Skocz do zawartości

Crysis

Zarejestrowani
  • Postów

    344
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Było: G20 330i xdrive
    Jest: X3 G01 LCI M40i

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Crysis

  1. No to powiem tak. Z zaufanym dilerem udało się rozkminić tyle, że aby wylogować to dziadostwo z ingerencją, trzeba było kompletnie wylogować (rozwiązanie które udało się znaleźć w tym przypadku) rozpoznawanie pasów. Wadą jest to, że tej ingerencji w żaden sposób nie uda się uruchomić, gdy tego chcemy np. długa podróż w nocy przy zmęczeniu. Innej nie udało nam się znaleźć, ale to nam. Mieliśmy trochę ponad dzień na zabawę, a opcji w Esys jest pierdyliard. Nie chcieliśmy też zbyt dużo grzebać, bo osoba mająca dostęp do Esys też nie jest wszechwiedzącą. No nic pozostaje czekać. Może ktoś coś za jakiś czas rozkmini.
  2. Eksploruję temat. Ale raczej Esys wchodzi w grę. Próbowałem się trochę przekopać na międzynarodowym forum bimmer. Ale tam o Esys to jest pierdyliard rzeczy. Poza tym trzeba wiedzieć co się robi, żeby nie rozwalić asystentów. Chętnie bym dorwał te kody różne, ale najgorsze, że to po niemiecku opisane jest, a tu u mnie słabo.
  3. Crysis

    X5 LCI 2023

    Z tym stage 1 lub 2 to nie tak łatwo bo trzeba ECU do Finlandii wysłać jak przedstawicielstwa RUS firmy. Tylko oni potrafią odblokować ECU. Nawet USA do nich ślą. Inaczej nic z tego. 40i fajny silnik. Przy zwykłej autostradowej jeździe czasami z drobnym szeleństwem nie pali mi x3 m40i więcej jak 12l/100km
  4. Zasadniczo system działa w miarę sprawnie. Jak napisałem wąskie drogi z poboczem są problemem bo jak zjedziesz na utwardzone pobocze by się minąć to system się aktywuje. Doprowadza to do tego, że lepiej zwolnić poniżej 60 choć ogólnie nie zawsze byś to zrobił, żeby nie czuć się zaskoczonym. A to wszystko na drodze gdzie możesz jechać 90km/h. Ominięcie studzienki w ostatniej chwili też wymusi działanie. Choć oatstnio zrobiłem test łosia na pustej drodze że zdecydowanymi ruchami kierownicy to choć zaczęła drżeć to nie szarpała.
  5. Chciałem dać znać wszystkim, bo ten temat powraca nie tylko na tym forum, ale i na Bimmerpost. Niestety, LKA (asystent utrzymania pasa ruchu), którego częścią jest interwencja kierowanue, a także ISA (inteligentny asystent prędkości) są obecnie obowiązkowe w UE. Będzie jeszcze gorzej, ponieważ ISA jest teraz tylko irytującym dźwiękiem wydawanym przez samochód po przekroczeniu ograniczenia prędkości. W przyszłości pojawi się jeszcze bardziej inwazyjna wersja, oparta na nadchodzących przepisach, która faktycznie spowolni samochód jako interwencja podobna do interwencji kierownicy. Plan jest taki, że podobnie jak w przypadku interwencji kierownicy, kierowca będzie w stanie pokonać tę pomoc i wymusić przyspieszenie. Ale tak właśnie jest. Ci z Was, którzy mają te systemy wyłączone, to dlatego, że przepisy nie obowiązywały i można je było wyłączyć w menu. Teraz jest zmuszony do resetowania za każdym razem, gdy uruchamiasz samochód. https://www.addsecure.com/blog/the-eu-general-safety-regulation-gsr/ i https://ec.europa.eu/docsroom/documents/50774/attachments/2/translations/en/renditions/native Możesz teraz łatwo wygooglować te rzeczy. Nie dotyczy to tylko BMW. Jednak zakodowanie tego w id8 lub nadchodzących systemach id9 (opartych na Linuksie / Androidzie) nie będzie takie proste, ponieważ podobnie jak w telefonach będziesz musiał złamać system. Wszelkie zmiany w id8 lub id9, jak mi powiedziano, będą wymagały specjalnych kodów BMW z centrali. ID7 przez Esys będzie łatwiejsze, więc facet, którego znam, również walczy o znalezienie w esys tych nowych kodów, aby pozbyć się ISA i interwencji kierownicy w swoim samochodzie (pomimo gwarancji). ISA można wyłączyć przed rozpoczęciem podróży (przypisanie skrótu lub przytrzymując przycisk SET przez ok 3-5 sekund). Interwencja w kierowanie niestety trzeba też za każdym razem ręcznie lub zmniejszyć intensywność. Ale oba systemu wrócą po ponownym uruchomieniu auta. Najgorsze są wąskie drogi z poboczami. Tu nikt nie będzie uruchamiał migacza bo to jeszcze może kogoś zmylić i kierownica szarpie. Podobnie jak w g20 (choć data produkcji pozwoliła na naprawę tego softem przez bmw) załatwiła sprawę, to swoją x3 ponownie zdjąłbym 2 rowerzystów i przytarł się z ciężarówką po wyjeździe z salonu bo nie wiedziałem, że ten szajs się nie wyłączył. Także tracimy wiele z radości z jazdy. Na autostradach czy ekspresówkach mnie ta interwencja bardzo nie boli.
  6. U mnie też muli. Teraz jak to pisze to już nawet bym powiedział, że działa, ale wersja M to to nie jest 🙂
  7. Crysis

    X5 40i G05

    Wystarczy zobaczyć jak różnią się zalecane interwały pomiędzy USA, a UE. Tam jest ok 8 tys mil, a u nas 30 tys km. To tylko kwestia dostosowania się do prawnych wymagań UE. Śmiem twierdzić, że nawet te longlife to max 15 tys km jak jeździ się po mieście. Jesscze jakby robić tylko długie trasy to co innego.
  8. No dla potomnych napiszę, że warto sobie wziąć tą regulację oparcia. Dodatkowo te sprężyny pomagają złożyć oparcie w łatwiejszy sposób i same się położą 🙂
  9. Ja akurat oryginały, ale od zeszłego roku bmw akurat zrezygnowało z rzepów po stronie pasażera. Ale się dobrze dopasowane to się trzyma.
  10. Crysis

    X5 LCI 2023

    Od 062022 te dziadostwa są wymagane przepisami UE niestety. Eksploruję sprawę bo to jest tak wk..., że szok. Przypisz sobie skrót, żeby przed jazdą to wyłączyć. Przytrzymanie guzika SET na kierownicy, deaktywuje to, ale tylko do następnego uruchomienia silnika. Najgorzej, że te systemy wcale dobrze nie rozpoznają znaków czy ograniczeń na wielu odcinkach i brzęczy to.
  11. Trudno mi odnieść się do porónania powyżej 160km/h. Auto mam na dotarciu. M40d ma mnóstwo momentu obrotowego, ale przy takim trybie demo u dilera do 120 trudno mi w tej chwili wyczuć różnicę. Jak trochę poczekasz, to po dotarciu dam znać. Zgodzę się jednak z tym, że m40i wydaje się lżejsze.
  12. Rozważając 30i vs 20d ja też bym wziął 20d. Ale m40i ma mnóstwo mocy i momentu. Ja tu kompletnie nie czuję dziury. Ale miałem też możliwość jazdy 40d. To jest też świetny silnik, szczególnie jak ktoś robi przebiegi 30 tys i więcej rocznie. Zdecydowanie bym wtedy wziąłbym m40d (raczej chciałem mieć coś bardziej sportowego w prowadzeniu).
  13. Dlatego też zdecydowałem się na m40i, bo o ile trochę jeżdżę to jednak turlam się po okolicy i benzyna mi się po prostu szybciej nagrzeje, a przy moim sposobie jazdy różnice w paliwie wyjdą mi jakieś 5k więcej w benzynie. Ale cisza i dzwięk to jest bajka dla mnie. Ale m40d też mnie korcił:)
  14. Uważam, że dużo zależy od wielkości kół. Na zimówkach 19 RF to i tak dla mnie wygodna i komfortowa kanapa ten m40i w porównaniu do poprzedniej 330xi z adaptacyjnym zawiasem. Jeśli chodzi o letnie, z premedytacją pozostałem przy 20 calach i oponach non run flat. 21 cali to już na pewno za twardo.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.