Skocz do zawartości

Stalker12345

Zarejestrowani
  • Postów

    27
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E60

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Stalker12345

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Mialem i mam elektryczna regulacje oparcia i góra dół. Przód tył jest manualnie. Kupię panel i dam znac co i jak.
  2. Witam, Wymieniałem fotel kierowcy (stary był trochę zniszczony) i jak się okazało nowy jest podgrzewany. Wszystko podłączyłem, żadna wtyczka nie jest nie podłączona. Co muszę zrobić aby podgrzewanie działało? (Poza kupnem przycisku?)
  3. Ogarnięte, na fb znalazłem kogoś kto mi ogarnął :) Można zamknac
  4. Witam, Chciałem wam przedstawić jak w prosty sposób można zrobić zasilacz podtrzymujący napięcie podczas programowania/diagnostyki. Ja użyłem dwóch zasilaczy serwerowych DPS600 PB - 1A połączonych równolegle (47A każdy) Dzięki czemu na wyjściu w sumie mam do 90A ~ 13.6V Wykonanie jest banalnie proste. Nie trzeba rozkręcać zasilacza. 1. Mając dwa zasilacze łączymy ze sobą plusowe wyjście z pierwszego zasilacza z plusowym z drugiego zasilacza. GND jednego z GND drugiego. 2. W każdym z zasilaczy musimy zewrzeć ze sobą piny 6,8,10 (aby zasilacze mogły w ogóle wystartować) 3. Teraz, żeby ustawić 13,6V na wyjściu trzeba pomiędzy piny 3 i 9 wstawić rezystor 330 Ohm lub inne jeśli chcemy inne wartości napięcia wyjściowego. Najlepiej dać wtedy potencjometr i ustawić napięcie jakie chcemy mieć, potem zmierzyć rezystancję i wstawić odpowiedni rezystor. Ważne aby na każdym zasilaczu ustawić takie samo napięcie. Nie sprawdzałem ile można ustawić max ale koło 14,5V na pewno się da. Mi wystarczy 13,6V 4. Jeśli łączymy zasilacze równolegle to musimy połączyć ze sobą pin 11 z pierwszego zasilacza z pinem 11 z drugiego zasilacza. Dzięki temu pobór prądu rozłoży się równomiernie na dwa zasilacze. 5. Potem to już podłączenie "krokodylków" i można podłączać :) Tutaj tak prowizorycznie rozrysowane https://drive.google.com/file/d/1gsMzn6fTvoTx2Tz_nPrDL6sY5WH9aBRK/view?usp=sharing Całość mnie wyszła około 150 zł za zasilacz 13,6V 90A. Jeśli chodzi o zabezpieczenia to na pewno jest przeciwzwarciowe. Zabezpieczenie przed dużym poborem prądu chyba też jest (?). Na pewno trzeba się pilnować i podłączyć + do + i - do - bo chyba nie ma zabezpieczenia przed odwrotną polaryzacją. Ale w przyszłości może takie dorobię :P
  5. Dzięki za odpowiedz :) Właśnie to wyczytałem przed chwila, będę szukał tych plików. Ale jak masz sprawdzony to chętnie przyjmę.
  6. Witam, Próbuje od 2 dni zakodować Combox media w moim bmw e60 2009r mam nawigację CIC professional. Dużo czytałem na temat kodowania comboxa i z tego co się dowiedziałem muszę dodać jakieś kody FA. Trzeba na pewno dodać #0311 (zmienić date) no i tu już na samym początku mam błąd… Próbując dodać #0311 do CAS za pomocą ncsexpert dostaje błąd: „following feature is invalid for FA: #0311” Oczywiście wcześniej usunąłem date która była. Tak samo nie mogę dodać np. $6NR ale to już prawdopodobnie dlatego, ze nie ma takiej opcji w moim samochodzie domyślnie. Dlatego trzeba zmienić date. Przekopalem chyba wszytkie fora i powoli mnie szlag trafia. Dodam jeszcze ze muzyka z USB/aux działa. Tak samo po podłączeniu ISTA moduł Combox na zielono. Jest ktoś kto dokładał już comboxa albo wie jak to ogarnąć? Byłbym wdzięczny za jakaś pomoc, ewentualnie zawsze można się jakos dogadać ;)
  7. Właśnie skalibrowałem czujnik. To jest chyba ta inicjalizacja tsk samo trzeba było przy określonej temperaturze itp.
  8. A jeszcze zapytam tutaj, żeby nowego tematu nie robić. Gdzie taki zasilacz podłączyć? Normalnie do zacisków akumulatora? Czy pod maska do tych wyprowadzonych zacisków?
  9. Witam, Wykonałem za pomocą ISTA inicjalizacje czujnika deszczu. Tylko teraz gdy pada deszcz (czułość na pokrętle ustawiłem na minimum) a mam wrażenie ze wycieraczki chodzą za szybko. I w ogole chodzą trochę jak chcą. A jak przełącza na poziom wyżej bez zmian dopiero jak dam jeszcze wyżej to przyspieszają. A jak dam na max to bez zmian. Jest taka opcja, ze ten czujnik deszczu „uczy” się w jakiś sposób czy coś takiego? Czy po prostu jest on uszkodzony?
  10. Dzięki, wszystko jasne. Do zamknięcia :)
  11. Niby spoko, ale jakoś bardziej wole mieć w pewnym sensie "oryginalny system bmw"
  12. Witam, Tak się zastanawiam jeśli samochód podczas programowania może nawet pociągnąć kilkadziesiąt A to wiadomo trzeba mocny i wydajny zasilacz np. 100A. Załóżmy, że moje e60 ciągnie 50A, więc podpinam zasilacz i ten daje 50A. Czy to nie będzie złe dla akumulatora? Akumulatorów nie powinno ładować się prądem większym jak 1/10 jego pojemności. Czy ja to po prostu źle rozumiem?
  13. Wiem, myślałem nad tym ale jakos to do mnie nie przemawia.
  14. Widzę ze linki nie działają. Zamontowałem nowy (używany) przełącznik i takie błędy Podłączyłem teraz iste i mam takie błędy. https://share.icloud.com/photos/0c8TAIZs7m_ehSHYdzAbsdMnQ Przełącznik świateł uszkodzony położenie 1 i 2 + jeszcze czujniki wysokości zawieszenia przód tył uszkodzone ale to nie powinno mieć wpływu. W poprzednim było więcej bo jeszcze: Uszkodzony potencjometr ściemniaczy, uszkodzony przełącznik świateł hamowania Jakieś rady?
  15. No dobra, przyjdzie Combox to zobaczymy co i jak. Dam znac potem co i jak.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.