Skrzynia przeciąga biegi bo DPF się chce wypalić Tez ostatnio z tym walczyłem, zapchany na 100% brak mocy i nawet procedura się nie aktywowała, niestety rozwiązano to w taki sposób, ze jeżeli masz błąd od zapchanego DPF zapisany w kompie to procedura wypalania się nie włączy, Ja zrobiłem tak: Trasa żeby rozgrzać samochód, zjazd na stacje, podłączyłem inpa, skasowałem błędy i ruszyłem dalej w trasę, tempomat na 140 i wciskanie co sekundę (dosłownie wciskałem to co sekundę...) F2 żeby kasować błędy nawet jak ich nie było, po kilku km wskazówka paliwa do góry, jest krwa udało się zaczął się wypalać, dalej wciskałem jak głupek kasowanie błędów zebr przypadkiem nie przestał, jak wskazówka ekonomizera się uspokoiła czyli wypalanie się skończyło, zjazd na stacje , tym razem odpaliłem ISTA, procedura regeneracji filtra znowu krótka trasa, Ista poinformowała ze regeneracja się udała, sukces! Zarejestrowałem wymianę DPF na nowy i od dobrych 4 miesięcy mam spokój, żadnych błędów, filtr się wypala co około 300km jazdy miejskiej wiec wszystko w najlepszym porządku. Zapychanie DPF mogą powodować lejące wtryski, plujące olejem turbo, wiec warto spróbować go wypalić a potem spojrzeć na korekty wtrysków, ciśnienia doładowania itd, oczywiście najlepiej obczaić organoleptycznie turbinę czy jest cała i czy nie puszcza oleju, wycinanie DPF to bzdura, DPFy w BMW to bardzo żywotne stworzenia i nie ma potrzeby ich wycinać o ile nie robi się grubych mocy, wystarczy sprawne auto, zapchanie to zawsze efekt końcowy kulejącej pracy silnika, nie naprawisz samochodu pozbywając się tego wynalazku. A mechanik jak mechanik, chce zarobić, teraz Cię skasuje za wycinkę DPF, za pół roku i tak przyjedziesz na regenerację wtrysków/turbiny bo auto będzie kulec