Skocz do zawartości

ChSafrane

Zarejestrowani
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F20 116i 2013 Valencia Orange Metallic

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia ChSafrane

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Przy silniku N13 (4 cylindrowym) standardowo łańcuch rozrządu, łańcuch napędu pompy olejowej, membrana odmy olejowej, pękające plastikowe doloty, nadmierne zużycie oleju oraz stan turbosprężarki. Jeśli przy wymianie oleju stosowane były interwały sugerowane przez BMW (co 30 tys. km) to zastanowiłbym się mocno nad zakupem.
  2. W moim przypadku łańcuch był do wymiany przy 52 tys. km. Najbardziej zauważalny objaw to klekotanie jak w starym 1.9 tdi oraz sporadycznie pojawiajacy sie komunikat o usterce napedu. Wymiana wraz z uszczelka pokrywy zaworow powinna zmiescic sie w 1 tys. zl.
  3. Witam, Chciałbym podzielić się z wami historią mojej F20, która trafiła w moje ręce dość przypadkowo. W telegraficznym skrócie: Zostałem poproszony przez znajomego o znalezienie Astry J. Przy okazji oględzin Opla w Lipsku miałem obejrzeć lekko rozbite CLA AMG dla siebie, które miało zastąpić wsłużonego ML-a 400CDI z pakietem AMG. Traf chciał, że na tym samym placu znalazłem rzucają się w oczy F20-kę w 16 calowym obuwiu zimowym z kołpakami. Przy bliższych oględzinach okazało się, że ktoś doposażył ją już w kilka gratów od AC Schnitzer. Szybkie sprawdzenie VIN-u potwierdziło przebieg 51 tys. km i to, że doposażenie wykonane zostało w salonie BMW w Dreznie przy przebiegu 0 km. Pewna hstoria serwisowa i efektowny wygląd spowodowały, że ML pozostał w moim posiadaniu a obok niego pojawiła się wściekle pomarańczowa F20. Co prawda nie obyło się bez problemów z zapakowaniem auta na lawetę, co sugerowało, że i przy zawieszeniu coś zostało zmienione. Przy bliższych oględzinach na podnośniku okazało się, że zamontowane zostały również sprężyny od AC Schnitzer obniżające auto o 30mm. Podpięty komputer pokazał, że auto poruszało się głównie na odcinkach do 5km co w połączeniu z hisotriami o "cudownej" wytrzymałości fabrycznego rozrządu skłoniło mnie do jak najszybszego sprawdzenia łańcucha i ślizgów. Podczas wykręcania napinacz rozpadł się na trzy części a łańcuch zupełnie nienapięty spoczywał na wysłużonych prowadnicach... :shock: Powoli szykuje się do pierwszych modów wykraczających poza kodowanie. W pierwszej kolejności planuje: - Czarne nerki - Oklejenie dachu i ewentualnie spojlera w Gloss black - Sprawdzenie auta na hamownii (Auto idzie za dobrze jak na 136 PS i podejrzewam, że coś mogło być robione bez wpisu w Biefie) - Ewentualne podniesienie mocy do ok 210 PS - Doposażenie w Navi
  4. Po znajomości i przy dużym rabacie na Intercars wyszło około tysiąca zł. Do samego łańcucha, napinacza i ślizgów trzeba doliczyć jeszcze uszczelkę pokrywy zaworów.
  5. Z tego co dowiedziałem się od znajomego mechanika, który zna N13 na wylot w początkowych rocznikach łańcuchy były z innego materiału i poprawiono je w pewnym momencie. Jako normalna część eksploatacyjna powinno się je wymieniać co 100 tys. Był też problem z wytrzymałością plastikowych ślizgów, które z czasem kruszały. Uroki współpracy z Francuzami :)
  6. W moim przypadku ten błąd powiązany był z luźnym łańcucchem rozrządu. Uszkodzony był napinacz i pracy silnika towarzyszyło stukanie znane z 1.9 tdi. Jeśli nie miałeś wymienianego łańcucha warto sprawdzić również tą opcje. U mnie wydarzyło się to przy 52 tys.
  7. Przetestowane i działa u mnie. W moim przypadku stuki powiązane były z pękniętym napinaczem łańcucha rozrządu, który rozpadł się na pół po wykręceniu. Odgłos który wydawał przypominał pompowtryski w VW. Warto sprawdzić cały rozrząd. U mnie oryginalny wytrzymał jedynie 50 tys. km.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.