiesz .. ja nie muszę nikomu za nic dziękować bo nie muszę oszczędzać 3 stówek ani 30 stówek ... Kupiłem to auto bo lubię bawić się mechaniką inną niż motocykle a że spodobało mi się jak jest zbudowane to kupiłem drugie i widzę teraz dlaczego te auta są opisywane tak a nie inaczej przez ludzi nie mających pojęcia co wam do głowy przychodzi w imię paru złotych TYLKO dlatego żeby co ? BO JA MAM BMW tak ??.. Ja wiem że druciarstwo w PL jest uznawane za sport narodowy ale jak TRZE to co to oznacza, że co trzeba zrobić ?? To trzeba wymienić koronkę albo przegub albo jak ktoś chce szybko to i całą półoś .. Chcesz taniej ? Kup sobie TICO .. Odkształcenia spowodowane korozją i rozsadzaniem koronek mają swoje konsekwencje. O ile liczba impulsów w danym czasie zmienia się pewnie nie za dużo o tyle przegub NIE RDZEWIEJE SYMETRYCZNIE .. Pierścień się odkształca puchnąc w jednym bardziej a w drugim miejscu mniej >> i to już jest poważny problem dla całego systemu .. Jak możesz w ogóle takie coś pisać ? Jeszcze tu na forum, gdzie potem takie auta trafiają z pierwszym postem pt. >> POMOCY !! Chcesz udawać że nie wiesz o co chodzi ? Jeśli taka procedura w postaci podkładki pod spuchniętą koronkę to normalna procedura i wielu to robi .. to jest to po prostu dramat ! :duh:
  9. Ja też w końcu pokonałem temat ALE dla potomności : Kiedy mamy problem z odczytem impulsów z pierścieni ABS ( koronek ) szczególnie na TYLNYCH kołach a w dodatku tak że te impulsy tracą się już całkowicie na jednym z kół to objaw w X3 E83 przedlift jest taki .... 1. Żółte kontrolki po przejechani kilku metrów >> 4x4 + ABS + RĘCZNY + CIŚNIENIE W OPONACH .. 2. Wskazówka od prędkościomierza SKACZE cały czas góra-dół jak w starym maluchu przy uszkodzonej lince ze skrzyni do licznika ;) 3. Po zgaszeniu auta na dłuższa chwile błędy znikają z licznika ale po przejechaniu znowu kilku metrów jest to samo \ 4. Podczas jazdy ( odradzam raczej ) cały czas system działa niestety i hamuje tym kołem którego czujnik podaje dobrze prędkość obrotową po to żeby zrównać go z tym uszkodzonym które pokazuje że auto prawie stoi :/ ... Efekt >> przy dłuższej jeździe mocno obrywa tarcza hamulcowa i klocki "zdrowego" koła .. A tak na marginesie >> nie mając pewności KTO i co wymyślał wcześniej przy aucie sprawdźcie od razu przy robocie czy jakiś matoł bez głowy nie włożył PODKŁADKI pod mocowanie czujnika ABS żeby zwiększyć przerwę między nim a spuchniętą od rdzy przegubu koronką ... Ja założyłem nowe koronki i dostałem choinkę na desce bo odpowiedniej średnicy pierścień był za daleko czujnika z podkładką założoną przez cymbała :duh: .... Czujnik nie był przytarty więc nie mogłem zrozumieć DLACZEGO mam tak dużą szczelinę powietrzną dopiero po oczyszczeniu wszystkiego zobaczyłem jak wystaje czujnik od góry :( ... Założyłem prawidłowo i ŚMIGA autko znowu ...
  10. Ja wymieniałem w obu X3 po dwa termostaty zaraz po kupnie i oba BEHR ( MAHLE czy jakoś tak ) i to jest DOKŁADNIE TO SAMO co w ASO BMW .. oba działają bez problemu .. 211 zł za oba z przesyłką .. A co do opisu deebee >> Dokładnie tak samo miałem z 2.0d >>> auto kupione oczywiście z udupionymi termostatami >> wymiana, pierwsze zagrzanie auta do temperatury roboczej i CHMURA z tyłu :mrgreen: ... po małym zawale postanowiłem jechać dalej po obwodnicy i kilka km dalej dymienie ustało i do dzisiaj nie wróciło .. NA SZCZĘŚCIE dla mnie >>> był zawalony ale się wypalił - pewnie miał jeszcze jakiś olej w wydechu .. Ogólnie to ciekawi mnie jak wygląda to wypalanie, bo nigdy żadnego dymienia w obu X3 nie widziałem ( ani w innych BMW a przecież często się jedzie za kimś bo tych aut jest MASA ) >> czyli wypala bezdymie :) ? Sprinter to potrafił pół wioski na biało zakopcić i waliło parafiną jak cholera ....
  11. X3SDBMW

    Tuner tv wiązka

    ULOK >> to ile za komplet TUNER + WIĄZKA ?
  12. To może czujnik temperatury uszkodzony .. dziwne że po wymianie termostatów nadal taki objaw .. :?
  13. Jeśli masz automatyczna skrzynię to masz jeszcze TRZECI termostat ;) .. Temat opisałem na forum, plus opis naprawy tego za 80 zł .. Termostat skrzyni to 1200 zł a po modzie z termostatem od Audi masz święty spokój ... Tutaj film co i jak :
  14. Pierwsza i absolutnie podstawowa sprawa to KORONKI ABS w tylnych kołach ... Przegub na który wciśnięte są te pierścienie ( koronki ) bardzo koroduje.. to z kolei powoduje rozsadzanie tych koronek, często nierównomiernie i mamy 2 efekty czy problemy .. 1. Pierścień ( koronka ) odkształca się ( rozciąga ) i powoduje błędne odczyty czujnika który informuje ECU w aucie z jaką prędkością dane koło się obraca >> efekt >> głupieje i Xdrive i TC i co tylko może łącznie z licznikiem ( prędkościomierzem ) w którym zaczyna skakać wskazówka - to już kiedy różnica jest masakryczna albo koronka mocno zniszczona + oczywiście choinka na desce ! Choinka znika po chwili postoju z wyłączonym zapłonem >> aktywuje się kiedy komp wykryje różnicę w odczytach między kołami .. 2. Odstęp między koronką a czujnikiem ma być w okolicy 0,6 do 0,7 mm ( tak ogólnie ) ... kiedy przegub puchnie i rozsadza koronkę zaczyna ona zahaczać o plastikowa obudowę czujnika i ściera go i niszczy ... Dlatego kto wie gdzie patrzeć to podnosi auto i od razu patrzy czy koronki na przegubach ( półosiach tył ) nie są starte >>> jeśli noszą ślady tarcia to robota was czeka KONKRETNA niestety ... Czujnik są dość odporne >> nie raz widziałem mocno starty czujnik, plastik tak wytarty że metalowy rdzeń widać było a po założeniu nowej koronki autko śmiga ... Tak że podstawa to pierścienie ( koronki ) .. jeśli uszkodzone to od strzała wymiana. Wymiana jest banalnie prosta i jednocześnie w momencie może stać się koszmarna i niewykonalna a leci to tak >>>> Podnosimy auto, wyjmujemy koło zapasowe, odkręcamy jego mocowanie ( obudowę ) , odkręcamy gumy drążka reakcyjnego, odkręcamy wydech zaraz za łącznikiem elastycznym >>> potem odkręcamy śruby mocowania półosi do dyfra i teraz zaczyna się koszmar :/ ... Niestety po odkręceniu kół musimy odkręcić nakrętkę półosi i wybić półoś .. to jest DRAMAT .. to tak siedzi że masakra .. Trzeba mieć albo ściągacz za kilkaset zł albo dobry trzpień, duży młot i pewną rękę ... potem JE.....DU i wyjdzie .. ALE nie walić za dużo bo cierpi łożysko :/ ... Kiedy już wybijemy półoś, to wtedy zdejmujemy koronkę starą i tutaj znowu ZONK ... Jeżeli przegub jest mocno skorodowany to po odkuciu rdzy może się okazać że nie nabijemy nowej bo średnica przegubu jest już za mała :/ ... wtedy kombinatoryka ( raczej marnie się kończy ze względu na to co pisałem wyżej z odległością od czujnika i centrowaniu pierścienia ) albo nowa ( używana ale OK ) półoś ... Aha >> warto jeszcze kupić sobie nowe nakrętki na półosie od strony piasty >> grosze a tak to powinno być robione ..
  15. Biturbo lata jak UFO ... muszę dokodować to co straciłem po odpięciu licznika, znalazłem co powodowało drżenie kierownicy przy hamowaniu ( pisałem na głównym forum ) ... tak że tyle .. kilometry lecą, koni nie ubywa ;) .. miód malina ... W 2.0d za to jeszcze coś tam grzebię co chwila .. Odboje tylnych amorów, teraz koronki ABS mam z nierdzewki to zmienię ... dzisiaj akumulator nowy 95 Ah .. i co prawda nie zakodowałem jeszcze pojemności ( jet 80 wpisane ) ale bawiłem się INPA-EX i zapisałem wymianę baterii ( oczywiście od nowości nie była wymieniana a w bagażniku siedział biały oryginał BMW z datą produkcji 2005 rok ;) ) ... ALE błądząc po programie nareszcie znalazłem jak podnieść WOLNE obroty ( w ISTA nie chciało mi to działać ) i powiem wam że SUPER OPCJA ;) ... Miałem 830 obr/min i pewnie gdybym nie miał 3.0sd to bym się nie czepiał .. ale niestety na wolnych silnik w 2.0d DRGAŁ .. nieznacznie bo wszystko wymieniłem i zrobiłem żeby pracował idealnie ale nie było to tak jak w 3 litrówce ... Znalazłem opcję w zakładce kodowanie i od strzała zacząłem regulować .. +100 jest mega, ale tak pracuje na zimnym więc deko lipa .. dodawałem po +10 od 830 i stanąłem na 870 obr. ( czyli +40 ) i jest nareszcie jak w BMW być powinno ;) ... drgania tak małe że zupełnie do przyjęcia nawet w porównaniu z 3.0 :mrgreen: ... drążek biegów nie drga, na kierownicy ledwo wyczuwalne .. coś pięknego ... Pominąłem korzyści wyższego ładowania i lepszego smarowania na wolnych (przy 870 ) po mocnym rozgrzaniu oleju ... ale o tym też warto wiedzieć ;) ...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.