Skocz do zawartości

jjbm

Zarejestrowani
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 Touring, 520i, 2001

Osiągnięcia jjbm

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Hej, Uprzejmie proszę o małą pomoc. Generalnie temat wygląda dość interesująco, sprzedający w miarę ogarnięty przez telefon (na pewno nie handlarz), cepik też nie pokazuje nic strasznego. Osobiście, nie zauważyłem większych powodów do strachu, ale może coś podpowiecie :) Z góry dziękuję https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-x5-x5-ID6EIzG4.html
  2. Udało mi się wstępnie ogarnąć temat - auto trafiło (przynajmniej mam nadzieję) w dobre ręce. Ku wielkiemu zdziwieniu, komputer pokazał same błędy elektroniczne. Na razie, wszystko wskazuje na to, że zjarała się jakaś wiązka i zostały odłączone wszystkie peryferyjne moduły (EGR, klima, czujniki tlenu itd.) Jutro będziemy atakować poszukiwanie przyczyny zwarcia - dam znać na forum - może się kiedyś komuś przyda :) P.S - Głowica bez zarzutów - zostało dzisiaj potwierdzone :)
  3. Hej, Posiadam od jakiegoś czasu E90, 330d, przebieg - 207k km, rocznik 2006, jazda - głównie trasa - około 500-800 km w tygodniu. Generalnie wszystko bez zarzutów, nigdy nie miałem problemów z tym konkretnym samochodem. Olej i filtry wymieniane co 10 tyś, 2.5 tyś km temu, wymieniony olej (zawsze 5w30 z homologacją producenta), wszystkie filtry (włącznie z filtrem paliwa). Auto jeździło bez żadnego problemu, bardzo dobrze się wkręcało, zawsze pamiętałem o schłodzeniu turbo i nigdy nie pałowałem na zimnym. Przedwczoraj, miałem wrażenie, że pod odpaleniu na zimnym, przez około 5-7 minut - chmura białego dymu z wydechu. Jak auto złapało trochę temperatury - sprawa sama się rozwiązała. Jednocześnie, tego samego dnia, zauważyłem, że spada ilość ciepłego powietrza tłoczonego do kabiny. Akurat jeździłem po mieście, pomyślałem, że może silnik jeszcze zimny itd. Niestety, ale w dniu dzisiejszym problem rozwinął się dalej: rano, w drodze do pracy - dym j/w, w pierwszym okresie jazdy, później brak ogrzewania, coś tam podgrzało jak dodałem więcej gazu (dojeżdżam do pracy około 20km po drodze krajowej). Auto stało cały dzień pod biurem. Odpaliłem pod biurem, silnik pracował normalnie, problemów z odpalaniem też brak (bateria nowa - ma miesiąc nalotu). W trakcie powrotu do domu z pracy, zauważyłem spadek mocy, aczkolwiek jechałem w gęstym ruchu i nie mogłem dodać gazu żeby sprawdzić na ile spadek mocy jest drastyczny. W końcu, trochę się poluzowało na drodze - dodałem gazu - a tam lipa - silnik pracuje równo, ale niestety brak mocy - tak jakby turbo było w trybie awaryjnym. Zatrzymałem się na chwilę na stacji benzynowej, zgasiłem i za około 3 minuty odpaliłem z powrotem. Najpierw pojawił się błąd "increased emissions", następnie check engine i brak mocy jak również ogrzewania. Wiem, że podobne wątki były poruszane, aczkolwiek nie wiem kompletnie co mam myśleć na temat braku ogrzewania i mocy jednocześnie. Do tej pory, nie było problemów z mocą ani grzaniem. Na początku pomyślałem, że może nagrzewnica (raczej stały problem w tych autach), ale zdziwił mnie jednocześnie brak mocy. Także albo mam pecha i trafiłem 2 usterki za jednym strzałem, albo faktycznie coś się porąbało i jedno wpływa na drugie. Dajcie znać, czy ktoś miał doświadczenie z czymś podobnym. Z tytuły pracy, jestem aktualnie w innym mieście (300 km od domu) i nie znam żadnego dobrego mechanika nia miejscu. Wolałbym mieć jakieś pojęcie na temat tego z czym to może być związane zanim ktoś zacznie mi grzebać w samochodze. Z góry dzięki P.S Kolektor OEM DPF - jest na miejscu Modyfikacje - brak
  4. Marka BMW Model 330d Karoseria LIM Numer identyfikacyjny pojazdu (ostatnie 7 znaków) FG68945 Numer identyfikacyjny pojazdu (17 znaków) WBAVC91020FG68945 Seria E90 Układ kierowniczy LL Silnik M57/T2 Numer silnika 29416283 Układ oczyszczania spalin EURO 4 Skrzynia biegów AUT Numer skrzyni biegów 4252814ZVL Napęd HECK Fabryczne oprogramowanie (i-Level) E89X-06-06-520 Aktualne oprogramowanie (i-Level) E89X-10-09-511 Najnowsze dostępne oprogramowanie (i-Level) E89x-18-07-520 Data produkcji 2006-06-22 Zakład produkcyjny Muenchen Data wydania 2006-06-27 Dealer wydający pojazd Autohaus Hansa Nord GmbH, Kiel, DE Wersja krajowa EUR Numer lakieru 475 ( black-sapphire metallic ) Kod tapicerki LCB7 ( Skóra "Dakota"/lemon ) Kod modelu VC01 Typ podstawowy VC91 Typ prowadzący VC01 Opcje wyposażenia Zainstalowane fabrycznie opcje wyposażenia: 0205 Automatyczna skrzynia biegów 0217 Aktywny układ kierowniczy 0249 Wielofunkcyjność dla kierownicy 02HB Obr. BMW, st. le. spr. rad. 160 0321 Zakr. wyp. zewn. w kolorze pojazdu 0322 Funkcja dostępu komfortowego 0403 Dach przesuwno-uchylny, elektryczny 0423 Dywaniki podłogowe Velours 0428 Trójkąt ostrzegawczy i apteczka 0430 Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn. 0431 Lusterko wewn. ściemniane automatycznie 0441 Pakiet dla palących 0465 System załadunku 0481 Fotel sportowy 0488 Podparcie lędźwi kierowcy i pasażera 0493 Zespół schowków 0494 Podgrzewanie fotela kierowcy/pasażera 0497 Podłokietnik środkowy na kanapie 04AB Wer. dr. szlach. korzeń drzewa orzech. 04AE Armrest front, retractable 0502 Spryskiwacze reflektorów 0508 Park Distance Control (PDC) 0520 Lampa przeciwmgłowa 0521 Czujnik deszczu 0522 Światło ksenonowe 0524 Adaptacyjne doświetlanie zakrętów 0534 Klimatyzacja automatyczna 0544 Regulacja prędkości z funkcją hamowania 0548 Licznik kilometrów 05DC Zagłówki w siedzeniu tylnym składane 0609 System nawigacji Professional 0612 BMW Assist 0620 Wejście głosowe 0633 Instalacja tel. kom. Business 0672 Zmieniarka CD na 6 płyt CD 0676 System głośników HiFi 06AA BMW Teleservices 0710 M Kierownica skórzana 0760 Wysoki połysk Shadow-Line 0775 Podsufitka antracyt 07R7 Pakiet innowacyjny 07RS Pakiet Comfort 0801 Wersja krajowa Niemcy 0818 Główny wyłącznik akumulatora 0851 Wersja językowa, niemiecki 0863 Spis dealerów, Europa 0879 Literatura pokładowa, niemiecki 08SP Sterowanie COP B090 Akumulator 90 Ah, fabryczny Potrzebujesz historii serwisowej pisz w wiadomości PRIV Super, dziękuję bardzo :wink:
  5. Śmigam e90 - 330d. Nie ma problemów z mocą, samochód relatywnie lekki a dość mocny. Posiadam oryginalne oprogramowanie, także nawet na fabrycznej mocy jest w porządku. Oczywiście, jest to diesel, także zawsze będzie trochę klekotał, natomiast duża przyjemność z jazdy i małe spalanie
  6. Cześć Ogromna prośba o rozkodowanie VINu - dzięki :D WBAVC91020FG68945
  7. Witam serdecznie, Uprzejmie proszę o wycenę następujących części do e90 - 2006 - 330d - M-Power zgodne z numerem VIN Amortyzatory przód x2 sztuki - najlepiej Bilstein albo Sachs Poduszki do amortyzatorów przód x2 sztuki - jeżeli jest taka możliwość - Lemforder Korek do oleju silnikowego wraz z uszczelką/podkładką (miska olejowa) Filtr oleju Filtr powietrza WBAVC91020FG68945 Z góry dziękuję Pozdrawiam serdecznie
  8. Właśnie nie jestem do końca pewien jaka tam jest skrzynia. ZF czy GM? W moim mam ZF która działa bez zarzutów, ale słyszałem przeróżne opinie na temat GMek. W ogóle taka sprawa, czy ktoś może rozkodować VIN od tego samochodu? Z góry dziękuję
  9. Tak, to prawda, nie będę natomiast pytać o przyczynę sprzedaży bo i tak nie usłyszę prawdy...
  10. Witam wszystkich bardzo serdecznie, Aktualnie szukam drugiej e39-tki, tym razem Diesel do robienia tras. Silnikowo, jak również pod względem wyposażenia, w/w samochód spełnia w całości moje oczekiwania. Rozmawiałem ze sprzedającym - osoba prywatna, całkiem nieźle kojarzy temat BMW. Auto podobno w porządku, była malowana tylna klapa ze względu na korozję w okolicy otwieranej szyby (przerabiałem to samo w mojej obecnej 39-tce). Oprócz tego, że całość wygląda zachęcająco, mam trochę daleko z południa Polski i zanim się wybiorę, wolę się trochę bardziej upewnić na temat samochodu, żeby nie przekręcając 1000km bez sensu. Jak dla mnie, samochód wart obejrzenia i potencjalnej podejściach do negocjacji. Jeżeli jest taka opcja, dajcie znać czy ktoś może kojarzy ten samochód lub ten VIN lub czy ewentualnie komuś rzuca się w oczy coś co mogłem wstępnie przegapić. Poniżej link do ogłoszenia oraz data pierwszej rejestracji. CEPIK też nie pokazuje nic bardzo niepokojącego, dane z CEPIKU, pokrywają się w całości z tym o czym zapewniał sprzedający. Z góry dziękuję Pozdrawiam wszystkich https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-bmw-e39-touring-ID6DQqGX.html 12 czerwca 2003
  11. jjbm

    Bluetooth - E39

    Próbowałem kiedyś odpalić coś takiego, niestety, u mnie nie zdaje egzaminu - używam ładowarki na 4 wyjścia USB, ładuję dwa telefony, papierosa elektronicznego i często GPSa. Dodatkowo, zauważyłem, że było zawsze sporo zakłóceń i generalnie nie przepadam za takimi dostawianymi systemami. Za kilka dni będę miał trochę więcej wolnego czasu i na pewno pogrzebię w tych kablach za radiem oraz bagażniku i zobaczymy co z tego będzie.
  12. jjbm

    Bluetooth - E39

    Super, dzięki bardzo za jeszcze bardziej precyzyjne info. Niestety jestem zajęty w weekend majowy i nie dam rady ogarnąć tematu na szybko. Zaraz po weekendzie wymontuję wyświetlacz w desce. Gdybym nic nie znalazł, będę dalej działać w bagażniku. Dam na pewno znać czy udało się ogarnąć temat :) Jeszcze raz dzięki i miłego weekendu majowego!
  13. jjbm

    Bluetooth - E39

    Mała poprawka z mojej strony - mam już linka - z krótkim opisem jak wyjąć radio. Miejmy teraz nadzieję, że znajdę tam gdzieś przewód AUX :) Poniżej wrzucam linka, może się kiedyś komuś przyda :) https://www.seicane.com/blog/top-tutorial-on-the-removal-and-installation-for-a-1996-1997-1998-1999-2003-bmw-5-series-e39-520i-523i-525i-m5-gps-navigation-usb-wifi-carplay-car-stereo-unit/
  14. jjbm

    Bluetooth - E39

    Spoko, dzięki bardzo za info - dobry trop do zweryfikowania. Macie może jakieś info w sprawie wymontowania radia z deski? Nie chcę przy okazji rozwalić pół samochodu - dzięki bardzo
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.