Skocz do zawartości

Pioczes

Zarejestrowani
  • Postów

    87
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 530D 2002

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Pioczes

  1. Akumulator po naładowaniu powinien trzymać 12,8-13,0 v. Warto sprawdzić akumulator specjalnym testerem, który pokazuje procentowy stan zdrowia akumulatora oraz prąd jaki potrafi oddać. Po podłączeniu do auta napiecie na pewno jeszcze bardziej spadło, być może poniżej 12v.
  2. Witam. Rozprawiając się ostatnio z dziurawym intercoolerem, dolotem oraz kolektorem wydechowym, po naprawie i rozwiązaniu usterek moc pięknie wróciła, natomiast pozostał problem spadku ciśnienia doładowania podczas przyspieszania na 4 biegu w zakresie pomiędzy 2,3-3 tysiące obrotów. Wartość rzeczywista to 2263,91 a oczekiwana 2439,91. Zjawisko występuje tylko w tym zakresie obrotów. Przepływomierz został sprawdzony, zmienna geometria działa, dolotem szczelny. Auto z dpf. Prosiłbym o pomoc w rozwiązaniu problemu. Poniżej załączam zrzuty ekranu z logami.
  3. Po wymianie kolektora wydechowego na żeliwny + uszczelki pokrywy zaworów jest znaczna poprawa, jednak będę się przyglądał jeszcze rurom od turbo i ich oringom. Spalanie znacznie spadło, jednak na 4 biegu nadal w pewnym zakresie obrotów ucina na chwilę doładowanie.
  4. Przyczyna raczej odnaleziona. Po zamknięciu egr, podczas zwiększania obrotów słychać świst-nieszczelność w okolicach kolektora wydechowego-turbosprężarki. Po wymianie uszczelek/kolektora dam znać w poście czy sprawę udało się rozwiązać.
  5. Refresh: na 4 biegu efekt chwilowych spadków obrotów może być to poprostu spięcie konwertera. Jednak dziwi mnie to, że dzieje się to przy pedale wciśniętym na maxa bez kickdown. Podejrzewam chyba dpf, mimo dobrych wartości, wydaje mi się, że to on blokuje turbosprężarkę. Czy ktoś ma jakiś pomysł jeszcze?
  6. Witam. Mój problem polega na wyraźnym braku mocy, kiedy chcę gwałtownie ruszyć z miejsca okazuje się, że: na 1 biegu od zera turbo zaczyna pompować wzorowo dopiero od 3,5 tys obrotów. Przy 2 tysiącach obrotów jest prawie 1 bar za mało. Jakieś tam w miarę doładowanie zaczyna się dopiero od 2,5 tysiąca obrotów, tak czy inaczej przy 2,5tys jest za mało o 0.5 bara między aktualnym a rzeczywistym. Natomiast na 2 biegu podczas jazdy turbo zaczyna ładować wzorowo przy 1,8 tys obrotów. Przy czym od 2 do 2,4 tys rpm jest minimalny spadek doładowania. Na 4 biegu doładowanie 2,4 bar występuje dopiero przy 3,5 tysiącach obrotów. Przy przyspieszaniu na maxa bez kickdown na 4 biegu obserwuje często chwilowy spadek obrotów podczas przyspieszania o prawie 300 rpm. Dzieje się tak przy 2700 obrotów i po sekundzie obroty dalej rosną w górę. Wtryski ok, przepływomierz sprawdzony,pokazuje mase nawet powyzej 1000 bez zadnych spadków, turbo sprawdzone, geometria chodzi jak w masełku, ciśnienie wsteczne dpf przy bucie max między 220-250 hpa. (0.25 bar). Szczelnosc rur i intercooler sprawdzony. Egr zamknięty. Nastawnik turbiny pracuje w zakresie 95%-(32% przy największym obciazeniu). Na wykresie w trakcie logowania auta widać jak sterownik czasem ucina doładowanie. Samochód od 0 do 100 rozpędza się w 10 sekund!! E61 525D, Automat 6HP-26, 2004R.
  7. Witam. Zmagam się z problemem przy odpalaniu. Mianowicie auto kręci i odpala tylko w momencie, kiedy praktycznie od razu po włożeniu kluczyka przekręcę go w pozycję do odpalania. W przypadku kiedy poczekam na zapłonie dosłownie 2 sekundy lub dłużej i próbuję odpalić nic się nie dzieje. Muszę wtedy przekręcić kluczyk spowrotem w pozycję 0 i od razu odpalać. Czy ktoś miał podobny problem i potrafi pomóc odnaleźć przyczynę? Samochód kupiony z w.w problemem.
  8. Witam, w moim aucie zaobserwowałem spadek mocy do 3 tys obrotów, powyżej tej prędkości obrotowej auto ciągnie jak powinno. Pracę turbo słychać od 1500 tys obrotów. Od 0-100km/h rozpędza się w 11 sekund 🙄. Został sprawdzony egr, dpf ma wartości dopuszczalne na biegu jałowym tj. 10mbar ciśnienia wstecznego, bez problemu się wypala. Wtryski mają niskie korekty. Na odłączonej przepływce praktycznie nic się nie zmienia. Brak jakichkolwiek błędów. Czy ktoś miał podobny problem? Poniżej zamieszczam dwa logi wykonane przeze mnie. Występuje niedoładowanie.
  9. Aktualnie sprężarkę już wyjąłem z auta. Gdzie wykonujesz usługi?
  10. Witam, wczorajszego dnia jadąc trasą doszło w moim samochodzie do chwilowego palenia paska sprężarki klimatyzacji, następnie kompresor lub pasek zaczął piszczeć. Chwilę później objawy ustąpiły a klimatyzacja jak i sprężarka nadal chodziła na pozostałości paska który został. Sprawdzając w dalszej kolejności czy objawy znów się pojawią, owszem pojawiły się ale co któryś raz gdy włączałem przycisk klimatyzacji (pisk i dalsze palenie paska). W nastepnym kroku sciagnalem pasek, wlaczylem sniezynke na chwile i krecilem reka kolem sprezarki. Kolo po chwili zaczelo bardzo ciezko sie obracac, ze prawie stalo ale nie stanęło w miejscu. Wydaje mi się, ze wynika to z cisnienia jakie panuje w kompresorze, byc moze sie myle i powinna ciężko ale w miare gladko chodzic na obciazeniu. Spece od klimatyzacji każą mi wymieniać sprężarkę i płukac uklad. Dla mnie niezrozumiale jest to, że po wyjęciu sprężarki obraca się ona gładko. Czy miał ktoś podobny problem lub ma pomysł na to co jest nie tak? Przyszedl mi na myśl jeszcze zawor rozprezny... Wymiana sprężarki z resztą usług to grube koszta, byc moze niepotrzebnie wydane pieniądze.
  11. Dla osób szukających rozwiązania - po wymianie konwertera skrzynia chodzi lepiej niż po zakupie samochodu. Zero jakichkolwiek szarpnięć, drgań i falowania obrotów.
  12. Stawiam oczywiście na konwerter, wydaje mi się, że przy tej awarii która teraz występuje biegi zaczeły się płynniej przełączać niż wcześniej gdy jeszcze działał ten lock-up i występowało falowanie o którym pisałem. Dzięki za odzew, mam w planach wyjęcie skrzyni, dla mnie to nie problem, zostaje tylko znalezienie dobrego zakładu reanimującego kinetyki. Tak więc dam post w dziale E60, może ktoś da jakieś zaufane namiary.
  13. Nikt naprawdę nie miał styczności z taka sytuacja?
  14. Witam. W moim E39 530DA, podczas powrotu z trasy wyskoczył błąd sygnalizujacy tryb awaryjny skrzyni. W trakcie jazdy zorientowałem się, że nie załącza się lockup skrzyni. Obroty po odjęciu gazu niezależnie od prędkości samochodu spadają do jałowych. Do tego mocno wzrosło spalanie w trasie. Obroty już od jakiegoś czasu falowały przy 70kmh na 4 biegu, tak jakby skrzynia nie wiedziała czy zredukować bieg czy nie. Teraz, gdy nie działa lockup obroty już nie falują przy tej prędkości, lecz po odjeciu gazu spadają na obroty jałowe, jak pisałem wyżej. Po podpięciu inpy okazało się, że to własnie błąd blokady konwertera - nadmierny poślizg. Numer błędu : 40 wandlerkupplung zu hoher schlupf. Czy ktoś z forumowiczów miał taka usterkę, wiedzę na ten temat i może się wypowiedzieć, polecić jakiś zakład który regeneruje konwertery skrzyni? Skrzynia GM A5S390R
  15. Sprawdź, czy występuje luz w kołach. Po podniesieniu auta ruszaj dynamicznie lewo-prawo, jeśli jest wyczuwalny jakiś luz weź sobie najlepiej drugą osobę żeby sprawdzała ręką gdzie występuje problem. Ja w taki sposób zdiagnozowałem luz na samej maglownicy, która stukała na nierównosciach poprzecznych i powodowała drżenie kierownicy podczas hamowania a nawet przy jeździe przy określonej prędkości.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.