Skocz do zawartości

Nimnul

Zarejestrowani
  • Postów

    12
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW 330 e F30 LCI 2018

Osiągnięcia Nimnul

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Czy może ktoś mi podpowiedzieć jak zakodować przez Bimmercode funkcję załączania z pilota ogrzewania/klimatyzacji w 330e (hybryda) ? Funkcja ta jest podobno dostępna pod 4 przyciskiem pilota w autach w wersji na Europe a moja jest z USA (u mnie tylko manualnie z idrive po zgaszeniu silnika). Zrobiłem samemu konwersję ale z tym tematem wymiękłem. Przypuszczam że jest to do ustawienia przez expert-mode w FEM ale nie mam pojęcia gdzie a nie chce narobić szkód.
  2. Nimnul

    530e plug in

    W idrive musisz zaznaczyć którą opcje chcesz aktywować dodatkowym przyciskiem do wyboru zdaje się odprowadzanie światłami albo właśnie ogrzewanie/chłodzenie Możesz rozwinąć ponieważ w menu auta tego nie znalazłem. Mam Bimmercode, sam zrobiłem nim konwersję na EU i sądzę że tą funkcję znajdę jedynie w Expert Mode w FEM ale mam z tym problem.
  3. Nimnul

    530e plug in

    Czy może ktoś podpowiedzieć mi gdzie znaleźć w bimmercode funkcję załączania z pilota, funkcji ogrzewania/klimatyzacji w 330e ?
  4. U mnie nadal mam problem z tankowaniem. Napełnianie baku do pełna trwa ok 10 minut ale ja w moim aucie nie mam problemów z pompą. Auto pracuje normalnie przy kazdej ilosci paliwa w baku. Moim zdaniem problemem jest filtr z węglem aktywnym - gdy go przedmuchałem sprężonym powietrzem to od tej pory jest jakby lepiej (ale nadal nie tak jak powinno być) I still have a problem with refueling. It takes about 10 minutes to fill the tank to full capacity, but I have no problems with the pump in my car. The car works normally with any amount of fuel in the tank. in my opinion, the problem is the activated carbon filter - when I blown it with compressed air, it seems to be better (but still not as it should be)
  5. Niestety usuniecie $653 ani zmiana na *HN81 nic nie pomogły. Po dopisaniu *NH81 zamiast modułu TCUM pojawił się TUNER ale nie ma możliwości połączenia się z nim wyskakiwał błąd j.n. http://autaslubne.pl/pliki/ista/area%20code%202%20-%20blad%20z%20hn81%20tuner.jpg Zastanawiam się czy to nie ma coś wspólnego z drugim tematem w którym walczę i tez mam problem z zakodowaniem. Chodzi o odpalenie mojego oryginalnego TCU tak aby działał przez BT ( fabrycznie był ze słuchawką w podłokietniku ) . W tym temacie mam problem z dopisaniem $633 do FA i łącze się bez problemów z MMIGT i MMIF ale juz przy kodowaniu TCUM wyskakuje błąd kodowania ( ale zapisuje dane bo po ponownym odczytaniu są zmienione ) Link do tego drugiego tematu : https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=76&t=259685&p=2710409#p2710409
  6. Kod $645 już był usunięty przeze mnie Kod $698 był i jest dopisany Kodu $698A nie da się nadal dopisać Próba kodowania w MMC na AEREA_CODE_DVD wert_02 zawsze kończy sie błędem j.w. : Tak wygląda u mnie FA : E66_#0907&U6SW%0354*HN83$1CA$229$248$252$2R6$2VB$302$316$319$322$323$358$403$415$416$423$430$431$438$441$442$451$453$456$464$470$488$494$496$508$521$524$534$603$609$620$653$672$677$691$696$698$845$850$853$8SP$925$992-LEDE+B095
  7. Zdjęcia poprawione. Dzięki za info, u mnie zdjęcia były widoczne ponieważ udostępniłem linki z dropboxa . Kabel dokładnie https://allegro.pl/oferta/interfejs-bmw-inpa-k-dcan-e31-e38-e66-e60-e64-cd-5162774570?snapshot=MjAyMC0wOC0xMVQwNTo0NDo1NC42ODVaO2J1eWVyO2I0ZTQ2N2RmY2M4ZTQxNzgzNzhlZWMwMTA3NWFhOTYxOTJmMmY2MmUxOTg5NTYzYTRiMDBiNjIwMDJhZDczNWE%3D
  8. Witam, Moje auto to e66 750 LI wersja USA i fabrycznie ma DVD z AREA CODE 1. Chciałem przekodować to NCS EXPERTEM ale niestety mam problem. Usunąłem z FA - $697 a dopisałem $698 i zapisałem FA WRITE do CAS i LMA. To się udało ale już dopisanie $698A nie jest możliwe : http://autaslubne.pl/pliki/ista/area%20code%202%20-%20blad%20fa.jpg Następnie próbowałem przekodować moduł MMC w którym jest AEREA_CODE_DVD wert_01 zmieniłem w pliku FSW_PSW.MAN na AEREA_CODE_DVD wert_02 niestety zakodowanie nie jest możliwe wyskakuje błąd jak niżej: http://autaslubne.pl/pliki/ista/area%20code%202%20-%20blad.jpg Moja zmieniarka : http://autaslubne.pl/pliki/ista/DVD.jpg Czy ktoś podpowie mi co robię źle ?
  9. Dziś po namowie odkreciłem prawe tylne nadkole i wyciągnąłem zamontowany nad nim zbiornik nadmiarowy. Żaden z wężykiow nie był ani zagiety ani uszkodzony. To są tak jak by dwa zbiorniczki połączone ze sobą plus trzeci taki mały okrągły jak by filtr. http://autaslubne.pl/pliki/ista/20201026_164918.jpg http://autaslubne.pl/pliki/ista/20201026_164851.jpg http://autaslubne.pl/pliki/ista/20201026_164815.jpg Z przodu nadkola w strone tylnej kanapy idą dwa wężyki ktore były wpięte do zbiornika nadmiarowego. Grubszy prowadzi chyba do baku bo dmuchajac w niego czuć jak nnapełniam bak i powracające powietrze śmierdzi benzyną. Drugi jest niedrożny. http://autaslubne.pl/pliki/ista/20201026_164807.jpg Z drugiej strony nadkola, pod rurą wlewu paliwa jest coś takiego ... jak by jakas pompka ( zaznaczona na czerwono ) . Na Realoem opisana jest jako "pompa diag. nieszczelności z filtrem" - cokolwiek by to nie znaczyło to zastanawiam się do czego ona służy i kiedy działa ? Czy ktos ma pomysł i podpowie mi co moze być powodem moich problemów z tankowaniem ? Da sie jakos rozebrac i sprawdzic ten zbiornik ?
  10. Dziś dowiedziałem się, że ten zawór EVAP służy do odprowadzania oparów paliwa do silnika a nie do odpowietrzania baku przy tankowaniu :/ Czy ktoś w takim razie może naprowadzić mnie na to gdzie leży u mnie problem ? W jaki sposób ma się odpowietrzać bak ?
  11. Witam, mam problem z tankowaniem mojej 750tki. Z pewnością jest to kwestia odpowietrzenia baku. Tankowanie do pełna trwa ok 15 minut. Nie mogę przekraczać ok 100 ml na sekunde ponieważ inaczej na kazdej stacji pistolet wybija. Nic nie daje obracanie. Dziś idąc za trzema wężykami bieżącymi pod autem od strony baku w stronę komory silnika, natknąłem sie pod maską za filtrem weglowym na zamkniety zawór odpowietrzania baku nr.7507664. http://autaslubne.pl/pliki/ista/20201009_162122.jpg http://autaslubne.pl/pliki/ista/20201022_163604.jpg http://autaslubne.pl/pliki/ista/20201022_161037.jpg http://autaslubne.pl/pliki/ista/20201022_160952.jpg http://autaslubne.pl/pliki/ista/20201022_161011.jpg Po odpięciu jest on cały czas zamknięty a wydaje mi się, że powinien być otwarty gdy nie ma napięcia. Podanie na krotko 12v otwiera go nieco. Rozłączenie go fizycznie (odłączenie wężyka) powoduje, -e tankowanie przebiega już normalnie wiec to w tym zaworze prawdopodobnie jest problem. Próbowałem go rozruszać, posmarowałam, przedmuchałem kompresorem. Przy kilku barach otwiera się ale takiego ciśnienia nie wytwarza paliwo z dystrybutora ;). Odpięcie go wraz z wężykiem od bloku silnika powoduje oczywiście łapanie lewego powietrza wiec moim zdaniem zawór po odpaleniu auta powinien być zamknięty. Mój jest cały czas zamknięty dlatego auto pracuje normalnie, niemniej jednak na postoju ten zawór powinien pozwolić powietrzu wraz z oparami przedostać się do silnika. Sprawdzając napięcie na kostce faktycznie pojawia sie ono wraz z odpaleniem auta. Na postoju przy zgaszonym silniku nie ma napięcia. Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu. Czy ten zawór u mnie jest sprawny czy uszkodzony ? Powinien tak sie zachowywać ?
  12. Próbowałem wg instrukcji zrobić u siebie bluetooth. Moje auto posiadało telefon w podłokietniku ( słuchawki brak a po wejściu w telefon wyświetlał sie napis z jakimś numerem telefonu ) . W kostce zamieniłem styk 1 z 50 bo były na odwrót . W pewnym momencie system zadziałał i przez kilka dni miałem sparowany telefon działający normalnie ale albo coś miałem przypadkowo przekodowałem albo była to kwestia wypinania z kostek przewodów . Teraz nie jestem w stanie znów tego uruchomić. Niestety na wyświetlaczu mam załączony bluetooth i nie da się go wyłączyć, a parowanie jest ale naciśnięcie nie powoduje włączenia. Mój VIN to DT79224 W FA nie mam żadnego z poniższych : $638 - Telefon samochodowy Professional $630 - Telefon samochodowy z słuchawką bezprzewodową $633 - Instalacja tel. kom. Business Próba dopisania do FA - $633 - skutkuje błędem , pozostałe da się dopisać. Pomimo tego po kodowaniu udało mi się spowodować aby w ustawieniach pojawił się PHONE. Nie wiem jak odpiąć podstawkę telefonu w schowku , musiałbym tam zrobić spustoszenie więc ją zostawiłem. Jeśli powinienem to zrobić to proszę o informację. NCS Expert przekodowałem ECE_TELEFON active TEL_BLUETOOTH active BLUETOOTH_HANDY active HARDKEY_ASK active US_TELEFON - Zostawiłem na : aktiv TEL_US_BUSINESS aktiv TEL_US_PROFESSIONAL nicht_aktiv Prośba o pomoc w przywróceniu ustawień. Poniżej zdjęcia mojego TCU : http://autaslubne.pl/pliki/ista/TCU.jpg I dodatkowo mój cały plik FSW_PSW.MAN którym koduję : https://www.dropbox.com/s/h0svfaigjo5x9ih/FSW_PSW.MAN?dl=0
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.