Skocz do zawartości

europetravel

Zarejestrowani
  • Postów

    57
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F31 330d 258KM N57D30O 2014 M-Pakiet
  • Lokalizacja
    Warszawa

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia europetravel

  1. Ciekawe jakiej firmy przyjdzie zamówiona chłodniczka i EGR dla Twojego rocznika auta - oryginał na dziś to Borg Warner. Zresztą wszystko jakby coś jest w tym temacie: Zanim zapchany DPF odda się do mycia, to można jeszcze spróbować kilkukrotnie wypalić go serwisowo przez komputer najlepiej programem ISTA lub np. aplikację Bimmer-tool, ale jeśli auto jest u mechanika i jakoś ocenił, że jest dużo sadzy... Ważne są też wskazania czujnika ciśnienia spalin przed DPF, bo np. minusowe wartości mogą powodować, że wypalanie jest utrudnione/przerywane i występują różne dziwne objawy.
  2. Błędy 245700 i 25C800 mogą świadczyć o źle działającym czujniku ciśnienia spalin przed DPF lub zapychającym się DPF. Te błędy mogą pojawiać się, co jakiś czas, dlatego po wizycie w serwisie nie masz na razie błędów. Do obejrzenia: Jeśli chodzi o ubytek płynu chłodniczego zacząłbym od sprawdzenia, czy jest akcja techniczna na chłodnicę spalin i EGR. Tu: https://www.bmw.pl/pl/footer/quick-link/bmw-vehicle-recalls.html
  3. Nie wiem jak w nowszych wersjach, ale w ISTA 4.01 można wywołać ten test nawet jeśli nie ma błędu. Najlepiej wejść w: Czynności (Vehicle management) > Wyszukiwanie tekstu (Text Search) > wpisać część lub całość nazwy testu abl tzn. "czujnik ciśnienia spalin" ("exhaust gas pressure sensor")
  4. U mnie założyli króciec Vaico twierdząc, że idą na pierwszy montaż, a mechanik nie zgłaszał problemu z wężem. Na razie obserwuję, czy nie ma wycieku na łączeniu z wężem. Na Twoim miejscu brałbym jednak oryginalny króciec. Słyszałem też w innym warsztacie, że te węże na łączeniu również mogą przeciekać i być do wymiany.
  5. Dużo możliwości rozwiązania problemu nie zostało, więc też spróbowałbym aktualizacji firmware. Z tego co zauważyłem, są na forum osoby, które podłączając się zdalnie potrafią pomóc w różnych problemach, ale pewnie odezwaliby się. Co do woj. pomorskiego, to jadąc z Warszawy, byłem niedawno w Gdańsku, Lęborku, okolicach Łeby i mając najnowsze mapy z forum Next West 2023-2 nie odnotowałem problemów.
  6. Poczytaj doświadczenia forumowicza, któremu po update firmware w NBT, ale w BMW F30, nic nie pomogło. Może jednak mapy i ich pochodzenie są tu problemem?
  7. To błąd aplikacji. Zapewne włączona jets opcja 'Czytaj live data blokami' i wtedy przy pierwszym odczycie live data sterownik musi ustawić sobie parametry które będa odczytywane a to trwa chwilę. Zrób 'zgłoś problem' zobaczę czy da się coś z tym zrobić. Tak, włączone jest "Czytaj live data blokami". Jeszcze zauważyłem, że zależnie od ustawień D-Can i trybu: - AUTODETECT pokazuje przez chwilę ww. komunikat "Błąd-116" - MODE1 pokazuje przez chwilę długi komunikat "Błąd scr.lenght=145 scrPos=4 dst.lenght=8 dstPos=2 lenght=-116" Zgłosiłem problem przez aplikację(maila), i tam też napisałem, że to wygląda jakby zerwało połączenie z aplikacją i wtedy przestaje odczytywać wartości w LIVE DATA mimo, że połączenie jest na zielono i pokazuje nr ECU. Dlatego muszę ręcznie rozłączyć i połączyć jeszcze raz. Kurcze, akurat dziś nie miałem tego problemu i nie wiem, czy np. z wczoraj będzie to widoczne w logach, i czy to istotne, ale dopiero dziś rano zaznaczyłem "Logowanie komunikacji".
  8. Mam prośbę o spojrzenie na kilka kwestii dot. działania aplikacji w ver. 3.5.26. ECU: D70BX7A0 Silnik: N57 1. Po połączeniu przez BT z ECU przechodząc do LIVE DATA, zanim pokażą się odczytane wartości, przez chwilę pokazuje się komunikat "Błąd-116", który zmienia się na "Komunikacja OK". Czy to może mieć związek z tym, że czasem zrywa się połączenie z aplikacją, jak dłużej włączona jest LIVE DATA? Przy innych czynnościach w aplikacji nie zdarzyło mi się zrywanie połączenia. Czy to raczej problem z adapterem BT? 2. Aplikacja pokazuje zerowe wartości w mm dla "poziom oleju wartość krótkoterminowa" lub "poziom oleju wartość długoterminowa" - czujnik poziomu oleju w samochodzie pokazuje prawidłowo. 3. Aplikacja pokazuje -50 dla "Temp. płynu przed chłodnicą EGR". Czy to wskazanie działa prawidło, bo nie wiem, czy jest w ogóle taki czujnik. 4. Wcześniej czytałem, że u kogoś też pojawia się wartość po zgaszeniu silnika 3A przy "Prądzie alternatora". U mnie jest tak, że przy pierwszym podłączeniu aplikacji jest 0A, a po odpaleniu i zgaszeniu silnika są 3A. Nie wiem czy mam się martwić tą wartością..., bo skąd ona jest odczytywana? Jakby była potrzeba, to mogę zrobić "logowanie komunikacji" i wysłać przez "zgłoś problem".
  9. :shock: Rzeczywiście te miejsca wyglądają na spękane. Może wałki są czymś pokryte? Chyba, że to wżery w materiale z którego są zrobione? Wygląda to jakby miało zaraz pęknąć. To tłumaczyłoby też ten opiłek, który znalazłeś na czujniku położenia wałka.
  10. Ciekawe, co tak naprawdę zalane jest w Febi czy SWAG, bo nie sądzę, żeby sami wytwarzali olej. Równie dobrze, może być to olej dobrej marki. Febi i SWAG to przeważnie pakowacze i zdarza się, jak np. z rozrządem dla N47/57, że pakują to samo co idzie na pierwszy montaż, choć pozostaje jeszcze dyskusyjna kwestia kontroli jakości.
  11. U mnie w ASO na akcji serwisowej chłodnicy spalin też EGR zamiast Wahlera włożyli BorgWarner. Chyba BorgWarner przejął Wahlera. Kiedyś oznaczone były na silniczku BorgWarner a na obudowie Wahler. Teraz tylko BorgWarner. A gdzie zamawiałeś EGR, bo nr nowego masz 710327D/1 to raczej zamiennik z BorgWarner. Oryginał ma nr 1171 7810871 tak jak masz na starym EGR. U mnie na oryginalnym EGR BorgWarner jest 7810871. Choć nie mam błędów po wymianie, to zauważyłem dziwne wskazania podczas wykonywanego testu EGR w ISTA-D. Zerknij na mój temat i może zanim ograniczysz EGR zrób test EGR: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=48&t=396824&sid=5682190518af60eee1aebb52673c9aac
  12. Jak rozmawiałem przez telefon z osobą umawiającą, to też mówiła, że akcja dotyczy tylko chłodnicy. Później dopiero przy rozmowie z doradcą serwisowym okazało się, że to jest komplet chłodnica+EGR. Nie wiem czy u Ciebie będzie podobnie, ale u siebie sprawdziłem i myślę, że na dziś montują już tylko te komplety z firmy BorgWarner (na chłodnicy jest made in Spain). Poprzednia chłodnica na akcji serwisowej u mnie była jeszcze z firmy KORENS (made in Korea), a tylko EGR był BorgWarner.
  13. U mnie było tak, po miesiącu dowiadywałem się, że chłodnicę+EGR zamówili i trzymają w magazynie, ponieważ w międzyczasie doszła jeszcze jedna akcja serwisowa na poduszkę powietrzną. Czekałem w sumie od grudnia ponad miesiąc i sami zadzwonili umówić się na jeden termin. Davo76 sprawdź może, czy nie masz połączonych akcji.
  14. Dzięki za informacje. Też odniosłem wrażenie, że jak skasuję błąd, to szybciej leci ciepłe powietrze tak, jakby wtedy grzałka nie była ograniczana przez Power management/IHKA . Niestety jednak i u mnie mimo naładowanego akumulatora błąd pojawia się po odpaleniu. Ciekawe, jak napisał maciek64, że kupił nową grzałkę, to czy po wymianie coś pomoże. Co do wymiany, to też trzeba się trochę pogimnastykować z rozebraniem tunelu środkowego, bo z tego co się orientuję przewód minusowy przykręcany jest gdzieś pod elementami niedaleko gniazda zapalniczki/dźwigni zmiany biegów. Jeśli chodzi o ISTA, to jest bardzo dziwne, że nie pokazuje tego błędu, a w aplikacji jak widać na masową skalę się pojawia. Mam teorię, że ISTA pokazałaby może ten błąd w przypadku całkowitej awarii grzałki, a nie tylko ograniczania mocy.
  15. Dziwna sprawa, że na żadnym przewodzie nic nie pokazuje - jeśli sprawny miernik, albo faktycznie nagrzewnica zaczyna grzać dopiero przy 5 stopniach, ale co z innym poborem prądu za resztą bezpieczników? Rolciu jutro ma być zimniej :), to jeszcze raz miernikiem dokładnie spróbujesz, a nuż coś ruszy i zobaczymy czy nagrzewnica działa (czy IHKA odcina ją) i ile pobiera prądu. Daj znać, czy Ci się udało, którąkolwiek z metod. Tu jeszcze dla zainteresowanych schemat z Z4 F402 IHKA:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.