2 strony temu pisałem że przymierzam się do zakupu E46. Od tamtej pory przeglądam oferty, sprawdzam jak mają się do dekodera bimmer.work oraz coraz więcej staram się mieć wiedzy samej w sobie o tym modelu (głównie M52). Wiem że to jest nic nie warte póki nie zacznę jeździć i oglądać aut. 1. Jeśli chcę kupić E46 323/328 nie patrząc na rocznik jaki interfejs mi jest potrzebny - chodzi mi o to czy będzie potrzebna przejściówka OBD2 - 20 pin? Co daje diagnostyka battery/ignition i jakby ktoś mógł niech zapoda jakiś sprawdzony kabel w przyzwoitej cenie (niech już obsługuje na zaś to battery i ignition chociaż z tego co rozumiem wystarczy chyba 2 linie zewrzeć lutownicą?), linkiem do najnowszej INPA'y też nie pogardzę (ang jak nie polska wersja językowa). 2. Co warto sprawdzić podczas zakupu poza zgodnością VINu? Jakaś ściąga akceptowalnych wartości odczytu? Cennik napraw? 3. Czy są jakieś inne warte polecenia programy diagnostyczne które mogłyby zadziałać chociażby na wirtualce Win XP? To raczej tak na przyszłość. 4. Jak jest ze zgodnością multifunkcji w momencie wkładania kiery z multifunkcją z polifta (3 lub 4 ramienna na 3 ramienna polift)? Wszystkie funkcje zostaną zachowane poza problemem z bodajże 1 poduszką więcej co jest do rozwiązania? 5. Jeśli do wersji bez multifunkcji dodamy kierę z multifunkcją to da się jakoś to wszystko aktywować potem? Czy trzeba grzebać w aucie, wymieniać moduły? Tak samo jak jest z czujnikami cofania i innymi 'udogodnieniami'? Czy to jest po prostu gra nie warta świeczki? 6. Jeśli interesuje mnie jakiś egzemplarz to poza rozkodowaniem modelu co warto zrobić? Jest sens bawić się w płatne stronki co to niby wyciągają całą historię serwisową? Jakichś specjalistów co to w 20 letnim aucie stwierdzą że nadkole było robione, sfotografują wszystkie ryski? Czy po prostu pojechać, sprawdzić czy wszystkie elementy są spasowane, czy ruda nie zjada wrażliwych punktów i dołu i ewentualnie pojechać na stację diagnostyczną za zgodą właściciela?